skal jeg gå ind til det, på trods af al den bagage?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
notagirlnotyetawoman
Indlæg: 2
Tilmeldt: 4. apr 2017, 22:08
Kort karma: 0

skal jeg gå ind til det, på trods af al den bagage?

Indlægaf notagirlnotyetawoman » 4. apr 2017, 22:17

Hej alle

jeg står i en svær situation som jeg håber i kan hjælpe mig med.

jeg ser den her fyr som jeg mødte i byen for et års tid siden. Vi hyggede os rigtig meget og han fandt mig på facebook efter nogle dage.
vi begyndte at se til hinanden så ofte vi kunne da jeg gik i skole og han arbejde rigtig meget (10 timer dagligt eller mere) vi blev glade for hinanden. Vi havde det rigtig godt og kunne snakke om alt mellem himmel og jord.
efter ca 3 måneder cutter han al kontakt til mig. Jeg vidste ikke hvorfor, han svaret ikke på mine beskeder eller opkald. Jeg var meget bekymret, men efter en måneds tid eller lidt mere gav jeg op og måtte indse at han bare ikke ville mig mere.
Nu efter et år skriver han så til mig. Han kom med en halvlang besked og undskyldte og forklarede hvor meget han har tænkt på mig og hvor dårlig samvittighed han har og har haft.
vi skrev frem og tilbage og jeg forklarede hvor hårdt det havde været for mig osv osv.
Vi begyndte så at ses da vi begge kunne se vi stadig holdt af hinanden. Jeg var dog stadig meget skeptisk og usikker. Vi har nu set til hinanden i 3 uger. Følelserne er kommet som en stor bølge over os begge og vi er blevet endnu mere glade for hinanden.
forleden aften fortalte han mig at han skulle tale med mig om noget han havde gået og holdt inde med.
vi mødtes og jeg kunne mærke og se han var meget nervøs.

han smed så den bombe at
han har to børn på 4 og 7 år (jeg er 23 år han er 28 år)
jeg var lamslået for at sige det mildt!
Han har børnene ca halvdelen af tiden. Hans grund til at vente med at sige det var at han vidste de fleste ville løbe væk så snart de fandt ud af han havde to børn, i stedet for at lære ham at kende.
han sagde han vidste han havde ventet for længe med at sige det, men han ville have jeg skulle lære ham at kende før jeg ville dømme på det faktum at han har børn.

nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. Jeg ved ikke om jeg er klar til at gå ind til et forhold hvor han har to børn. Har han tid til mig? Han arbejder meget. skal jeg til at være en papmor?
jeg ved ikke om jeg kan gå ind til et forhold med ham, hans børn og så der lige eks’en og moren til børnene. Som jeg kan fornemme han har et stramt forhold til.
Jeg er virkelig glad for ham, men jeg ved ikke om jeg kan gå ind til alt det?

håber i kan hjælpe mig
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: skal jeg gå ind til det, på trods af al den bagage?

Indlægaf icelady » 4. apr 2017, 22:57

Jeg ville først og fremmest finde ud af, hvorfor han cuttede al kontakt, brat og uden en forklaring.


Først derefter ville jeg overveje at indlede noget med ham.
8
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Sool
Indlæg: 182
Tilmeldt: 6. okt 2015, 16:58
Kort karma: 28
Likede indlæg: 452

Re: skal jeg gå ind til det, på trods af al den bagage?

Indlægaf Sool » 5. apr 2017, 06:27

Gik ham og børnenes mor helt tilfældigvis fra hinanden da han cuttede kontakten med dig? :sarkasme:

Jeg kan godt forstå at det er noget af en mundfuld for dig. Vil du have børn selv? Ved du, om han vil have flere? Hvilket potentiale ser du i forholdet? Personligt ville jeg have det meget svært ved først at høre om børnene nu, ikke fordi jeg ikke ville være papmor (selvom jeg ville foretrække en mand uden børn) men fordi han havde holdt dem skjult og at han overhovedet kunne undgå at nævne dem. Jeg mener, jeg kan da slet ikke lade være med at snakke om min søn (altså, ikke hele tiden, vel? :-D ) og jeg synes, det er en naturlig del af samtalen at fortælle om ens børn, når de nu (forhåbentligt!) fylder så meget i ens liv.
6
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: skal jeg gå ind til det, på trods af al den bagage?

Indlægaf Straniera » 5. apr 2017, 06:42

Hvad er det lige, der får dig til at tro, at han er en keeper? Du kan åbenlyst finde noget bedre.
2
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: skal jeg gå ind til det, på trods af al den bagage?

Indlægaf Hunkat » 5. apr 2017, 06:46

Jeg er generelt imod at man går ind i forhold med børn hvis man ikke er afklaret med og klar til at investere sig 100% i det forhold og de børn på (næsten) lige fod med partnere. Det lyder hverken du eller din flirt til at være.

Jeg ville takke nej.
3
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
notagirlnotyetawoman
Indlæg: 2
Tilmeldt: 4. apr 2017, 22:08
Kort karma: 0

Re: skal jeg gå ind til det, på trods af al den bagage?

Indlægaf notagirlnotyetawoman » 5. apr 2017, 06:58

han cuttede kontakten med mig fordi han fik stress. han havde så meget at se til med arbejde og alt det løse plus børnene (som jeg ikke vidste noget om på det tidspunkt) han tog en beslutning om alle ville få det bedre uden ham. så derfor trak han sig væk. han har siden hen godt været klar over at det var en dum beslutning. ihvertfald beslutningen om ikke at kontakte eller fortælle mig noget.

ham og hans eks gik fra hinanden et år før jeg mødte ham.
han har heller ikke været sammen med nogen i det år vi har været væk fra hinanden, da han sagde han stadig tænkte på mig hvis han prøvede at se en pige. han er en fyr der har følelserne uden på tøjet. han er ikke typen der kan tage i byen og så finde den første og bedste bare for et knald.

jeg skal have børn selv. på et tidspunk. 2-3 stykker. men det er flere år ud i fremtiden for mig.
han siger han gerne ville have flere børn, når tiden er bedre. altså når der er mere ro på arbejde, økonomi og hele situationen med eks'en.

han siger jo selv hans børn er hans et og alt. det forståligt. sådan skal det være.
men hvis han har børnene en uge og den næste uge ikke, så det kun der vi ville kunne se hinanden, da jeg ikke ville være klar til at møde børnene endnu. han siger han har en sød familie som gerne hjælper med børnene hvis/når der er brug for det. på den måde har det kunne lade sig gøre for ham at have nogle lange arbejdsdag en gang i mellem når han har børnene, men ved ikke præcis hvordan hans skema ser ud den uge han har børnene.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

Re: skal jeg gå ind til det, på trods af al den bagage?

Indlægaf Purple Haze » 5. apr 2017, 06:59

Jeg ville droppe ham, ikke nødvendigvis pga børnene, men fordi der ikke er nogen undskyldning for at lave strudsen.

Det var noget andet hvis i var teens da han gjorde det, men han havde på det tidspunkt 2 børn og burde være voksen nok til at vide at sådan behandler man ikke andre mennesker.
9
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: skal jeg gå ind til det, på trods af al den bagage?

Indlægaf Lurende Peber » 5. apr 2017, 09:13

notagirlnotyetawoman skrev:han cuttede kontakten med mig fordi han fik stress. ....

ham og hans eks gik fra hinanden et år før jeg mødte ham.

han har heller ikke været sammen med nogen i det år vi har været væk fra hinanden, .....

....

han siger jo selv hans børn er hans et og alt. det forståligt. sådan skal det være.
......

1. Uanset er han en røv at lave strudsen.
2. Er der god grund til at stole på alle hans bortforklaringer?
3. Svar på dit overskrift-spørgsmål: Umiddelbart Nej!
2
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: skal jeg gå ind til det, på trods af al den bagage?

Indlægaf Zombie » 5. apr 2017, 10:13

Masser af mennesker oplever stress, følelsesmæssig pres m.v. og laver ikke strudsen, hvor de ghoster folk og bare ignorerer dem, indtil de fatter en hentydning og forsvinder.
Så der er virkelig ikke nogen god undskyldning for det.

Derudover har han hemmeligholdt noget temmelig vigtigt såsom sine børns eksistens i flere måneder.

Oven i hatten arbejder han 10 timer hver dag, hvilket betyder at hans familie må hjælpe med børnene, fordi han faktisk ikke selv magter opgaven.
Samt han har et dårligt forhold til sin eks, som nok ikle bedrer samarbejdet.


Han lyder på alle måder som en, der dels ikke kan være en særlig god kæreste hverken nu eller på sigt. Dels som en, der ikke vil udgøre en særlig god far for eventuelle kommende børn. Man skal i hvert fald ikke indgå i et forhold med manden ud fra det præmis, at han ændrer sig - det er uholdbart.

Han lyder som bad news og som en, du kommer til at bruge en masse energi på. Hvilket jeg ikke helt forstår, at man vil, når det han kan tilbyde, ikke er sådan vildt fedt.

Han lyder meget umoden for en 28 årig og for at svare på dit spørgsmål i overskriften, så synes jeg ikke du skal gå ind til det, og ikke skal romantisere hvor meget han sårede dig og hvor meget lort, han åbenbart er i stand til at lave i sit liv.
6
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: skal jeg gå ind til det, på trods af al den bagage?

Indlægaf Animi » 5. apr 2017, 10:22

Det lyder som alt alt for mange ting at skulle deale med, i så nyt et forhold. Derudover at det at man er stresset, ikke en god nok undskyldning for at lave strudsen over for en. Jeg har selv haft stress, og negligerer ikke hvor hårdt det kan være - men det er altså stadigvæk muligt i den situation at bruge to minutter på at skrive noget ala "Jeg er ked af det, men jeg kan ikke overskue en ny relation lige i øjeblikket."

Hvad så næsten gang livet bliver uoverskueligt for ham? Strudser han dig så igen?

Ærligt talt så nej, den relation synes jeg ikke du skal gå ind i. Jeg synes du skal komme væk, imens følelserne ikke er alt for stærke og det er nemmere at komme over.
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: skal jeg gå ind til det, på trods af al den bagage?

Indlægaf Luffegås » 5. apr 2017, 10:30

holy moly, du har ikke debatten på din side :)
Men husk, du behøver ikke være papmor bare fordi du er kæreste med ham.i må finde en masse løsninger, som I begge kan være tjent med. Hvordan vil det hele være bedst og optimalt?

Du er stadig ung, og der er masser af folk uden børn, men hvorfor sige nej til en masse søde bare fordi de gar prøvet noget før?
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: skal jeg gå ind til det, på trods af al den bagage?

Indlægaf LadyFox » 5. apr 2017, 10:47

Det at han overhovedet kan tro det er en god løsning bare at forsvinde uden et ord i en relation ville være et langt større issue for mig, end at han har børn.
Alene det at han kan få tanken om at det ville være bedst for andre at han laver sådan et stunt, synes jeg vidner om at der er nogle mangler omkring de sociale kompetencer, og på hvilke sociale områder er han så ellers bagefter?
Der ville jeg faktisk bedre kunne acceptere "jeg forsvandt fordi jeg var en konfliktsky nar" uden at det skal lyde som om at det ville være fint med mig. Men den der "jeg var en nar fordi jeg prøvede at gøre dig en tjeneste" er bare langt ude.
Jeg synes virkelig du skal overveje det grundigt, det bliver aldrig lettere end nu at komme ud af det.
7
...
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4864

Re: skal jeg gå ind til det, på trods af al den bagage?

Indlægaf Patience » 5. apr 2017, 11:15

Jeg ville ikke gøre det. Han lyder voldsomt manipulerende på mig. Den der forklaring med at han forsvandt fordi han troede det ville være bedre for dig - vrøvl. Det er bare en måde at vende en utrolig egoistisk og respektløs handling til at han faktisk bare var betænksom - altså for at stille sig selv i et bedre lys.
Og den der med at han har hemmeligholdt sine børn for dig - for at du skulle give ham en chance. Ej men det er da stærkt manipulerende. Hvad er det så ellers okay at lyve om indtil folk er følelsmæssigt nok involveret, til at det bliver svært for dem at gå?
Jeg ville aldrig kunne stole på sådan et menneske.
8
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: skal jeg gå ind til det, på trods af al den bagage?

Indlægaf Viskelæder » 5. apr 2017, 13:11

Fuldstændig enig med folket. Især Zombie og LadyFox skriver præcis det, jeg ville skrive.

1. Han laver strudsen, når noget er svært.
2. Han spiller offer og bruger undskyldningen stress for det (Stress er HELT reelt for mange folk, jeg har selv haft det, men som flere skriver, er det ikke en undskyldning for at opføre sig som en idiot og cutte folk)
3. Han har holdt det, forhåbentligt, vigtigste i sit liv skjult for dig.
4. Han siger, han arbejder 10 timer om dagen - det er enten løgn, jf. punkt 2, eller så har han måske heller ikke et særligt godt forhold til sine børn.
3
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: skal jeg gå ind til det, på trods af al den bagage?

Indlægaf MyGirl » 5. apr 2017, 19:22

Det er kompliceret nok at danne par med en mand med børn, selv når han er skidesød og betænksom og har et godt forhold til ungernes mor.

Din beskrivelse lyderfor mig som opskriften på virkelig mange frustrationer og hjertesorger fremadrettet.
2

Tilbage til "Forhold og sex"