Hvilke karaktertræk tænder du på?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf billiebean » 13. jun 2016, 19:49

Jeg har altid crushet på fyre, der er filosofisk anlagte men med en evne til at finde løsninger på praktiske udfordringer også. Jeg er et par gange faldet i én af grøftene, og det duer ikke. Enten bliver det for ustimulerende rent intellektuelt, og jeg kommer til at føle mig snobbet, akavet og fortabt med mine hypoteser og al min undren over vores væren i verden. Eller også bliver jeg arrig og irriteret over, at det er mig der skal finde løsninger på alting og trække læsset socialt, hvis fyren er lidt for.. metafysisk orienteret.

Selvstændighed og uafhængighed er også essentielt. Bliver lynhurtigt idiot af needyness.

Og så er evnen til at slappe af, være kærlig fysisk og være lidt doven - det er godt for mig når jeg kan ikke finde ud af det selv! Har een gang haft en lidt halvneurotisk kæreste, der hurtigt blev stresset og hektisk. Det gik virkelig dårligt.
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf Code71 » 13. jun 2016, 19:53

Kvinder med humor er lige mig. Livet må gerne være sjovt og det er sundt at grine.

Andre turnons er paratviden/intelligens, så man kan tale sammen om en masse emner og empati.
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf Rapfisk » 13. jun 2016, 20:29

Hvis det er et karaktertræk, er jeg solgt til stanglakrids over for musikalske mænd. Det er mig, der sidder med stjerner i øjnene, når en mand hiver en guitar frem, og en lækker barytonstemme kan gøre mig blød i knæene.
Senest rettet af Rapfisk 13. jun 2016, 22:06, rettet i alt 1 gang.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf Mangoness » 13. jun 2016, 21:58

Zombie skrev:Jeg er til den søde, nede på jorden og socialt udholdelige nørd. Helst af den type, der rent faktisk kan ting - sætte en hylde op, selv ordne selvangivelse, vaske egne sokker osv. Ikke sådan en, hvis arme er faldet af og hvis mor ordner tøjet.

Han skal være sød, som i SØD!!! Men uden at være en push-over. Han må gerne savne mig den ene aften vi ikke er sammen i en weekend og være lidt needy-agtig, bare han ikke snakker baby-sprog eller bliver stalker-jaloux.

Men ovenstående type fyr er man nødt til at finde relativ ung og uerfaren - for efter nogle år, er de SÅ prægede af enten at blive sat i friendzone ("Du er bare så sød og min bedste ven, Preben!!") eller at blive dumpet fordi de ikke er spændende og badass nok, at de kan gå i den anden grøft og blive sådan nogle bitre sataner, der skal straffe hele kvindekønnet med deres pikke... Man skal helst fange en, INDEN han kommer til det punkt.


^ Din beskrivelse nederst minder mig desværre om en tidligere ven. Han sagde, at han ikke gad at være en badboy, for det var han ikke - men at det var det, som kvinderne ville have...

Selv når jeg sagde til ham, at alle kvinder ikke vil have det samme (mænd vil jo heller ikke have det samme), så affejede han det. :nerve: :sur:

Det fik mig til at kunne lide ham mindre, fordi det fik ham til at lyde bitter og som en, der har fået et forskruet syn på kvinder.. :(
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf Novella » 14. jun 2016, 02:31

Zombie skrev:Jeg er til den søde, nede på jorden og socialt udholdelige nørd. Helst af den type, der rent faktisk kan ting - sætte en hylde op, selv ordne selvangivelse, vaske egne sokker osv. Ikke sådan en, hvis arme er faldet af og hvis mor ordner tøjet.

Han skal være sød, som i SØD!!! Men uden at være en push-over. Han må gerne savne mig den ene aften vi ikke er sammen i en weekend og være lidt needy-agtig, bare han ikke snakker baby-sprog eller bliver stalker-jaloux.


Men ovenstående type fyr er man nødt til at finde relativ ung og uerfaren - for efter nogle år, er de SÅ prægede af enten at blive sat i friendzone ("Du er bare så sød og min bedste ven, Preben!!") eller at blive dumpet fordi de ikke er spændende og badass nok, at de kan gå i den anden grøft og blive sådan nogle bitre sataner, der skal straffe hele kvindekønnet med deres pikke... Man skal helst fange en, INDEN han kommer til det punkt.

Indrøm dog bare, at du vil have yngre kød, din cougar.

Jeg kan lide mænd, der siger deres mening og skærer igennem på en klar og behersket måde. Mænd der skaber sig - væk. Mænd, der er ubehagelige og nedladende - væk (det er sådan jeg opfatter arrogant, så jeg har aldrig rigtigt forstået tiltrækningen hos dem ). De skal sige fra på den der urokkelige måde, hvor det rager dem, hvad verden mener om det.

De skal selvfølgelig være intelligente, ellers er det ligemeget, men det kommer i mange former.

Sort og perfid humor er et must. Absolut dealbreaker. Jeg kan ikke forelske mig i en mand, der ikke får mig til at skrige af grin.

Hjælpsomhed og flid. Trang til at gøre en ekstra indsats for andre mennesker.

Rejsetrang og nysgerrighed. Jeg kan lide mænd, som interesseret bestiller snegle på en restaurant, fordi de aldrig har smagt det, eller kører spontant ned ad en vej, fordi den er der og skal udforskes.
2
Kisser
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2700

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf Kisser » 14. jun 2016, 04:42

Omsorgsfuldhed og anerkendelse er virkelig to karaktertræk, der kan gøre mig blød i knæene.

Jeg blev i sin tid forelsket i min mand, da vi på hans fødselsdag sad oppe og talte sammen hele natten. Jeg følte, at han SÅ mig, som ingen havde set mig før.

Hans omsorgsfuldhed er heller ikke kun begrænset til mig. Her for et år siden mødte han en ældre mand, som netop var flyttet på plejehjem. Han var ude og gå en tur, men var blevet overrasket over, hvor koldt og blæsende det var, og derfor spurgte han min mand om hjælp til at komme hjem. Min mand skyndte sig straks hjem efter bilen og kørte den ældre mand hjem. Lige der blev jeg lige lidt ekstra stolt over at være gift med ham.
6
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf Purple Haze » 14. jun 2016, 05:35

En der kan vise:
Invitativ
Sociale kompetencer
Er 'likable'
Er intelligent
Og en der godt kan lide selskab og at være vært.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf Q-beben » 14. jun 2016, 07:12

Hm.... jeg tænder på:

Intelligens
Selvstændighed
Maskulinitet (ikke store muskler, men ham, der nyder at være mand)
Nysgerrighed
Empati
Hviler i sig selv
Nyder at flirte med mig
God med ord
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf Precaseptica » 14. jun 2016, 08:48

Mangoness skrev:
Zombie skrev:Jeg er til den søde, nede på jorden og socialt udholdelige nørd. Helst af den type, der rent faktisk kan ting - sætte en hylde op, selv ordne selvangivelse, vaske egne sokker osv. Ikke sådan en, hvis arme er faldet af og hvis mor ordner tøjet.

Han skal være sød, som i SØD!!! Men uden at være en push-over. Han må gerne savne mig den ene aften vi ikke er sammen i en weekend og være lidt needy-agtig, bare han ikke snakker baby-sprog eller bliver stalker-jaloux.

Men ovenstående type fyr er man nødt til at finde relativ ung og uerfaren - for efter nogle år, er de SÅ prægede af enten at blive sat i friendzone ("Du er bare så sød og min bedste ven, Preben!!") eller at blive dumpet fordi de ikke er spændende og badass nok, at de kan gå i den anden grøft og blive sådan nogle bitre sataner, der skal straffe hele kvindekønnet med deres pikke... Man skal helst fange en, INDEN han kommer til det punkt.


^ Din beskrivelse nederst minder mig desværre om en tidligere ven. Han sagde, at han ikke gad at være en badboy, for det var han ikke - men at det var det, som kvinderne ville have...

Selv når jeg sagde til ham, at alle kvinder ikke vil have det samme (mænd vil jo heller ikke have det samme), så affejede han det. :nerve: :sur:

Det fik mig til at kunne lide ham mindre, fordi det fik ham til at lyde bitter og som en, der har fået et forskruet syn på kvinder.. :(


Men som mand må jeg så indvende, at opmuntrende ord fra en veninde som med sikkerhed ikke gider knalde én ofte kan lyde lidt hule. Lidt ligesom man ikke tør stole på man er en strandløve fordi ens mor siger man ser godt ud.

"Der er masser af kvinder derude der tænder vildt meget på sådan en fyr som dig... Hvem mig? Nå nej, jeg tænkte på nogen af de andre."

Ikke at det nødvendigvis er sådan. Men du ved sikkert godt hvad jeg mener. Du-er-god-nok-men-bare-ikke-lige-min-type agtigt.
1
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf IrmaPigen » 14. jun 2016, 16:26

Humor
Ærlighed
Intelligens
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf Sangius » 14. jun 2016, 16:50

Små-genert, nørdet og sød.

Jeg tænder fuldstændig af på mænd som tror de kan score mig, eller som selv synes de er 'all that'. Jeg kan godt lide dem lidt skittish.

Desuden skal de være velopdragne og veltalende. Jeg er overhoved ikke til bad-boy typen, ikke engang en lille smule.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3215

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf klumphen » 14. jun 2016, 17:06

Kreative kvinder har et helt specielt sted i mit hjerte, som de deler med kvinder der tydeligvis har mange brikker at flytte med. De må også gerne have lidt kant, hvor de ikke nødvendigvis stræber efter at være som alle de andre. Desuden er det et plus hvis de virker meget uskyldige, men når man lærer dem at kende, så gemmer der sig en helt masse under den uskyldige overflade.
1
chokoladegris
Indlæg: 171
Tilmeldt: 16. jan 2016, 12:50
Kort karma: 24
Likede indlæg: 172

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf chokoladegris » 15. jun 2016, 14:26

Lidt arrogant attitude, dog stadig en afslappet udstråling
Selvironi
Tager stilling til hvad der foregår i samfundet og rundt omkring ham
Humoristisk
En anelse flabet
Initiativrig
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf Slettet bruger » 15. jun 2016, 14:36

Lurende Peber skrev:Humor
Livsglæde
Sexlyst
Mod (på eventyr såvel som i arbejdsliv)
Intelligens
Socialt fungerende


Ikke nødvendigvis i den rækkefølge :genert:


Noget i den retning.

Men tilføjet uforudsigelighed/spontanitet.

Jeg kommer meget nemt til at kede mig, så meget stabile kvinder holder ikke så længe som kærester hos mig - lidt desværre, da jeg har haft nogen stykker hvor det var lidt i overkanten mht. deres uforudsigelighed :) Og jeg dumpede en der var rigtigt sød fordi jeg kedede mig, ærger mig over hende en gang imellem,
0
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf OberstNasig » 15. jun 2016, 15:54

Jeg må tilstå at let arrogante mænd også tiltrækker mig. Jeg ved ikke om det er et far-issue, der er på spil, fordi det slår mig igen og igen, hvor meget de minder om min far, de mænd jeg bliver stærkt tiltrukket af. Af de mere charmerende egenskaber kan jeg nævne en humoristisk sans, gerne grænsende til det sorte, og intelligens. Jeg sværger, jeg kunne simpelthen ikke føle mig tiltrukket af en mand, hvis han var decideret uintelligent. Gennemsnitligt intelligens er også fint, men har han en stor viden om mange forskellige ting, så føler jeg mig ret draget, fordi jeg også får lyst til at være i hans selskab. Pudsigt nok er min kæreste ingen af delene. Måske er det derfor, at han er så god for mig og mine ekskærester så dårlige :gruble: :lol:
Jeg skynder mig at tilføje at min kæreste ikke er dum. Han er meget gennemsnitlig, men summen af hans gode sider førte til min hengivenhed.

Jeg var faktisk stærkt tiltrukket af min vejleder på mit studie, da jeg skrev min store opgave. Han var faktisk ret grim, men han var sådan en britisk snob med en utrolig stor viden, evne til at reflektere og så var han top-arrogant. Men jeg havde så mange hede drømme om ham og skammede mig lidt samtidig.
0

Tilbage til "Forhold og sex"