Hvor mange forskellige typer har du været sammen ned?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 1038
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 11312

Hvor mange forskellige typer har du været sammen ned?

Indlægaf Dikus » 23. apr 2017, 13:14

Holder andre sig til bestemte typer?

Selv har jeg været sammen med ufaglærte, håndværkere, musikere, kunstnere, bartendere, økonomidirektører, akademiske chefer, akademiske kontormus, selvstændige, millionærer og insolvente.

Er det mig, der er sær? (Ej altså... Ikke for mange svar på dette underspørgsmål, vel :lol:)

Jeg ser nogle personlige egenskaber, der er vigtige hos folk, før jeg bliver interesseret - og så er der helt sikkert forskel på dem, jeg ser korte og længere forhold med. Jeg tror dog, "udadvendt og pyt-mand" er vigtigere egenskaber end noget mere objektivt ved en "type"

Inspireret af dette indlæg i tråden om forskellige ligaer:

No1 skrev:... I mine øjne er der forskellige inddelinger, men jeg har tit brudt dem i mit valg af partner ved at have "noget andet" at tilbyde i den kontekst. Det kan have været ungdom, udseende, personlighed eller whatever. Men der er stadig en grund til at jeg aldrig ville gå efter CBS suits'ne i byen eller jagte en eller anden hipster model i Kødbyen. Det ville bryde lidt for mange klasser på en gang.

Jeg forstår mig åbenbart hverken på ligaer eller typer :wacko:
0
Akehurst2
Kort karma: 555
Likede indlæg: 11646

Re: Hvor mange forskellige typer har du været sammen ned?

Indlægaf Akehurst2 » 23. apr 2017, 13:19

I seng med - der har jeg været lidt omkring. Men mange jurister. De er så nemme :-D

Involveret i længere tid, nej. Har kun haft tre egentlige kærester, min gymnasiekæreste, min første "rigtige" kæreste, da jeg var i starten af tyverne og så min mand. Alle tre ambitiøse djøffere med kort hår og i jakkesæt og en del fælles træk. Men faktisk klart flest fælles træk mellem gymnasiekæresten og min mand, der endda er fra samme niche-djøf-uddannelse.
2
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 487
Likede indlæg: 5536

Indlægaf Novella » 23. apr 2017, 13:43

Jeg er ingeniørmagnet. Der er flere af dem, end jeg vil indrømme, i bagagen.

Derudover har der været en del kreatyper, langhårede musikere, rollespillere osv. Flere sværd og ringbrynjer end jakkesæt, vil jeg umiddelbart vurdere. Temmelig mange læderjakker, piercinger og tunge støvler. Ret meget rock- og metalmusik, store højttalere og tatoveringer. Ret meget skæg.

Knaldemateriale har inkluderet poppede journalister, læger og karlsmarte direktørtyper med champagnedates på hotelværelser. De har dog ikke været det typiske mønster.

Dem, som er kommet med hjem til mor, har heller ikke været helt så udflippede (udadtil i hvert fald). De har overvejende været til den nørdede side.

To af mine fire kærester har holdt ilder. Jeg ved ikke, om det siger noget om mig :genert:
4
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 887
Likede indlæg: 7609

Indlægaf Rapfisk » 23. apr 2017, 13:48

Kun akademikere, siden jeg selv begyndte på universitetet, tror jeg. Det er ikke specielt originalt :rulle:
0
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
MOGA
Kort karma: 187
Likede indlæg: 1914

Indlægaf MOGA » 23. apr 2017, 13:59

Den samlede pulje har en overvægt af akademikere, ikke et specielt område. De to, jeg har boet sammen med, har begge været faglærte.
Jeg har som sådan ikke andre præferencer end, at det skal være en jeg kan tale om lidt af hvert med.
1
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 3995

Indlægaf Spjaerten » 23. apr 2017, 14:11

Har vist holdt mig til håndværkere, erhvervslivs /forretningsfolk, en politimand o lign.
Ingen læderjakker, musikere/krea typer.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11171

Indlægaf Animi » 23. apr 2017, 14:22

Hmm. Jeg tror jeg vil sige at jeg har været sammen med tre forskellige typer:

1. Mit første "forhold", selvom vi ikke blev kærester med stadigvæk datede fast i 4-5 måneder. Han var sådan en rigtig nørd, i den klassiske forstand. Ekstrem klog, ambitiøs på studiet, men eller ikke rigtig ambitiøs ift karriere, andet end at han bare gerne ville arbejde et sted han var glad for og god til.
2. Min første kæreste. Meget stille og rolig nede på jorden type, der var populær og virkelig vellidt fordi han var så skide charmerende og udadvendt. Alle han mødte kunne lide ham med det samme. Han var pædagogstuderende og havde ingen ambitioner om at tjene masser af penge, bare at være glad for sit arbejde og have en stabil økonomi.
3. Min anden kærester. Super super super ambitiøs fyr, med mål om at blive noget stort inden for sit felt og tjener millioner af penge. Han er typen der vil have alt, og når først han har sat sig et mål, går han 100% efter det og opnår det stort set altid. Jeg er ikke i tvivl om at han en dag nok skal ende som millionær og som direktør for et eller andet kæmpe firma han selv har bygget op. Desværre også typen der syntes det var okay at være mig utro gennem 1,5 år og generelt bare lyve for mig. Uden at angre det bagefter.
4. Fyr jeg datede i et par måneder. Han var fuldkommen ligesom min første kæreste rent typemæssigt, det var helt vildt hvor meget han mindede om ham, både i personlighed, udseende og ansigtsmimik.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Slettet bruger
Likede indlæg: 6836

Indlægaf Slettet bruger » 23. apr 2017, 14:26

Jeg er åbenbart også ret begrænset, da langt de fleste har været akademikere/studerende med længerevarende ting indenfor kultur/samfund/sprog/humaniora, så hverken økonomi eller naturvidenskab kan åbenbart få mine safter til at stige.

Der er self. nogen undtagelser, og så er der en gruppe hvor navn og erhverv ikke lige fæstnede sig i min hukommelse.
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 329
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 3179

Indlægaf Lurende Peber » 23. apr 2017, 14:35

Hmm... kærester har været mest selvstændige og praktiske mennesker.
Ren sex med håndværkere, kontorfolk, en sømand(K) og nogle, jeg aldrig lærte så meget at kende. Men primært går selvstændigheden igen.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 642
Likede indlæg: 3645

Indlægaf Planten » 23. apr 2017, 14:45

Jeg tror, jeg har været sammen med alt fra håndværkere over kontormænd til digter/sanger.
Kærester med håndværkere og en enkelt landmand. Dog plejer jeg at sige, at jeg ikke har haft nogen kærester.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 255
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 4360

Indlægaf Purple Haze » 23. apr 2017, 14:56

Af seriøse & semiseriøse "nylige kærester".

- nørd, spiller bordrollespil, læser tegneserier, fantasy og si-fi. Ved lidt om alting, introvert, social og kultur interesseret.
Høj med afslappet stil. Uddannet finmekaniker & bibliotekar, har været i gang med uddannelser som skibs-styrmansds assistent & fysioterapeut, arbejdsløs.
- veltrænet småracistisk enlig far, et "normalt" forhold til pop-kultur, ved lidt om meget - ingen særlige interesser udover træning. Fastansat forsker ved DTU.
- "semialkoholiker", sød lidt usikker. Introvert. Høj (ingen stil). Arbejdsløs truck-fører, tidligere prof. pokerspiller.
- nørd, spiller bordrollespil, læser tegneserier, fantasy og si-fi. går meget op i tv-serier, fx Dr. Who, Torchwood, GoT mv. Introvert. Småtryk og med fedora. arbejdsløs boghandler/detail uddannet.
- utrolig veltrænet, sexfikserer til SM. Virkelig pæn, afslappet men pæn stil. Arbejdsløs "rejsende" bor ikke fast i noget land, arbejder med alt muligt forfaldent.
- direktør i jakkesæt, ved meget om mange ting, spiller blues i et band i fritiden, kulturelt interesseret. Introvert uden venner, men hviler i sig selv og afslappet. Ikke så høj, altid i jakkesæt - utro og utroværdig men sjov. Direktør for stort firma med sekretær mv.
- skør "hippie", ved intet om populær kultur. Underviser på universitetet - hviler i sig selv men unden de store sociale kompetencer.

Har "været sammen med" alle tænkelig typer tror jeg.
Måske dog ikke nogen der har været ekstremt under eller overvægtige.

Ved ikke om der er så mange fællestræk.
Det jeg åbenbart bedst kan lide er en nørdet arbejdsløs? mand, der hviler i sig selv, har nogle lidt små-sære interesser, er kultur interesseret og ved en masse om mange ting.
Ikke nødvendigvis uddannet.
Helst høj og veltrænet.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 210
Geografisk sted: Randers SØ
Likede indlæg: 3547

Indlægaf Tanten » 23. apr 2017, 15:11

1. En mand, der i dag er mangemillionær men som var 3 forsøg om at tage en studentereksamen, før det lykkedes, og som aldrig gjorde sin korte erhvervsuddannelse færdig, og som var en rod i sine unge dage men nu er særdeles lovlydig. Meget liberal men socialt bevidst - han er også far til mine sønner.

2. En svært psykisk syg, voldelig misbruger, der havde siddet samlet 8 år i spjældet og som i sine gode perioder havde haft ufaglært arbejde men ikke fået en uddannelse. han løj om både sin fortid og sin nutid og var fuldkommen ødelagt af omsorgssvigt i barndommen. Han døde ung.

3. En god og rar men lidt genert og kejtet håndværker, der nok led lidt af socialangst, og som brugte øl til at selvmedicinere med. Esktremt højreorienteret og fremmedfjendsk/angst, hvilket var en af årsagerne til, at vore veje skiltes.

4. En klog og følsom håndværker, der i den grad selvmedicinerede med alkohol mod svære depressioner, og som var meget skadet af omsorgssvigt i barndommen, hvilket gjorde at han heller ikke "så" sine egne (store) børns behov. Han havde arbejdet hele sit liv men taget sin håndværksmæssige uddannelse sent i livet, og han kom reelt aldrig over, at han pga. en skade måtte stoppe med at arbejde, fordi det var hele rammen om hans liv. Venstreorienteret.

5. En meget intelligent mand, der pga. sygdom i de unge år aldrig har taget en uddannelse eller haft lønnet job, men som er selvlært indenfor en branche, som han i dag er selvstændig i og udfører meget frivilligt socialt arbejde i. Venstreorienteret og meget socialt bevidst.

Hmmn - det går da vist kraftigt igen, at ingen af mine partnere har valgt eller taget den lige vej (undtagen én), og at der for alles vedkommende (undtagen en anden) har været tale om en erkendt eller ikke erkendt psykisk sårbarhed.

Det harmonerer ikke med, at jeg for så vidt har taget den lige vej fra folkeskolen over gymnasiet til en mellemlang videregående uddannelse (bachelor) - men det hænger fint sammen med, at jeg selv har kæmpet med en sindslidelse og derfor måske bedre har kunnet spejle mig i en partner, for hvem tingene heller ikke altid var kommet lige let.

Jeg tæller ikke ungdomskærester, jeg ikke har boet med med - men jeg kan se, at nogen af karaktertrækkene fra min allerførste kæreste, der var en utrolig sød og blid fyr med stærkt socialt engagement, går igen i min nuværende kæreste, og jeg har erkendt, at fælles livsværdier i høj grad bærer et forhold.
2
Brugeravatar
JessicaD
Kort karma: 105
Likede indlæg: 1927

Indlægaf JessicaD » 23. apr 2017, 15:28

Uha det er meget blandet. Håndværker, bartender/tjener, kunstner, ingeniør, pilot, datalog, diverse it-mænd af forskellige slags, restaurantforpagter og en ufaglært. :D Da jeg var yngre gik jeg ikke så meget op i, hvad de lavede, men efter jeg er blevet voksen, så synes jeg, at visse fællestræk mellem mig og manden, skaber den bedste dynamik i forholdet. De sidste jeg har datet, har derfor mindet en del om hinanden på visse områder.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2566
Likede indlæg: 16180

Indlægaf Wizzze » 23. apr 2017, 15:37

hrmmm... jeg synes det er svært at tale om typer :gruble:

Da jeg var studerende, var det andre studerende, men de var jo ikke rigtig blevet nogen typer endnu. Jeg boede på kollegie, og de boede på kollegie, så kollegianere? :gruble:
Jeg er uddannet økonom, og har sjovt nok aldrig været i seng med en økonom :D Man skulle vist have valgt jura eller ingeniør studiet :-D
Jeg har så heller ikke været sammen med en håndværker, men både en sygeplejerske og en læge, selvom hun ikke var helt udlært endnu. Vil sige at det tidligere partnere har mest til fælles, er fregner, og så at de har været hjertevarme hjælpende mennesker.
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 729
Likede indlæg: 10309

Indlægaf dgd2007 » 23. apr 2017, 16:01

Wizzze skrev:[...]
Da jeg var studerende, var det andre studerende, men de var jo ikke rigtig blevet nogen typer endnu.
[...]

:lol:
4

Tilbage til "Forhold og sex"