Har du været elskerinden/elskeren?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Har du været elskerinden/elskeren?

Indlægaf Tanten » 3. jul 2017, 13:58

Men umoralsk har jeg været - jeg forelskede mig i en anden mand, mens jeg var i et forhold med en mand, jeg i øvrigt var utrolig glad for. I bakspejlet kan jeg se, at jeg gik langt over grænsen for, hvad man gør i et forhold, uden at være decideret utro - jeg gjorde det forbi, dagen efter, der reelt skete noget, og nu har jeg været sammen med "den anden" i snart 3 år. Det var svært at sørge over et forhold, der ikke blev det, jeg havde håbet på, samtidig med, at jeg var vildt forelsket i min nye kæreste. Skyld og lykke går ikke godt sammen. Min nuværende kæreste har i øvrigt senere sagt, at han helt bevidst ikke tog initiativ til noget, fordi han ikke ville stå i den rolle at bryde ind i et eksisterende forhold, så han ventede på, at jeg evt. tog initiativ.
0
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Har du været elskerinden/elskeren?

Indlægaf Hewlett » 3. jul 2017, 15:29

avdotja skrev:
Hewlett skrev:
avdotja skrev:Det handler ikke om hverken respekt eller hensyn for andre mennesker, men om at der ikke er nogen som har "mest" ret til et andet menneske. Det du beder om, er at man sætter en ukendt persons forhold, over sit eget. At man vælger at prioritere sit eget forhold, er helt forventeligt.


Det handler om moral.

"Moralsk opførsel er indbegrebet af, hvad en given person eller en gruppe af personer anser for sømmeligt og rigtigt for menneskelig handlen."

Jeg anser det absolut ikke for sømmeligt at være medvirkende til en handling som du ved med stor sandsynlighed vil såre et andet menneske.

At ens handling sårer en anden person, er ikke det samme som at handlingen er (moralsk) forkert. Hvis jeg slår op med min (ikke-eksisterende) kæreste, bliver han højst sandsynligt også såret; helt uden noget tredjeparts medvirken. Det gør det ikke forkert.


Jeg synes ikke de to scenarier er sammenlignelige. Din bevæggrund for at slå op med en kæreste er ikke den samme som bevæggrunden for, at være sammen med en person som er i et forhold.
1
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Har du været elskerinden/elskeren?

Indlægaf Zombie » 3. jul 2017, 15:40

Hewlett skrev:
avdotja skrev:
Hewlett skrev:
avdotja skrev:Det handler ikke om hverken respekt eller hensyn for andre mennesker, men om at der ikke er nogen som har "mest" ret til et andet menneske. Det du beder om, er at man sætter en ukendt persons forhold, over sit eget. At man vælger at prioritere sit eget forhold, er helt forventeligt.


Det handler om moral.

"Moralsk opførsel er indbegrebet af, hvad en given person eller en gruppe af personer anser for sømmeligt og rigtigt for menneskelig handlen."

Jeg anser det absolut ikke for sømmeligt at være medvirkende til en handling som du ved med stor sandsynlighed vil såre et andet menneske.

At ens handling sårer en anden person, er ikke det samme som at handlingen er (moralsk) forkert. Hvis jeg slår op med min (ikke-eksisterende) kæreste, bliver han højst sandsynligt også såret; helt uden noget tredjeparts medvirken. Det gør det ikke forkert.


Jeg synes ikke de to scenarier er sammenlignelige. Din bevæggrund for at slå op med en kæreste er ikke den samme som bevæggrunden for, at være sammen med en person som er i et forhold.


I skal stoppe med at deraile tråden. Alle sammen.
2
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8236

Re: Har du været elskerinden/elskeren?

Indlægaf Fru Himmelblå » 3. jul 2017, 15:52

Nej. Men det var dælme svært, at holde sig fra ham. Havde han taget initiativ, var jeg øjeblikkeligt gået med på den. Og jeg er helt 100 på, at jeg ikke ville have nogen kvaler ved det.
Det ville have været hans valg. Jeg kendte ikke hans kæreste, vidste blot at hun fandtes.
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Har du været elskerinden/elskeren?

Indlægaf Zombie » 3. jul 2017, 18:16

DenSyngendeLussing skrev:
Zombie skrev:
Hewlett skrev:
avdotja skrev:
Hewlett skrev:
avdotja skrev:Det handler ikke om hverken respekt eller hensyn for andre mennesker, men om at der ikke er nogen som har "mest" ret til et andet menneske. Det du beder om, er at man sætter en ukendt persons forhold, over sit eget. At man vælger at prioritere sit eget forhold, er helt forventeligt.


Det handler om moral.

"Moralsk opførsel er indbegrebet af, hvad en given person eller en gruppe af personer anser for sømmeligt og rigtigt for menneskelig handlen."

Jeg anser det absolut ikke for sømmeligt at være medvirkende til en handling som du ved med stor sandsynlighed vil såre et andet menneske.

At ens handling sårer en anden person, er ikke det samme som at handlingen er (moralsk) forkert. Hvis jeg slår op med min (ikke-eksisterende) kæreste, bliver han højst sandsynligt også såret; helt uden noget tredjeparts medvirken. Det gør det ikke forkert.


Jeg synes ikke de to scenarier er sammenlignelige. Din bevæggrund for at slå op med en kæreste er ikke den samme som bevæggrunden for, at være sammen med en person som er i et forhold.


I skal stoppe med at deraile tråden. Alle sammen.


De afsporer ikke tråden, det er en meget relevant diskussion for trådens emne. Er du debatpoliti eller hvad?


Der spørges konkret efter oplevelser, og der bedes også om, at man ikke hakker på dem, der vælger at dele.

Så selvom diskussionen er inden for temaet, synes jeg ikke det hører sig til i denne tråd. Vi har lige haft en anden tråd om emnet.

Jeg kan godt tage min uniform på, men så er det ikke debatpoliti vi leger længere. Ro på. Jeg prøver bare at sørge for, tråden ikke dør i en moralsk diskussion der ikke ligefrem befordrer, at folk kommer ind og deler deres erfaringer som TS efterspørger.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Re: Har du været elskerinden/elskeren?

Indlægaf malou_43 » 3. jul 2017, 18:44

Zombie skrev:
DenSyngendeLussing skrev:
Zombie skrev:
Hewlett skrev:
avdotja skrev:
Hewlett skrev:
avdotja skrev:Det handler ikke om hverken respekt eller hensyn for andre mennesker, men om at der ikke er nogen som har "mest" ret til et andet menneske. Det du beder om, er at man sætter en ukendt persons forhold, over sit eget. At man vælger at prioritere sit eget forhold, er helt forventeligt.


Det handler om moral.

"Moralsk opførsel er indbegrebet af, hvad en given person eller en gruppe af personer anser for sømmeligt og rigtigt for menneskelig handlen."

Jeg anser det absolut ikke for sømmeligt at være medvirkende til en handling som du ved med stor sandsynlighed vil såre et andet menneske.

At ens handling sårer en anden person, er ikke det samme som at handlingen er (moralsk) forkert. Hvis jeg slår op med min (ikke-eksisterende) kæreste, bliver han højst sandsynligt også såret; helt uden noget tredjeparts medvirken. Det gør det ikke forkert.


Jeg synes ikke de to scenarier er sammenlignelige. Din bevæggrund for at slå op med en kæreste er ikke den samme som bevæggrunden for, at være sammen med en person som er i et forhold.


I skal stoppe med at deraile tråden. Alle sammen.


De afsporer ikke tråden, det er en meget relevant diskussion for trådens emne. Er du debatpoliti eller hvad?


Der spørges konkret efter oplevelser, og der bedes også om, at man ikke hakker på dem, der vælger at dele.

Så selvom diskussionen er inden for temaet, synes jeg ikke det hører sig til i denne tråd. Vi har lige haft en anden tråd om emnet.

Jeg kan godt tage min uniform på, men så er det ikke debatpoliti vi leger længere. Ro på. Jeg prøver bare at sørge for, tråden ikke dør i en moralsk diskussion der ikke ligefrem befordrer, at folk kommer ind og deler deres erfaringer som TS efterspørger.


Jeg har spurgt ind til moral og etikken, jeg har ikke på noget tidspunkt rakket ned eller tilsvinet nogen.

Dette er en debat og mine spørgsmål lå indenfor emnet, det samme gjorde de andre debattører, så vidt jeg kan læse mig frem til. Jeg kan godt håndtere, respektere og acceptere at andre har en anden holdning end jeg, og eftersom det ER en debat føler jeg alligevel berettiget til at spørge ind til de, der citerer mit indlæg og argumentere for og imod.


Og hvis du skulle tage en uniform på og lege debatpoliti, så synes jeg du skulle overveje din måde at "beordre" på.
10
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Har du været elskerinden/elskeren?

Indlægaf sansera » 4. jul 2017, 06:34

Ja jeg har været elskerinden. For mange, mange år siden.
Selv når jeg kigger tilbage på det nu, så føles det ikke som en beslutning jeg tog, så meget som noget der ganske enkelt måtte ske.
Men det var det selvfølgelig, en beslutning altså. Der var et punkt, hvor vi kunne have stoppet det, og det valgte vi ikke at gøre.
Jeg havde faktisk ikke de store moralske overvejelser, måske fordi jeg var så ung, at min moral stadig var lidt flydende, og måske endnu mere fordi jeg endnu ikke selv havde oplevet 'den store kærlighed', så jeg ikke forstod, at det jeg følte var det jeg tog fra en anden.
Helt naivt følte jeg, at det den mand og jeg havde sammen var helt unikt, og derfor kunne retfærdiggøre stort set hvad som helst. Det var lidt som Moses der deler vandene, så jøderne kan gå igennem. Helt ærligt, sådan følte jeg at verden måtte gøre for os, for det her var uomgængeligt.

Virkeligheden ramte dog også os på et tidspunkt, selv om både han og jeg fandme tog nogle vilde valg for at være sammen. Det er til dags dato det hårdeste break up jeg nogensinde har været igennem. Jeg taler stadig med ham ind i mellem og hvis jeg troede på sjælevenner, der mødes liv efter liv, så ville det være ud fra det, der stadig ligger imellem os. Nogle mennesker rammer bare en lige i solar plexus og selv om jeg for så vidt er enig i alle de moralske overvejelser omkring utroskab, så tror jeg også at den oplevelse lærte mig, at ild ikke altid kan styres.
Jeg siger ikke, at det betyder, at det er i orden at have en affære. Det synes jeg ikke, at det er. Men jeg siger, at jeg kan forstå, hvorfor de kan opstå. Og jeg synes man skal passe på med at gøre mennesker, der har være utro til dårlig mennesker eller mennesker der ikke har moral. Det kan nogen af dem ganske givet være, men kombinationen af kærlighed og lyst er bare en svær cocktail at styrer.
17
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Har du været elskerinden/elskeren?

Indlægaf Prosperity74 » 4. jul 2017, 08:21

Nej, ikke hvad jeg ved af. Jeg har aldrig været sammen med en der var gift eller i et forhold. Det ville jeg ganske enkelt ikke byde mig selv.
Jeg er blevet spurgt et par gange om jeg havde lyst til at være elskerinde og det har jeg sagt nej til. Jeg vil ikke være nummer to og har ikke lyst til at ødelægge en andens forhold
0
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Har du været elskerinden/elskeren?

Indlægaf Sevii » 4. jul 2017, 08:57

Ja, men jeg var kun 15. Heldigvis ramte det mig ret hårdt med dårlig samvittighed, da jeg indså hvad det betød for den anden pige jeg aldrig har mødt. Fyren og jeg havde dog kun kysset, men jeg tudbrølede, imens han var der, fordi jeg fortrød. Så lidt håb var der for mig. Ikke for ham, fordi han er stadig alle sine kærester utro på en eller anden måde. Skidt fyr.
Siden har jeg aldrig haft noget med en fyr, der havde en kæreste.

Og ja, det er måske ikke så slemt som at have en rigtig affære med sex og det fortsætter i flere måneder, eller år. Men jeg vil selv blive knust hvis min kæreste kysser en anden, så derfor synes jeg stadig det er forkert.
1
:banan: :banan:
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Har du været elskerinden/elskeren?

Indlægaf JoyNips » 4. jul 2017, 10:20

Ja. Mødte ham på et datingsite, vi sås en tid, jeg troede vi var på vej til at blive kærester. Den sidste gang vi sov sammen var han nødt til at tage hjem midt om natten med enelleranden usammenhængende forklaring.
Viste sig at han havde kæreste gennem 3 år som han var flyttet sammen med mens han og jeg datede. Så gik det jo ikke at han ikke kom hjem. Jeg skrev til hende på facebook, syntes hun skulle vide det, men fik aldrig svar. Jeg tror måske, han interceptede min besked efter jeg konfronterede ham. Og så skrev han en måneds tid senere at han havde fået klamydia og det måtte komme fra mig. Jeg var bare også blevet testet og testede negativt, så jeg var nok ikke hans eneste affære... eller også var hun også en gris.

De har vist børn sammen idag.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Har du været elskerinden/elskeren?

Indlægaf sansera » 4. jul 2017, 10:49

Dikus skrev:
sansera skrev:Ja jeg har været elskerinden. For mange, mange år siden.
Selv når jeg kigger tilbage på det nu, så føles det ikke som en beslutning jeg tog, så meget som noget der ganske enkelt måtte ske.
Men det var det selvfølgelig, en beslutning altså. Der var et punkt, hvor vi kunne have stoppet det, og det valgte vi ikke at gøre.
Jeg havde faktisk ikke de store moralske overvejelser, måske fordi jeg var så ung, at min moral stadig var lidt flydende, og måske endnu mere fordi jeg endnu ikke selv havde oplevet 'den store kærlighed', så jeg ikke forstod, at det jeg følte var det jeg tog fra en anden.
Helt naivt følte jeg, at det den mand og jeg havde sammen var helt unikt, og derfor kunne retfærdiggøre stort set hvad som helst. Det var lidt som Moses der deler vandene, så jøderne kan gå igennem. Helt ærligt, sådan følte jeg at verden måtte gøre for os, for det her var uomgængeligt.

Virkeligheden ramte dog også os på et tidspunkt, selv om både han og jeg fandme tog nogle vilde valg for at være sammen. Det er til dags dato det hårdeste break up jeg nogensinde har været igennem. Jeg taler stadig med ham ind i mellem og hvis jeg troede på sjælevenner, der mødes liv efter liv, så ville det være ud fra det, der stadig ligger imellem os. Nogle mennesker rammer bare en lige i solar plexus og selv om jeg for så vidt er enig i alle de moralske overvejelser omkring utroskab, så tror jeg også at den oplevelse lærte mig, at ild ikke altid kan styres.
Jeg siger ikke, at det betyder, at det er i orden at have en affære. Det synes jeg ikke, at det er. Men jeg siger, at jeg kan forstå, hvorfor de kan opstå. Og jeg synes man skal passe på med at gøre mennesker, der har være utro til dårlig mennesker eller mennesker der ikke har moral. Det kan nogen af dem ganske givet være, men kombinationen af kærlighed og lyst er bare en svær cocktail at styrer.


Men hvorfor så ikke være sammen? Bryde med andre partnere og være sammen?

(Det er en oprigtig undren - ikke pegen fingre :kys:)


Altså uden at fortælle en meget lang historie, så var jeg hans elev i gymnasiet. Den fysiske affærer opstod først da jeg havde huen på hoved, men i året op til var vi følelsesmæssigt forbundet på en måde, som jeg anderkender ikke var passende - og som tog vejret fra os begge.
Han gik fra kone og barn, da vi fandt sammen fysisk.
Det var simpelthen så hårdt. For alle. Jeg ville gøre det samme igen, også selv om prisen var høj. Ikke kun for os, men også dem omkring os. Det ved jeg, at han også ville. Som jeg skrev, så føltes det på det tidspunkt, som om det bare måtte ske.
Men det betyder ikke, at vi skal være sammen. Vi er begge der hvor vi skal være nu.
Men jeg vil altid elske ham, og det ved jeg er gengældt.
2
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Har du været elskerinden/elskeren?

Indlægaf hotlips » 6. jul 2017, 14:33

Jeg var sammen med en der var gift i det meste af 6 år, også mens jeg var gravid og senere fødte. Han boede i den anden ende af landet og rejste en del med sit job så med et par måneders mellemrum kom han og var et par dage hos mig, vi knaldede, så min familie, så ishockey og den slags.. Så for mig var det vel i praksis nærmest som jeg tror det er at have en langdistance kæreste.
Bortset fra at jeg ikke var forelsket i ham, men det var han i mig.
Han havde ingen intentioner om at gå fra især sine to store børn og jeg var ikke interesseret i at han gjorde det.

Jeg var møgsyg og ville ikke være sammen med med nogen på almindelig vis, jeg følte mig meget til besvær og det indebar også en del der var ret grænseoverskridende på den ikke fede måde, han har været nødt til at gå med mig ud og tisse og stå der mens jeg har brækket mig og skiftet bind osv fordi jeg til tider var så svag at jeg kunne falde om.

Alt i alt fungerede det fint nok.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Har du været elskerinden/elskeren?

Indlægaf HappyPaww » 6. jul 2017, 14:42

hotlips skrev:Jeg var sammen med en der var gift i det meste af 6 år, også mens jeg var gravid og senere fødte. Han boede i den anden ende af landet og rejste en del med sit job så med et par måneders mellemrum kom han og var et par dage hos mig, vi knaldede, så min familie, så ishockey og den slags.. Så for mig var det vel i praksis nærmest som jeg tror det er at have en langdistance kæreste.
Bortset fra at jeg ikke var forelsket i ham, men det var han i mig.
Han havde ingen intentioner om at gå fra især sine to store børn og jeg var ikke interesseret i at han gjorde det.

Jeg var møgsyg og ville ikke være sammen med med nogen på almindelig vis, jeg følte mig meget til besvær og det indebar også en del der var ret grænseoverskridende på den ikke fede måde, han har været nødt til at gå med mig ud og tisse og stå der mens jeg har brækket mig og skiftet bind osv fordi jeg til tider var så svag at jeg kunne falde om.

Alt i alt fungerede det fint nok.

Var han far til barnet eller hvordan?
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Har du været elskerinden/elskeren?

Indlægaf hotlips » 6. jul 2017, 15:04

HappyPaww skrev:
hotlips skrev:Jeg var sammen med en der var gift i det meste af 6 år, også mens jeg var gravid og senere fødte. Han boede i den anden ende af landet og rejste en del med sit job så med et par måneders mellemrum kom han og var et par dage hos mig, vi knaldede, så min familie, så ishockey og den slags.. Så for mig var det vel i praksis nærmest som jeg tror det er at have en langdistance kæreste.
Bortset fra at jeg ikke var forelsket i ham, men det var han i mig.
Han havde ingen intentioner om at gå fra især sine to store børn og jeg var ikke interesseret i at han gjorde det.

Jeg var møgsyg og ville ikke være sammen med med nogen på almindelig vis, jeg følte mig meget til besvær og det indebar også en del der var ret grænseoverskridende på den ikke fede måde, han har været nødt til at gå med mig ud og tisse og stå der mens jeg har brækket mig og skiftet bind osv fordi jeg til tider var så svag at jeg kunne falde om.

Alt i alt fungerede det fint nok.

Var han far til barnet eller hvordan?


Nej, min dreng fik jeg med en af mine venner og min daværende semikæreste vidste godt det var planen og han fik det også at vide da vi begyndte at forsøge. Han havde også mødt Benjamins far flere gange.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Har du været elskerinden/elskeren?

Indlægaf HappyPaww » 6. jul 2017, 15:23

hotlips skrev:
HappyPaww skrev:
hotlips skrev:Jeg var sammen med en der var gift i det meste af 6 år, også mens jeg var gravid og senere fødte. Han boede i den anden ende af landet og rejste en del med sit job så med et par måneders mellemrum kom han og var et par dage hos mig, vi knaldede, så min familie, så ishockey og den slags.. Så for mig var det vel i praksis nærmest som jeg tror det er at have en langdistance kæreste.
Bortset fra at jeg ikke var forelsket i ham, men det var han i mig.
Han havde ingen intentioner om at gå fra især sine to store børn og jeg var ikke interesseret i at han gjorde det.

Jeg var møgsyg og ville ikke være sammen med med nogen på almindelig vis, jeg følte mig meget til besvær og det indebar også en del der var ret grænseoverskridende på den ikke fede måde, han har været nødt til at gå med mig ud og tisse og stå der mens jeg har brækket mig og skiftet bind osv fordi jeg til tider var så svag at jeg kunne falde om.

Alt i alt fungerede det fint nok.

Var han far til barnet eller hvordan?


Nej, min dreng fik jeg med en af mine venner og min daværende semikæreste vidste godt det var planen og han fik det også at vide da vi begyndte at forsøge. Han havde også mødt Benjamins far flere gange.

Tak for opklaringen :) Jeg må indrømme, at jeg synes din gifte "kæreste" var et møgsvin af rang sådan at leve et dobbeltliv på den måde i så mange år :boo:
6

Tilbage til "Forhold og sex"