Han har åbenbart ikke været ærlig.

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Han har åbenbart ikke været ærlig.

Indlægaf Viskelæder » 25. mar 2017, 08:20

Jeg bliver trist af at læse din tråd. Du virker til at have helt vildt dårligt selvværd, så du ikke kan sætte grænser for eller italesætte, hvad DU vil være med til. Jeg tror ikke, du har lyst til, at I har et åbent forhold, eller at han har de apps, men du tør ikke sige fra overfor det. Det kan være, jeg er helt forkert på den, men det er min mavefornemmelse, når jeg læser din tråd.
Det gør mig trist, hvis du har det sådan, for sådan skal ingen have det.
4
Hende der
Indlæg: 77
Tilmeldt: 13. okt 2016, 18:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 446

Re: Han har åbenbart ikke været ærlig.

Indlægaf Hende der » 25. mar 2017, 09:20

Under de omstændigheder, der er nu har jeg ikke lyst til et åbent forhold. Det har du ret i. Jeg har ikke tillid til, at han rent faktisk vil Være helt ærlig.
Det åndssvage er, at han havde et åbent forhold med sin eks. Han var ikke sammen med andre, men det var hun. De havde aftalt at de skulle være åbne, men hun holdt det hemmeligt, og min kæreste havde rigtig svært ved at håndtere, at han kunne mærke, at hun ikke var ærlig, men hun ville ikke sige noget. Så jeg forstår ikke hans logik. Det eneste han har sagt er, at han ikke tror jeg ville kunne håndtere at vide, at han var sammen med nogen hvis vi aftalte at vi må. Jeg har prøvet at forklare ham, at jeg har det virkelig svært med uvished, og kan håndtere meget mere end han tror. Men han vil ikke helt tro på det.
Det er det jeg er ked af, og gør at jeg bliver mega usikker omkring det. Og jeg bliver trist over, at han ikke vil tro på mig og have tillid til, at jeg ikke bare skrider, hvis han siger noget. For det er netop det modsatte der ville kunne få mig til at gå. Og måske er det bare det jeg skal få sagt.
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Han har åbenbart ikke været ærlig.

Indlægaf Viskelæder » 25. mar 2017, 09:24

Hvorfor har I så et åbent forhold, hvis du ikke har lyst til det? Og hvorfor vil du overbevise ham om, at du kan håndtere det, når du ikke kan?
5
Hende der
Indlæg: 77
Tilmeldt: 13. okt 2016, 18:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 446

Re: Han har åbenbart ikke været ærlig.

Indlægaf Hende der » 25. mar 2017, 12:06

Vi har ikke et åbent forhold endnu. Det har kun været på tale.
Jeg bliver sgu lidt irriteret på dig viskelæder. Det er ok, at du ser det som, at jeg ikke kan håndtere det, men så må du meget gerne holde den ved dig selv, at sådan ser du det.
0
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4365

Re: Han har åbenbart ikke været ærlig.

Indlægaf Q-beben » 25. mar 2017, 12:21

Ej, altså... TS. Det gir ingen mening det, du skriver til Viske...

Du opretter en tråd for at høre andres meninger - og så vil du alligevel ikke høre dem?
6
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Han har åbenbart ikke været ærlig.

Indlægaf Viskelæder » 25. mar 2017, 12:26

Hende der skrev:Vi har ikke et åbent forhold endnu. Det har kun været på tale.
Jeg bliver sgu lidt irriteret på dig viskelæder. Det er ok, at du ser det som, at jeg ikke kan håndtere det, men så må du meget gerne holde den ved dig selv, at sådan ser du det.



Jamen... det kan du da ikke? Det er overhovedet ikke ment som kritik, men denne tråd handler da netop om, at det kan du ikke. Og min pointe er, at et skal du da heller ikke? Du skal da ikke håndtere, at din kæreste er dig semi-utro? Jeg prøver altså overhovedet ikke at være en bitch eller dum overfor dig, tværtimod. Jeg prøver at sige, hvad jeg ser, som er, at du ikke har det godt i jeres nuværende situation med jeres halv-åbne forhold, der for ham helt tydeligt er mere åbent, end det er for dig. Og det er ikke ordentlig behandling overfor dig.
Men du virker fanget i et sådan et lidt frelser-kompleks (igen ikke en sviner - jeg har selv været der), hvor du tror, at man er en god kæreste, hvis man accepterer alt, den anden gør, uden at blive sur. Du skriver i dit indledende indlæg, at uanset hvad vil du ikke gå fra ham - hvorfor dog ikke? Ikke at jeg siger, du skal gå fra ham, men man skal da ikke have sådan en lav standard for sig selv.
Din reaktion på den her situation er 100% fair. Jeg prøver egentligt bare at støtte dig ved at få dig til at vågne lidt op.
12
Brugeravatar
123million
Indlæg: 60
Tilmeldt: 11. jan 2016, 15:24
Kort karma: 6
Likede indlæg: 66

Re: Han har åbenbart ikke været ærlig.

Indlægaf 123million » 25. mar 2017, 13:35

Ligemeget, om du kan håndtere et åbent forhold eller ej, er pointen vel også at han lyver overfor dig - og det er ikke i orden.

Altså, du fortæller ham, at det er i orden, at han har de her apps, så længe, han fortæller dig det - men det gør han ikke, og det har du jo selv sagt, ikke er i orden. Så han fortæller dig ikke sandheden. Derudover stoler han ikke på dig, når du siger, at du kan håndtere et åbent forhold, så længe han er ærlig.

Men det lyder som om, at du accepterer, at I er i et forhold, hvor han ikke er ærlig - selvom at du faktisk forsøger at give ham masser af plads? Men måske er det forkert forstået af mig?

Jeg er i et åbent forhold - og jeg ville blive rasende på min kæreste, hvis han ikke fulgte mine grænser. Vi giver hinanden lov til meget - og så er det fandme heller ikke i orden, hvis man ikke respekterer den andens grænser! (Det er desuden aldrig i orden ikke at respektere den andens grænser)
4
Hende der
Indlæg: 77
Tilmeldt: 13. okt 2016, 18:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 446

Re: Han har åbenbart ikke været ærlig.

Indlægaf Hende der » 25. mar 2017, 16:15

Tråden handler ikke om åbent forhold. Den handler om, at min kæreste ikke er ærlig. Jeg ved ikke med sikkerhed om jeg vil kunne være i et åbent forhold, men har sagt, at så længe der er åbenhed og ærlighed, og man til enhver tid kan sige stop. Så kan jeg sagtens være med til det.
Problemet handler om, at han decideret ikke svarer ærligt, når jeg spørger ind til helt konkrete ting. Og min bekymring går på, at jeg ikke helt forstår, hvorfor han ikke er det. Jeg kan godt se, at jeg har reageret på en måde, der kan tolkes som om jeg ikke kan håndtere, at han skriver med andre. Men hele problemet bunder i, at han snakker om ærlighed men ikke selv er helt ærlig, når det kommer til stykket, og også vælger at lyve. Og det jeg bliver så fandens usikker over er, hvad mere fortæller han ikke, eller lyver om. Jeg har ikke lyst til at gå og være usikker, men jeg ved egentlig ikke helt hvordan jeg skal gribe det an, og jeg ved med mig selv, at jeg nok skal få taget det op, men lige nu er jeg ikke klar. Jeg ved godt at jeg burde få taget snakken hurtigst muligt. Men der er jeg bare ikke endnu.
0
Brugeravatar
123million
Indlæg: 60
Tilmeldt: 11. jan 2016, 15:24
Kort karma: 6
Likede indlæg: 66

Re: Han har åbenbart ikke været ærlig.

Indlægaf 123million » 25. mar 2017, 17:36

Hende der skrev:Tråden handler ikke om åbent forhold. Den handler om, at min kæreste ikke er ærlig. Jeg ved ikke med sikkerhed om jeg vil kunne være i et åbent forhold, men har sagt, at så længe der er åbenhed og ærlighed, og man til enhver tid kan sige stop. Så kan jeg sagtens være med til det.
Problemet handler om, at han decideret ikke svarer ærligt, når jeg spørger ind til helt konkrete ting. Og min bekymring går på, at jeg ikke helt forstår, hvorfor han ikke er det. Jeg kan godt se, at jeg har reageret på en måde, der kan tolkes som om jeg ikke kan håndtere, at han skriver med andre. Men hele problemet bunder i, at han snakker om ærlighed men ikke selv er helt ærlig, når det kommer til stykket, og også vælger at lyve. Og det jeg bliver så fandens usikker over er, hvad mere fortæller han ikke, eller lyver om. Jeg har ikke lyst til at gå og være usikker, men jeg ved egentlig ikke helt hvordan jeg skal gribe det an, og jeg ved med mig selv, at jeg nok skal få taget det op, men lige nu er jeg ikke klar. Jeg ved godt at jeg burde få taget snakken hurtigst muligt. Men der er jeg bare ikke endnu.


Det er netop det, jeg forsøger at pege på i mit indlæg: at det er irrelevant om du/han kan klare/skal have et åbent forhold. Spørgsmålet handler jo om, at han ikke fortæller sandheden, som du selv skriver.

Men tror du, at du nogensinde bliver klar? Jeg tænker, at det bare er noget, der skal overstås.
0
Hende der
Indlæg: 77
Tilmeldt: 13. okt 2016, 18:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 446

Re: Han har åbenbart ikke været ærlig.

Indlægaf Hende der » 25. mar 2017, 17:58

Altså lige pt ved jeg, at det ikke er aktuelt for nogen af os. Og det er ikke sikkert, at det nogensinde bliver det.
Jeg aner bare ikke, hvordan jeg skal gribe det an, at han ikke føler, at han kan være ærlig. Jeg er bange for at selvom jeg holder bolden ved mig selv og hvad jeg fornemmer og føler, så vil han ikke turde alligevel. Jeg synes det er svært. Men jeg finder en måde før eller siden.
0
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Han har åbenbart ikke været ærlig.

Indlægaf decibell » 25. mar 2017, 18:10

Måske finder han hemmeligholdelsen spændende?
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Hende der
Indlæg: 77
Tilmeldt: 13. okt 2016, 18:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 446

Re: Han har åbenbart ikke været ærlig.

Indlægaf Hende der » 25. mar 2017, 18:18

Jeg har selv tænkt tanken, men fuck en dårlig kombination så!
Jeg er helt træt i hovedet nu, så nu vil jeg tænke på noget andet lidt. Tak for jeres input, og beklager, hvis jeg var lidt arrig viskelæder. Debatten begyndte at handle om noget helt andet, og så har jeg det bare svært med, at nogen kommer med et facit på mine vegne. Det har jeg bøvlet nok med, at folk har gjort, så det reagerer jeg lige lidt mere kraftigt på end så meget andet.
0
Brugeravatar
123million
Indlæg: 60
Tilmeldt: 11. jan 2016, 15:24
Kort karma: 6
Likede indlæg: 66

Re: Han har åbenbart ikke været ærlig.

Indlægaf 123million » 25. mar 2017, 18:25

Hende der skrev:Altså lige pt ved jeg, at det ikke er aktuelt for nogen af os. Og det er ikke sikkert, at det nogensinde bliver det.
Jeg aner bare ikke, hvordan jeg skal gribe det an, at han ikke føler, at han kan være ærlig. Jeg er bange for at selvom jeg holder bolden ved mig selv og hvad jeg fornemmer og føler, så vil han ikke turde alligevel. Jeg synes det er svært. Men jeg finder en måde før eller siden.


Du får det til at lyde som om, at det er din skyld, at han ikke er ærlig, når du skriver, at han ikke føler, at han kan være ærlig. Jeg vil bare lige sige, at det er det ikke. Det er ikke din skyld.
3
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9663

Re: Han har åbenbart ikke været ærlig.

Indlægaf Tanten » 26. mar 2017, 00:42

Kan du leve med, at

1) Din kæreste skriver med andre kvinder og får dem til at sende nøgenfotos til ham?
2) At han gentagne gange lyver for dig om, at han ikke gør det mere - men fortsætter?

Jeg kunne ikke.

For mig lyder det også som om, du ikke har det godt med det her, men at du på en eller anden måde ikke får sagt fra, så det kan høres og forstås af ham som alvor, måske fordi du er bange for, at din kæreste skal trækk sig, eller du ikke vil fremstå begrænsende eller sippet.

Du er nødt til at hoppe ud af hans følelser og over i dine egne. Skide være med, om han føler, han kan være ærlig eller ej - det må han se at finde ud af med sig selv - det handler jo kun om, at det føles ubehageligt, når han siger sandheden og du så siger fra.

Du kan faktisk kræve og forvente ærlighed i et forhold - og i et monogamt forhold også, at han ikke har løbende kontakt med andre kvinder omkring udveksling af seksuelle fotos. Hvis han ikke kan acceptere dine grænser på det område, så er I ikke kompatible som par.
4
Brugeravatar
Filliongonggong
Indlæg: 124
Tilmeldt: 18. aug 2015, 21:10
Kort karma: 24
Likede indlæg: 237

Re: Han har åbenbart ikke været ærlig.

Indlægaf Filliongonggong » 26. mar 2017, 01:03

Hvis han 100% er til åbne forhold, så er det det han er, og måske er det derfor han lyver.

Ved åbne forhold ved man ikke alt hvad den anden laver, sådan helt præcist. Ellers er man til trekants åbne forhold ( mangler de rette ord ) så det med ikke at vide alt, vil fortsætte.

Han siger, han stopper med badoo men gør det ikke... prøv at tænke lidt over, hvad det viser ? Hvorfor Tror du han fortsætter ? Jeg kunne godt komme med en masse ideer, men det er dig der skal høre det fra ham.

Jeg synes ikke, du lyder som en med lavt selvværd, men som en der elsker for meget. Nogle gange kan man elske så meget, at alt indeni lukker ned uden den anden. Jeg ved ikke, om du elsker ham så meget, det er bare en følelse jeg fik, da jeg læste dine indlæg.
0

Tilbage til "Forhold og sex"