Samtalen - hvis nu I bliver skilt?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Samtalen - hvis nu I bliver skilt?

Indlægaf didas » 9. apr 2017, 17:38

Aesel82 skrev:
didas skrev:Vi skal faktisk have snakken senere i dag. Der står "Store økonomi-aften" i kalenderen :-D Vi flytter officielt/økonomisk sammen d. 1/5, så i dag skal vi gennemgå budgetter og få sammensat en form for fællesøkonomi.

Min kæreste ejer huset, jeg flytter ind i og han har et barn fra tidligere forhold, så vi skal samtidig have udarbejdet et udvidet samlevertestamente og så tænker jeg, at vi også skal have lavet en samejekontrakt til, hvis vi går fra hinanden. Vi skal også have begunstiget hinanden på diverse forsikringer.


Hvis han ejer huset, og du ikke kommer på skødet, er det vel ikke nødvendigt med en samejekontrakt? For hvis huset er hans, så har du jo ikke noget at skulle have sagt i forbindelse med et brud?

Mht udvidet samlevertestamente, så husk, at I skal have været samlevende i minimum to år, førend det gælder fuldt og helt.

*miljøskadet*


Det var også det, vi kom frem til mht. samejekontrakten og testamentet bliver almindeligt gensidigt til at starte med, indtil vi har boet sammen i 2 år :)
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:

Tilbage til "Forhold og sex"