Skal jeg bruge mit frikort??

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
MandMedFrikort
Indlæg: 5
Tilmeldt: 27. apr 2017, 09:51
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Skal jeg bruge mit frikort??

Indlægaf MandMedFrikort » 27. apr 2017, 10:21

Hej Debatten.
Jeg er en fyr i midten af 30`erne, er gift og har ét barn.
Min kone og jeg har hus og biler sammen og alt ser godt ud.
Men min ikke så aktive ungdom, har gjort at hver gang jeg ser en flot pige/kvinde, tænker "Jeg ku godt!"

Min kone og jeg har været sammen i 6 år nu og vi har talt meget om det. Ikke diskutere, men snakke. :)
Hun kan godt forstå jeg har det sådan, eftersom jeg ikke har fået "løbet hornene af".
Så vi er kommet frem til den aftale at jeg gerne må se andre kvinder, med den regel at der ikke er nogen følelser involveret overhovedet.
Det skal selvfølgelig ske med Kondom og jeg må ikke gå ned på dem, det vil hun ha for sig selv.

Jeg må gerne flirte og kysse i byen, da det er jo dejligt at få bekræftelse. Men min kone skal bare ha besked, hvis jeg har kysset en.
Jeg går ikke ofte i byen, så når jeg endelig tager afsted, er det med fuld skrald på. Her er det dejligt med den frihed. :)
Jeg har kun kysset én i byen indtil videre, men det var en mærkelig følelse.
I byen var det mega dejligt, jeg fik at vide jeg kyssede vildt godt og vi hyggede os. Men dagen efter var der 30% af mig som følte jeg svigtede min kone, selvom vi havde aftalen.

Jeg har aldrig prøvet engangs knald og har kun haft sex med 4 piger, inden jeg kom sammen med min Kone.
Så ialt tror jeg det er ca 15 gange sex, (lyder mærkeligt), inden min kone.
Min kone har ikke den sammen Sex lyst som jeg har, så hun er ok med at jeg gør det selv. Hvilket bliver til næsten hver dag.

Jeg har altid sagt, at jeg ikke vil være nogen pige utro og vil gøre alt for ikke at såre dem.
Men den følelse jeg har i maven er bare ikke til at slippe af med!!

Så vil ikke såre min kone, men jeg vil heller ikke sige nej til de gode oplevelser som måske ligger i vente.

Derfor har jeg nogle problemstillinger:
- Skal jeg bruge mit Frikort?
- Hvordan skal jeg bruge det?
- Hvor mange gange?
- Må jeg se den samme flere gange?
- Er jeg helt forkert på den?

Hilsen den Fortvivlede med et Frikort i hånden.
0
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1126
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 87
Likede indlæg: 901

Re: Skal jeg bruge mit frikort??

Indlægaf Jydepigen » 27. apr 2017, 11:04

Nu er jeg monogam og det vil også påvirke mit svar.
Kan slet ikke forestille mig at være sammen med andre når jeg ser en/har kæreste på.

For at svare på dine spørgsmål..
1. Lyt til din mavefornemmelse
2. Du har altid sagt, at du ikke vil være en pige utro og såre hende - men er det ikke det når du er seksuelt sammen med en anden? Selvom konen har givet et fripas.
3. Hvis du vælger at bruge dit fripas og er sammen med en anden - hvordan vil have det bagefter? Tænker du, at du vil have dårlig samvittighed?
4. Tænker at hvis du ser den samme flere gange vil der opstå evt. følelser/tiltrækning fra en part eller begge.
5. Mange kvinder tænker meget følelsesmæssigt, så hvis du opbygger et seksuelt forhold til en anden, tror jeg måske at din kone vil føle sig såret. Kender hende selvfølgelig ikke.
6. Hvis du gerne vil have den nye seksuelle oplevelse med en anden end din kone - tror jeg at en ukendt kvinde, som du ikke kender i forvejen eller bliver ved med at have kontakt med, vil være det bedste. Så opstår der formentlig ikke store følelser imellem jer.
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Skal jeg bruge mit frikort??

Indlægaf Hunkat » 27. apr 2017, 11:13

Nu synes jeg så personligt at "løbe hornene af sig" er en lidt primitiv måde at anskue mænd på, som om de er sådan nogle der ikke magter at kontrollere sig selv hvis de ikke har haft sex med X-antal kvinder.

Nå, mit svar kan nok opsummeres sådan her: Hvis du får dårlig samvittighed, har du så reelt "brug for" andre kvinder end din kone? Jeg er helt med på at det er nederen at undvære sex når man har en person man elsker men engangsknald er heller ikke nødvendigvis løsningen.
Faste forhold kan jeg ikke forestille mig var det din kone sagde ja til i første omgang.

Jeg ville træde meget forsigtigt hvis jeg var dig. Forskellen på mænd og kvinders sexlyst er en af de ting rigtig mange kvinder har fået tudet ørene fylde af og internaliseret indtil de føler sig grimme og forkerte og at det mindste de kan gøre er at give manden lov til at opsøge andre. Nu kender jeg ikke din kone men jeg har set det før og også selv oplever det og derfor er mit råd: vær nu forsigtig! Det er virkelig et område hvor man kan komme til at gøre vold på sig selv og sin partner, også uden at ville det.
4
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20845

Re: Skal jeg bruge mit frikort??

Indlægaf Zombie » 27. apr 2017, 11:16

Det der med at løbe hornene af sig, er en fis i en hornlygte. Det er et opdigtet og ikke et reel behov.

At jeg skriver det så hårdt handler om, at jeg synes er fuld af gode forklaringer som er pisse ligegyldige. Følelser kan og bør ikke rationaliseres.
Du skal knalde med andre, hvis det er det, du har lyst til. Ikke fordi du savner sex med din kone eller tror, du bliver mættet af oplevelser (aka får løbet hornene af dig) efter x antal skrald.

Jeg synes, du skal droppe forklaringerne og mærke efter. Hvorfor føles det mærkeligt at være sammen med andre? Er det fordi du hellere ville være sammen med din kone? Stoler du ikke på, at hun er 100% reel når hun siger, det er okay med hende? Savner du måske at mærke, at hun er nervøs for at miste dig, som et udtryk for hendes følelser for dig?

Din tøven kan være et udtryk for mange ting - også bare, at du er på fremmed territorium. Jeg synes, at du skal vente, indtil du har en idé om, hvad det er et udtryk for - og evt snakke lidt mere med din kone, så du om ikke andet får ekstra ro i sindet.
10
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20845

Re: Skal jeg bruge mit frikort??

Indlægaf Zombie » 27. apr 2017, 11:18

PS. Hvis din kone mest er gået med til det pga manglende sexlyst hos sig selv. Så sæt pause på projektet og snak med en parterapeut først. Det lyder i så fald som virkelig usund symptombehandling, der i sidste ende kan fucke jeres forhold op.
12
aka Forbies

:gammel:
MandMedFrikort
Indlæg: 5
Tilmeldt: 27. apr 2017, 09:51
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Re: Skal jeg bruge mit frikort??

Indlægaf MandMedFrikort » 27. apr 2017, 11:33

Tak for hurtige svar.
Jeg er Helt med på at "Løbe hornene af" er noget fis. Det sagde jeg også da jeg var ung og jomfru.
Men den fornemmelse af at der bare er nogen man mangler eller ikke har prøvet, kan føles som den æder sig frem.

Mit problem er nok også at jeg var sen jomfru. Jeg turde ikke når situationen bød sig.
Jeg havde meget præstations angst og var bange for at omgangkredsen skulle få noget at vide.

Så nu hvor man har styr på det, er der bare en trang til at "prøve" de med andre og få den oplevelse og bekræftelse, jeg gik glip af som ung.

Man læser og hører jo meget om åbne forhold og svingerklubber. (Jeg skal ikke i nogen svingerklub)
Så jeg er jo ikke den eneste med de behov. Min situation er bare anderledes.
Senest rettet af MandMedFrikort 28. apr 2017, 08:03, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1126
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 87
Likede indlæg: 901

Re: Skal jeg bruge mit frikort??

Indlægaf Jydepigen » 27. apr 2017, 11:44

Jeg tror desværre ikke at oplevelsen vil give den optur og bekræftelse, som du drømmer om. Et engangsknald er bare slet ikke så vildt og fedt som din fantasi har opbygget - er min erfaring.
Jeg startede også sent med sex - og nej, jeg vil hellere sex med en fast kæreste end ud og prøve alt muligt af med andre.

Når jeg hører fra andre med åbne forhold, så er det slet ikke så rosenrødt, som de får det til at lyde.
Jeg tror personligt ikke at det er løsningen, at bruge dit "frikort".
Som en anden foreslog - tal med en parterapeut og se om det kan rykke noget i dit hoved. Ellers en sexolog.
1
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9665

Re: Skal jeg bruge mit frikort??

Indlægaf Tanten » 27. apr 2017, 11:49

Jeg synes, det der frikort er en åndssvag idé.

For mig at se handler det om panik før lukketid for dit vedkommende, og en umoden forestilling om, at du har "ret til" nogle oplevelser, som du ikke har haft, fordi du har valgt anderledes i dit liv, eller tingene bare er faldet, som de er.

Jeg tror, arbejdet skal lægges i, at du erkender, at man ikke kan få alt her i livet, og at man ikke bare kan skrue tiden tilbage og så gennemleve en fase, man ikke fik gennemlevet, da man havde muligheden.

Lidt lige som kvinder, der tager til Rumænien og får et donorbarn, når de er over 50, fordi de ikke lige fik børn, mens de kunne på normal vis.

Hvorfor er din situation anderledes end dem, der tager i swingerklub - udover at deres partner formentlig selv deltager også? Det er som om, du lægger afstand til andres seksuelle eskapader, samtidig med at du legitimerer dine egne ønsker og fantasier som værende noget, der er mere i orden.

Jeg er også nysgerrig på, om det her frikort også gælder for din kone? Må hun også kysse i byen og have sex med andre med kondom, bare hun ikke sutter den af på dem? Det kan være, hun ikke har behovet - men ville ud være ok med det, hvis hun af den ene eller den anden grund følte, at der var noget hun gik glip af eller var gået glip af? Eller gælder det kun for dig?
10
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Skal jeg bruge mit frikort??

Indlægaf Lurende Peber » 27. apr 2017, 11:50

Et er teori. Noget helt andet praksis.
Hvis du nyder at kysse andre ifølge jeres aftale, så gør det. Måske den nagende fornemmelse fortager sig efterhånden.
Men hvis den ikke gør, så er du sikkert ikke klar til at køre den videre til sex.
Det vil stadig efterlade dig i ikke-prøvet-nok følelsen, men du vil dog have testet grænsen af.

Det er slet ikke usandsynligt, at du får mere ud af friheden til kys og sex, end rent faktisk at udføre handlingen.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
MandMedFrikort
Indlæg: 5
Tilmeldt: 27. apr 2017, 09:51
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Re: Skal jeg bruge mit frikort??

Indlægaf MandMedFrikort » 27. apr 2017, 12:12

@Tanten
Jeg kan godt forstå din holdning og tak for dit svar.
Vi har snakket om hvis hun nu fik lyst til noget andet og det har jeg det helt fint med, så længe det bare er sex.
Ang BJ så er hun ikke meget for det, så det er ikke et problem. :)
Men jeg kunne jo godt tænke mig at få et rigtig godt BJ engang. Har jeg heller ikke prøvet. :/

@Lurende Peber
Jeg tror du har fuldstændig ret.
Jeg tager jo ikke i byen for at snave alle piger, men for at have en god bytur. Det skete bare her sidst, hvor hun(pigen i byen) kom til mig.
Det at jeg har "friheden" til det, betyder jo ikke jeg skal udnytte den, men nyde den.
Tak for dit svar :)
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20845

Re: Skal jeg bruge mit frikort??

Indlægaf Zombie » 27. apr 2017, 13:20

Altså, først og fremmest så bliver du nok lige så nervøs som dengang, når du knalder en anden end din kone - den sikkerhed du snakker om, er jo bl.a. et resultat af den tillid og følelserne mellem din kone og dig. Den har du ikke med en fremmed, så du skal nok forvente bøvl med præstationsangst igen, hvis det var et problem dengang.

Jeg mener stadig, I skal snakke det mere igennem - for selv hvis din kone ER chill ift det, er du det jo ikke selv. Så I stedet for at presse dig selv til noget, der ikke føles godt, så snak snak snak med din kone.

Derudover så vil jeg råde dig til at adskille skidt og kanel det første længe stykke tid. Hold dig til One Night Stands (ONS) og lad være med at overnatte & flette tæer. Hold det til flirt og sex, og gem kys, kram, cuddling og putning til din kone - dette fysiske behov har hun vel stadig, selvom sex ikke er øverst på hendes hitliste.

Om du så finder nogen i byen eller på scor.dk kan jo i princippet være det samme.


Jeg er nysgerrig på, hvad din kones manglende sexlyst egentlig skyldes. Jeg havde selv nedsat lyst, indtil jeg rent faktisk fik snakket med en sexolog og fik taget ansvar for min egen nydelse. I dag har jeg meget høj lyst og jeg ville synes, det var træls for din kone, hvis hun gik glip af god sex fordi du fik det andre steder fra, så I symptombehandlede et problem, der måske også går ud over hende.
God sex er virkelig dejligt og det kunne jeg godt unde din kone, frikort eller ej. :)
4
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9665

Re: Skal jeg bruge mit frikort??

Indlægaf Tanten » 28. apr 2017, 04:33

Zombie skrev:Altså, først og fremmest så bliver du nok lige så nervøs som dengang, når du knalder en anden end din kone - den sikkerhed du snakker om, er jo bl.a. et resultat af den tillid og følelserne mellem din kone og dig. Den har du ikke med en fremmed, så du skal nok forvente bøvl med præstationsangst igen, hvis det var et problem dengang.

Jeg mener stadig, I skal snakke det mere igennem - for selv hvis din kone ER chill ift det, er du det jo ikke selv. Så I stedet for at presse dig selv til noget, der ikke føles godt, så snak snak snak med din kone.

Derudover så vil jeg råde dig til at adskille skidt og kanel det første længe stykke tid. Hold dig til One Night Stands (ONS) og lad være med at overnatte & flette tæer. Hold det til flirt og sex, og gem kys, kram, cuddling og putning til din kone - dette fysiske behov har hun vel stadig, selvom sex ikke er øverst på hendes hitliste.

Om du så finder nogen i byen eller på scor.dk kan jo i princippet være det samme.


Jeg er nysgerrig på, hvad din kones manglende sexlyst egentlig skyldes. Jeg havde selv nedsat lyst, indtil jeg rent faktisk fik snakket med en sexolog og fik taget ansvar for min egen nydelse. I dag har jeg meget høj lyst og jeg ville synes, det var træls for din kone, hvis hun gik glip af god sex fordi du fik det andre steder fra, så I symptombehandlede et problem, der måske også går ud over hende.
God sex er virkelig dejligt og det kunne jeg godt unde din kone, frikort eller ej. :)


Til det markerede:

Der står jo egentlig ikke, hun har manglende sexlyst, blot at hun ikke har lyst så tit som TS, der onanerer hver dag. Hun kan jo, udfra det skrevne, sagtens have lyst et par gange om ugen - det er bare ikke nok for TS, fordi det ikke harmonerer med hans behov.

Det kan dog også sagtens være, at hun reelt ikke har lyst, og så skal der selvfølgelig kigges på årsagerne til dette - små børn i hjemmet, job, sure sokker osv.
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5553

Re: Skal jeg bruge mit frikort??

Indlægaf Luffegås » 28. apr 2017, 05:24

Jeg er total monogam og imod utroskab, og du har en ret fantastisk kone. Og det vil du opdage, når først du har knaldet 2 og opdager det bare slet ikke er som hjemme ved din kone. Så brug endelig dit frikort, for der er en chance, ikke en sandsynlighed for, at du render lige hjem og kysser konen og tænker "hvad har jeg gang i".
For 2 år siden var jeg endelig single for første gang sådan rigtigt, i mange mange år. Og jeg gav den alt hvad remmer og tøj kunne holde med mænd, og efter hver gang slog det mig bare, at så fedt var det sgu heller ikke. Havde man sendt forkerte signaler til den anden? Og de weekender man også troede "NU skal jeg score ham derover" så gik han tidligt hjem.
Og det vil du opdage, det er jo ikke bare at gå ind på en bar og råbe "hvem vil knalde!???", du skal jo decideret have gang i al optakten, flirten, uden at være klam stodder med stiv pik, kun for at risikere hun skal videre med veninderne, og du intet får..

Så altså, hvis det KUN er sexen du vil have ud af det, så må du jo på Tinder eller en dating side, og se om nogen vil det samme som dig.

Men du skal også vide, følelser har ethvert fjols, og du kan risikere at blive forelsket :)

Så vil nok nærmere vende den rundt og sige, hvorfor bliver du ved din kone?
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
MandMedFrikort
Indlæg: 5
Tilmeldt: 27. apr 2017, 09:51
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Re: Skal jeg bruge mit frikort??

Indlægaf MandMedFrikort » 28. apr 2017, 08:53

@Crookshanks
Jeg kan se jeg har lavet en stor tastefejl.
""Så nu hvor man har styr på det, er der bare en trang til at "prøve" de med andre og få den oplevelse og beskæftigelse, jeg gik glip af som ung.""
Der skulle stå bekræftelse. :)

Så, Nej. Jeg er ikke ude på at prøvekøre damer. Det er mere at bekræfte overfor mig selv, at jeg er god nok... et sted.
Min kone har intet imod vores sexliv og roser det til skyerne. Det er bare desværre ikke nok til at fjerne følelsen.

Og til ""Hvad regner du med at alle andre gør?""
Så tror jeg de har et behov de ikke får snakket om det og ender i utroskab.


@Zombie og Tanten
Nej, vores sexliv fejler ikke noget og når vi er igang, går der altid mellem 30 minutter og én time. Nogle gange mere.
Så hun er helt færdig bagefter. :)


@Luffegås
Som jeg skrev vil jeg ikke tage i byen for at score eller bage på piger, men for at have det sjovt.
Men hvis man nu skulle danse lidt tættere, lade hænderne løbe eller gi et kys, er det da dejligt at have den frihed.

Kan godt se hvad du mener med, at jeg kommer til at se hvor meget mere dejlig hun er, hvis jeg engang gik i seng med en anden.
Det er noget jeg må tage til den tid. Men tak for din historie. :)

""Så vil nok nærmere vende den rundt og sige, hvorfor bliver du ved din kone?""
Jeg elsker min kone og hun mig. Hun skulle virkelig lave noget helt vanvittigt, hvis det skulle blive aktuelt.


@Mistermor
Det her er noget min kone og jeg har snakket om lidt efter lidt i, ja næsten to år.
Og selvom hun nu har givet mig lov, fik jeg denne følelse af svigt, efter jeg kyssede pigen i byen.
Det er derfor jeg har lavet opslaget og vil høre andres meninger og jeg synes I kommer med nogle gode nogen.

Sex er ikke et Tabu som det var engang og folk skrive sku mere mærkelige ting på nettet end min problemstilling.
Ja, det er meget personligt, men jeg føler bare ikke jeg kan snakke med mine venner om dette.
Bare det at skrive her, hjælper meget. Og den kritik eller forståelse er med til at sætte det mere i perspektiv.
0
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Skal jeg bruge mit frikort??

Indlægaf sansera » 28. apr 2017, 09:25

MandMedFrikort skrev:Tak for hurtige svar.
Jeg er Helt med på at "Løbe hornene af" er noget fis. Det sagde jeg også da jeg var ung og jomfru.
Men den fornemmelse af at der bare er nogen man mangler eller ikke har prøvet, kan føles som den æder sig frem.

Mit problem er nok også at jeg var sen jomfru. Jeg turde ikke når situationen bød sig.
Jeg havde meget præstations angst og var bange for at omgangkredsen skulle få noget at vide.

Så nu hvor man har styr på det, er der bare en trang til at "prøve" de med andre og få den oplevelse og bekræftelse, jeg gik glip af som ung.

Man læser og hører jo meget om åbne forhold og svingerklubber. (Jeg skal ikke i nogen svingerklub)
Så jeg er jo ikke den eneste med de behov. Min situation er bare anderledes.


Men man kan jo ikke spole livet tilbage, så at du mangler noget retrospektivt er i bund og grund bare ærgerligt. Det kan ikke laves om nu.

Jeg synes, at du skal skifte fokus til om du mangler noget nu og hvis du gør, hvorfor dette noget ikke skal være med din kone.
De åbne forhold jeg kender til og som fungere handler netop om, at man har det med sin partner man gerne vil have, det åbne forhold som løsning på noget der mangler i parforholdet tror jeg er problematisk. Og det tror jeg måske også at det er for dig, ellers ville du vel ikke have dårlig samvittighed over at benytte dig af den aftale, som du skriver at i helt klart har.
Har din kones sexlyst altid været betydeligt mindre end din - for hvis det er noget der er opstået, så vil jeg igen sige, at et åbent forhold er symptombehandling og en dårlig en af slagsen.

Hvis du har lyst til et åbent forhold og din kone har det på samme måde er der for mig at se ikke noget problem i det, men fundamentet skal være på plads - er det det? Og passer din/ jeres lyst til resten af dig? hvis du skal have moralske tømmermænd hver gang du så meget som overvejer det, så tror jeg, at det er et dårligt match.
1

Tilbage til "Forhold og sex"