Hvilke karaktertræk tænder du på?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1695
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3243

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf klumphen » 3. jul 2016, 20:40

Jeg synes det er fascinerende hvis hun ikke opfatter stilhed som en fjende, der skal bekæmpes med alle midler.
Det der med at dyrke nærværet lidt. At kunne lægge telefonen væk, og ikke behøve musik i ørene konstant.
Den slags karaktertræk er også højt på listen :)
2
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf Anilara » 4. jul 2016, 13:38

En, som er meget socialt anlagt, og som kan tale med alle.
Og humoristisk. Altså, kan personen få mig til at grine, så er vedkommende virkelig nået langt i min bog.
Og så er intelligens selvfølgelig fint, men jeg bryder mig ikke om, hvis vedkommende er en del mere intelligent end jeg, på "mine" områder. Jeg skal føle, at jeg har nogle forcer og kan lære personen noget.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf dgd2007 » 4. jul 2016, 13:57

Kisser skrev:[...]
Jeg følte, at han SÅ mig, som ingen havde set mig før.
[...]

Spændende vinkel! :gogo:
0
Brugeravatar
Spasserinde
Indlæg: 196
Tilmeldt: 30. jan 2016, 10:01
Kort karma: 67
Likede indlæg: 830

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf Spasserinde » 4. jul 2016, 14:28

Jeg er ret vild med mænd som både er vidende, men som også magter at lytte oprigtigt og sige: "Du har ret". Jeg finder, at virkeligt mange mænd (og nok også kvinder?) tror de har ret i en masse ting, bare fordi de er sig. De har bare ret pr. automatik. Det er så underligt! Selv når det er noget, de ikke aner en fis om eller har undersøgt. Selv når jeg har bedre forudsætninger - eller måske endda er uddannet i det, vi snakker om - så har de stadig ret, fordi det kan de føle, at de har. Jeg har hverken en bøf med at være selvsikker ELLER med at være uvidende, men jeg har sygt svært ved folk der er stædige omkring noget, de ikke aner noget om. Stædig uvidenhed er den værste form for uvidenhed.

Jeg havde fx engang en kæreste, som ofte belærte mig om hvordan kvinder var, da han jo vidste mest i kraft af at han datede kvinder, hvilket jeg ikke gjorde. Sjovt nok belærte han mig lige så ofte om hvordan mænd var - dem vidste han åbenbart også mest om, fordi han jo selv var en mand, og mænd ved jo hvordan mænd er, ikke os kvinder, der har delt seng og hus og kærlighed med en række af dem de sidste 15 år. :D Han var et par år yngre end mig og jeg var hans første kæreste, hvor han måske var min femte, men på trods af sin manglende erfaring vidste han sjovt nok BÅDE mere om mænd OG om kvinder og hvordan disse agerede i forhold, end jeg gjorde.

Min nuværende kæreste er en af de få mænd, jeg har oplevet, der lytter indgående og gladeligt giver andre ret. Han har i øvrigt lige så ofte ret som mig, hvilket for mig også lidt er et must, da det er uinteressant at være i et forhold med en, der ikke kan lære en noget. Det er totalt nice bare at kunne fyre et spørgsmål af, og der så rent faktisk er en god chance for, at manden kender svaret.

Faktisk tror jeg, at det spiller på samme tangenter som når Karkluden skriver, at hun synes det er nice, når manden ikke føler sin maskulinitet truet af, at kvinden tjener mest. Her handler det også om ikke at føle sin position truet, men i stedet kunne give andre credit når de fortjener det.
4

Tilbage til "Forhold og sex"