Hvad er en date nu til dags?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
hello_world
Indlæg: 26
Tilmeldt: 1. okt 2016, 14:48
Kort karma: 3
Likede indlæg: 8

Hvad er en date nu til dags?

Indlægaf hello_world » 22. mar 2017, 17:40

Hvad vil I betegne som en date? Er der nogle bestemte kendetegn, for ekempel hvordan den slutter eller nogle bestemte samtale-emner, som indikerer at det kun kan være en date :popkorn: Og hvor lang tid må det højst gå før den næste date?
0
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Hvad er en date nu til dags?

Indlægaf Grissebassen » 22. mar 2017, 18:52

En date er, for mig at se, når man har aftalt, at det er en date, og fokus dermed er på hinanden. Om den så ender med en akavet undskyldning for at smutte, eller med hede kys og knald, afhænger vel af datens succes.
0
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4388

Re: Hvad er en date nu til dags?

Indlægaf Hewlett » 22. mar 2017, 19:52

DenSyngendeLussing skrev:Det er en date, så snart begge parter er indforståede med, at man mødes med det formål at se hinanden an som potentiel kæreste/romance/sexpartner. Herefter er der for mig ligegyldigt, hvad man foretager sig sammen eller hvad man snakker om.


Enig i ovenstående med undtagelse af sexpartner. Mødes man udelukkende for at knalde vil jeg personligt ikke kalde det en date. Heller ikke selvom det bliver på fast basis.
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Hvad er en date nu til dags?

Indlægaf Joe » 22. mar 2017, 20:49

Jeg ville stå helt af, hvis det at gå på en date, betød at der var et eller forhåndsdefineret sæt regler for, hvad der skulle ske, og hvordan man skulle gebærde sig.

Nu har jeg så næsten heller ikke været single i dette årti, og derfor ikke datet, men handler det ikke bare om at mødes med en, man er interesseret i, sådan muligvis romantisk? Alt andet er vel op til de enkelte.

Da jeg var ung og single( :gammel: ) der var "date" mest et ord man brugte om det man gjorde. Af mangel på bedre, nogle gange. Ikke så meget et koncept.
2
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 88
Likede indlæg: 902

Re: Hvad er en date nu til dags?

Indlægaf Jydepigen » 23. mar 2017, 07:46

DenSyngendeLussing skrev:Det er en date, så snart begge parter er indforståede med, at man mødes med det formål at se hinanden an som potentiel kæreste/romance/sexpartner. Herefter er der for mig ligegyldigt, hvad man foretager sig sammen eller hvad man snakker om.


Helt enig :)
Mine typiske dates består af en gåtur, måske en bid mad eller besøg i mit/hans hjem.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9081
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Hvad er en date nu til dags?

Indlægaf Purple Haze » 23. mar 2017, 07:56

DenSyngendeLussing skrev:Det er en date, så snart begge parter er indforståede med, at man mødes med det formål at se hinanden an som potentiel kæreste/romance/sexpartner. Herefter er der for mig ligegyldigt, hvad man foretager sig sammen eller hvad man snakker om.


This.

Og vil mene at hvis man er interesseret i hinanden (som mere end bare venner eller sexpartnere) så vil man ses igen inden for to uger. I få tilfælde kan det rent praktisk ikke lade sig gøre hvis der er børn involveret, den ene skal ud og rejse eller andet.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
hello_world
Indlæg: 26
Tilmeldt: 1. okt 2016, 14:48
Kort karma: 3
Likede indlæg: 8

Re: Hvad er en date nu til dags?

Indlægaf hello_world » 2. apr 2017, 11:54

hvor lang tid må det højst gå før den næste date?
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19616

Re: Hvad er en date nu til dags?

Indlægaf Animi » 2. apr 2017, 12:13

hello_world skrev:hvor lang tid må det højst gå før den næste date?


Det er jo forskelligt hvad man er til - jeg foretrækker inden for en uge, medmindre at man rent faktisk ikke har tiden til det, og ikke bare fordi man ikke lige gider prioritere det.
Senest rettet af Animi 2. apr 2017, 12:21, rettet i alt 2 gange.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43982

Re: Hvad er en date nu til dags?

Indlægaf paint » 2. apr 2017, 12:19

Der var engang, hvor det hed et 'stævnemøde' (ikke i min tid, dog) – senere hed det en 'aftale' (evt. en fræk en af slagsen).

Problemet med anglificering og importen af engelsksprogede udtrykt, er måske at vi ikke (fuldt ud) kender kulturen bag ordet, altså hvad der ligger i ordets betydning (i USA f.eks)

"Stævnemøde" svarer delvist til det engelske begreb date, som i dag bruges på dansk, og delvist har erstattet "stævnemøde" blandt de yngre generationer. "Date" kan også bruges i overført betydning, om et personligt møde med en ven eller veninde.
Det amerikanske begreb dating, der betegner et formaliseret forsøg på at finde en partner ved at invitere de potentielle kandidater på dates, har ikke nogen direkte ækvivalent på dansk.”

https://da.wikipedia.org/wiki/St%C3%A6vnem%C3%B8de
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Forhold og sex"