Må din partner give dig skylden?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Må din partner give dig skylden?

Indlægaf Slettet bruger » 26. jan 2017, 18:16

Akehurst2 skrev:Rent bortset fra diskussionen om, at man får dårlige ferieuger, hvis man ikke kan bruge sin kæreste som undskyldning for ikke at drikke øl med kollegerne (som er rimelig WTF?!), så bruges undskyldningen jo også meget gerne af mænd overfor vennerne.

Og der burde man jo kunne være ærlig, så hvad er baggrunden for, at mænd gør det der? Ja, jeg ved godt, at det er fordi det på den korte bane er lettere, og fordi man kan have noget tøhø-humor om de der stride kraner, men her burde der som sagt være rum til ærlighed, her burde manden selv have interesse i ikke at fremstå som en tøffelhelt og ikke mindst i ikke at få skabt sådan et nederen billede af sin kæreste over for vennerne. jeg forstår det simpelthen ikke.


Altså, jeg har haft flere jobs hvor det var super fedt at have nogen man var venner med, jo bedre fod man stod med folk jo bedre.

Så man havde nogen til at bytte skodvagter med, og arrangere ferie, og bakke en op i evt. konflikter, og som gad blive 10 min ekstra for at fixe noget for en, der gider forsøge at løse problemer der opstår for en, mens man ikke er på job. (Eks hvis der er koks i posten til en, og de gider lige kigge om der er noget til en, hvis man kommer de steder hvor posten normalt ka ende hende.)

Der er da gigant forskel på at arbejde steder hvor ingen hjælper hinanden og steder hvor folk gør.

Det er jo bare en lille del af det at man ka blive nødt til at komme med en hvid løgn en gang i mellem. Alt ikke at det nogen sinde kan bliver det som det gode arbejsforhold bygger på, men det kan hjælpe en gang imellem, og i hvert fald forhindre det blir værre.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Må din partner give dig skylden?

Indlægaf godtnavn » 26. jan 2017, 18:33

eks-Maupassant skrev:
Akehurst2 skrev:Rent bortset fra diskussionen om, at man får dårlige ferieuger, hvis man ikke kan bruge sin kæreste som undskyldning for ikke at drikke øl med kollegerne (som er rimelig WTF?!), så bruges undskyldningen jo også meget gerne af mænd overfor vennerne.

Og der burde man jo kunne være ærlig, så hvad er baggrunden for, at mænd gør det der? Ja, jeg ved godt, at det er fordi det på den korte bane er lettere, og fordi man kan have noget tøhø-humor om de der stride kraner, men her burde der som sagt være rum til ærlighed, her burde manden selv have interesse i ikke at fremstå som en tøffelhelt og ikke mindst i ikke at få skabt sådan et nederen billede af sin kæreste over for vennerne. jeg forstår det simpelthen ikke.


Altså, jeg har haft flere jobs hvor det var super fedt at have nogen man var venner med, jo bedre fod man stod med folk jo bedre.

Så man havde nogen til at bytte skodvagter med, og arrangere ferie, og bakke en op i evt. konflikter, og som gad blive 10 min ekstra for at fixe noget for en, der gider forsøge at løse problemer der opstår for en, mens man ikke er på job. (Eks hvis der er koks i posten til en, og de gider lige kigge om der er noget til en, hvis man kommer de steder hvor posten normalt ka ende hende.)

Der er da gigant forskel på at arbejde steder hvor ingen hjælper hinanden og steder hvor folk gør.

Det er jo bare en lille del af det at man ka blive nødt til at komme med en hvid løgn en gang i mellem. Alt ikke at det nogen sinde kan bliver det som det gode arbejsforhold bygger på, men det kan hjælpe en gang imellem, og i hvert fald forhindre det blir værre.



Men hvordan står man på bedre fod med folk ved at sige "jeg er uselvstændig og under tøflen"? Og så sviner jeg også min kæreste til. Hvis jeg kom på bedre fod med mine kollegaer ved det så ville jeg nok lede efter et andet job, så hellere kasseassistent i Netto end sådanne kollegaer.

Og du ved da ikke om det påvirker din kæreste? Hun kan sidde i næste uge til jobsamtale hos din kollegas kone/en tidligere kollega, og hun kan misse et job på det. Eller I kan møde kollegaen til en fest/et bryllup/i byen og det kan give akavet stemning når din kone pludselig ikke er skaldet efter 10 års kemo. Eller en milliard andre ting. Medmindre selvfølgelig du arbejder i København men i bor i Skagen, så er risikoen ikke nær så stor, men er der dog stadig.

Jeg forstår stadig ikke hvordan du mener det er loyalt at bagtale?
2
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Må din partner give dig skylden?

Indlægaf Akehurst2 » 26. jan 2017, 18:41

eks-Maupassant skrev:
Akehurst2 skrev:Rent bortset fra diskussionen om, at man får dårlige ferieuger, hvis man ikke kan bruge sin kæreste som undskyldning for ikke at drikke øl med kollegerne (som er rimelig WTF?!), så bruges undskyldningen jo også meget gerne af mænd overfor vennerne.

Og der burde man jo kunne være ærlig, så hvad er baggrunden for, at mænd gør det der? Ja, jeg ved godt, at det er fordi det på den korte bane er lettere, og fordi man kan have noget tøhø-humor om de der stride kraner, men her burde der som sagt være rum til ærlighed, her burde manden selv have interesse i ikke at fremstå som en tøffelhelt og ikke mindst i ikke at få skabt sådan et nederen billede af sin kæreste over for vennerne. jeg forstår det simpelthen ikke.


Altså, jeg har haft flere jobs hvor det var super fedt at have nogen man var venner med, jo bedre fod man stod med folk jo bedre.

Så man havde nogen til at bytte skodvagter med, og arrangere ferie, og bakke en op i evt. konflikter, og som gad blive 10 min ekstra for at fixe noget for en, der gider forsøge at løse problemer der opstår for en, mens man ikke er på job. (Eks hvis der er koks i posten til en, og de gider lige kigge om der er noget til en, hvis man kommer de steder hvor posten normalt ka ende hende.)

Der er da gigant forskel på at arbejde steder hvor ingen hjælper hinanden og steder hvor folk gør.

Det er jo bare en lille del af det at man ka blive nødt til at komme med en hvid løgn en gang i mellem. Alt ikke at det nogen sinde kan bliver det som det gode arbejsforhold bygger på, men det kan hjælpe en gang imellem, og i hvert fald forhindre det blir værre.


Ja, selvfølgelig er det rart at arbejde et sted, hvor man har et godt forhold til kollegerne. Men hvorfor skal det inkludere at tale grimt om kæresten bag hendes ryg? Jeg kan ikke se nødvendigheden og slet ikke det ønskelige i det.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Må din partner give dig skylden?

Indlægaf Slettet bruger » 26. jan 2017, 19:05

Smiling_Goat skrev:
eks-Maupassant skrev:
Akehurst2 skrev:Rent bortset fra diskussionen om, at man får dårlige ferieuger, hvis man ikke kan bruge sin kæreste som undskyldning for ikke at drikke øl med kollegerne (som er rimelig WTF?!), så bruges undskyldningen jo også meget gerne af mænd overfor vennerne.

Og der burde man jo kunne være ærlig, så hvad er baggrunden for, at mænd gør det der? Ja, jeg ved godt, at det er fordi det på den korte bane er lettere, og fordi man kan have noget tøhø-humor om de der stride kraner, men her burde der som sagt være rum til ærlighed, her burde manden selv have interesse i ikke at fremstå som en tøffelhelt og ikke mindst i ikke at få skabt sådan et nederen billede af sin kæreste over for vennerne. jeg forstår det simpelthen ikke.


Altså, jeg har haft flere jobs hvor det var super fedt at have nogen man var venner med, jo bedre fod man stod med folk jo bedre.

Så man havde nogen til at bytte skodvagter med, og arrangere ferie, og bakke en op i evt. konflikter, og som gad blive 10 min ekstra for at fixe noget for en, der gider forsøge at løse problemer der opstår for en, mens man ikke er på job. (Eks hvis der er koks i posten til en, og de gider lige kigge om der er noget til en, hvis man kommer de steder hvor posten normalt ka ende hende.)

Der er da gigant forskel på at arbejde steder hvor ingen hjælper hinanden og steder hvor folk gør.

Det er jo bare en lille del af det at man ka blive nødt til at komme med en hvid løgn en gang i mellem. Alt ikke at det nogen sinde kan bliver det som det gode arbejsforhold bygger på, men det kan hjælpe en gang imellem, og i hvert fald forhindre det blir værre.


Jeg håber, det er okay, jeg spørger: Jeg synes ikke rigtigt, jeg har fået en god grund til, hvorfor den nødløgn skal omhandle ens kæreste.

Ens kollega Karl Henning inviterer én med ud på øl, og man gider ikke med. Man har ingen planer om aftenen, så man skal finde på en nødløgn. Det kan fx være:

"Nej desværre Karl Henning, jeg kan ikke tage med ud at drikke øl i dag, for min kæreste siger, jeg skal komme lige hjem efter arbejde"
"Nej desværre Karl Henning, jeg kan ikke tage med ud at drikke øl i dag, for vi får et vennepar på besøg til aftensmad"
"Nej desværre Karl Henning, jeg kan ikke tage med ud at drikke øl i dag, for min mor siger, jeg skal hjælpe hende med indkøb"

Det er SÅ mange nødløgne at vælge imellem, hvorfor SKAL det lige være ens kæreste, der skal forbyde én ting? Er det fordi man føler, man scorer points blandt de andre mænd, eller hvad går det ud på?

I min verden er der ikke stor forskel på mine eksemplers øverste og nederste grunde. Det kan jeg næsten forstå, der må være for dig, kan du forklare mig hvordan?


Den skal den heller ikke, det blev dækket på side 2.

For mig er den en undskylding på samme niveau som jeg har slået foden eller min kat har kighoste.

Det er jo ikke mig der vil hive den ud og hæfte alle mulige specielle mærkater på dem som illoyalitet osv.

Vi diskuterer vel om der er noget speclielt slemt ved at bruge kæresten og ikke sin egen fod f.eks. Hvor jeg syns det er det samme det hele og de fleste andre mener den med kæresten er særligt slem.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Må din partner give dig skylden?

Indlægaf Slettet bruger » 26. jan 2017, 19:09

Akehurst2 skrev:
eks-Maupassant skrev:
Akehurst2 skrev:Rent bortset fra diskussionen om, at man får dårlige ferieuger, hvis man ikke kan bruge sin kæreste som undskyldning for ikke at drikke øl med kollegerne (som er rimelig WTF?!), så bruges undskyldningen jo også meget gerne af mænd overfor vennerne.

Og der burde man jo kunne være ærlig, så hvad er baggrunden for, at mænd gør det der? Ja, jeg ved godt, at det er fordi det på den korte bane er lettere, og fordi man kan have noget tøhø-humor om de der stride kraner, men her burde der som sagt være rum til ærlighed, her burde manden selv have interesse i ikke at fremstå som en tøffelhelt og ikke mindst i ikke at få skabt sådan et nederen billede af sin kæreste over for vennerne. jeg forstår det simpelthen ikke.


Altså, jeg har haft flere jobs hvor det var super fedt at have nogen man var venner med, jo bedre fod man stod med folk jo bedre.

Så man havde nogen til at bytte skodvagter med, og arrangere ferie, og bakke en op i evt. konflikter, og som gad blive 10 min ekstra for at fixe noget for en, der gider forsøge at løse problemer der opstår for en, mens man ikke er på job. (Eks hvis der er koks i posten til en, og de gider lige kigge om der er noget til en, hvis man kommer de steder hvor posten normalt ka ende hende.)

Der er da gigant forskel på at arbejde steder hvor ingen hjælper hinanden og steder hvor folk gør.

Det er jo bare en lille del af det at man ka blive nødt til at komme med en hvid løgn en gang i mellem. Alt ikke at det nogen sinde kan bliver det som det gode arbejsforhold bygger på, men det kan hjælpe en gang imellem, og i hvert fald forhindre det blir værre.


Ja, selvfølgelig er det rart at arbejde et sted, hvor man har et godt forhold til kollegerne. Men hvorfor skal det inkludere at tale grimt om kæresten bag hendes ryg? Jeg kan ikke se nødvendigheden og slet ikke det ønskelige i det.


Jeg ved ikke, vi snakker forbi hinanden.

For mig svarer det til at nogen mener det er forbudt at stille en nødløgn hvor ordet "Jørgen" er med.

Jeg indvender "hvorfor kan ordet Jørgen ikke være med, det er da lige meget"

Det er jo ikke det samme som at jeg mener at ordet Jørgen SKAL være med lol.

Det er jer og ikke mig der mener ordet SKAL kommer på banen, i mener man skal ikke bruge det. Jeg mener det er mærkeligt overhovedet at bruge det her.

Jeg mener kæresten kan være med eller ej i en undskyldning, som vinde blæser og hvad der tilfældigvis giver mening i situationen og hvad man lige finder på. Det er ret lige meget hvad indholdet i en hvis løgn er, hvi det virker bedre at sige at ens giraf er syg så siger man da det.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Må din partner give dig skylden?

Indlægaf Kattefjæs » 26. jan 2017, 20:28

Smiling_Goat skrev:Ens kollega Karl Henning inviterer én med ud på øl, og man gider ikke med. Man har ingen planer om aftenen, så man skal finde på en nødløgn. Det kan fx være:

"Nej desværre Karl Henning, jeg kan ikke tage med ud at drikke øl i dag, for min kæreste siger, jeg skal komme lige hjem efter arbejde"
"Nej desværre Karl Henning, jeg kan ikke tage med ud at drikke øl i dag, for vi får et vennepar på besøg til aftensmad"
"Nej desværre Karl Henning, jeg kan ikke tage med ud at drikke øl i dag, for min mor siger, jeg skal hjælpe hende med indkøb"



Bedre endnu:

"Nej desværre, Karl Henning, jeg kan ikke tage med ud at drikke øl i dag. Jeg håber du får en god aften alligevel!"

Forstår slet ikke behovet for at finde på nødløgne og alt muligt mærkeligt. :gruble: Slet ikke når det bare er en social begivenhed af en art. Det siger man da bare ja eller nej til og så er der ikke mere i dét.
6
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Må din partner give dig skylden?

Indlægaf LadyFox » 26. jan 2017, 21:04

eks-Maupassant skrev:
LadyFox skrev:
eks-Maupassant skrev:
LadyFox skrev:
eks-Maupassant skrev:
LadyFox skrev:
eks-Maupassant skrev:
MaybeBaby skrev:I princippet må andre tænke hvad fanden de vil men jeg vil gerne være sammen med en voksen mand der hviler i sig selv og står ved sig selv fremfor en forvokset teenager.

Jeg har 7, 9 ,13 aldrig kendt sidstnævnte type (i hvert fald ikke hvad dette angår)


Det kan man da sagtens kombinere med at komme med undskyldninger?

Hvis nu forskellen på undskylding eller ikke undskyldning er at i får 3 ugers sommerferie sammen i stedet for 3 dage. Så er det da mere teenager at man ikke kommer med undskyldningen så sommerferien ryger? Og mere voksent at man har overblik over de sociale relationer og følelser på sit arbejde, og agerer i dem således at det er mest fordelatigt for en.

Måske er det endnu en misforstëlse.

De fleste diskuterer vist ud fra at man kommer med undskyldningerne helt uden grund og man sagtens kan sige "nej det gider jeg ikke" uden at der sker noget slemt, men man bare ikke tør. Og ud fra det model synes jeg også det er vattet man ikke bare siger nej.

Jeg synes bare det er mærkeligt at der diskuteres ud fra en forudsætning at det ikke findes at der kan ske slemme ting hvis man siger sandheden. Sådan er verden jo bare ikke, desværre.

Hvad gør de her mænd så hvis konen skrider, og der ikke er nogle at give skylden for at holde dem hjemme?


Så finder man jo bare på noget andet.

Anyway, pointen er - hele grundlaget for det her er at man bare skal være ærlig.

Jeg vil gerne have den derhen hvor vi snakker på grundlaget af at det kan være bedst at lyve.

Hvis valget f.eks. er at hvis der ikke lyves, så ryger den fælles sommerferie (fordi de så giver ferien efter reglerne, og ikke efter hensyn, og nu ligger partnerens ferie forskudt af jeres)- vil fok så stadig være imod at de bliver brugt som undskyldning?

Det er bare for at se hvor vigtigt der er for folk.

Men så kan en fyr i et forhold vel også bare finde på noget andet, hvor han ikke behøver at tage sin partner til gidsel i løgnen. Hvis min kæreste har et behov for at fyre en hvid løgn af overfor en der ikke er mig, så er det hans egen sag - men det gider jeg slet ikke blandes ind i, både som tidligere nævnt fordi at jeg ønsker en loyal kæreste der ikke taler mig ned - men da også fordi jeg ikke gider at ende med at skulle smide en løgn for at dække over hans hvis det skulle blive nødvendigt. Min egen moral siger mig at jeg som udgangspunkt bør være ærlig overfor mine omgivelser, det er ikke noget jeg ikke kan fravige, og det gør jeg da også ind i mellem, men at gå på kompromis med min moral det skal kun ske på mit eget initiativ.

Og, hvilken løgn om mig skulle være den eneste der kunne redde sommerferien? Hvis vi er ude i at lyve mig syg eller lign. Så nej - det skal han SLET ikke.

Det er pænt vigtigt for mig min kæreste er loyal overfor mig, og ikke finder på historier om mig.


Hvordan har det noget at gøre med loyalitet?

Fik at vide i dag at min kæreste faktisk HAR brugt mig som undskyldning - jeg forstår ikke en gang hvordan det sku ha noget at gøre med loyaitet. Det er lige som at sige "det er illoyalt hvis du siger taller 17 på en fredag" eller "det er illoyalt hvis du siger elefant tre gange i træt" bare noget totalt random der pludselig bliver kaldt illoyalt :)

Det med sommerferien - ja det er bare fordi jeg har haft flre jobs hvor det afhænger af hvor god fod man står med kollegaer og chef hvornår man får ferie, altså om det bliver i juli eller august f.eks. Fordi alle ikke kan tage væk samtidigt, så kan man ikke få hvad man vil have. Og hvs man får noget virkeligt råddent for en, så skal man finde nogen der vil forbarme sig over en og bytte.

Ja og hvis man så har haft mr ærlig på i et halvt år o sagt "gider sq ikke drikke øl med jer, i lugter klamt ud af munden" fordi man skal være 100% ærlig, så er de nok ikke lige lide ekstra venlige mod en når man vil bytte sommerferieperiode.

Fordi det er illoyalt at bruge mig i en sammenhæng jeg ikke ønsker, og det er illoyalt at femstille mig som om jeg er værre end jeg egentlig er.
Og nej, det er ikke ligesom at sige de ting du nævner - at sige taller 17 er ikke det samme om at sige "Jeg kan ikke drikke øl med jer i dag, fordi min kæreste er en manipulerende kælling" eller lign.

Der er jo ingen der snakker om 100% ærlighed altid, jeg gør i hvert fald ikke. Og hvis jeg ikke gad mine kollegaer pga. jeg synes de var grimme og dumme så var det heller ikke fordi jeg ville sige "hey, jeg gider jer ikke i er for grimme og dumme", men det ville heller ikke være ting som "min kæreste er dum og kontrollerende" eller "min kæreste har en mege alvorlig sygdom" eller ligene jeg ville fyre af.
Man kan godt afvise folk pænt, uden at trække andre ind i det. Man kunne f.eks. bare sige tak, men nej tak. Eller at man er træt.

Og jeg bor også i København, jeg kender ikke alle - men mange. Og jeg møder folk konstant.


Altså, jeg mener ikke de er illoyalt at man bliver "fremstillet dårligt" hvis der ikke kommer noget skidt ud af det for den person der bliver fremstillet dårligt. Og det gør der jo ikke, det er jo ligegyldigt hvad folk man ikke ser tænker om en.

For mig er det ala at blive sur over at nogen har gjort mig upopulær i en Rema 1000 i Lemvig som jeg aldrig vil komme i nogen sinde. Det er jo lige meget om jeg er bannet i en Rema 1000 i Lemvig, jeg har aldrig været der og kommer der nok heller aldrig :)

Men ja man KAN godt sige andre ting, der er for mig bare ingen GRUND til det, da jeg ikke ser det som illoyalt hvis nogen bilder nogen mennesker jeg aldrig kommer til at se at jeg har AIDS eller er psykisk syg eller skal i retten for spritkørsel. Det er lige meget.


Men der kommer jo noget skidt ud af det, hvis ens kone ikke bryder sig om at blive fremstillet på en negativ måde. Også selvom hun ikke ved det. Et svigt bliver ikke et mindre svigt fordi det forgår bag om ryggen. Vi er så sikkert uenig omkring om det er et svigt, men for mig er det altid et svigt hvis man vælger at udsætte ens partner for noget velvidende om partneren ikke ville kunne lide det.
Og det er da godt for dig at du har det topdollar med alt blive fremstillet dårligt i lemvig, eller et folk tror du er alvorligt syg - det vil jeg slet ikke blande mig i - men jeg mere end almindelig svært ved at forstå at det er så fremmed for sig, at andre mennesker synes det ville være ubehageligt, særlig hvis det var deres fortrolige, deres klippe der havde den slags behov.
3
...
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Må din partner give dig skylden?

Indlægaf Delfin » 27. jan 2017, 01:32

Har ingen partner, men hvis jeg havde.

Det gider jeg egentlig ikke, men jeg tror heller ikke, jeg kom til at være kæreste med en fyr, hvis han var så vag. Så er han det vel også i andre sammenhænge, og jeg vil da nok tænke på, hvad han så bruger som undskyldning, når han ikke gider være sammen med mig. Det må man nemlig godt ikke gide engang imellem, hvis man siger det ligeud af posen, at der er noget andet, man hellere vil, eller man bare trænger til alenetid.

I sidste ende falder det jo tilbage på ham selv, at han er sådan en vattet fyr, der er nødt til at spørge kæresten om lov.
Det kan da vel for pokker ikke være sejt mellem venner?


Jeg ved ikke, om I taler forbi hinanden med hensyn til ferieuger, som du nævner eks-Maupassant. Han må selvfølgelig gerne sige på jobbet, at han gerne vil have ferie sammen med kæresten, som har ferie i uge xx. Det mener jeg ikke er at bruge hende som undskyldning, det er jo et helt reelt ønske, men han behøver ikke sige, at han partout skal have ferie der, for ellers bliver kæresten sur. Det er sgu for barnagtigt.
6
14 11 14
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Må din partner give dig skylden?

Indlægaf avdotja » 28. jan 2017, 08:34

AgentPixie skrev:Jeg bliver ikke brugt som undskyldning, ligesom jeg heller ikke bruger ham. I hvert fald ikke i negative vendinger.
At sige man ikke kan, fordi man har en aftale med den derhjemme, er jo ikke en egentlig undskyldning det er en grund.

Min kæreste er en pleaser og har svært ved at sige nej, så jeg har i situationer hvor han var stresset og NUL overskud haft sagt, at han gerne må bruge mig som undskyldning. Han har dog aldrig gjort det.
I sådanne situationer er jeg pænt ligeglad med hvad hans venner eller kolleger tænker om mig, for jeg ved, de ved, at jeg af alle konerne i omgangskredsen er en af de absolut mindst hysteriske og aldrig har dikteret noget som helst.
Det ved min kæreste også, så hvis jeg endelig en dag sagde jeg virkelig gerne ville have ham hjemme, så ville han respektere det uden brok. Han har altid gang i tusinde ting, der kan gå 2-3 måneder hvor han er ude hver weekend hele weekenden. Det er sådan han kan lide at leve og det har jeg lært at respektere. Det gør alt nemmere.
Og så ved jeg, at han efter 5 år hvor han har kunne gøre hvad han ville, så er vores kommende barn hans absolutte førsteprioritet.

Win/win.

Lige netop det ville jeg så være påpasselig med at forvente. Man kan fylde halve lande med kvinder der er blevet skuffet på kontoen "når først baby er her vil han være mere hjemme/tage mere ansvar/tage del i husholdningen/stoppe med xxx".
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Må din partner give dig skylden?

Indlægaf AgentPixie » 28. jan 2017, 09:00

avdotja skrev:
AgentPixie skrev:Jeg bliver ikke brugt som undskyldning, ligesom jeg heller ikke bruger ham. I hvert fald ikke i negative vendinger.
At sige man ikke kan, fordi man har en aftale med den derhjemme, er jo ikke en egentlig undskyldning det er en grund.

Min kæreste er en pleaser og har svært ved at sige nej, så jeg har i situationer hvor han var stresset og NUL overskud haft sagt, at han gerne må bruge mig som undskyldning. Han har dog aldrig gjort det.
I sådanne situationer er jeg pænt ligeglad med hvad hans venner eller kolleger tænker om mig, for jeg ved, de ved, at jeg af alle konerne i omgangskredsen er en af de absolut mindst hysteriske og aldrig har dikteret noget som helst.
Det ved min kæreste også, så hvis jeg endelig en dag sagde jeg virkelig gerne ville have ham hjemme, så ville han respektere det uden brok. Han har altid gang i tusinde ting, der kan gå 2-3 måneder hvor han er ude hver weekend hele weekenden. Det er sådan han kan lide at leve og det har jeg lært at respektere. Det gør alt nemmere.
Og så ved jeg, at han efter 5 år hvor han har kunne gøre hvad han ville, så er vores kommende barn hans absolutte førsteprioritet.

Win/win.

Lige netop det ville jeg så være påpasselig med at forvente. Man kan fylde halve lande med kvinder der er blevet skuffet på kontoen "når først baby er her vil han være mere hjemme/tage mere ansvar/tage del i husholdningen/stoppe med xxx".

Det er hans egne ord, så jeg bliver ligesom nødt til at stole på det :-D
Det betyder ikke at han dropper de hobbyer han har, det betyder bare at hvis jeg har brug for ham, så bliver han hjemme eller tager afsted senere/hjem tidligere.
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Må din partner give dig skylden?

Indlægaf StripesAddict » 28. jan 2017, 12:46

Jeg forstår bare ikke hvorfor man har lyst til at bruge sin partner som undskyldning, og dermed hvordan problemet opstår i første omgang.

Jeg ville synes det var SÅ pinligt at skulle stå og sige til min veninde, at "jeg kan ikke komme med i byen lørdag, for det må jeg ikke for Karl-Åge". Det ville også være løgn, for min mand bestemmer ikke over mig. Og jeg bestemmer ikke over ham.
1

Tilbage til "Forhold og sex"