Tråden for os singler, der drømmer om (flere) børn...

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7487
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19593

Re: Tråden for os singler, der drømmer om (flere) børn...

Indlægaf Animi » 14. dec 2016, 15:11

Njord skrev:Kære kvinder, jeg har nu læst hvor svært i finder det at være single og endnu ikke have fået børn.
Har i overvejet hvor svært det er at være mand i samme situation?
Jeg mener der er trods alt masser af muligheder for kvinder at VÆLGE at blive single mor... Muligheder som slet ikke er der for mændene....

Valget ligger helt klart og entydigt hos jer.. og det uanset om der er tale om et one night stand hvor der "lokkes" sæd fra manden... Efterfølgende har i hele magten til at bestemme om det er en befrugtning der skal fortsættes til en fødsel... Og med beslutningen om han evt er blevet far, eller han holdes uvidende om det hele... Plus den økonomiske del i form af et faderskabs tilskud fra ham....
Et andet valg er at blive single mor via mandlige venner....
Et tredie valg er t blive single mor via insemination, med kendt eller ukendt donor.

Kort sagt er der altså ret mange muligheder for jer kvinder der på ingen måde er for mænd der har tilsvarende ønsker om at blive fædre mens de evt er single....

Bare en tanke om hvor priviligerede i KVINDER er i forhold til at VÆLGE om i vil have børn eller ikke... Og det ret meget uanset om i er i forhold eller single....IKKE NOGET SURT OPSTØD!


Du har helt ret i, at på det punkt er kvinder heldige ift til mænd. Og det er noget jeg helt klart er rigtig glad for, og synes det er ærgerligt for mændene at de ikke har samme muligheder. Men desværre er biologien ikke lige til at ændre.
Der vil altid være fordele og ulemper ved hvert biologisk køn - og ift børn/graviditeter synes jeg også at mænd har nogen fordele, som kvinder ikke har :)
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7487
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19593

Re: Tråden for os singler, der drømmer om (flere) børn...

Indlægaf Animi » 14. dec 2016, 15:17

Jeg er 25år og single (men håber på at det snart ændrer sig :lun: )
Selvom jeg er forholdsvis ung når det kommer til det med børn, er det stadigvæk noget jeg er begyndt at tænke meget på. Ikke fordi jeg vil have børn nu, det er jeg slet ikke klar til. Men fordi jeg trods alt alligevel ikke har alverdens tid til at få børn i mere. I hvert fald ikke hvis man skal tro den kampagne der kørte i DK for et år siden :tie:

Det jeg tænker meget på, er at jeg ideelt set gerne vil have mit første barn når jeg er omkring de 30 - helst ikke meget senere. Men så er der jo pludselig ikke særlig meget tid tilbage - 4,5 år :gisp: Og de år kan sørme gå hurtigt, det føltes som om det var i går jeg blev 20.
Så inden for de 4,5 år skal jeg finde en mand, lære ham at kende, blive kærester, så vil jeg rigtig gerne have lidt "kærestetid" uden børn hvor man er mere fri til at gøre ting som at rejse, gå i byen, bruge hele weekenden i sengen osv, som også skal bruges på at lære manden der måske kunne blive far til mine børn. Og jeg vil gerne kende ham i 1-2 års tid, før vi får børn. Så tiden begynder at indhale mig.

Jeg har besluttet mig for at når jeg fylder 32år, skal jeg - hvis der ikke er udsigt til en mand at få børn med - skal begynde at kigge på at blive alenemor via en donor. For børn, det skal jeg have.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Njord
Indlæg: 214
Tilmeldt: 2. nov 2016, 12:51
Kort karma: 9
Geografisk sted: Trekant området
Likede indlæg: 96

Re: Tråden for os singler, der drømmer om (flere) børn...

Indlægaf Njord » 14. dec 2016, 16:41

Lismaens skrev:Du har ret i at vi er priviligerede ift. at vi rent biologisk har muligheden for at få børn uden en mand på sidelinjen - omend jeg godt nok ikke påskønner idéen om at "franarre" en mand hans sæd og gøre ham til far mod hans ønske/vidende.
Men det er ikke den ideelle løsning at vælge at blive solo-mor- ej heller at vokse op med kun en forælder. Det er fint du påpeger "alle" de muligheder vi har, men jeg føler også dit indlæg lidt nedladende uden helt at kunne sætte ord på hvorfor...


Det er sgu ærligt ment at der ikke er noget surt opstød i mit indlæg...
Så I programmerne om mændenes MANGLENDE muligheder for at blive solo forældre der blev vist på TV fornyligt.. tror det var på DR2, men er ikke sikker.....
Det var en ret sober udsendelse der netop viste noget om hvilke problemer der er for mænd der ønsker at blive fædre, og at de mange muligheder for at kvinder kan VÆLGE at blive solo mødre på et eller andet niveau frarøver mændene muligheden for at blive fædre......

Mit indlæg var ment i det perspektiverende billede.. Jeg mener at samtlige indlæg før mit netop gik på hvor besværligt det nu var for kvinder der ønskede at blive mødre... Og i den kontekst kan jeg da bare sige at det nok er besværligt, men langt fra så umuligt som for mænd med tilsvarende ønsker :-)

MVH Njord
0
Njord, den nordiske Gud for havet og rigdom.....
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Tråden for os singler, der drømmer om (flere) børn...

Indlægaf Lys » 14. dec 2016, 16:58

Njord skrev:
Lismaens skrev:Du har ret i at vi er priviligerede ift. at vi rent biologisk har muligheden for at få børn uden en mand på sidelinjen - omend jeg godt nok ikke påskønner idéen om at "franarre" en mand hans sæd og gøre ham til far mod hans ønske/vidende.
Men det er ikke den ideelle løsning at vælge at blive solo-mor- ej heller at vokse op med kun en forælder. Det er fint du påpeger "alle" de muligheder vi har, men jeg føler også dit indlæg lidt nedladende uden helt at kunne sætte ord på hvorfor...


Det er sgu ærligt ment at der ikke er noget surt opstød i mit indlæg...
Så I programmerne om mændenes MANGLENDE muligheder for at blive solo forældre der blev vist på TV fornyligt.. tror det var på DR2, men er ikke sikker.....
Det var en ret sober udsendelse der netop viste noget om hvilke problemer der er for mænd der ønsker at blive fædre, og at de mange muligheder for at kvinder kan VÆLGE at blive solo mødre på et eller andet niveau frarøver mændene muligheden for at blive fædre......

Mit indlæg var ment i det perspektiverende billede.. Jeg mener at samtlige indlæg før mit netop gik på hvor besværligt det nu var for kvinder der ønskede at blive mødre... Og i den kontekst kan jeg da bare sige at det nok er besværligt, men langt fra så umuligt som for mænd med tilsvarende ønsker :-)

MVH Njord


Jeg forstår godt, at det må være svært som mand ikke at få de børn, man ønsker sig og uden mulighed (eller i hvert fald meget begrænset mulighed) for at gøre noget ved det på egen hånd.

Når det så er sagt, så savner det mening for mig at sige, at solomødre tager muligheden fra ufrivilligt barnløse singlemænd. Dels er det mit klare indtryk, at langt størstedelen af kvinder, der kaster sig ud i projektet gør det som plan B. Det læser jeg også her i tråden. Dels er der jo ingen, der siger, at fx jeg og en af mændene fra den udsendelse, du nævner, nogensinde ville være blevet et par.

Jeg ville da til enhver tid foretrække at få børn med en mand. Helst en kæreste/ægtefælle, dernæst en god ven. Men det står ikke lige i sol, måne og stjerner at det sker inden jeg bliver for gammel. Og ja; det er selvfølgelig et privilegium at have muligheden for at vælge barnet til alene (om fertiliteten vil), men det er også en sorg at opgive kernefamilien - også selvom der findes nogen, der ikke har samme muligheder. Det bliver ikke en mindre sorg af den grund og ligner lidt et "der er også fattige børn i Afrika"-argument, må jeg nok indrømme.
4
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Tråden for os singler, der drømmer om (flere) børn...

Indlægaf Lull » 14. dec 2016, 17:06

Njord skrev:
Lismaens skrev:Du har ret i at vi er priviligerede ift. at vi rent biologisk har muligheden for at få børn uden en mand på sidelinjen - omend jeg godt nok ikke påskønner idéen om at "franarre" en mand hans sæd og gøre ham til far mod hans ønske/vidende.
Men det er ikke den ideelle løsning at vælge at blive solo-mor- ej heller at vokse op med kun en forælder. Det er fint du påpeger "alle" de muligheder vi har, men jeg føler også dit indlæg lidt nedladende uden helt at kunne sætte ord på hvorfor...


Det er sgu ærligt ment at der ikke er noget surt opstød i mit indlæg...
Så I programmerne om mændenes MANGLENDE muligheder for at blive solo forældre der blev vist på TV fornyligt.. tror det var på DR2, men er ikke sikker.....
Det var en ret sober udsendelse der netop viste noget om hvilke problemer der er for mænd der ønsker at blive fædre, og at de mange muligheder for at kvinder kan VÆLGE at blive solo mødre på et eller andet niveau frarøver mændene muligheden for at blive fædre......

Mit indlæg var ment i det perspektiverende billede.. Jeg mener at samtlige indlæg før mit netop gik på hvor besværligt det nu var for kvinder der ønskede at blive mødre... Og i den kontekst kan jeg da bare sige at det nok er besværligt, men langt fra så umuligt som for mænd med tilsvarende ønsker :-)

MVH Njord


"Problemet" med de mænd der medvirkede i det program, var at de var i 40'erne/50'erne inden de fandt ud af, at se egentligt gerne ville have børn. Og når man når den alder, er det alt andet lige nærmest umuligt for kvinder at få børn.
Så fordi moderne mænd er noget ældre inden de er klar til børn, betyder det for mange kvinder at de må tænke i alternative baner, når de er i 30'erne
Senest rettet af Lull 15. dec 2016, 09:07, rettet i alt 1 gang.
4
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Tråden for os singler, der drømmer om (flere) børn...

Indlægaf billiebean » 14. dec 2016, 17:13

Jeg kan anbefale http://www.blogsbjerg.com - hun er selvvalgt alenemor til to unger og har for nylig udgivet en bog "Vi er bare selv" om hendes historie og oplevelse.
3
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Tråden for os singler, der drømmer om (flere) børn...

Indlægaf Slettet bruger » 14. dec 2016, 17:36

Lys skrev:Når det så er sagt, så savner det mening for mig at sige, at solomødre tager muligheden fra ufrivilligt barnløse singlemænd. Dels er det mit klare indtryk, at langt størstedelen af kvinder, der kaster sig ud i projektet gør det som plan B. Det læser jeg også her i tråden. Dels er der jo ingen, der siger, at fx jeg og en af mændene fra den udsendelse, du nævner, nogensinde ville være blevet et par.


Der vil helt sikkert være kvinder som vælger kunstig befrugtning som plan B hvor de uden den mulighed havde valgt mr. not quite right but he'll do. Jeg ser det som sikkert at ordningen hvor kvinder kan vælge at få barn med en donor i det store regnestykke efterlader flere mænd barnløse end der ellers ville have været. Det er en elendig ordning set fra mænds perspektiv. Og så skal vi oven i købet betale ekstra skat for at de selvvalgte enlige mødre kan få ekstra børnepenge af staten.
0
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: Tråden for os singler, der drømmer om (flere) børn...

Indlægaf Mila_H » 14. dec 2016, 18:08

abcd skrev:
Lys skrev:Når det så er sagt, så savner det mening for mig at sige, at solomødre tager muligheden fra ufrivilligt barnløse singlemænd. Dels er det mit klare indtryk, at langt størstedelen af kvinder, der kaster sig ud i projektet gør det som plan B. Det læser jeg også her i tråden. Dels er der jo ingen, der siger, at fx jeg og en af mændene fra den udsendelse, du nævner, nogensinde ville være blevet et par.


Der vil helt sikkert være kvinder som vælger kunstig befrugtning som plan B hvor de uden den mulighed havde valgt mr. not quite right but he'll do. Jeg ser det som sikkert at ordningen hvor kvinder kan vælge at få barn med en donor i det store regnestykke efterlader flere mænd barnløse end der ellers ville have været. Det er en elendig ordning set fra mænds perspektiv. Og så skal vi oven i købet betale ekstra skat for at de selvvalgte enlige mødre kan få ekstra børnepenge af staten.


Altså hvis muligheden ikke var der, for at jeg kunne komme i fertilitetsbehandling alene, så ville jeg ikke få barn med en mand, jeg ikke ønsker at danne familie med - bare for at få et barn.. Jeg tænker derfor ikke, at en mand bliver frarøvet den mulighed..
Måske møder jeg en mand senere at få børn med, og så skal jeg da det. Men jeg ville aldrig få barn med en mand,jeg ikke elskede eller ikke kan se som far.

Argumentet med at mænd skal betale skat til børnepenge giver jeg ikke meget for... I sidste ende er det helt.sikkert en investering for samfundet, der i den grad kan betale sig.. Vi mangler borgere og at en mor får børnepenge af staten, som så i sidste ende resulterer i en livslang skatteborger, ja, det er nu ikke så dumt.

Jeg er dog stadig enig med dig i, at mænd ikke har samme muligheder. Og om der måske skal tænkes i rugemødre osv er meget muligt.
Men det er ikke det, denne tråd handler om.
0
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Tråden for os singler, der drømmer om (flere) børn...

Indlægaf Lys » 14. dec 2016, 18:21

abcd skrev:
Lys skrev:Når det så er sagt, så savner det mening for mig at sige, at solomødre tager muligheden fra ufrivilligt barnløse singlemænd. Dels er det mit klare indtryk, at langt størstedelen af kvinder, der kaster sig ud i projektet gør det som plan B. Det læser jeg også her i tråden. Dels er der jo ingen, der siger, at fx jeg og en af mændene fra den udsendelse, du nævner, nogensinde ville være blevet et par.


Der vil helt sikkert være kvinder som vælger kunstig befrugtning som plan B hvor de uden den mulighed havde valgt mr. not quite right but he'll do. Jeg ser det som sikkert at ordningen hvor kvinder kan vælge at få barn med en donor i det store regnestykke efterlader flere mænd barnløse end der ellers ville have været. Det er en elendig ordning set fra mænds perspektiv. Og så skal vi oven i købet betale ekstra skat for at de selvvalgte enlige mødre kan få ekstra børnepenge af staten.


Det er der jo ingen af os, der kan vide med sikkerhed. Jeg har svært ved at sætte mig helt ind i situationen, fordi jeg ikke ligefrem har haft en kø af bejlere rendende, som jeg har valgt fra til fordel for plan B. Hell, det er sgu ligefør, at jeg ville slå til, hvis der var en "næstbedst" til rådighed ;)
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Tråden for os singler, der drømmer om (flere) børn...

Indlægaf Slettet bruger » 14. dec 2016, 19:08

Mila_H skrev:
abcd skrev:
Lys skrev:Når det så er sagt, så savner det mening for mig at sige, at solomødre tager muligheden fra ufrivilligt barnløse singlemænd. Dels er det mit klare indtryk, at langt størstedelen af kvinder, der kaster sig ud i projektet gør det som plan B. Det læser jeg også her i tråden. Dels er der jo ingen, der siger, at fx jeg og en af mændene fra den udsendelse, du nævner, nogensinde ville være blevet et par.


Der vil helt sikkert være kvinder som vælger kunstig befrugtning som plan B hvor de uden den mulighed havde valgt mr. not quite right but he'll do. Jeg ser det som sikkert at ordningen hvor kvinder kan vælge at få barn med en donor i det store regnestykke efterlader flere mænd barnløse end der ellers ville have været. Det er en elendig ordning set fra mænds perspektiv. Og så skal vi oven i købet betale ekstra skat for at de selvvalgte enlige mødre kan få ekstra børnepenge af staten.


Altså hvis muligheden ikke var der, for at jeg kunne komme i fertilitetsbehandling alene, så ville jeg ikke få barn med en mand, jeg ikke ønsker at danne familie med - bare for at få et barn.. Jeg tænker derfor ikke, at en mand bliver frarøvet den mulighed..
Måske møder jeg en mand senere at få børn med, og så skal jeg da det. Men jeg ville aldrig få barn med en mand,jeg ikke elskede eller ikke kan se som far.


Du ville måske ikke, men det er der andre kvinder der ville, og det stiller mænd ringere i børneræset. Det er en unfair ordning som oven i købet er skattefinansieret. Tænk hvis man gav mænd den slags fordele over for kvinder, det ville jo være helt uhørt.
0
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Tråden for os singler, der drømmer om (flere) børn...

Indlægaf Lys » 14. dec 2016, 19:11

abcd skrev:
Mila_H skrev:
abcd skrev:
Lys skrev:Når det så er sagt, så savner det mening for mig at sige, at solomødre tager muligheden fra ufrivilligt barnløse singlemænd. Dels er det mit klare indtryk, at langt størstedelen af kvinder, der kaster sig ud i projektet gør det som plan B. Det læser jeg også her i tråden. Dels er der jo ingen, der siger, at fx jeg og en af mændene fra den udsendelse, du nævner, nogensinde ville være blevet et par.


Der vil helt sikkert være kvinder som vælger kunstig befrugtning som plan B hvor de uden den mulighed havde valgt mr. not quite right but he'll do. Jeg ser det som sikkert at ordningen hvor kvinder kan vælge at få barn med en donor i det store regnestykke efterlader flere mænd barnløse end der ellers ville have været. Det er en elendig ordning set fra mænds perspektiv. Og så skal vi oven i købet betale ekstra skat for at de selvvalgte enlige mødre kan få ekstra børnepenge af staten.


Altså hvis muligheden ikke var der, for at jeg kunne komme i fertilitetsbehandling alene, så ville jeg ikke få barn med en mand, jeg ikke ønsker at danne familie med - bare for at få et barn.. Jeg tænker derfor ikke, at en mand bliver frarøvet den mulighed..
Måske møder jeg en mand senere at få børn med, og så skal jeg da det. Men jeg ville aldrig få barn med en mand,jeg ikke elskede eller ikke kan se som far.


Du ville måske ikke, men det er der andre kvinder der ville, og det stiller mænd ringere i børneræset. Det er en unfair ordning som oven i købet er skattefinansieret. Tænk hvis man gav mænd den slags fordele over for kvinder, det ville jo være helt uhørt.


Jeg tvivler på at særlig mange (om nogen) får børn med donorsæd fordi de kan få offentlige ydelser. Baggrunden for ydelserne er vel i øvrigt for at sikre børnenes opvækst og handler ikke om at kvinderne har en fordel. Hvis en mand eneadopterer (muligvis en rent teoretisk situation) får man vel samme ydelser?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Tråden for os singler, der drømmer om (flere) børn...

Indlægaf Slettet bruger » 14. dec 2016, 19:30

Lys skrev:
abcd skrev:Du ville måske ikke, men det er der andre kvinder der ville, og det stiller mænd ringere i børneræset. Det er en unfair ordning som oven i købet er skattefinansieret. Tænk hvis man gav mænd den slags fordele over for kvinder, det ville jo være helt uhørt.


Jeg tvivler på at særlig mange (om nogen) får børn med donorsæd fordi de kan få offentlige ydelser. Baggrunden for ydelserne er vel i øvrigt for at sikre børnenes opvækst og handler ikke om at kvinderne har en fordel. Hvis en mand eneadopterer (muligvis en rent teoretisk situation) får man vel samme ydelser?


I det du citerer, var det betaling af behandlingen jeg tænkte på. Men ydelserne er vel den største del over hele forløbet. Så vidt jeg kan google og hovedregne er børnebidraget som manden ellers skulle have betalt, ca. 250.000,- over 18 år. Hertil skal lægges prisen for behandlingen, så det koster vel staten ca. 300.000,- mere end et "almindeligt" barn hver gang en kvinde vælger at blive gravid med donorsæd i stedet for at finde en mand. Det svarer ca. til betaling for 5 års skolegang i Folkeskolen.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7487
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19593

Re: Tråden for os singler, der drømmer om (flere) børn...

Indlægaf Animi » 14. dec 2016, 19:45

Jeg har valgt at oprette en tråd til debatten der kører nu, fordi jeg synes det er spændende :) Og lidt ærgerligt at tråden her der mere er ment til tanker og følelser, drukner lidt i noget der mere er en samfundsdebat.

Håber I vil diskutere med derover :)

viewtopic.php?f=32&t=5888&p=331934#p331934
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Tråden for os singler, der drømmer om (flere) børn...

Indlægaf Lys » 14. dec 2016, 19:47

abcd skrev:
Lys skrev:
abcd skrev:Du ville måske ikke, men det er der andre kvinder der ville, og det stiller mænd ringere i børneræset. Det er en unfair ordning som oven i købet er skattefinansieret. Tænk hvis man gav mænd den slags fordele over for kvinder, det ville jo være helt uhørt.


Jeg tvivler på at særlig mange (om nogen) får børn med donorsæd fordi de kan få offentlige ydelser. Baggrunden for ydelserne er vel i øvrigt for at sikre børnenes opvækst og handler ikke om at kvinderne har en fordel. Hvis en mand eneadopterer (muligvis en rent teoretisk situation) får man vel samme ydelser?


I det du citerer, var det betaling af behandlingen jeg tænkte på. Men ydelserne er vel den største del over hele forløbet. Så vidt jeg kan google og hovedregne er børnebidraget som manden ellers skulle have betalt, ca. 250.000,- over 18 år. Hertil skal lægges prisen for behandlingen, så det koster vel staten ca. 300.000,- mere end et "almindeligt" barn hver gang en kvinde vælger at blive gravid med donorsæd i stedet for at finde en mand. Det svarer ca. til betaling for 5 års skolegang i Folkeskolen.


Din præmis om at man vælger donorsæd "i stedet for at finde en mand" er i min optik decideret forkert, og jeg bliver egentlig ret fortørnet over at nogle kvinders ret svære valg bliver udlagt som kræsenhed. Der var ikke noget, jeg hellere ville end at finde en mand at stifte familie med, men det er åbenbart ikke lige nemt for os alle sammen, og i en alder af 34 er det stadig ikke lykkedes for mig. Det er sgu et stort nederlag nok, at der ikke engang er en at "nøjes med". Men jeg skal selvfølgelig bare tage på nogle flere Tinderdates og huske at sænke barren :rulle:

Så kan man da godt argumentere for, at når mænd ikke kan blive gravide alene, så skal kvinder heller ikke have lov. Men det er da en sær misundelsesbaseret argumentation.

Vi kan også sagtens diskutere, om behandlingen skal være statsfinansieret eller med brugerbetaling. Det er ikke afgørende for mig og mit valg om jeg selv skal betale, men i en tid, hvor vi ikke laver børn nok, synes jeg ærlig talt at det er lidt sært at fokusere på.
10
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Tråden for os singler, der drømmer om (flere) børn...

Indlægaf Lys » 14. dec 2016, 20:36

Ih, hele den politiske diskussion omkring det at blive selvvalgt enlig mor rammer mig lidt, kan jeg mærke. Det gør mig ked af det at blive mødt med den der "hvorfor går du ikke bare ud og finder en kæreste"-holding, når jeg føler, at jeg snart har gennemført Tinder og dater høj som lav (bogstaveligt talt, haha) og primært oplever at blive valgt fra. Som om det er helt urimeligt, at jeg ikke er villig til at få børn med hvem som helst (gerne udtrykt af en, der har været i fast parforhold i 15 år og har fået flere børn... :rulle:).

Jeg synes virkelig, at det er en svær beslutning at træffe, og jeg er nok heller ikke helt klar endnu til at kaste mig ud i det.
4

Tilbage til "Forhold og sex"