Når de jævnaldrende mænd ønsker yngre kvinder, og de ældre mænd er for gamle

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Når de jævnaldrende mænd ønsker yngre kvinder, og de ældre mænd er for gamle

Indlægaf Lurende Peber » 27. sep 2015, 18:06

Citat slettet
Mnjaaah.......kendte(arbejdede med) nu nogen, som døde indenfor et år efter at have mistet deres identitet =job.
Men ellers er der rigtigt nok mange, der slet ikke kan forstå, at de havde tid til fuldtidsjob ;)
1
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Når de jævnaldrende mænd ønsker yngre kvinder, og de ældre mænd er for gamle

Indlægaf decibell » 27. sep 2015, 18:18

Elvispop skrev:Decibell
Enten skal du ha tålmodigheden til at vente på en jævnaldrende, som ikke går op i alder.

Og så måske ryste den holdning af dig, at mænd dør udadtil, hvis de stopper med at arbejde.
Alle de efterlønnere jeg kender, har endnu mere krudt i røven nu, end de havde på arbejdsmarkedet.


Det var godt, det blev rettet. Dikus var vist ved at kløjs i det. :D

Jeg skal nok have tålmodighed, for jeg er ikke lige frem ude og lede i den forstand. Møder jeg en, så er det godt, gør jeg ikke, er det også fint nok. Jeg har det ganske ok uden. :)

Min holdning om efterlønnere bygger nu på, hvad jeg har set selv på arbejdspladser og irl, men ja, jeg skal selvfølge nok huske på, at der bliver mere tid til at være aktiv, når jobbet ikke længere fylder det hele. :)
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Når de jævnaldrende mænd ønsker yngre kvinder, og de ældre mænd er for gamle

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 28. sep 2015, 13:07

Elvispop skrev:Decibell
Enten skal du ha tålmodigheden til at vente på en jævnaldrende, som ikke går op i alder.

Og så måske ryste den holdning af dig, at mænd dør udadtil, hvis de stopper med at arbejde.
Alle de efterlønnere jeg kender, har endnu mere krudt i røven nu, end de havde på arbejdsmarkedet.
Jeg ville aldrig kunne være sammen med en efterlønner - eller pensionist for den sags skyld. Heller ikke når jeg selv bliver den alder. Jeg kan ikke forestille mig nogensinde at holde op med at arbejde, og vil slet ikke kunne forlige mig med tanken om en person der har valgt det. Kommer ikke til at ske, så hellere single. Kan være de har krudt i røven, men de har altså valgt at stå af som produktive skabende mennesker.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Når de jævnaldrende mænd ønsker yngre kvinder, og de ældre mænd er for gamle

Indlægaf Tux » 28. sep 2015, 13:51

Jeg kom til at tænke på, om det ikke er lidt det samme som den situation unge mænd står i. De jævnaldrende kvinder vil hellere have en ældre mand, og de yngre piger er er for unge? :gruble:
Senest rettet af Tux 28. sep 2015, 14:18, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Når de jævnaldrende mænd ønsker yngre kvinder, og de ældre mænd er for gamle

Indlægaf Fru Sunshine » 28. sep 2015, 13:55

Jeg tror på, at når der dukker en op, som man bare matcher med, og det hele bare kører, så bliver den alder ligegyldig.

Jeg troede faktisk at min mand var meget yngre end jeg, da jeg lærte ham at kende, men det var fuldstændig ligegyldigt. Han var bare alt, jeg havde drømt om.
At det så viste sig, at han er et år ældre end mig, var også ligegyldigt.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Når de jævnaldrende mænd ønsker yngre kvinder, og de ældre mænd er for gamle

Indlægaf Lurende Peber » 28. sep 2015, 15:56

Fru Sunshine skrev:Jeg tror på, at når der dukker en op, som man bare matcher med, og det hele bare kører, så bliver den alder ligegyldig.
....
Forhåbentlig :gogo:
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Når de jævnaldrende mænd ønsker yngre kvinder, og de ældre mænd er for gamle

Indlægaf Zombie » 28. sep 2015, 19:15

Jeg undrer mig meget over jeres holdning til efterlønnere og pensionister - altså, nogle af jer.

Mine bedsteforældre var karrieremennesker, der levede og åndede for deres jobs. Da de gik på pension, var det noget tid efter at de egentlig havde kunne gøre det (de trak pensionstiden, da de ikke var klar da) og kun fordi fysikken drillede. I stedet gav de sig i kast med politisk- og frivilligt arbejde, og den ene skrev også en bog - et livsværk, unik af sin slags, omkring det han havde arbejdet med hele livet (en fagbog).

Det var alle de ting, de havde haft lyst til at "arbejde" med, men ikke havde haft tid til tidligere - som de nu gav sig i kast med.

Jeg ser selv frem til pensionsalderen. Jeg håber på at have børnebørn, som jeg kan tage mig af, og så vil jeg også gerne være politisk aktiv og frivillig i forskellige organisationer. Det har jeg ikke overskud eller tid til nu.


Jeg omgiver mig meget med ældre karrieremennesker, og de ændrer sig ikke som personer, bare fordi de pensioneres. De finder bare noget andet at gå vildt op i, så jeg har svært ved helt at se, at pensionister som "folkefærd" kan sættes i bås. Nogle holder fri og nyder deres otium, mens andre bare arbejder videre med andre ting i stedet for. Det er min oplevelse, at det er ekstremt forskelligt, hvordan man tackler det at pensioneres.
2
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Når de jævnaldrende mænd ønsker yngre kvinder, og de ældre mænd er for gamle

Indlægaf Lurende Peber » 29. sep 2015, 06:37

Et andet bud er, at der også er kvinder, som går tidligere "i stå" end manden. Som så søger en, der stadig har lyst til whatever. Dette behøver ikke at have med alder at gøre, men statistikken er i det tilfælde nok på de yngres side (om så Gammelfar kan leve op til den yngre/mere friskes tempo er så en anden sag :gruble: )
0
Registreret Gammel Gris :gris:
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Når de jævnaldrende mænd ønsker yngre kvinder, og de ældre mænd er for gamle

Indlægaf D.itsen » 29. sep 2015, 07:15

Dikus skrev:
Skumfidusen skrev:Lige et eksempel - min far gik på førtidspension for i hvert fald 15 år siden. Han havde arbejdet siden han var 11 og blev ramt af en hjerneblødning i slutningen af 50'rne og kom først på nedsat tid og blev derefter tilbudt en ret lukrativ exit-ordning, som han tog imod. Han nåede altså at arbejde i knapt 50 år. Min mor døde få år efter, så min far stod altså alene som pensionist i midten af 60'rne for knapt ti år siden.

Han kører et program med diverse former for motion 3-5 gange om ugen, sociale aftaler hver weekend som regel både fredag, lørdag og søndag, han har arbejdet som chauffør for Røde Kors, han er i et forhold og de tager som regel på rejser 4 gange om året, han passer sin 1.000m2 store have, besøger sine søskende jævnligt (der er vist kun fem tilbage, men det er da også nogle stykker at holde fast i), holder fødselsdagsfest for hele familien hvert år...at han skulle være gået i stå eller have mistet sin identitet ville være en nærmest sjofel fornærmelse. Jeg forstår slet ikke hvordan man kan tro at trække sig fra arbejdsmarkedet er ensbetydende med at man går i stå. Jeg bliver ikke selv fornærmet over det, men unægtelig noget pikeret.


Helt ærligt. Jeg synes, man lukker øjnene lige tæt nok i, hvis man mener, det er same same, om man har en hverdag inklusiv et arbejdsliv eller fravælger det. Uagtet årsagen til, det fravælges.

Årsagen kan så sige nogle forskellige ting. Men det er filme ikke den samme type hverdag, man får med en, der er hjemmegående, som med en, der ikke er det. Nogen synes, det er lækkert med en hjemmegående partner. Andre knap så meget.

Men så er det jo det med at gå hjemme der er problemet, ikke vedkommendes alder. I en datingsituation tror jeg det er vigtigt at bryde tingene ned til essensen i stedet for at sætte lettere ufleksible overordnede kasser op som f.eks alder. Det er jo ikke alderen i sig selv, det er hvordan folk er
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Når de jævnaldrende mænd ønsker yngre kvinder, og de ældre mænd er for gamle

Indlægaf D.itsen » 29. sep 2015, 08:18

Dikus skrev:Men altså... For filan. Det er jo også det, der har været essensen hele tiden. Samt nogle betragtninger fra TS om, at de mænd, hun HAR mødt i alderen kommende førtidspensionist har haft de fællestræk, at de har været gået i stå.

At man så kan finde undtagelser... Det hjælper jo ikke ens konkrete erfaringer fra den virkelige verden?

Og som det er nævnt masser af gange i den her tråd: i datingsituationer skal man bare bruge den ene som ikke bekræfter reglen. Det er jo ligegyldigt hvad flertallet/mange gør. Man skal ikke bruge en flok, man skal bruge den rigtige
2
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Når de jævnaldrende mænd ønsker yngre kvinder, og de ældre mænd er for gamle

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 29. sep 2015, 09:08

Skumfidusen skrev:Lige et eksempel - min far gik på førtidspension for i hvert fald 15 år siden. Han havde arbejdet siden han var 11 og blev ramt af en hjerneblødning i slutningen af 50'rne og kom først på nedsat tid og blev derefter tilbudt en ret lukrativ exit-ordning, som han tog imod. Han nåede altså at arbejde i knapt 50 år. Min mor døde få år efter, så min far stod altså alene som pensionist i midten af 60'rne for knapt ti år siden.

Han kører et program med diverse former for motion 3-5 gange om ugen, sociale aftaler hver weekend som regel både fredag, lørdag og søndag, han har arbejdet som chauffør for Røde Kors, han er i et forhold og de tager som regel på rejser 4 gange om året, han passer sin 1.000m2 store have, besøger sine søskende jævnligt (der er vist kun fem tilbage, men det er da også nogle stykker at holde fast i), holder fødselsdagsfest for hele familien hvert år...at han skulle være gået i stå eller have mistet sin identitet ville være en nærmest sjofel fornærmelse. Jeg forstår slet ikke hvordan man kan tro at trække sig fra arbejdsmarkedet er ensbetydende med at man går i stå. Jeg bliver ikke selv fornærmet over det, men unægtelig noget pikeret.
Er det ikke bare en typisk pensionstilværelse (for boomer generationen)? Jeg siger jo ikke at de bare sidder på sofaen, men noget med der ikke er nogen pil der peger fremad.

Man ser jo også pensionister der tager længerevarende universitetsuddannelser. Eller rejser til Vietnam (Politiken rejser, ugh!), etc. Når unge mennesker tager en universitetsuddannelser så er det for at skabe en karrierer el. fremtid; når gamle gør det så er det ikke for nogle af de ting. Når unge mennesker rejser udvikler de sig, når gamle mennesker rejser forbruger. Eller det er lidt svært at forklarer. Måske det er min form for panikalder, jeg omgås også kun med yngre mennesker. Men jeg har brug for en person der har drømme og visioner og tænker på fremtiden som et nyt sted man skaber og er på vej hen til. Der er jo ikke noget galt med at gøre livet på en anden måde, jeg ville bare kvæles. Der skal bare være noget på spil eller er det ligemeget.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Når de jævnaldrende mænd ønsker yngre kvinder, og de ældre mænd er for gamle

Indlægaf Fru Sunshine » 29. sep 2015, 09:18

Mine forældre gik heller ikke i stå, da de hver især holdt op med at arbejde (begge et godt stykke over pensionsalderen), men ærligt talt: min far var 13 år ældre end min mor, og jeg er overhovedet ikke i tvivl om, at den alderskel var for stor. De havde intet til fælles. Især i de år, hvor min mor arbejdede og min far rendte rundt og lavede, hvad han nu havde lyst til, var der ikke meget fællesskab at se.

Så det handler jo ikke bare om alder eller om at gå i stå, men om at finde det fælles fodslag.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Når de jævnaldrende mænd ønsker yngre kvinder, og de ældre mænd er for gamle

Indlægaf Akehurst2 » 29. sep 2015, 11:01

Lemonella skrev:Måske de ældre mænd der bevidst søger yngre kvinder, har et håb om, at en sådan ung, livlig kvinde, kan hive dem op på samme niveau. De har nok opdaget det samme som kvinder i 40erne har opdaget om mænd i deres alder, nemlig, at de er gået lidt i stå.

Selvom nogen mennesker ikke går i stå og gror fast i sofaen, så sker det altså for nogen. Jeg så det med min egen eksmand. Han mente slet ikke, livet havde mere, at byde ham, efter han havde fået en førtidspension. Jeg forsøgte i hvert fald forgæves, at hive ham med til de ting vi altid før i tiden havde brugt tid på, men det mente han, "vi var for gamle til". Han var på det tidspunkt 45 år Jeg ved godt han ikke var fysisk i stand til, at gøre de samme ting som før, men det var vel ikke det samme som, at gå helt i stå. Det mente han så det var.



Men det er jo også ekstremt - eller noget, der hang sammen med (grunden til) førtidspensionen. De fleste mænd, jeg kender der er 45, har småbørn og er i fuld gang med karrieren og sporten og det hele - de mener ikke, de er for gamle til noget som helst.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Når de jævnaldrende mænd ønsker yngre kvinder, og de ældre mænd er for gamle

Indlægaf Akehurst2 » 29. sep 2015, 11:13

Skumfidusen skrev:
Akehurst2 skrev:
Men det er jo også ekstremt - eller noget, der hang sammen med (grunden til) førtidspensionen. De fleste mænd, jeg kender der er 45, har småbørn og er i fuld gang med karrieren og sporten og det hele - de mener ikke, de er for gamle til noget som helst.


Jeg er 43 og har småbørn, sådan da, og fuld gang i karriere og nogen grad sport. Jeg er afgjort for gammel til alle mulige ting. At få mig med på en bytur er mere bøvlet end at give en kat et bad. Men jeg har så heller ikke sådan specielt et øje til kvinder der er unge og har det lidt med helt unge piger som (vist nok) WC Fields - de er som elefanter. Det er sjovt at kigge på dem, men jeg har ikke lyst til at eje en. Hvor relevant det så er, for jeg indgår jo ikke rigtigt i den omdiskuterede mængde.


For gammel til ting er jo et vidt begreb - jeg gider egentlig heller ikke rigtig gå i byen, men det har jeg ikke gidet siden jeg var i 20'erne. Synes bare ikke, det handler om at føle mig for gammel.

De ting, jeg tænkte på, var mere sådan noget som at gå ud (kulturelle eller sociale oplevelser - ikke høvle shots på diskotek), rejse, dyrke sport, være interesseret i nye ting.
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Når de jævnaldrende mænd ønsker yngre kvinder, og de ældre mænd er for gamle

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 29. sep 2015, 14:21

Dikus skrev:
Skumfidusen skrev:Til gengæld er han også helt vild med Barnaby :træt:
Barnaby sucker. Han er sådan en girlyman. Inspector Morse derimod.. :lun:
0
Grab them by the pussy

Tilbage til "Forhold og sex"