Min kæreste stoler ikke på mig

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
chokoladegris
Indlæg: 171
Tilmeldt: 16. jan 2016, 12:50
Kort karma: 24
Likede indlæg: 172

Min kæreste stoler ikke på mig

Indlægaf chokoladegris » 5. feb 2017, 09:28

Jeg har været sammen med min kæreste i snart 5 måneder og vi er lige flyttet sammen for 2,5 uge siden.
Min kæreste har 4-5 gange tjekket min telefon når han har været fuld og selv ment at have fundet beskeder han ikke skulle have fundet, alle beskeder han tror har været flirtende har været fra lang tid før jeg overhovedet mødte ham, bagefter har jeg været inde og slette de beskeder fordi jeg ikke gider bliver ved med at han beskylder mig for noget som ikke passer. Det er efterhånden 3-4 uger siden. I dag kommer det frem at han ikke stoler på mig og har mistillid til mig, hvilket er min egen skyld når jeg går ind og sletter beskeder og han beskyldte mig næsten for at have skrevet frækt med andre drenge, hvilket jeg aldrig har gjort! Har altid været ærlig overfor ham og kunne ikke drømme om at være ham utro. Jeg sagde til ham at hvis han alligevel ikke stoler på mig, så kunne han lige så godt slå op.
Jeg er flyttet fra Fyn til Sjælland, startet nyt studie hvor jeg nærmest ikke snakker med nogen fordi at de er en del år yngre end mig og stort set alle sammen er drenge. Det har været svært at flytte fra familie og venner, derfor har mit humør været lidt svingende og min kæreste har haft svært ved at forstå det.
Desuden er han begyndt at ryge meget hash, det har han slet ikke gjort før mens jeg har kendt ham. Vi har også røget lidt sammen, det er også hyggeligt, men havde også understreget at det ikke var noget der skulle blive hverdag og at kun engang imellem var okay. Men han ryger næsten hver dag, i går røg han faktisk to joints! Har sagt til ham at hvis det fortsætter, så må han vælge mellem mig og hash til sidst. Han lover at han har styr på det og at det kun er fordi han er inde i en dårlig periode lige nu, pga hans læreplads.

Jeg elsker ham virkelig højt! Han kender mig utrolig godt og vi har så mange sjove interne jokes sammen, vi kan snakke om alt og føler mig tryg ved ham. Det er bare inden for de sidste par uger at alle de ting er begyndt og jeg er bare så tæt på at pakke mine ting og skride, men vil heller ikke miste ham! Han gør mig glad, gør så meget for mig og for at gøre mig glad, han kan få mig til at grine. Han fortæller mig tit at jeg er smuk, hvor højt han elsker mig og at jeg er hans fremtid.

Jeg er ved at gå i panik :-( aner ikke hvad jeg skal stille op!
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Min kæreste stoler ikke på mig

Indlægaf Sophies-mor » 5. feb 2017, 09:32

Han ryger hash og er jaloux, kontrollerende og emsig.
What a catch.
Flyt. Beklager. Men den adfærd.... nej tak.
30
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Min kæreste stoler ikke på mig

Indlægaf Sangius » 5. feb 2017, 09:36

Folk ændrer sig som regel ikke. Som han er nu, er højst sandsynligt sådan, som han altid vil være.

Kan du leve med det? Få børn med en mand der ryger hash? Mistilliden vil med tiden sikkert blive større, når du får nye kolleger, og hverdagslivet går i rutine og nyforelskelsen lægger sig.

Det kan selvfølgelig være du er den heldige 1 ud af 1000, som virkelig har held med at ændre de dårlige sider hos en anden.

Hvis jeg var dig, ville jeg gøre mig selv den tjeneste at komme ud af forholdet, før jeg havde brugt for længe af mit liv på det. :)
4
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Min kæreste stoler ikke på mig

Indlægaf Rapfisk » 5. feb 2017, 09:42

1. Det er en dårlig undskyldning at ryge hash, fordi man er inde i en dårlig periode. Hvis man ikke har et problem med hash, er det noget, man bruger, når man har det godt, ikke når man har det dårligt. Hvordan ville du reagere, hvis det var alkohol? "Jeg drikker kun, fordi jeg har det dårligt på arbejdet". Nej, vel?

2. Det andet har jeg ikke så meget klogt at sige til, ud over at du skal passe på dig selv. Den måde, hvorpå dine ord og handlinger bliver fordrejet, er voldsomt skadelig. Hvis du nogensinde er blevet mobbet, kender du mekanismen. Ikke, at han mobber dig, men når man bliver mobbet, prøver man hele tiden at opføre sig, så man ikke bliver ramt, kun for at blive ramt på en ny flanke.

Jeg bider i øvrigt mærke i, at du omgiver dig med "drenge", ikke "mænd" - både på studiet i forhold til dem, du skrev med før din kæreste. Ligger der noget i det ordvalg?
Senest rettet af Rapfisk 5. feb 2017, 11:13, rettet i alt 1 gang.
11
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Min kæreste stoler ikke på mig

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. feb 2017, 09:52

Det lader til, at et eller andet dårligt har igangsat andre dårlige ting i din kærestes liv. På kort tid er han begyndt at ryge hash på fast basis, kontrollere dig og bortforklare sit personlige ansvar. Det er svært at sige, hvad der har udløst hvad, og om hvorvidt hans problemer med lærepladsen er hans egentlige krise, eller om det bare er blevet hans foretrukne undskyldning, fordi den er lettere at fremføre end hashmisbrug eller jalousi, da de to ting er fejl hos ham selv.

Under alle omstændigheder er han (og du) lige nu i en krise, og kriser tager man hånd om på en konstruktiv måde. Det kan du godt forvente af din kæreste. Have som et generelt krav i enhver menneskelig relation. Der kan godt lægge mange forhindringer på vejen mod at få det bedre, men man bør være i stand til at erkende, at noget ikke er, som det skal være, og kunne tale om, hvad man kan gøre ved det i stedet for fx. at dulme følelserne med hash.

Noget andet er, at jeg har erfaret, at hvis et menneske faktisk engang imellem er i stand til at være hensynsfuld og kærlig, sådan som det lader til at være tilfældet med din kæreste, bør man overveje, om det måske skyldes, at alle forsikringerne og løfterne er tomme floskler eller et tegn på, at personen faktisk også godt ville kunne finde ud af at opføre sig ordentligt, når det gælder svære ting, men bare ikke prioriterer at gøre det.
4
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Min kæreste stoler ikke på mig

Indlægaf Viskelæder » 5. feb 2017, 09:58

Hash gør ham kun mere paranoid. Jeg kan tænke, at han har røget lidt mere, end hvad han har sagt, og det måske er det, der har kickstartet hans jalousi (som han må have haft liggende latent i sig i forvejen). Når man ryger ofte (mere end hver 6. uge), så har man hash i systemet hele tiden, og der er mange ting, der ændrer sig stille og roligt. En af dem er, at man lettere bliver lidt angstpræget/paranoid. Lige så rart og afslappende, det kan være, at ryge hash, lige så meget bygger den grimme bagside sig op. En anden bivirkning ved hashmisbrug er, at personen får sværere ved at have en god dialog og argumentere for sine standpunkter. Det bliver sådan nogle foruddannede, fastlagte holdninger, som personen bare sidder fast i, og hvis man forsøger at tale fornuftigt med dem, vil deres frustation øge, fordi de ikke kan argumentere igen, og det kan jeg forestille mig bare vil munde ud i mere af: "du skriver med andre, man kan ikke stole på dig, punktum!"-snak, hvor du står alene og ked af det tilbage.

Hvis han ikke vil stoppe hashmisbruget, tror jeg, det bliver rigtigt svært at arbejde med de andre ting. Hjernen er ligesom lagt ind i en dyne af hash nu, og så er det altså temmelig umuligt at lære noget nyt og ændre sig.
4
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Min kæreste stoler ikke på mig

Indlægaf icelady » 5. feb 2017, 10:14

Drop hashen, så længe han har det skidt på sin læreplads. At ryge hash når man har det skidt fører ikke noget positivt med sig, men forstærker ofte feks mistro og mistillid.

Få sat hælene i, og bed ham forklare, hvad du kan gøre for at han kan stole på dig igen.

Og så find ud af, om du evt kan flytte tilbage/et andet sted hen. Det lyder absolut ikke sundt, hvad der foregår mellem jer, og hvis du flyttede for dig selv, kunne du bedre bede ham få hjælp til at stoppe med at ryge og få styr på sin situation.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8486

Re: Min kæreste stoler ikke på mig

Indlægaf Raenil » 5. feb 2017, 10:47

Til en start kan du vel sætte lås på din telefon - hvis du ikke gider diskutere beskederne.

Det vil der nok komme en kæmpe diskussion ud af.
6
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Min kæreste stoler ikke på mig

Indlægaf Kattefjæs » 5. feb 2017, 11:03

Smut. Det dér kommer der ikke noget godt ud af.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Min kæreste stoler ikke på mig

Indlægaf Purple Haze » 5. feb 2017, 11:20

Jeg ville sørge for at min tlf var låst, og så ville jeg bede ham droppe hashen og have tillid til mig.

Hvis noget af det skulle vise sig at være et problem, så ville jeg seriøst overveje det forhold.
6
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Min kæreste stoler ikke på mig

Indlægaf HappyPaww » 5. feb 2017, 11:21

5 måneders forhold og allerede SÅ store problemer, er mildest talt en kæmpe alarmklokke!

Jeg tror ærlig talt ikke det vil ændre sig til det bedre - nok nærmere tværtimod... :(
12
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Min kæreste stoler ikke på mig

Indlægaf Anilara » 5. feb 2017, 13:25

Åh, det er faktisk lidt irriterende, men jeg er helt enig med dem som råder dig til at smutte.
Det lyder så opslidende og som så mange problemer, som ikke bare ændres. Tænk på dig selv, når du har ville ændre på noget som du længe har gjort - det er vanvittigt svært, og når der så er flere ting som skal ændres på samme tid, er det nærmest umuligt.
Det er ikke særligt opløftende at være i den situation allerede så kort inde i et forhold. Og jeg kan dælme godt forstå at du giver det chancer, med alt det du har opgivet for ham. Og ja, selvfølgelig er der også en masse gode ting ved ham, det er klart.
Jeg tror personligt bare at du trækker det i langdrag. Det siger min egen erfaring hvert fald - tingene ændrer sig sjældent i mere end et par uger.
Men det er klart, at vi kan ikke vide hvordan og hvorledes han kan udvikle sig, men jeg ville virkelig give det en deadline. Hvis der ingen ændringer er sket af nævneværdig karakter efter en måneds tid, så ville jeg indstille mig på, at det desværre ikke var det værd.
5
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Min kæreste stoler ikke på mig

Indlægaf Anilara » 5. feb 2017, 14:28

MaybeBaby skrev:
Anilara skrev:Åh, det er faktisk lidt irriterende, men jeg er helt enig med dem som råder dig til at smutte.


Hvorfor irriterende?

For jeg ville ønske jeg kunne se håb. Det er altid super ærgerligt, når man siger "ud med ham", omend det er velment. Og ofte synes jeg også det er sagt på tynde grundlag. Så det er irriterende på den måde, at det er træls at give folk ret i, at det er en skodsituation.
4
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Min kæreste stoler ikke på mig

Indlægaf LadyFox » 5. feb 2017, 16:51

Med så store problemer nu så tør jeg slet ikke forstille mig hvor svært det kan blive senere, når der oven i købet er gået hverdag og sure underbukser i den.

Jeg har svært ved at tro på at han ikke allerede før har røget mere hash end han giver udtryk for - jeg synes det lyder mærkeligt at han går fra at ryge en sjælden gang i mellem, til at ryge hver dag, på 2½ uge. Når i har været i et lang distanceforhold har det jo været let for ham at ryge, uden at du opdager det. Det tror jeg altså er mere sandsynlighed for er det der er sket, end at det er kommet hen over natten, tilfældigvis lige da du flyttede ind.

At han så oven i er jaloux, og kontrollerende og ikke engang vil erkende det - det synes jeg er et kæmpe problem. Hvis han ikke kan/vil erkende at han alvorlige problemer, så bliver det ikke bedre.
Jeg fornemmer at du indretter dig efter hans jalousi, fjerner det på telefonen der kan tricke det, lader være med at snakke med folk på din uddannelse fordi de er mænd og den slags. Kortsigtet kan jeg godt se det kan afhjælpe problemet, men for det første er det ikke rimeligt at du skal danse uden om ting fordi HAN har et problem, for det andet så løser det intet, han er stadig uretmæssigt jaloux. Det eneste der hjælper er at HAN arbejder med SINE issues.

For mig at se er der kun to veje at gå - enten må du gå fra ham, eller også må du undlade at køre med hans vogn og holde op med at acceptere at hans problemer skal spille så stor en rolle i dit liv, få hamtil at indse han har problemer, som han skal gøre noget ved, gerne med hjælp ude fra. Ellers for I det aldrig godt.
13
...
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Min kæreste stoler ikke på mig

Indlægaf Luffegås » 5. feb 2017, 18:10

Det er også fair nok at han ikke plejede at være sådan :) Måske har du bare ikke kendt ham godt nok før nu, eller også ER det virkelig starten på en forandring. Men du kan vælge at blive i "toget" eller stå af, og sige du ikke skal med videre. Det er helt og holdent dit liv.
Tro mig, der skal nok komme andre der kan fortælle dig du er smuk, hans fremtid, og så videre. Men dem der mener du skal være en del af deres fremtid, skal også ville kæmpe for at du skal blive det, såsom at have tillid, og såsom at være villig til at droppe hashen. Ellers må du jo acceptere det. Og også acceptere tilliden.. Jalouxi kan man arbejde med, men ikke kontrol-lysten. Den vil altid være der, men det er jalouxien. Men mange bække små, hvis han vil beholde dig og sin lærerplads, må han tage sig sammen, og ikke flygte fra virkeligheden.
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.

Tilbage til "Forhold og sex"