Kompliment eller creepy?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf Urtekussen » 14. sep 2016, 20:17

"På cocktailbaren" - et udtryk Henrik er den eneste i landet, der bruger.
2
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf Vixen » 15. sep 2016, 03:04

Ingen af delene kan hidse mig op.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf Ado » 15. sep 2016, 04:14

Den med kaffebaren er klam. Bare hans selvopfundne legalisering af at bruge hende nummer fra Mobile Pay er utrolig klam. Den fra cocktailbaren er okay. Altså, den hidser mig ikke op.
Og så er jeg i øvrigt enig i at hun ser ældre ud, men det ændrer ikke på, at hun er smuk og har fine fine træk. Det der billede af hende i sweateren er skønt.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 377
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 468

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf Ubiquitous » 15. sep 2016, 05:30

Som mand er det også min erfaring, at hvis pigen synes man ser sød ud, så kan man slippe afsted med næsten hvad som helst, og hvis hun ikke gør, så er det creepy at sige "hej".

https://www.youtube.com/watch?v=PxuUkYiaUc8
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5556

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf Luffegås » 15. sep 2016, 06:42

Jeg vil sige, fair nok at man forsøger, men det du har at sige i dit forsøg skal fandme også være sødt eller ligge op til at man vil have en kontakt. Vi har kun ét liv og alt det der, og hvis han sidder og føler hun var drømmekvinden han vil dø med, så har jeg ikke noget i mod han overhørte hendes nummer og forsøgte.

Men det med caféen lugter langt væk af noget han gør dagligt, og han bare vil knalde, og det er simpelthen for plat og creepy.

Jeg er SÅ glad for jeg ikke er lækker! For hvad jeg hører fra smukke og lækre kvinder er jo vildt, de kan ikke gøre en skid i fred uden 4 mænd kommentere på alt ved dem eller siger hvad de gerne vil. Respekter dog alle kvinders ret til ikke at være et scoringsforsøg, grim eller smuk, giv folk ret til at være et menneske og ikke noget der bare SKAL komplimenteres for enhver pris,
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 377
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 468

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf Ubiquitous » 15. sep 2016, 08:18

Luffegås skrev:Jeg vil sige, fair nok at man forsøger, men det du har at sige i dit forsøg skal fandme også være sødt eller ligge op til at man vil have en kontakt. Vi har kun ét liv og alt det der, og hvis han sidder og føler hun var drømmekvinden han vil dø med, så har jeg ikke noget i mod han overhørte hendes nummer og forsøgte.

Men det med caféen lugter langt væk af noget han gør dagligt, og han bare vil knalde, og det er simpelthen for plat og creepy.

Jeg er SÅ glad for jeg ikke er lækker! For hvad jeg hører fra smukke og lækre kvinder er jo vildt, de kan ikke gøre en skid i fred uden 4 mænd kommentere på alt ved dem eller siger hvad de gerne vil. Respekter dog alle kvinders ret til ikke at være et scoringsforsøg, grim eller smuk, giv folk ret til at være et menneske og ikke noget der bare SKAL komplimenteres for enhver pris,


Ja, det er meget fint, men for mit eget vedkommende er det altså ikke sådan, at jeg bliver overfaldet at kvinder, der gerne vil lære mig bedre at kende. Hvis der skal ske noget, så er det mit ansvar at være fremme i skoene. Jeg synes sådan set selv, at jeg er et rimeligt godt parti, men jeg tror det er sket en eller to gange i mit liv, at en pige har taget kontakten. Jeg kunne sagtens have fundet på at lave det nummer, dog med en noget anden ordlyd.

Jeg kan selvfølgelig godt se, at det kan være træls hele tiden at skulle deale med interesserede mænd, men det er jo så vilkårene, når kvinder er urimeligt dårlige til at tage det første skridt. Det er jo ikke en opførsel, der kommer ud af det blå.

Jeg er for nyligt flyttet ud af landet, og er pludselig blevet enormt attraktiv, åbenbart. I mit nye land har pigerne noget mere drive, men til gengæld skal man som mand være ret opmærksom på, om det nu er dig eller din tegnebog, de er interesserede i. Det er masser, der har adskillige kærester eller i virkeligheden er hel- eller halvprofessionelle. "People here are twats" som der var en pige, der fortalte mig den anden dag. Jeg synes stadig, at det er bedre end alternativet.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf godtnavn » 15. sep 2016, 10:06

Lemonella skrev:
godtnavn skrev:
Lemonella skrev:
avdotja skrev:
Lemonella skrev:
godtnavn skrev:
Lemonella skrev:
godtnavn skrev:Jeg tror altså jeg havde skrevet til caféen omkring ham der misbrugte nummeret der, det synes jeg faktisk ikke er okay.

Og så er det et sølle kompliment, "du var den smukkeste af dem der var forbi i dag" Det lyder lidt som "hende i går var meget lækre men hun har ikke svaret mig". Omvendt havde selv et godt kompliment ikke ændret min holdning.

og apropos hendes alder, det første billede kan jeg godt se hun kan se ældre ud, men synes hun ser meget alderssvarende ud på de to andre billeder i toppen af artiklen :)


Det ene billede i toppen, er da det samme som i artiklen, bare mindre. De andre billeder, er vist bare nogen reklamebilleder. Det ligner i hvert fald ikke Majbrit. :)


Jeg har tre store billeder i toppen under overskriften? Som alle er hende så vidt jeg kan se. Længere nede er det billeder af andre.


Så er det ikke samme artikel vi har set på. Jeg har ingen store billeder i toppen. :)

Er det muligt at det er dem du tror er reklamebilleder? Det ene har hun en hat på og det andet en stor sweater.


Uanset om jeg er på via iPad eller pc, så er der slet ikke de billeder I beskriver, men jeg tror nu nok jeg overlever alligevel. :D


Man skal selv trykke næste billede :)


Ahhh, på den måde. Kunne først se, der stod " 1/3 næste", da jeg satte musen på billedet. :lol: Tak for hjælpen.
Kan så stadigvæk ikke se, hun kun skulle være 27 år. Jeg spurgte kæresten og han skød l a n g t over de 37 år jeg skød hende til. :)


Så tør jeg slet ikke tænke på hvad jeg ligner, synes hun ser yngre ud end mig, og jeg er lige fyldt 28 :P
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19602

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf Animi » 15. sep 2016, 10:45

Jeg synes hun er pæn ingen tvivl om det - men synes også at hun ser ældre ud.
Men okay, det har måske også noget at gøre med at jeg selv stadigvæk ligner en på 16 år, på trods af at jeg snart er 26, og derfor synes alle andre ser ekstremt voksne ud :P
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 377
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 468

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf Ubiquitous » 15. sep 2016, 11:43

Dumbledory skrev:Det kan jeg godt se, at mænd altså er arme stakler, de er tvunget til at tage initiativ og gøre noget så grænseoverskridende at snakke med kvinderne. Så hellere sende en SMS ud af det blå og deale med at den måske ikke bliver besvaret. Langt mindre såret ego og langt større sandsynlighed for succes. Husk at tage noget på, som kvinden lægger mærke til, en sjov hat fx *Sarkasme off*


Du misforstår (med vilje?). Jeg brokker mig overhovedet ikke. Det lader jeg Jer om.
0
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 377
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 468

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf Ubiquitous » 15. sep 2016, 12:16

Dumbledory skrev:
Ubiquitous skrev:
Dumbledory skrev:Det kan jeg godt se, at mænd altså er arme stakler, de er tvunget til at tage initiativ og gøre noget så grænseoverskridende at snakke med kvinderne. Så hellere sende en SMS ud af det blå og deale med at den måske ikke bliver besvaret. Langt mindre såret ego og langt større sandsynlighed for succes. Husk at tage noget på, som kvinden lægger mærke til, en sjov hat fx *Sarkasme off*


Du misforstår (med vilje?). Jeg brokker mig overhovedet ikke. Det lader jeg Jer om.
Nej, jeg kan godt se, at du ikke synes at mændene er grænseoverskridende og at du selv har fået godt fat i, hvordan kvinder fungerer i det land, du nu er bosat i. Det er da fjong :gogo:


Hvis du gerne vil have en videre diskussion, så synes jeg du skal lægge den tone på hylden, for det gider jeg ikke stå model til. Gu' er det da grænseoverskridende. Det er det også at gå hen til en vildt fremmed pige, og begynde at snakke med hende. Som mand aner jeg ikke, hvilke dårlige oplevelser hun har i bagagen, og hvordan hun reagerer, men jeg kan garantere dig for, at der ikke sker noget, hvis jeg bare sidder og drikker øl og hygger med mine kammerater ved nabobordet. Når man er fremme i skoene, så risikerer man at træde nogen over tæerne.
3
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf Aspargsen » 15. sep 2016, 12:42

" mere end usædvanligt pæn." ville nok mere karakteserer hendes udsende som som intetsigende reklame model
og så ville jeg helt klart finde et andet sted og købe min kaffe
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf achillaxedprune » 15. sep 2016, 12:49

Dumbledory skrev:
Ubiquitous skrev:
Dumbledory skrev:Det kan jeg godt se, at mænd altså er arme stakler, de er tvunget til at tage initiativ og gøre noget så grænseoverskridende at snakke med kvinderne. Så hellere sende en SMS ud af det blå og deale med at den måske ikke bliver besvaret. Langt mindre såret ego og langt større sandsynlighed for succes. Husk at tage noget på, som kvinden lægger mærke til, en sjov hat fx *Sarkasme off*


Du misforstår (med vilje?). Jeg brokker mig overhovedet ikke. Det lader jeg Jer om.
Nej, jeg kan godt se, at du ikke synes at mændene er grænseoverskridende og at du selv har fået godt fat i, hvordan kvinder fungerer i det land, du nu er bosat i. Det er da fjong :gogo:


Hvorfor den attitude? :gruble:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 377
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 468

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf Ubiquitous » 15. sep 2016, 13:14

Dumbledory skrev:Jeg studser bare stadig over, at du modsvarer en kvinde der skriver "godt at det ikke er mig", med at "kvinder må finde sig i det, fordi det altid er manden der skal tage initiativ" og så læser jeg lidt, at du forsøger at snakke udenom ved det første svar på tiltale ved at feje det af som brok - men der er vel lidt sandhed i det brok der er her i tråden så. Jeg indrømmer blankt at have gået under lavmålet og jeg tror heller ikke, at vi bliver enige, så "peace out".


Så har jeg ikke formuleret mig godt nok. Det er altid lidt svært på internettet.

Jeg har selv arbejdet i servicefaget i min pure ungdom, og jeg kan huske en situation, hvor der kom en ualmindelig sød pige ind på det hotel, jeg arbejdede på, og i øvrigt smilte til mig, selvom jeg ikke talte med hende. Der overvejede jeg godt nok grundigt, om jeg skulle gå over i receptionen og bede om hendes nummer, men jeg valgte at lade være, fordi jeg synes det var uprofessionelt (og ja, creepy).

Det jeg egentligt forsøgte at illustrere var, hvordan det ser ud fra min side som mand. Jeg aner ikke, om min oplevelse er generel, og det var bestemt ikke min hensigt at antyde, at kvinderne bare skal finde sig i at blive antastet. Jeg ville dog ønske, at jeg fik lidt mere kredit for faktisk at tage det første skridt, selvom jeg måske ikke lige er en, som hun er interesseret i.

Jeg tror, at der går en ret omfattende motiv-analyse igang, når man kontakter en pige (Hvad vil han? Er han bare ude efter fisse? Er jeg ude efter pik? I så fald med ham? etc.). Det har jeg sådan set aldrig selv beskæftiget mig med. I min optik er det godt, hvis hun gider at snakke med mig og skidt, hvis hun ikke gør, og jeg har aldrig kontaktet nogen udelukkende med henblik på sex. Det, som alle samstemmende så fortæller mig her (mænd som kvinder) er, at det er der nok en god grund til at gøre (du skal passe på dig selv, kvinder er kun ude efter dine penge, de har en alternativ opfattelse af trofasthed etc.), så på en eller anden måde får jeg måske lov til at gå en meter i de danske kvinders sko. Indtil videre synes jeg faktisk om det. Det er også rart for mænd at føle sig attraktive, tror jeg, og jeg foretrækker åbenheden, frem for den der prinsesseattitude, som jeg har mødt så mange gange i Danmark. At der så muligvis er masser af bagtanker kan jeg leve med.

Så det var bare det jeg ville sige.
0
Brugeravatar
Sukisaki
Indlæg: 478
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:06
Kort karma: 40
Likede indlæg: 796

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf Sukisaki » 15. sep 2016, 16:39

Jeg synes det er creepy.
Især ham som misbruger hendes mobilelpay-informationer! Håber at alle arbejdsgivere ville fyre medarbejdere der gjorde sådan noget. Og så er selve beskeden ovenikøbet også megaklam!
1
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf avdotja » 15. sep 2016, 17:53

Jeg synes på ingen måde det er i orden at bruge kunders personlige betalingsoplysninger til egen vinding. En anden nævner noget med et mobilnummer på en pizzaseddel(?) og det ville jeg have lettere ved at se igennem fingrene med. Men folks betalingsoplysninger skal man holde snitterne fra.

og så ordlyden af beskeden :8: Det han reelt siger er jo "Nå ja, så er du altså heller ikke smukkere - og det er i øvrigt din egen skyld hvis du bliver stalket når du sådan formaster dig til at anvende en helt standard betalingsmetode". Det er hverken en kompliment eller en invitation, så selv i det mest optimistiske scenarie kan jeg ikke se hvad han skulle få ud af det. Fyren må jo have nogle åbenlyse sociale mangler - hvem pokker stjæler en kundes oplysninger udelukkende for at sende en fornærmelse af sted.
2

Tilbage til "Forhold og sex"