Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5943
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14793

Re: Partråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 13. mar 2024, 22:40

Jeg har lige sendt ansøgning om at få lov til at blive viet i DK. Hejhej 1900 kr og goddag lille eksistentiel krise.

Kryds lige fingre for at den bliver godkendt i første forsøg :panik:
16
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4686
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 684
Likede indlæg: 21510

Re: Partråden

Indlægaf catnip » 17. mar 2024, 20:51

Det har været nogle tunge dage, men det har om noget bekræftet at min mand er min klippe og hvor stærke vi er sammen. Her til aften har vi lavet lasagne sammen mens vi har danset til Louis Prima i køkkenet. Han er verdens bedste nogensinde (min mand, ikke Louis Prima) :lun:
16
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2877
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 234
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5615

Re: Partråden

Indlægaf Luffegås » 23. mar 2024, 09:22

Min mand og jeg har kommunikationsproblemer. Han klapper i og bliver stille, jeg tager tyren ved hornene og vil snakke ting igennem. Han er følsom og empatisk, jeg er bare følsom og har en grundlæggende livsfølelse af at ingen hører hvad jeg siger, ingen lytter, og jeg skal gøre meget for at sætte mig igennem med min mening.
Vi er som ild og vand nogengange.
Men vi forsøger, men igen er det som om han aldrig lytter not vi efter skænderi evaluere "hvad kan vi gøre bedre næste gang". Det er de samme forslag jeg kommer med og det er den samme replik han siger:"ja det skal jeg nok tænke på næste gang.".

Hans computer stod tændt, jeg kunne se chatgpt var åben. Han havde forsøgt at spørge den til råds om kommunikation og bedt den være parterapeut. Og ved i hvad - den kom med præcis de samme råd jeg giver ham.
1) brug "jeg" sætninger og tal for dig selv
2) lyt AKTIVT
3) sæt grænser, sig lidt imod, stå op for dig selv
4) vær assertiv ( han har tendens til at svare ironisk igen med "nånå, så gør jeg det".)

Det smilte jeg bare lidt over :⁠-⁠)
17
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6684
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 872
Likede indlæg: 19064

Re: Partråden

Indlægaf Æble » 23. mar 2024, 13:05

Luffegås skrev:Min mand og jeg har kommunikationsproblemer. Han klapper i og bliver stille, jeg tager tyren ved hornene og vil snakke ting igennem. Han er følsom og empatisk, jeg er bare følsom og har en grundlæggende livsfølelse af at ingen hører hvad jeg siger, ingen lytter, og jeg skal gøre meget for at sætte mig igennem med min mening.
Vi er som ild og vand nogengange.
Men vi forsøger, men igen er det som om han aldrig lytter not vi efter skænderi evaluere "hvad kan vi gøre bedre næste gang". Det er de samme forslag jeg kommer med og det er den samme replik han siger:"ja det skal jeg nok tænke på næste gang.".

Hans computer stod tændt, jeg kunne se chatgpt var åben. Han havde forsøgt at spørge den til råds om kommunikation og bedt den være parterapeut. Og ved i hvad - den kom med præcis de samme råd jeg giver ham.
1) brug "jeg" sætninger og tal for dig selv
2) lyt AKTIVT
3) sæt grænser, sig lidt imod, stå op for dig selv
4) vær assertiv ( han har tendens til at svare ironisk igen med "nånå, så gør jeg det".)

Det smilte jeg bare lidt over :⁠-⁠)


Det hjælper nok mere når det ikke er dig der siger det uanset om du har ret :lol:
6
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2877
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 234
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5615

Re: Partråden

Indlægaf Luffegås » 24. mar 2024, 07:48

Æble skrev:
Luffegås skrev:Min mand og jeg har kommunikationsproblemer. Han klapper i og bliver stille, jeg tager tyren ved hornene og vil snakke ting igennem. Han er følsom og empatisk, jeg er bare følsom og har en grundlæggende livsfølelse af at ingen hører hvad jeg siger, ingen lytter, og jeg skal gøre meget for at sætte mig igennem med min mening.
Vi er som ild og vand nogengange.
Men vi forsøger, men igen er det som om han aldrig lytter not vi efter skænderi evaluere "hvad kan vi gøre bedre næste gang". Det er de samme forslag jeg kommer med og det er den samme replik han siger:"ja det skal jeg nok tænke på næste gang.".

Hans computer stod tændt, jeg kunne se chatgpt var åben. Han havde forsøgt at spørge den til råds om kommunikation og bedt den være parterapeut. Og ved i hvad - den kom med præcis de samme råd jeg giver ham.
1) brug "jeg" sætninger og tal for dig selv
2) lyt AKTIVT
3) sæt grænser, sig lidt imod, stå op for dig selv
4) vær assertiv ( han har tendens til at svare ironisk igen med "nånå, så gør jeg det".)

Det smilte jeg bare lidt over :⁠-⁠)


Det hjælper nok mere når det ikke er dig der siger det uanset om du har ret :lol:

Haha I wish, Han sagde straks chatgpt jo bare kommer med generiske råd som standard, hvortil jeg bare tænker præcis, det ER generisk og helt down to basic hvordan man tager en konflikt
5
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
abcd
Indlæg: 6340
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 292
Likede indlæg: 10345

Re: Partråden

Indlægaf abcd » 24. mar 2024, 07:56

Luffegås skrev:
Æble skrev:
Luffegås skrev:Min mand og jeg har kommunikationsproblemer. Han klapper i og bliver stille, jeg tager tyren ved hornene og vil snakke ting igennem. Han er følsom og empatisk, jeg er bare følsom og har en grundlæggende livsfølelse af at ingen hører hvad jeg siger, ingen lytter, og jeg skal gøre meget for at sætte mig igennem med min mening.
Vi er som ild og vand nogengange.
Men vi forsøger, men igen er det som om han aldrig lytter not vi efter skænderi evaluere "hvad kan vi gøre bedre næste gang". Det er de samme forslag jeg kommer med og det er den samme replik han siger:"ja det skal jeg nok tænke på næste gang.".

Hans computer stod tændt, jeg kunne se chatgpt var åben. Han havde forsøgt at spørge den til råds om kommunikation og bedt den være parterapeut. Og ved i hvad - den kom med præcis de samme råd jeg giver ham.
1) brug "jeg" sætninger og tal for dig selv
2) lyt AKTIVT
3) sæt grænser, sig lidt imod, stå op for dig selv
4) vær assertiv ( han har tendens til at svare ironisk igen med "nånå, så gør jeg det".)

Det smilte jeg bare lidt over :⁠-⁠)


Det hjælper nok mere når det ikke er dig der siger det uanset om du har ret :lol:

Haha I wish, Han sagde straks chatgpt jo bare kommer med generiske råd som standard, hvortil jeg bare tænker præcis, det ER generisk og helt down to basic hvordan man tager en konflikt


ChatGPT og AI afspejler bare den dominerende fortælling i samfundet. Det betyder ikke at det har ret. F.eks. var der det med at hvis man bad AI om et billede af en læge, fik man et billede af en hvid mand. Det overkompenserede de så for, hvorefter et billede af en pave kunne være en sort kvinde. På samme måde: Når parterapeuter er overvejende kvinder, bliver ChatGPT overvejende kvindelig hvis den skal lege parterapeut. AI egner sig indtil videre bedst til helt faktuelle ting, for med ting hvor man kan have en holdning, replikerer den bare de biases der er i samfundet.
7
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2877
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 234
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5615

Re: Partråden

Indlægaf Luffegås » 25. mar 2024, 11:30

abcd skrev:
Luffegås skrev:
Æble skrev:
Luffegås skrev:Min mand og jeg har kommunikationsproblemer. Han klapper i og bliver stille, jeg tager tyren ved hornene og vil snakke ting igennem. Han er følsom og empatisk, jeg er bare følsom og har en grundlæggende livsfølelse af at ingen hører hvad jeg siger, ingen lytter, og jeg skal gøre meget for at sætte mig igennem med min mening.
Vi er som ild og vand nogengange.
Men vi forsøger, men igen er det som om han aldrig lytter not vi efter skænderi evaluere "hvad kan vi gøre bedre næste gang". Det er de samme forslag jeg kommer med og det er den samme replik han siger:"ja det skal jeg nok tænke på næste gang.".

Hans computer stod tændt, jeg kunne se chatgpt var åben. Han havde forsøgt at spørge den til råds om kommunikation og bedt den være parterapeut. Og ved i hvad - den kom med præcis de samme råd jeg giver ham.
1) brug "jeg" sætninger og tal for dig selv
2) lyt AKTIVT
3) sæt grænser, sig lidt imod, stå op for dig selv
4) vær assertiv ( han har tendens til at svare ironisk igen med "nånå, så gør jeg det".)

Det smilte jeg bare lidt over :⁠-⁠)


Det hjælper nok mere når det ikke er dig der siger det uanset om du har ret :lol:

Haha I wish, Han sagde straks chatgpt jo bare kommer med generiske råd som standard, hvortil jeg bare tænker præcis, det ER generisk og helt down to basic hvordan man tager en konflikt


ChatGPT og AI afspejler bare den dominerende fortælling i samfundet. Det betyder ikke at det har ret. F.eks. var der det med at hvis man bad AI om et billede af en læge, fik man et billede af en hvid mand. Det overkompenserede de så for, hvorefter et billede af en pave kunne være en sort kvinde. På samme måde: Når parterapeuter er overvejende kvinder, bliver ChatGPT overvejende kvindelig hvis den skal lege parterapeut. AI egner sig indtil videre bedst til helt faktuelle ting, for med ting hvor man kan have en holdning, replikerer den bare de biases der er i samfundet.

We both know ;) han arbejder dybt med det til hverdag, betaler for den, han vidste hvordan han skulle prompte den, og han satte den fuldstændig op med hvilke typer vi er osv. Derfor der faktisk er endnu mere sjovt han bare kunne have googlet "kommunikation i parforhold" og fået en hjemmeside der sagde det samme.
2
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2083
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 214
Likede indlæg: 6194

Re: Partråden

Indlægaf Contrast » 26. mar 2024, 11:06

Min kæreste er så sød og dejlig. Han kalder mig sin elskede, fortæller mig ofte hvor fantastisk jeg er og hvor omsorgsfuld jeg er overfor ham, og han er der for mig og hjælper mig i tykt og tyndt. Han har mødt min familie en del gange allerede og de er vilde med ham og omvendt :lun:

Jeg skal selvfølgelig også mødes med hans, de bor bare et par timer væk, så det bliver ikke lige så tit, hvorimod min familie bor i byen.

Han sagde til min mor en af de første gange de snakkede sammen, at hun var velkommen til at komme forbi ham og hilse på hans kat (min mor har set billeder af den og synes den ser virkelig sød ud). Åh hvor jeg elsker ham.

Vi har været sammen i en 4 måneders tid nu :lun:
15
Inge Færch Schott
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 833
Likede indlæg: 19822

Re: Partråden

Indlægaf Animi » 13. apr 2024, 13:45

Jeg spurgte min kæreste, om han ikke kunne tænke sig at stå for lidt lækkert mad i aften, så kunne vi efter jeg har puttet vores datter holde en lille dateaften. Det er han gået all in på, og står allerede l fuld gang i køkkenet :love:
15
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8991
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1523
Likede indlæg: 25722

Re: Partråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 13. apr 2024, 17:14

Vi har mokaii i garagen, efter fejring af 18 års fødselsdag, og pappet i rammen var åbenbart blevet træt på livet og havde givet op, så der var faldet nogle på gulvet

Han spørger så
"Hvorfor har vi ludder vand og flyder rundt i garagen?"
Jeg forstod ikke hvad han mente, og han uddybede at det var mokaii, og at det hedder de altså i Randers.

Nu har jeg så tager en med ind, og er gået i gang med at drikke den, velfortjent efter mange timer i haven :D
Og han kommenterer på det, og jeg svarer at jeg bare varmer op til i aften :slem: - og han fatter overhoved ikke en hentydning, men tror at jeg har tænkt mig at drikke mig fuld :rulle: :lol:
Så meget for at finde på en smart comeback og en raffineret hentydning :sarkasme: :lol:
7
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16449
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1418
Likede indlæg: 30644

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 13. apr 2024, 18:01

Skrev til min mand at jeg forhåbentligt får indfanget den drægtige kat, jeg skal have indfanget, i morgen.
Den skal være her, føde sine killinger og så skal den på et tidspunkt steriliseres og genudsættes og killingerne ud i nye, gode hjem.
Vi taler formentligt om 2 måneders tid, den og killingerne skal bo her.
Jeg har har fået klar besked på, ikke at forelske mig i nogen af killingerne :fløjt: :D
Jeg ved ikke, hvorfor han mener det er nødvendigt at understrege :ninja: :engel:
10
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8991
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1523
Likede indlæg: 25722

Re: Partråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. apr 2024, 18:08

Jeg ved bare jeg har fundet min soulmate, når jeg til spørgsmålet "er vi for gamle til Harry Potter tapet i soveværelset" får et rungende "nej skat, det bliver vi ALDRIG for gamle til" :lun:

Og så er det iøvrigt ham der har lokket mig til at se downton abbey, jeg forstår stadig ikke rigtig hvorfor den stod på hans liste over ting han gerne ville se, ud over det historiske perspektiv, og forkærlighed for engelske krimiserier :lol:
Men jeg kan godt leve med at putte på af ham, imens han nusser mig i håret, og vi drager tilbage til en tid hvor mange ting var meget mere simpel, og på andre måder meget mere komplekse.
3
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 833
Likede indlæg: 19822

Re: Partråden

Indlægaf Animi » 22. apr 2024, 05:35

Jeg drømte i nat, at han gik fra mig. Det var en af de der virkelig livagtige drømme, hvor det bare sidder i en flere timer efter.
Da jeg hørte, at han var vågen, gik jeg ind og puttede mig ind til ham. Og så begyndte jeg bare at græde fordi tanken om, at han skulle gå fra mig, simpelthen bare er for forfærdelig :genert:
10
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
IrmaPigen
Indlæg: 7825
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12523

Re: Partråden

Indlægaf IrmaPigen » 29. apr 2024, 18:05

Vi har - sådan rent likviditetsmæssigt - haft et halv års tid, der har været hårdt og surt.

Vi satte i november et hus til salg der har været udlejet til salg. Men lejer har jo været fraflyttet, så det har været dobbelt op på ejerudgift (udgifterne var der men ingen indtægt). Vi regnede med et hurtigt salg inden årsskiftet pga de nye boligskatteregler, men det skete så bare ikke lige. Men nu er lortet højst sandsynligt solgt. Samtidig har kæresten fået et pant indfriet han havde i en anden ejendom, der var ved at ryge på tvang, men som nåede at blive solgt i frit salg.

Så han har inviteret mig ud og spise. Og jeg har besluttet vi skal på Kroghs Fiskerestaurant.

Tæven er dog drægtig og skal føde og vi har to konfirmationer i maj måned, så det bliver nok juni inden vi kommer på Kroghs, men jeg glæder mig.

Vi har følt os enormt fastlåste økonomisk de sidste 5 - 6 måneder, men nu lysner det godt nok. Og det skal fejres uanset om det bliver i maj eller juni :banan:
14
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2083
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 214
Likede indlæg: 6194

Re: Partråden

Indlægaf Contrast » 6. maj 2024, 08:51

Om et par timer skal min kæreste og jeg til floating spa. Det er hvor man ligger og flyder i saltvand i kropstemperatur og slukket lys, så det dæmper for sanserne og man slapper helt af. Glæder mig til at vi ligger ved siden af hinanden og holder i hånd <3
13
Inge Færch Schott

Tilbage til "Forhold og sex"