Min mand går fra mig

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4366

Re: Min mand går fra mig

Indlægaf Q-beben » 4. jan 2017, 06:37

Angelina skrev:Det er så nu en af jer skal fortælle jeres søn det. Han skal vide at mor og far ikke længere skal bo sammen, men at begge elsker ham meget højt - og helst i går.


Helt enig, - bortset fra, at jeg vil anbefale, at I begge to fortæller det sammen til jeres søn, - og ikke kun en af jer. Det viser sammenhold og skaber tryghed midt i alt kaos'et for sønnen.
3
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Min mand går fra mig

Indlægaf hotlips » 4. jan 2017, 07:16

decibell skrev:
sortkaffe skrev:hmm...

Jeg kan ikke helt finde rundt i det mere. Først skriver du at du bor sammen med ham, og nu har han fået lejlighed med sin nye dame
- sådan meget hurtigt henover nytåret.
Og sønnen ved stadig ingenting. Så ingen har set han pakker ting og flytter møbler?

Jeg beklager hvis jeg tager fejl..men jeg synes ikke det hænger sammen. Overhovedet.


Hun skriver, at de er ved at flytte den nye kærestes møbler ind i lejligheden.


Og det er flere dage siden hun skrev han havde fået en fremlejet lejlighed til efter nytår..
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Min mand går fra mig

Indlægaf Purple Haze » 4. jan 2017, 08:27

hotlips skrev:
decibell skrev:
sortkaffe skrev:hmm...

Jeg kan ikke helt finde rundt i det mere. Først skriver du at du bor sammen med ham, og nu har han fået lejlighed med sin nye dame
- sådan meget hurtigt henover nytåret.
Og sønnen ved stadig ingenting. Så ingen har set han pakker ting og flytter møbler?

Jeg beklager hvis jeg tager fejl..men jeg synes ikke det hænger sammen. Overhovedet.


Hun skriver, at de er ved at flytte den nye kærestes møbler ind i lejligheden.


Og det er flere dage siden hun skrev han havde fået en fremlejet lejlighed til efter nytår..


Hvor?
Det har jeg vist misset.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Min mand går fra mig

Indlægaf LadyFox » 4. jan 2017, 08:33

Purple Haze skrev:
hotlips skrev:
decibell skrev:
sortkaffe skrev:hmm...

Jeg kan ikke helt finde rundt i det mere. Først skriver du at du bor sammen med ham, og nu har han fået lejlighed med sin nye dame
- sådan meget hurtigt henover nytåret.
Og sønnen ved stadig ingenting. Så ingen har set han pakker ting og flytter møbler?

Jeg beklager hvis jeg tager fejl..men jeg synes ikke det hænger sammen. Overhovedet.


Hun skriver, at de er ved at flytte den nye kærestes møbler ind i lejligheden.


Og det er flere dage siden hun skrev han havde fået en fremlejet lejlighed til efter nytår..


Hvor?
Det har jeg vist misset.


På side 7.

"Jeg er glad for den snak, men samtidig meget trist og ked af at det er blevet sådan. Han har fået en lejlighed til fremleje efter nytår. Så da vil vi sige det til vores søn, og så vil min mand langsomt flytte til den anden lejlighed sammen med sin nye kæreste."
1
...
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Min mand går fra mig

Indlægaf Purple Haze » 4. jan 2017, 08:36

LadyFox skrev:
Purple Haze skrev:
hotlips skrev:
decibell skrev:
sortkaffe skrev:hmm...

Jeg kan ikke helt finde rundt i det mere. Først skriver du at du bor sammen med ham, og nu har han fået lejlighed med sin nye dame
- sådan meget hurtigt henover nytåret.
Og sønnen ved stadig ingenting. Så ingen har set han pakker ting og flytter møbler?

Jeg beklager hvis jeg tager fejl..men jeg synes ikke det hænger sammen. Overhovedet.


Hun skriver, at de er ved at flytte den nye kærestes møbler ind i lejligheden.


Og det er flere dage siden hun skrev han havde fået en fremlejet lejlighed til efter nytår..


Hvor?
Det har jeg vist misset.


På side 7.

"Jeg er glad for den snak, men samtidig meget trist og ked af at det er blevet sådan. Han har fået en lejlighed til fremleje efter nytår. Så da vil vi sige det til vores søn, og så vil min mand langsomt flytte til den anden lejlighed sammen med sin nye kæreste."


Ja og nu er det efter nytår og han er ved at forberede at flytte sammen med "den anden" i den nye lejlighed.
Det passet da meget godt sammen altsammen.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Min mand går fra mig

Indlægaf JoyNips » 4. jan 2017, 09:01

Jeg synes virkelig, I er ved at lave et gigantisk bagholdsangreb på jeres ældste barn. Seriøst, far er ved at flytte sammen med sin nye kæreste og I har ikke engang fortalt barnet, at mor og far ikke er sammen mere?! Det kan han lige få at vide i forbifarten når far flytter ud eller hvad?
26
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Deb80
Indlæg: 24
Tilmeldt: 28. dec 2016, 17:28
Kort karma: 16
Likede indlæg: 95

Re: Min mand går fra mig

Indlægaf Deb80 » 4. jan 2017, 11:04

:stoned: Ja helt ærligt jeg er så enig med jer at dette er fuldstændig skørt. :stoned: Og tro mig, jeg har talt flere gange med min mand om det, jeg er bare bange for at han bliver ved med at udsætte det, fordi at han er nervøs og er sikker bange for at begynde at græde ...

Min mor har besluttet at flytte hjem til mig og børnene i en tid (min familie bor i et andet land). Så hun kommer efter vi har fortalt vores søn det... det er jeg glad for, fordi jeg kunne virkelig bruge noget støtte og aflastning lige nu. Vores nærmeste familie ved det, og så nogle af vores nærmeste venner og familie....men jeg tror nu også at sladderen er begyndt at gå rundt, så mon ikke flere ved det end vi tror!
18
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Min mand går fra mig

Indlægaf Æble » 4. jan 2017, 11:29

Lismaens skrev:Jeg ville skide hul i eksens konfliktskyhed og fortælle mit barn, hvad der var ved at ske om ørerne på det. Alternativt give manden 48 timer fra nu til at nosse sig sammen. En 6 årig forstår ufatteligt meget mere end man tror, så han har helt sikkert opfanget at der sker noget, bare ikke hvad. Og det er så jeres opgave som forældre at fortælle ham det.


Enig!

TS du er nødt til at sætte hensynet til din søn højere en hensynet til din mand. Sig til han at du vil have at i fortæller det i morgen. Og at du Hpber han vil deltage og være der for jeres søn, men at du ellers selv vil fortælle det.
10
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Min mand går fra mig

Indlægaf Moxy-lady » 4. jan 2017, 12:44

Hvem er vigtigst for dig Deb, din søn eller din eks?


Og så vil jeg også lige huske dig på at han netop *ikke* et din mand som du omtaler ham. Og for mig beviser det at den konstellation I har valgt ikke fungerer. Du er tydeligvis dybt forvirret over jeres relation fordi I stadig leger lykkelig familie. Han er ikke din mand. Han er din eks.
3
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Min mand går fra mig

Indlægaf decibell » 4. jan 2017, 14:55

Jeg er helt enig i, at det burde siges nu, især pga. risikoen for at han hører det fra andre sider først. Det ville være et kæmpe svigt.

Men når det så er sagt, så synes jeg ikke, at det alternativt skal være dig, Deb, der fortæller det alene, hvis han ikke vil. Det bør være far, der - sammen med mor selvfølgelig - fortæller det. Det er hans ansvar, da det også er ham, der ønsker at forlade jer, og han skylder alle parter det. At han er konfliktsky og bliver ved med at trække det ud, er så problemet. Og jeg kan godt få tanken, at hvis du ikke stiller hårdt mod hårdt, så får han trukket det lige til flyttedagen, hvor han efterfølgende kan flygte til sit nye hjem, så han ikke behøver se drengen i øjnene hver dag og opleve hans sorg. På den måde kan han bilde sig selv ind, at det ikke er så slemt. Hvad du ikke ser, har du ikke ondt af-agtigt.

Det skal han vel ikke slippe af sted med, Deb? Drengen har brug for at høre det fra sin far, og far har f.... pligt til at være der for sin søn i dagene/tiden efter, så han kan svare på alle drengens spørgsmål og trøste ham så godt, det kan lade sig gøre. Hvis du ender med at skulle påtage dig den byrde alene, fordi han er en konfliktsky vatnisse, går det ud over jer alle, for det er noget, der påvirker fremover, også i den måde jeres dreng vil hele sårene på. Hvis du lader ham slippe og lader ham trække det længere ud, er det KUN ham, du tager hensyn til.

Jeg ved ikke, hvordan du får ham til det. Men du kan selvfølgelig forsøge først med at stille ham stolen for døren og forlange, at I gør det på et udmeldt tidspunkt, fx i aften eller i morgen, så han har nogle timer til at forberede, hvad han vil sige. Og så se, hvad der sker derfra. Men jeg tænker altså, at det er vigtigt, du ikke giver dig og gør det alene. Det er for din drengs skyld. Også fordi din eks jo nu har mulighed for at rende hen til hende, nu hun har fået lejligheden, så det kan ikke udsættes længere.

Hvornår kommer din mor? For det skal vel også foretages inden, hun kommer?
10
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Hindbær
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:00
Kort karma: 32
Likede indlæg: 287

Re: Min mand går fra mig

Indlægaf Hindbær » 4. jan 2017, 16:46

Deb80 skrev::ae: Tak skal du have Hindbær.
Håber det går godt med dig. Du sagde jo at du er på mange måder i samme situation. Hvor langt er I i skilsmisseprocessen?

Nu i aften er min kommende eksmand og hans elskerinde igang med at flytte hendes møbler ind i deres nye lejlighed... det er hårdt. Vores søn ved stadig ikke noget.... :panik:


Hold nu op hvor må det være så svært. Er I ikke engang officielt skilt endnu?
Jeg føler simpelthen sådan med dig.

Vi er slet ikke så langt som jer i processen. Men jeg har også stillet virkelig mange krav som han er enig i.

Jeg har sagt til ham flere gange, hvem fanden dr kan finde på bare at sige slut uden videre når man har så små børn. Altså jeg er stadig på barsel. og skal varetage det her lille menneskes behov døgnet rundt. Og storebrors. og nu også igennem en skilsmisse.
Det synes jeg er barsk.
Og du har så lige en ny kvinde at forholde dig til eksistensen af. Shit!!!!!

Du lyder som en rigtig sej kvinde. og mor. Håber virkelig du får skabt rum til at sunde dig i alt det her.
3
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Min mand går fra mig

Indlægaf vibbsen » 4. jan 2017, 17:24

Deb80 skrev::stoned: Ja helt ærligt jeg er så enig med jer at dette er fuldstændig skørt. :stoned: Og tro mig, jeg har talt flere gange med min mand om det, jeg er bare bange for at han bliver ved med at udsætte det, fordi at han er nervøs og er sikker bange for at begynde at græde ...

Min mor har besluttet at flytte hjem til mig og børnene i en tid (min familie bor i et andet land). Så hun kommer efter vi har fortalt vores søn det... det er jeg glad for, fordi jeg kunne virkelig bruge noget støtte og aflastning lige nu. Vores nærmeste familie ved det, og så nogle af vores nærmeste venner og familie....men jeg tror nu også at sladderen er begyndt at gå rundt, så mon ikke flere ved det end vi tror!


Han er altså ikke din mand. Han er ham som har forladt dig til fordel for en anden !!!!! I er ikke længere Vi og Os. I er dig og ham.

Det er ikke fuldstændig skørt. Det er totalt uacceptabelt at I ikke ser at få nosset jer sammen til at få det sagt til jeres søn. Som er den største taber i det her spil. Hele det der "vi-gør-det-her-sammen-på-den-gode-måde" er - som Joynips udtrykker det - ved at udvikle sig til et gigantisk bagholdsangreb på jeres søn. Manden er ved at flytte sammen med en anden kvinde i en anden lejlighed....Hvad fanden tænker I på. Og ja...Jeg skriver I. Og det gør jeg helt bevidst. Jeg kan slet slet ikke forstå at du ikke for længe siden har sat din mand stolen for døren og krævet at jeres søn fik sandheden at vide. Det lugter lidt af at han har tænkt sig at tørre den af på dig. Og du lader ham gøre det.
15
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Hindbær
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:00
Kort karma: 32
Likede indlæg: 287

Re: Min mand går fra mig

Indlægaf Hindbær » 5. jan 2017, 18:59

Hvordan går det med dig i dag?
0
Deb80
Indlæg: 24
Tilmeldt: 28. dec 2016, 17:28
Kort karma: 16
Likede indlæg: 95

Re: Min mand går fra mig

Indlægaf Deb80 » 5. jan 2017, 20:18

:wacko: Hej, det går så som så.. har været i Borgerservice og undersøgt hvor jeg vil stå økonomisk osv.. og nu har min eks lige søgt om separationen online og meldt sin flytning. Ikke sjovt, men hvis jeg skal få nogle penge, så skal alt det formelle komme på plads først.

Hvordan går det med dig? Hvor lang tid er det sin din mand sagde han ville skilles?
0
Aesel82
Indlæg: 2654
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4285

Re: Min mand går fra mig

Indlægaf Aesel82 » 6. jan 2017, 04:31

Maanii skrev:Husk, hvis I ejer hus/lejlighed sammen er han forpligtet til fortsat at betale halvdelen af udgifterne dertil, indtil det bliver solgt/du køber han ud.

... Og at han selvfølgelig skal betale bidrag til dig når han flytter. Få evt. fastsat beløbet gennem SF, så er der ikke noget at rafle om hvis det er forhøjet bidrag han skal betale.


Men samtidig skal hun betale ham husleje for at Bono "hans" del af huset.
0

Tilbage til "Forhold og sex"