Mærkværdige observationer på datingsider

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 306
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 7160

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf decibell » 29. maj 2018, 16:30

AstaPasta skrev:
molan skrev:
JessicaD skrev:
molan skrev:En af de ting jeg har lagt mærke til er at, kvinder (som mand er det jo kvinder profiler jeg ser) skriver deres profiler som om det var til andre kvinder og ikke mænd.

En total mangels på indsigt i hvordan mænd tænker når de læser profilerne, mit gæt vil være mænd gør tilsvarende på deres profiler.

Så i virkeligheden brude kvinder skrive deres profiler, sådan som mænd gør og omvendt.

Interessant. Kan du give nogle eksempler? :D

Der er mange, men et eksempel er at kvinder ynder at skrive de mange krav de har til manden, vise de er kredsende og ikke tager hvem som helst.

Det er muligt kvinder selv synes det er tiltalende læsning og de synes om en to A4 siders lang brødtekst, men de fleste mænd har kun brug for at vide de meste kritiske deal-breakers for at sortere fra, ellers er det dine billeder og stamdata der afgøre vores interesse til at begynde med. Resten finder vi selv ud af når vi er sammen og oplever jer personligt.

Vi er også ret ligeglade med at I skriver i er letomgængelig /easy going og andet i den dur, vi kender kvinders natur og skal nok selv vurderer om vi er enige eller ej.

Der er mange andre, men det er klassikere.

Der er også mænd, der skriver kravspecifikationer. På Tinder opfatter jeg det som et forsøg på at signalere overlegenhed ("hvis du har duckface og kaninører kan du bare swipe videre"). I virkeligheden virker de bare snobbede.
På Scor opstilles der også krav. Lige for tiden skriver en fyr til mig, om at han gerne vil se mig. Han skriver specifikt i sin profil, at hans eneste krav til fysik er en lille mås. Han forstår åbenbart ikke, at jeg ikke gider spilde tid på ham, når jeg allerede ved, at jeg ikke er hans type.

Jeg har selv skrevet, at jeg kun er til mænd på ca. min egen alder, og det afskrækker ikke mange. Nogen ser det måske ligefrem som en udfordring. Det er dog ikke til forhandling, for jeg kan simpelthen ikke tænde på mænd, der er ret meget ældre end mig.

Jeg vil helst have, at han skriver noget i sin profiltekst, som jeg kan bruge som indgangsvinkel. Ikke bare hans højde og hans snapchatnavn.

Min datter havde også en præference på alder, der sagde +4 år max (mener at hun var 19 på det tidspunkt). Det var mændene ret ligeglade med og skrev lystigt. Hun svarede altid høfligt tilbage, men hun lærte, at hun i hvert fald ikke skulle skrive, at "du er for gammel til mig". Han, der var 27 år, flejnede fuldstændig ud og svinede hende til. Og da hun blev ved med bare at lade det høfligt glide af sig, endte han med at kalde hende barnlig. :D Det var både til at grine og græde over.
6
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Mocca
Kort karma: 31
Likede indlæg: 813

Indlægaf Mocca » 29. maj 2018, 17:13

molan skrev:
JessicaD skrev:Da jeg havde en profil var den med kort tekst, og en stor del af beskederne var a la “det var godt nok en kort tekst”, så du er vist lidt ene om den holdning. Jeg gider dog heller ikke læse de meget lange tekster, men en beskrivelse af dem selv kan jo bruges til meget, selvom der står kedelige ting. Så må man jo læse mellem linjerne.

Det er jo en balance, der skal står nok til at det siger noget og det der skal står, er det som flertallet bruger til at sortere fra i, altså deal-breakers, det kan være eksempelvis være rygning.

Men der behøver ikke står 40 ting som manden skal, eks. skal han få dig til at le, eller han skal viden hvordan en kvinde skal behandles.

Hvis man ikke ved hvordan en kvinde skal behandles, så vil det blive ignoreret alligvel. Hvis han ved det, så gør teksten ingen forskel. Det er fint at sige du skal være højere end mig, hvis det er en deal-breakerfor dig, men ellers behøver man ikke skrive en lang liste som får manden til at tænke, sikker meget jeg skal og ikke må være.

Nogle bruger sætninger som "jeg ved hvad jeg vil have", eller "jeg ved hvad jeg er værd", men det er ikke sætninger som i de fleste mænds øre lyder som positive egenskaber af en pige som man skal bedømmes af om lidt.

Nu ser jeg primært mænds profiler. Og ud fra det, du skriver her, kan jeg konkludere, at der ikke er den store forskel på kvinders og mænds profiltekster...
0
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 265
Likede indlæg: 4646

Indlægaf Mangoness » 13. jun 2018, 09:10

Fra denne Instagram profil: https://www.instagram.com/byefelipe/

wauw1.png

wauw2.png

:nerve:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
14
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 576
Likede indlæg: 3140

Indlægaf Falstria » 13. jun 2018, 18:11

Min tekst lyder bare "Du skal have en god frikadelleopskrift".

Jeg bliver ikke just overfaldet, men det kan jo skyldes at de forkerte typer automatisk sorteres fra :)
9
Muspel
Kort karma: 294
Likede indlæg: 4513

Indlægaf Muspel » 14. jun 2018, 17:38

Falstria skrev:Min tekst lyder bare "Du skal have en god frikadelleopskrift".

Jeg bliver ikke just overfaldet, men det kan jo skyldes at de forkerte typer automatisk sorteres fra :)

Jeg ville synes det var sjovt.
1
Neverkont
Kort karma: 21
Likede indlæg: 499

Indlægaf Neverkont » 14. jun 2018, 19:43

Vil det sige, at man er ude i kulden hvis man ikke har en opskrift på frikadeller, men bare laver nogle knaldgo'e "deller" "på slump"? :gruble:
1
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 576
Likede indlæg: 3140

Indlægaf Falstria » 14. jun 2018, 19:49

Neverkont skrev:

Vil det sige, at man er ude i kulden hvis man ikke har en opskrift på frikadeller, men bare laver nogle knaldgo'e "deller" "på slump"? :gruble:

Nej men det vil jo tage nogle flere dates at fastslå om niveauet så er lige højt hver gang :D
2
Neverkont
Kort karma: 21
Likede indlæg: 499

Indlægaf Neverkont » 14. jun 2018, 19:52

Falstria skrev:
Neverkont skrev:

Nej men det vil jo tage nogle flere dates at fastslå om niveauet så er lige højt hver gang :D

God pointe. :D
0
Brugeravatar
klumphen
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2133

Indlægaf klumphen » 15. jun 2018, 19:28

“I just want to say that I love your newest photo...it has played on my mind and made me hard.“
Jeg har det sgu stadig lidt stramt med den slags beskeder... FRA EN ANDEN MAND. FFS!
6
Brugeravatar
JessicaD
Kort karma: 115
Likede indlæg: 2169

Indlægaf JessicaD » 15. jun 2018, 20:29

klumphen skrev:“I just want to say that I love your newest photo...it has played on my mind and made me hard.“
Jeg har det sgu stadig lidt stramt med den slags beskeder... FRA EN ANDEN MAND. FFS!

Men man skal jo være glad for, at sex er så let tilgængeligt, og man ikke selv skal være opsøgende. Eller det er ihvertfald det, som visse typer siger til os kvinder. :lol:
8
Brugeravatar
klumphen
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2133

Indlægaf klumphen » 15. jun 2018, 21:34

JessicaD skrev:
klumphen skrev:“I just want to say that I love your newest photo...it has played on my mind and made me hard.“

Men man skal jo være glad for, at sex er så let tilgængeligt, og man ikke selv skal være opsøgende. Eller det er ihvertfald det, som visse typer siger til os kvinder. :lol:

Bevares, interesse er for det meste velkommen - guderne skal vide at jeg ikke svømmer i det.
Men det er altså mest velkommen, når det kommer fra den målgruppe man selv skyder efter :D
1
Brugeravatar
JessicaD
Kort karma: 115
Likede indlæg: 2169

Indlægaf JessicaD » 15. jun 2018, 22:08

klumphen skrev:
JessicaD skrev:

Bevares, interesse er for det meste velkommen - guderne skal vide at jeg ikke svømmer i det.
Men det er altså mest velkommen, når det kommer fra den målgruppe man selv skyder efter :D

Jeg skyder ikke efter lumre mænd, der sender nasty beskeder - så der har vi en ting til fælles :D
5
Brugeravatar
Ghattner
Kort karma: 50
Likede indlæg: 2495

Indlægaf Ghattner » 17. jun 2018, 07:04

Kvinder på Tinder med et eller flere billeder hvor der er en mand på de er i tæt kontakt med. Det kan selvfølgelig være en BFF eller bror, men så længe de ikke skriver det, så virker det lidt skummet
10
Lys
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3686

Indlægaf Lys » 17. jun 2018, 07:15

Mænd, der ikke rigtig kan fastholde interessen i en samtale på Tinder, men alligevel vender tilbage igen og igen med lange pauser (som i uger/måneder) i mellem... Kan de ikke regne ud, at det ikke føles specielt smigrende i den anden ende, men snarere som om man er 3., 4., 5.-valget...
12
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 374
Likede indlæg: 2354

Indlægaf Thestral » 18. jun 2018, 04:55

Ghattner skrev:Kvinder på Tinder med et eller flere billeder hvor der er en mand på de er i tæt kontakt med. Det kan selvfølgelig være en BFF eller bror, men så længe de ikke skriver det, så virker det lidt skummet

Dette gæler mænd ligeså. Det er så tosset imo :genert:
2
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..

Tilbage til "Forhold og sex"