Mærkværdige observationer på datingsider

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Juki » 11. jul 2018, 15:48

deliciouscookie skrev:
Juki skrev:
Lys skrev:Måske har vi været omkring det før, men hvad betyder det mon, når en mand efterspørger en “feminin kvinde”? Er de fleste kvinder ikke feminine? Det forvirrer mig, når man vælger at fremhæve det på den måde (især når det ikke fremgår, hvad han finder feminint).

Det er også irriterende fordi det er et vidt begreb der ikke nødvendigvis kun omhandler udseendet. Der er mange måder og aspekter at være feminin på, afhængig af hvem man spørger.

Den slags krav er et turn-off for mig fordi man som læser ikke aner hvad den der søger konkret mener. Og så er det generelt utiltalende når den der søger er så snæversynet, uden at kunne beskrive hvad der menes med de unuancerede krav.


Men så kan jeg da god hjælpe jer med hvad en feminin kvinde er, udover udseende som I selv er klar over så er det de feminine adfærdsdyder.

Det er det modsatte af maskuline kvinder dvs:
Ikke så selvstændig at hun signaler at der ikke er behov for manden
Ikke så egenrådig at hun selv styre alt, men lader sig lede af manden og lader ham dominere lidt
Er omsorgsfuld og ikke stridbar
Kærlig men ikke krævende
En støtte og modstykke, ikke en konkurent hvor der foregår en magtkamp

Det er nogle af de ret indlysende feminine adfærdsdyder, om I så kan lide det eller ej er så en anden sag :popkorn:

Problemet med de ting du opremser er at de stadig er ret unuancerede når man ikke aner noget om dig og hvilken person du er.

Hvor klog, overbevisende og charmerende er du fx selv på de ting? Som den der læser den type krav skal man stadig have noget at tage udgangspunkt i for at kunne forholde sig til om du er et (gensidigt) match.

Der er ret stor forskel på hvordan man fx opfatter et ord som "modspil", afhængig af hvem man selv er og har brug for.

Er man en højlydt og påståelig person har man måske brug for modspil i form af et "nu tager du lige en slapper og lader mig tage styringen!". Andre, inkl. mig selv, har ikke behov for at blive irettesat på den måde. Der fungerer det bedre med en rolig snak/diskussion med bedre argumenter end jer har, før personen skærer igennem og tager beslutningen når jeg ikke kan blive enig med mig selv.
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 620

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf deliciouscookie » 11. jul 2018, 16:03

Lys skrev:Og det er så en autoriseret definition eller hvad? Og hvordan skal man selv vurdere, om man opfylder betingelserne? Det afgørende er vel, hvordan manden opfatter ens adfærd?

Jeg er i øvrigt stor tilhænger af, at alle må stille præcis de betingelser til en potentiel partner, som de ønsker. Men det savner bare mening for mig, når jeg ikke aner om jeg kan leve op til dem, fordi jeg ikke ved, hvad det menes? Men jeg er selvfølgelig også tiltrukket af klar kommunikation, så måske er der en sammenhæng der ;)

Autoriseret definition kræver i sagen natur en autoritet som ikke findes.

Det er meget som du må vurdere selv, men lad manden finde ud af om du opfylder betingelserne i steder for at diskvalificere dig selv på forhånd.

Folk er dårlig til at klar kommunikation når de har noget i klemme og det har man når man dater, ligesom man har til jobsamtale og eksamen.

Det afgørende er nemlig hvordan manden opfatter ens adfærd, så overlad det trykt til ham og ignorer kravet hvis du i øvrigt har lyst til ham.

Uklar kommunikation kender begge køn alt for godt, kvinder er uklare fordi de pakker alt for meget ind i politiske korrekte ord og floskler. Mænd fordi de ikke gør det samme.

Både mænd og kvinder lider under dårligt at kender deres enge behov og virkelige ønsker. Det er en medvirke årsag til at hvad man søger efter og ofte ender op med, afviger en del fra hvad man forestillede sig.
0
make cookies not war
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16229
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1407
Likede indlæg: 30210

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf TinaW » 11. jul 2018, 16:07

Er man så semi feminin eller semi maskulin, hvis man kun “lever op” til halvdelen af de listede dyder :stoned:

Og så kan man vel godt være kærlig og omsorgsfuld men af og til krævende og en smule stridbar?
1
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Lys » 11. jul 2018, 16:12

deliciouscookie skrev:
Lys skrev:Og det er så en autoriseret definition eller hvad? Og hvordan skal man selv vurdere, om man opfylder betingelserne? Det afgørende er vel, hvordan manden opfatter ens adfærd?

Jeg er i øvrigt stor tilhænger af, at alle må stille præcis de betingelser til en potentiel partner, som de ønsker. Men det savner bare mening for mig, når jeg ikke aner om jeg kan leve op til dem, fordi jeg ikke ved, hvad det menes? Men jeg er selvfølgelig også tiltrukket af klar kommunikation, så måske er der en sammenhæng der ;)

Autoriseret definition kræver i sagen natur en autoritet som ikke findes.

Det er meget som du må vurdere selv, men lad manden finde ud af om du opfylder betingelserne i steder for at diskvalificere dig selv på forhånd.

Folk er dårlig til at klar kommunikation når de har noget i klemme og det har man når man dater, ligesom man har til jobsamtale og eksamen.

Det afgørende er nemlig hvordan manden opfatter ens adfærd, så overlad det trykt til ham og ignorer kravet hvis du i øvrigt har lyst til ham.

Uklar kommunikation kender begge køn alt for godt, kvinder er uklare fordi de pakker alt for meget ind i politiske korrekte ord og floskler. Mænd fordi de ikke gør det samme.

Både mænd og kvinder lider under dårligt at kender deres enge behov og virkelige ønsker. Det er en medvirke årsag til at hvad man søger efter og ofte ender op med, afviger en del fra hvad man forestillede sig.


Hele pointen er jo, at jeg mister interessen for mænd med denne type krav. En mand der lægger vægt på noget så ukonkret, er usexet, synes jeg.

Men måske handler det om, at mænd kommunikerer som de gerne selv vil kommunikeres til og ikke som kvinder/modtageren ønsker det (det gør kvinder sikkert også den anden vej).
5
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 620

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf deliciouscookie » 11. jul 2018, 16:16

Lys skrev:
deliciouscookie skrev:
Lys skrev:Og det er så en autoriseret definition eller hvad? Og hvordan skal man selv vurdere, om man opfylder betingelserne? Det afgørende er vel, hvordan manden opfatter ens adfærd?

Jeg er i øvrigt stor tilhænger af, at alle må stille præcis de betingelser til en potentiel partner, som de ønsker. Men det savner bare mening for mig, når jeg ikke aner om jeg kan leve op til dem, fordi jeg ikke ved, hvad det menes? Men jeg er selvfølgelig også tiltrukket af klar kommunikation, så måske er der en sammenhæng der ;)

Autoriseret definition kræver i sagen natur en autoritet som ikke findes.

Det er meget som du må vurdere selv, men lad manden finde ud af om du opfylder betingelserne i steder for at diskvalificere dig selv på forhånd.

Folk er dårlig til at klar kommunikation når de har noget i klemme og det har man når man dater, ligesom man har til jobsamtale og eksamen.

Det afgørende er nemlig hvordan manden opfatter ens adfærd, så overlad det trykt til ham og ignorer kravet hvis du i øvrigt har lyst til ham.

Uklar kommunikation kender begge køn alt for godt, kvinder er uklare fordi de pakker alt for meget ind i politiske korrekte ord og floskler. Mænd fordi de ikke gør det samme.

Både mænd og kvinder lider under dårligt at kender deres enge behov og virkelige ønsker. Det er en medvirke årsag til at hvad man søger efter og ofte ender op med, afviger en del fra hvad man forestillede sig.


Hele pointen er jo, at jeg mister interessen for mænd med denne type krav. En mand der lægger vægt på noget så ukonkret, er usexet, synes jeg.

Men måske handler det om, at mænd kommunikerer som de gerne selv vil kommunikeres til og ikke som kvinder/modtageren ønsker det (det gør kvinder sikkert også den anden vej).

Det er jeg 100% enig i er tilfældet :)
Senest rettet af deliciouscookie 15. jul 2018, 18:08, rettet i alt 1 gang.
0
make cookies not war
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Lys » 11. jul 2018, 16:45

TinaW skrev:Er man så semi feminin eller semi maskulin, hvis man kun “lever op” til halvdelen af de listede dyder :stoned:

Og så kan man vel godt være kærlig og omsorgsfuld men af og til krævende og en smule stridbar?


Nej. Der er kun to kasser og indholdet er entydigt ;) Med andre ord; du er en freak :cool:
6
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16229
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1407
Likede indlæg: 30210

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf TinaW » 11. jul 2018, 17:16

Lys skrev:
TinaW skrev:Er man så semi feminin eller semi maskulin, hvis man kun “lever op” til halvdelen af de listede dyder :stoned:

Og så kan man vel godt være kærlig og omsorgsfuld men af og til krævende og en smule stridbar?


Nej. Der er kun to kasser og indholdet er entydigt ;) Med andre ord; du er en freak :cool:


Øv :gisp:
1
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 620

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf deliciouscookie » 11. jul 2018, 17:27

TinaW skrev:Er man så semi feminin eller semi maskulin, hvis man kun “lever op” til halvdelen af de listede dyder :stoned:

Og så kan man vel godt være kærlig og omsorgsfuld men af og til krævende og en smule stridbar?

Nu er det jo nok mere idealer vi taler om end virkeligheden :D

Der er ikke mange mænd eller kvinder der lever op til idealerne det er meget meget få :dåne:
0
make cookies not war
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Lurende Peber » 11. jul 2018, 17:43

TinaW skrev:
Lys skrev:
TinaW skrev:Er man så semi feminin eller semi maskulin, hvis man kun “lever op” til halvdelen af de listede dyder :stoned:

Og så kan man vel godt være kærlig og omsorgsfuld men af og til krævende og en smule stridbar?


Nej. Der er kun to kasser og indholdet er entydigt ;) Med andre ord; du er en freak :cool:


Øv :gisp:

Jeg kan nu lidt godt lide freaks :lun:
2
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Anne Droid » 12. jul 2018, 07:32

TinaW skrev:
Lys skrev:
TinaW skrev:Er man så semi feminin eller semi maskulin, hvis man kun “lever op” til halvdelen af de listede dyder :stoned:

Og så kan man vel godt være kærlig og omsorgsfuld men af og til krævende og en smule stridbar?


Nej. Der er kun to kasser og indholdet er entydigt ;) Med andre ord; du er en freak :cool:


Øv :gisp:


Bare rolig. Vi andre freak er gode til at tage imod de nye. Og vi har det sjovere end dem der er puttet i en af de to kasserr.
2
Klimatosse
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16229
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1407
Likede indlæg: 30210

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf TinaW » 12. jul 2018, 07:33

Anne Droid skrev:
TinaW skrev:
Lys skrev:
TinaW skrev:Er man så semi feminin eller semi maskulin, hvis man kun “lever op” til halvdelen af de listede dyder :stoned:

Og så kan man vel godt være kærlig og omsorgsfuld men af og til krævende og en smule stridbar?


Nej. Der er kun to kasser og indholdet er entydigt ;) Med andre ord; du er en freak :cool:


Øv :gisp:


Bare rolig. Vi andre freak er gode til at tage imod de nye. Og vi har det sjovere end dem der er puttet i en af de to kasserr.


Så er jeg mere rolig :D
1
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9500

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Modesty Blame » 12. jul 2018, 18:53

Den her tråd var engang sjov.
6
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf avdotja » 13. jul 2018, 18:58

...
Senest rettet af avdotja 25. aug 2018, 18:35, rettet i alt 1 gang.
25
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Miss_no_More » 13. jul 2018, 19:36

Bizart, men måske er Google Translate den skyldige? Tror du ikke bare han elskede at være i skoven? :lol2:
Senest rettet af Miss_no_More 25. aug 2018, 18:56, rettet i alt 2 gange.
3
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf avdotja » 13. jul 2018, 19:53

...
Senest rettet af avdotja 25. aug 2018, 18:36, rettet i alt 1 gang.
2

Tilbage til "Forhold og sex"