Mærkværdige observationer på datingsider

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Mærværdige observationer på datingsider

Indlægaf ManicNinja » 26. dec 2015, 16:34

Elvispop skrev:
Smiling_Goat skrev:
Elvispop skrev:Så er jeg sgu nok blevet kvinde.... øjeblik........ Næ.. er stadig af hankøn udvendig.

For jeg er p..... træt af jeg forventes at tage initiativ.
Fanme nej.
Jeg vil scores, jeg vil føle mig begæret, jeg vil ha' benene fejet væk under mig.
UDEN at jeg skal gøre det først fordi jeg er mand, for hvis man som mand ikke er blandt dem der råber højest og først, så er man en forsigtig lille tøffelhelt, som ikke kan gi modspil.

(Generalisering anvendt)


Jeg tog engang initiativ. Jeg kontaktede dem først, og så skete der det, at der skete ingenting..

Min oplevelse er, at hvis en mand er interesseret, skal han nok selv opsøge én. Det der med at skrive først, er jeg i hvert fald stoppet med pga. den overvældende lave svarprocent.

Så hvis mænd nu ville gide at snakke med en kvinde, som godt tør tage initiativet, ville flere nok tage initiativet, kunne jeg jo sige, men det lyder sgu ærligt talt så bittert :)


Skulle jeg så osse stoppe med at skrive fordi jeg ikke får den ønskede reaktion? :gruble:


Det er op til dig. ;)
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Mærværdige observationer på datingsider

Indlægaf Fillie » 26. dec 2015, 16:45

^ Jeg tror, det er vigtigt, at man lægger netdatingen på hylden for en periode, hvis man kommer dertil, at det giver mere frustration end glæde. Og som Ninja og Smiling er inde på, er det kun en selv, der kan afgøre det. I mine øjne er det en ret barsk verden, som det i det hele taget sikkert er sundt at tage en pause fra nu og da.
4
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Mærværdige observationer på datingsider

Indlægaf Elvispop » 26. dec 2015, 16:57

Nu har jeg kun været på netdating-sider i lige under 2 måneder, i denne omgang.
Det er min observation, opsamlet fra mine single-perioder, jeg lufter hér, og jo egentlig bliver bekræftet i.

Jeg skal faktisk 20 år tilbage i min kæreste-historik, for at nævne en kæreste, som jeg ikke mødte online.
Så helt skidt er det jo ikke.

Men igen... Sjovt som kvinder må brokke sig og mænd ikke må... (rolig nu, det er skrevet med et glimt i øjet.)
1
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Mærværdige observationer på datingsider

Indlægaf Fillie » 26. dec 2015, 17:06

Dikus skrev:
Fillie skrev:Vulpes, mange af damerne herinde har jo også brugt årevis på at skrive tusindvis af indlæg på et debatforum; det giver selvfølgelig en masse erfaring i forhold til at formidle holdninger og følelser på skrift. Noget skal vi jo have fået ud af alle de timer, vi har investeret i at kommunikere på nettet. :-D


Men heldigvis kan folk jo være ualmindeligt gode partnere, selvom de er halv og hel imbecile på skrift. Jeg har begået den brøde at finde mig en kæreste ude i den der virkelighed. Og når vi er sammen er alt fint. Han er fin samtalepartner, god til at se mig og forstå mig og bla bla. MEN... Giv mig en uge væk fra manden, hvor al kommunikation foregår over skrift... Og jeg når at blive overbevist om, han i virkeligheden ikke kan lide mig, fordi INGEN kan være så dårlig til at svare på et oplæg. Det MÅ da være et signal i sig selv...

Og nej. Det er det ikke. Man kan åbenbart godt være så blank. Gud fri mig vel. Det bliver aldrig et langdistanceforhold.


Du er inde på online datings store paradoks - i hvert fald som jeg ser det: Ligesom med de sociale medier forventes alle, som er single, at have en profil og være blot en smule aktive. Men skriftlig kommunikation er ikke for alle - faktisk meget, meget langt fra. En kæmpe gruppe mennesker formår af forskellige årsager lige fra decideret ordblindhed til manglende erfaring stort set ikke at gøre sig forståelige på hverken Facebook eller Dating.dk, og det skaber en masse frustrationer for dem selv og for modtagerne af deres budskaber. Egentlig er det grundlæggende forkert, at så stor en del af sociale interaktioner i dag foregår via skriftlige medier, når så mange borgere slet ikke er gearet til det og kun føler, at de bliver misforstået og fravalgt igen og igen, når der faktisk overhovedet ikke er noget galt med dem; det er bare en færdighed, de ikke mestrer. :(

Tænk hvis succes i forhold til at bevare kontakten til familie og venner og etablere nye relationer til potentielle partnere baserede sig på, at man var god til sport? :8:
6
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Mærværdige observationer på datingsider

Indlægaf ManicNinja » 26. dec 2015, 17:37

Dikus skrev:
Fillie skrev:Vulpes, mange af damerne herinde har jo også brugt årevis på at skrive tusindvis af indlæg på et debatforum; det giver selvfølgelig en masse erfaring i forhold til at formidle holdninger og følelser på skrift. Noget skal vi jo have fået ud af alle de timer, vi har investeret i at kommunikere på nettet. :-D


Men heldigvis kan folk jo være ualmindeligt gode partnere, selvom de er halv og hel imbecile på skrift. Jeg har begået den brøde at finde mig en kæreste ude i den der virkelighed. Og når vi er sammen er alt fint. Han er fin samtalepartner, god til at se mig og forstå mig og bla bla. MEN... Giv mig en uge væk fra manden, hvor al kommunikation foregår over skrift... Og jeg når at blive overbevist om, han i virkeligheden ikke kan lide mig, fordi INGEN kan være så dårlig til at svare på et oplæg. Det MÅ da være et signal i sig selv...

Og nej. Det er det ikke. Man kan åbenbart godt være så blank. Gud fri mig vel. Det bliver aldrig et langdistanceforhold.


:lol: Virkelig god pointe, Dikus! Det dér giver mig da helt lyst til at forsøge mig med at stille mig ud på torvet og være ualmindeligt opsøgende ude i det dér virkeligheden i håb om at shanghaje mundtligt velformulerede hankønsvæsener, hvis jeg på et tidspunkt igen skulle få kærestetrang ...
Senest rettet af ManicNinja 26. dec 2015, 17:53, rettet i alt 1 gang.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Mærværdige observationer på datingsider

Indlægaf Fillie » 26. dec 2015, 17:48

^^ Absolut Vulpes! Det har intet med hinanden at gøre. Som sagt er det at kunne formulere sig skriftligt samtidig med at kunne begå sig på et socialt medie en færdighed, som jeg faktisk vil vove at påstå, de færreste er i besiddelse af - i hvert fald på et niveau, der kaster succes af sig i forhold til, hvad mange drømmer om, når de leder efter kærligheden online. Og man er især udfordret som mand, fordi de fleste kvinder forventer, at man indleder kontakten. Det er faktisk meget unfair, men heldigvis kan man jo stadig møde nogen derude i virkeligheden, hvor det er ligegyldigt, hvordan man begår sig på skrift - i hvert fald i den indledende fase. Men fordi det at være aktiv på nettet er blevet så alment, tænker mange nok ikke over, at det ikke er deres force; det er bare noget, "man gør".

Dog er jeg fortrøstningsfuld i forhold til den yngre generation, som vokser op med de sociale medier, og som derfor automatisk lærer at begå sig der som på så mange andre sociale arenaer. Facebook, Twitter, Arto og hvad der ellers findes er jo kommet for at blive, men hvor er det dog synd for de mange, som halter bagud. Men sådan er det jo med udvikling, og heldigvis kan man netop stadigvæk møde andre mennesker helt udenom bits 'n' bytes.
3
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Mærværdige observationer på datingsider

Indlægaf Dirtylittledevil » 26. dec 2015, 20:37

Hold nu op med det "ung mand" og bliv en voksen mand i stedet.

ung.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Mærværdige observationer på datingsider

Indlægaf ManicNinja » 26. dec 2015, 20:45

Endnu værre med halvgamle mænd, der "elsker at tage ud og fyre den af med "drengene"." :badr:
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Mærværdige observationer på datingsider

Indlægaf 2SHY » 26. dec 2015, 20:49

Hvad er der egentlig galt ved at være en voksen mand? :gruble: Det synes jeg da er mere attraktivt end "fyr/ung mand/dreng/knægt"
7
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Mærværdige observationer på datingsider

Indlægaf Dirtylittledevil » 26. dec 2015, 20:53

ManicNinja skrev:Endnu værre med halvgamle mænd, der "elsker at tage ud og fyre den af med "drengene"." :badr:


Og give den max gas (Et udtryk jeg elsker at hade) :-D
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Mærværdige observationer på datingsider

Indlægaf Fillie » 26. dec 2015, 21:22

Dirtylittledevil skrev:
ManicNinja skrev:Endnu værre med halvgamle mænd, der "elsker at tage ud og fyre den af med "drengene"." :badr:


Og give den max gas (Et udtryk jeg elsker at hade) :-D


Jeg hader det ubeskriveligt meget! :cuss:
1
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Mærværdige observationer på datingsider

Indlægaf Fillie » 26. dec 2015, 21:24

Jeg er i det hele taget totalt enig I alt det, I her har skrevet de sidste par timer. Jeg synes, det er SÅ nederen ikke at ville stå ved sin alder. :tie:
1
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Mærværdige observationer på datingsider

Indlægaf Lurende Peber » 26. dec 2015, 21:31

ManicNinja skrev:Endnu værre med halvgamle mænd, der "elsker at tage ud og fyre den af med "drengene"." :badr:
Det kunne jo være, at man var heldig at møde nogle midaldrende tøser på pigetur. Godt fulde og fjantede og med på den værste :devil2:
1
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Mærværdige observationer på datingsider

Indlægaf Dirtylittledevil » 26. dec 2015, 21:37

Fyrst Eberhard skrev:
Dirtylittledevil skrev:
ManicNinja skrev:Endnu værre med halvgamle mænd, der "elsker at tage ud og fyre den af med "drengene"." :badr:


Og give den max gas (Et udtryk jeg elsker at hade) :-D

Det kan godt blive endnu værre:

http://youtu.be/b45ics8qHxU


Nooooo, jeg har lige udlånt mine højtalere, hvad siger hannn? :8:
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Mærværdige observationer på datingsider

Indlægaf Fillie » 26. dec 2015, 21:43

Dikus skrev:
Fillie skrev:Jeg er i det hele taget totalt enig I alt det, I her har skrevet de sidste par timer. Jeg synes, det er SÅ nederen ikke at ville stå ved sin alder. :tie:


Narrgghhh... Når nogen kalder mig den gamle dame, så må de altså gerne forynge deres udtryk lidt :D


Men det er jo også noget fis, for det er du ikke. :D

Men de der midaldrende mænd - og sikkert også kvinder, som virkelig skal understrege, hvor unge de er, virker bare så krampagtige, at jeg tænker, de må være anstrengende selskab. Til gengæld kan jeg godt lide, når ældre mennesker beskriver, at de er "unge af sind": Jeg stødte ind imellem på udtrykket, når jeg læste kontaktannoncer i aviser, da jeg var barn (I ved de der med billetmærke), og jeg kan huske, at jeg tænkte, at sådan ville jeg også have det, når jeg blev gammel. :lun:
4
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith

Tilbage til "Forhold og sex"