Har du været elskerinden/elskeren?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Har du været elskerinden/elskeren?

Indlægaf Lalana » 1. jul 2017, 14:07

Jeg ved godt dette er et emne som nogen har meget stærke holdninger til, men jeg gad godt høre jeres erfaringer og oplevelser, og håber folk vil lade være med at hakke ned på dem der måske har lyst til at dele noget. Har du været den anden kvinde/mand? og hvad var dine moralske overvejelser omkring dette?

Mine tanker kommer sig lidt af at jeg netop er kommet hjem fra Roskilde, mødte en fyr i en lidt skør situation som ikke havde noget med fest og druk at gøre og vi snakkede noget tid.. endte også med at kysse nogle gange og han fik mit nummer. (det er muligt det er mig der har foreslået han fik det, det husker jeg ikke) Og jeg stod og tænkte, wow den her fyr er virkelig virkelig sød.
Men det der så pludselig sker, er at han siger... "ehm.. jeg bliver nok nødt til lige at sige jeg har kone og barn"

Lige der i situationen blev jeg ikke sur, kun skuffet, for jeg var faktisk overbevist om at de måtte have en aftale om gerne at måtte være sammen med andre, ellers var det måske lidt friskt at kysse mig blandt så mange mennesker. Jeg overvejer der i øjeblikket om jeg gider blive ved med at kysse ham på den baggrund, men overvejer ikke et øjeblik at jeg gør noget forkert, for går ud fra hun er ok med det. Jeg får så udspurgt ham lidt og nej de har ikke nogen aftale.... han er ovenikøbet næsten lige blevet gift :wacko:

Ej men altså, jeg bliver simpelthen så skuffet over mennesker nogen gange. Har selv været i et forhold hvor ex'en var mig utro gennem en måneds tid og det var noget af det mest ubehagelige. Vi snakkede lidt videre, og så smuttede jeg, jeg kan ikke rigtig få mig selv til at være med til den slags.... Selvom jeg i sidste ende synes det er den utro part der er forkert på den, og i mindre grad elskerinden.

Sååeh... har du prøver at være den anden kvinde/mand? Ingen dømmende miner herfra, jeg er bare nysgerrig.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Har du været elskerinden/elskeren?

Indlægaf LadyFox » 1. jul 2017, 14:14

Nej. I hvert fald ikke hvad jeg ved af.
For det første synes jeg at det er ufint at gøre, og jeg ville ikke kunne have det godt med mig selv mens jeg lå i med en andens partner.
Derudover så gider jeg heller ikke alt det drama man kan ende med at blive roddet ind i, det ville jeg bare ikke synes det var det værd.
1
...
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: Har du været elskerinden/elskeren?

Indlægaf Lalana » 1. jul 2017, 14:29

Ballademager skrev:Altså, jeg vidste jo godt, at det var forkert på alle måder. Og jeg havde mega dårlig samvittighed over for både min egen kæreste og hans kæreste.

Kan huske, at jeg stod og kiggede på mig selv i spejlet morgenen efter, at vi havde været i seng sammen første gang. Og jeg tænkte "at nu var jeg en af dem, der gjorde sådan noget". Følte mig som verdens dårligste menneske - og så gjorde vi det igen ti minutter efter :stoned:



Jeg kan godt delvist sætte mig ind i det, nogen gange er tiltrækningen bare så stor at man ikke føler man kan stoppe det ... har heldigvis kun prøvet det med "ikke afsatte mænd"
Men ham fyren på Roskilde havde også det potentiale og kunne mærke jeg var nødt til at gå inden det gik galt.

Heldigvis lærer man jo af det hele, næste gang får du måske afsluttet det derhjemme først
0
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Har du været elskerinden/elskeren?

Indlægaf Yetie » 1. jul 2017, 17:10

Ja, og jeg kan ikke anbefale det. I starten var det spændende, og han lovede at han ville gå fra hende når *indsæt begivenhed* var overstået - igen og igen. Efterhånden gik det op for mig at han ikke ville gå fra hende, og jeg blev sgu ret bitter. Og såret, for han gik jo hjem til hende hver gang.
Så det vil jeg aldrig i livet udsætte mig selv for igen.

Og så skal man jo ikke undervurdere følelsen af dårlig samvittighed over for hende. Stakkels pige. Hvor var jeg dog et svin over for hende. Jeg kendte hende perifert, og alligevel bildte jeg mig selv ind at jeg havde "ret" til at stjæle hendes kæreste (nu mand).
1
*smb*
Indlæg: 65
Tilmeldt: 10. feb 2016, 14:41
Kort karma: 5
Likede indlæg: 38

Re: Har du været elskerinden/elskeren?

Indlægaf *smb* » 1. jul 2017, 19:33

Ja men ikke bevidst, vi sås og var i Tivoli og troede faktisk vi var på vej til at blive kærester, da konen skrev til mig over Messenger, hun var ikke sur på mig heldigvis, Jeg vidste det jo ikke men ville bare gerne vide hvor længe det havde stået på for han havde altså hende og et barn derhjemme..
(Nej jeg så ham ikke efterfølgende)
1
Bluey
Indlæg: 7
Tilmeldt: 13. dec 2016, 14:04
Kort karma: 0
Likede indlæg: 18

Re: Har du været elskerinden/elskeren?

Indlægaf Bluey » 1. jul 2017, 21:59

Jeg har aldrig tænkt på mig selv som elskerinden....det lyder på en eller måde meget kalkuleret og som noget der varer ved over tid. Men jeg har været involveret med nogle hvor det viste sig de ikke helt havde baglandet i orden, dog uden jeg vidste det. Det har sjovt nok ikke varet ved :rulle:

Og så har jeg én gang været den afgørende årsag til at et forhold sluttede, det burde dog være sluttet længe før og jeg var sgu så ked af at hun skulle udsættes for dét. Det var jo for så vidt hverken hendes eller min skyld at min daværende kæreste ikke havde haft taget sig sammen til at afslutte det på en ordentlig måde før det kom dertil. Dét har jeg bestemt ikke lyst til at være en del af en anden gang.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Har du været elskerinden/elskeren?

Indlægaf vibbsen » 2. jul 2017, 00:33

:gruble: Jepper...Og så dog....Det er mange år siden. Før hr.vibbsen. En veninde og jeg var i byen. Vi møder nogle søde fyre. En af dem havde en ring på. Og pludselig var den væk. Jeg spurgte hvor den var blevet af. Han forsøgte at lade somom han ikke anede hvad jeg talte om. Jeg lod som om han havde ret. Han kørte mig hjem. Han erkendte at han sådan set var forlovet og snart skulle giftes. Jeg sagde at det måtte han selv rode med. Han sagde at det var ikke alvorligt (!!???). Men at han hellere måtte gå. Jeg var stiv. Og vinkede farvel. 1 uge senere lå der en CD i min post. Med et særdeles personligt brev. Jeg var åbenbart en "Varm ovn i en kold nat" :gruble: :sarkasme: Det gad jeg ikke rigtig tage seriøst. 4 dage senere kontaktede han mig. Om jeg ville med i byen. Hans mandeklub skulle til julefrokost og vi kunne mødes hvis jeg havde lyst.
Jeg sprang over....Andres mænd er faktisk ikke specielt sexede...Især ikke hvis de plager....
6
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Har du været elskerinden/elskeren?

Indlægaf vibbsen » 2. jul 2017, 00:41

Iøvrigt..."Jeg har kone og barn" må nok være sådan cirka den bedste "Get-out-of-jail" replik i verden....ikke alene er det et totalt party-killer i verden..Det får også de fleste kvinder til at trække følehornene til sig..

Og har man ikke "Kone og barn" så kan man jo i bund og grund være ligeglad...Man har fået fisse...Og det går ikke engang ud over ens "familie"
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Har du været elskerinden/elskeren?

Indlægaf vibbsen » 2. jul 2017, 00:44

mon "jeg har 3 børn og en ex der er tidligere rocker" virker som score-trick....
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: Har du været elskerinden/elskeren?

Indlægaf Lalana » 2. jul 2017, 00:48

vibbsen skrev::gruble: Jepper...Og så dog....Det er mange år siden. Før hr.vibbsen. En veninde og jeg var i byen. Vi møder nogle søde fyre. En af dem havde en ring på. Og pludselig var den væk. Jeg spurgte hvor den var blevet af. Han forsøgte at lade somom han ikke anede hvad jeg talte om. Jeg lod som om han havde ret. Han kørte mig hjem. Han erkendte at han sådan set var forlovet og snart skulle giftes. Jeg sagde at det måtte han selv rode med. Han sagde at det var ikke alvorligt (!!???). Men at han hellere måtte gå. Jeg var stiv. Og vinkede farvel. 1 uge senere lå der en CD i min post. Med et særdeles personligt brev. Jeg var åbenbart en "Varm ovn i en kold nat" :gruble: :sarkasme: Det gad jeg ikke rigtig tage seriøst. 4 dage senere kontaktede han mig. Om jeg ville med i byen. Hans mandeklub skulle til julefrokost og vi kunne mødes hvis jeg havde lyst.
Jeg sprang over....Andres mænd er faktisk ikke specielt sexede...Især ikke hvis de plager....



Haha en varm ovn i en kold nat, men nej... de færreste er sexede hvis de plager.
Nu jeg tænker over det har jeg faktisk også engang i mine studie dage haft en fyr med hjemme, vi var fulde et var skægt og ligeså næste morgen ligetil han sammenlignede mig med sin kæreste, og hvor var det dejligt jeg havde så naturligt et forhold til min krop for det havde hun ikke.
Han påstod han havde fortalt mig det aftenen inden, hvilket han 100% sikkert ikke havde, så blev en smule sur, selvom ja... i sidste ende er det jo hans problem men vil da gerne vide hvis jeg knalder andres mænd.
0
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: Har du været elskerinden/elskeren?

Indlægaf Lalana » 2. jul 2017, 00:50

Ballademager skrev:
Lalana skrev:
Ballademager skrev:Altså, jeg vidste jo godt, at det var forkert på alle måder. Og jeg havde mega dårlig samvittighed over for både min egen kæreste og hans kæreste.

Kan huske, at jeg stod og kiggede på mig selv i spejlet morgenen efter, at vi havde været i seng sammen første gang. Og jeg tænkte "at nu var jeg en af dem, der gjorde sådan noget". Følte mig som verdens dårligste menneske - og så gjorde vi det igen ti minutter efter :stoned:



Jeg kan godt delvist sætte mig ind i det, nogen gange er tiltrækningen bare så stor at man ikke føler man kan stoppe det ... har heldigvis kun prøvet det med "ikke afsatte mænd"
Men ham fyren på Roskilde havde også det potentiale og kunne mærke jeg var nødt til at gå inden det gik galt.

Heldigvis lærer man jo af det hele, næste gang får du måske afsluttet det derhjemme først


Altså i mit tilfælde var vi langt ude over, at han havde potentiale. Havde det "bare" været det, så ville jeg ikke være gået så langt i den situation. Men ja, man lærer heldigvis af det, og jeg har svært ved at forestille mig, at det kunne ske igen.


Jeg forstår hvad du mener.
Med potentiale mente jeg faktisk bare potentiale til at være så ualmindelig tiltrækkende at man har lyst til at hive tøjet af ham. Kendte ham slet ikke godt nok til at vide om der var andet end fysisk kemi
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Har du været elskerinden/elskeren?

Indlægaf Animi » 2. jul 2017, 07:33

Ikke så vidt jeg ved.
Og jeg håber aldrig at jeg kommer til at være det - og bestemt ikke bevidst. Efter selv at have prøvet at min kæreste var mig utro i 1,5 år, har jeg ikke lyst til at være medvirkende til at andre oplever noget af det værste der kan ske i deres liv.
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14465

Re: Har du været elskerinden/elskeren?

Indlægaf Pjeps » 2. jul 2017, 09:27

Ja 2 gange , den ene gang blev jeg narret, jeg anede det virkelig ikke før han en dag havde glemt at tage sin ring af. Og der var jeg allerede dybt forelsket i ham. Det afsluttede jeg selv da jeg opdagede at han bare legede med mig.

2. Gang var jeg også virkelig forelsket og vidste at ham og kæresten levede i et forhold der var dødt. Det endte med at han bare strudsede mig, tiltrods for at han var flyttet fra kæresten. Jeg var så ikke den eneste han havde haft ved siden af.

Men begge gange endte jeg alligevel med at blive taberen, og især det sidste gav mig en årelang mistillid til hankønnet generelt,

Det er 17 år siden og jeg kan med garanti og hånden på hjertet sige, at det aldrig kommer til at ske igen, ingen skal byde sig selv at være 2. Valget, og ingen skal opleve at gå og være en hemmelig kæreste og sætte sit eget liv på hold for nogle få timer med den men elsker, som så forlader en og tager hjem til kone/kæreste. Herefter går man i er virvar af ups and downs, man venter bare på at det sker igen, og i den stund er man skide lykkelig og tror på kærligheden, når han så tager hjem, går der ikke længe før man er helt nede i kulkælderen og venter og venter, og laver ikke rigtig nogle aftaler, for tænk nu hvis han lige havde tid der.
Det er ganske rædselsfuldt hvis der er følelser indblandet,

Jeg føler overhovedet ikke at jeg havde andel i deres svigt af kæreste, jeg vil ikke tage ansvar for voksne menneskers handlinger, jeg havde det skidt med det, men det var ikke mit ansvar.
10
:ninja:
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Re: Har du været elskerinden/elskeren?

Indlægaf malou_43 » 2. jul 2017, 09:34

Nej, og hvis jeg har, så jeg har jeg været fuldstændig ubevidst omkring det.

1) Jeg ville ikke byde andre mennesker det. "Amen du kender hende ikke, det er hans forhold, hans ansvar" preller fuldstændig af på mig. Jeg har meget lidt respekt for de, der bevidst indleder et samkvem af enten følelsesmæssigt eller kødelig karakter, med en person, der er optaget. Det undrer mig, at man kan synes det er helt i hampen at stjæle andres biler eller ejendele, men ingen moral have når det kommer til mennesker.

2) Vigtigst af alt - jeg ville ALDRIG byde mig selv det. Jeg har virkelig ikke lyst til at være en af dem. Jeg ville se en side af mig selv, som har mangel af empati, dobbeltmoralsk (for gud forbyde, at nogen tager min mand) - og det ville jeg ikke bryde mig om.

Jeg ved selv, hvor ondt utroskab kan gøre. Det kan ødelægge en fuldstændigt - og 3. gang er ikke lettere end 1.gang. Og jeg forstår ikke, at man har moral til at såre et andet menneske på den måde - om man kender det eller ej....
8
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Har du været elskerinden/elskeren?

Indlægaf paint » 2. jul 2017, 09:41

Det ligger en del år tilbage. Men ja, jeg har uden at vide det, været 'ham' hun var utro med.
Jeg mødte hende på et sommerjob, mens jeg var studerende. Hun var 5-6 år ældre end mig. Hun kom hen og spiste frokost ved mit bord i kantinen, og begyndte at flirte kraftigt.
Jeg inviterede hende ud flere gange, hvor vi endte hjemme hos mig. Jeg havde bil på det tidspunkt, og tilbød at køre hende hjem, men hver gang ville hun ikke køres til døren, men sættes af i en gade i nærheden (hvilket jeg undrede mig lidt over)

Det viste sig at hun var gift og havde to børn, og det havde hun åbenbart ikke syntes var en vigtig oplysning at fortælle mig.

Jeg opdagede det ved, at jeg mødte hende i Magasin, hvor hun kom gående med sin mand og to børn og sin mor (hun sagde i hvert fald mor, til kvinden og 'skat', til manden). Hun så noget befippet ud, var kobberrød i kinderne, og lignede en der havde lyst til at kunne forsvinde op i den blå luft.
Jeg lod som ingenting. Hendes mand og mor, bemærkede ikke at vi lige lurede på hinanden.

Jeg droppede jobbet, hvor hun var ansat, og kontaktede hende ikke mere.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Forhold og sex"