Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Partråden

Indlægaf Luffegås » 13. okt 2017, 09:04

Hmm.. Vi har aftalt at vores lille ufødte babys navn ikke måtte komme ud til familie og venner, før vi var sikre. Vi går dog selv ogkalder maven det navn, og er ret sikre på det bliver det. Jeg kom så i går til at skrive det på en lukket terminsgruppe på FB, fordi vi snakkede om at ende med navn man ikke havde forestillet sig. Kæresten så mig over skuldrene, og blev pludselig bare vildt ked af det, sådan med røde øjne agtig. Spurgte hvad der var los, og så siger han at det gjorde ham ret ked af det, han troede det var vores hemmelighed, og han faktisk elskede at have det sammen kun ham og mig... Så føler mig lidt som en lort i dag.. Jeg slette opslaget, og uanset hvad jeg mener, må jeg jo lidt acceptere når han siger ingen skal vide det, er det heller ikke kvinder jeg ikke kender.. :| Men dejligt han går op i det, point for det, han er virkelig så dejlig at være gravid sammen med.
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Partråden

Indlægaf Zombie » 13. okt 2017, 09:30

Han tilbyder at aflyse et arrangement han skal til med overnatning, for at passe min hund, hvis jeg skal til Fyn og trøste min søster, hvis unge kat er ved at blive aflivet pga kræft der blev opdaget i går. :whine:

Han er ikke vokset op med dyr og har ingen forståelsesramme, men accepterer totalt hvor meget vi knytter os til dyr i familien og vil gerne støtte op om, at jeg kan være der for min søster. Det betyder vildt meget <3
9
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4865

Re: Partråden

Indlægaf Patience » 13. okt 2017, 09:52

Zombie skrev:Han tilbyder at aflyse et arrangement han skal til med overnatning, for at passe min hund, hvis jeg skal til Fyn og trøste min søster, hvis unge kat er ved at blive aflivet pga kræft der blev opdaget i går. :whine:

Han er ikke vokset op med dyr og har ingen forståelsesramme, men accepterer totalt hvor meget vi knytter os til dyr i familien og vil gerne støtte op om, at jeg kan være der for min søster. Det betyder vildt meget <3


Jeg tror også at det tidspunkt, jeg blev helt hundrede procent sikker på at min kæreste er ham jeg skal være sammen med resten af mit liv, var den nat han tilbragte sammen med mig i en iskold stald, da min hest var meget syg.
Det gør mig ondt med din søsters kat - det er bare altid så svært at sige farvel til sine dyr.
2
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6977

Re: Partråden

Indlægaf Ladysparrow » 13. okt 2017, 12:25

Jeg er sådan lidt meh i dag... Min kæreste skal mødes med hans ex for at lukke en bankkonto. (Hun kommer på ting med jævne mellemrum som de ikke har afsluttet) det er 2 år siden nu hun gik fra ham - da hun havde opdaget at hun var lesbisk. Jeg ved ikke hvorfor at jeg får det sådan, men synes bare godt snart at de må være færdige. :mellow:

De har ikke kontakt i det daglige og jeg har slet ingen grund til at være jaloux eller ked af det.. Er sgu træt af at jeg får det sådan... :(
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Partråden

Indlægaf Zombie » 13. okt 2017, 12:33

Ladysparrow skrev:Jeg er sådan lidt meh i dag... Min kæreste skal mødes med hans ex for at lukke en bankkonto. (Hun kommer på ting med jævne mellemrum som de ikke har afsluttet) det er 2 år siden nu hun gik fra ham - da hun havde opdaget at hun var lesbisk. Jeg ved ikke hvorfor at jeg får det sådan, men synes bare godt snart at de må være færdige. :mellow:

De har ikke kontakt i det daglige og jeg har slet ingen grund til at være jaloux eller ked af det.. Er sgu træt af at jeg får det sådan... :(


Man kan jo godt rumme, at ens kæreste har en fortid, men ikke når fortiden bliver til nutid som med dette her.

Jeg har haft det på samme måde med nogle af kvinderne i min kærestes fortid. Ikke jaloux per se, bare skide træt af, at de ikke kendte deres plads, som altså var tilbage i 2015. :lol:
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Partråden

Indlægaf Vixen » 13. okt 2017, 13:31

Jeg går og har det ret meget ad helvedes til, og det lurer hele tiden lige under overfladen. Jeg går jo ledig, men grundet min graviditet er jeg temmelig "fanget" i ledigheden og kan derfor ikke bare sætte alle sejl og sparke nogle døre ind til jobmarkedet, som ellers var det, jeg godt gad. Jeg håndterer lediggang pissedårligt generelt - jeg bliver rastløs og tvær af det. Og af én eller anden grund hiver det op i en masse usikkerheder og selvlede, hvor motion normalt også ville være en hjælp, men min bækkenbund er øm, så dér er jeg også begrænset. Og mine frustrationer går rigtig meget udover min kæreste i form af skænderier, som oftest bunder i noget ligegyldigt. :rulle:
Men vi snakkede om det i går, efter endnu et træls skænderi, som dybest set bunder i, at jeg er sur og træt af mig selv, og lader det gå ud over ham. Og han var bare så sød. Det er han altid, hvis det kommer frem, at en konflikt dybest set bunder i mit eget selvhad. Han krammede mig tæt i al den tid, jeg havde brug for, mens jeg hulkede og hulkede ind i hans skulder, og fortalte mig, at han elskede mig så højt, uanset hvor skrøbelig eller ulykkelig jeg var, og at al den selvlede var totalt spildt, fordi jeg er SÅ dejlig. Det må altså kræve sin mand at kunne give så meget kærlighed, når man er blevet naget på og skældt ud så tit i lang tid.
21
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Flix
Indlæg: 140
Tilmeldt: 22. aug 2016, 19:48
Kort karma: 19
Likede indlæg: 250

Re: Partråden

Indlægaf Flix » 13. okt 2017, 13:44

Han lyder fantastisk, Kinder! :love:

Her har begge børn og jeg selv været syge på skift i en uge nu, og min kæreste har haft vildt travlt på arbejde. Alligevel finder han overskuddet til at tage sig af os alle og rose mig for at stå oprejst med feber.
Jeg er stadig hundesyg, men jeg havde bestilt de hjemmesko, han så brændende ønsker sig (de gamle har nærmest ingen snude mere, og han kan ikke leve uden). Så i dag har jeg slæbt mig ned for at hente pakken, og nu står den på bordet med et sødt kort fra de små (8 uger og 2 år).
Han bliver så glad!
8
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Partråden

Indlægaf Zombie » 13. okt 2017, 21:56

Vi endte med en god snak om flytning, men det må jeg fortælle om senere.
Senest rettet af Zombie 14. okt 2017, 06:31, rettet i alt 3 gange.
2
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Partråden

Indlægaf Sophaya » 13. okt 2017, 22:17

Zombie: Jeg håber du får noget ro på. Det er så hårdt at miste kæledyr når man har det som du - jeg har det selv næsten som dig, tror jeg. Derfor kan jeg godt forstå, at det trigger noget i dig.

--------

Min kæreste tog til England i morges. Det er virkelig mærkeligt. Min krop opfører sig som om, han ikke kommer tilbage :lol: har ondt i maven og føler mig lidt on edge. Han er væk 11 dage, så det er jo åndssvagt. Men her føles altså underligt tomt uden ham nu. Jeg tror også han synes det er mærkeligt, for han har ringet to gange i dag. Det er rart at mærke, at vi også savner hinanden nu hvor vi har en hverdag sammen. Jeg glæder mig til han er hjemme igen :genert:
6
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Partråden

Indlægaf Zombie » 14. okt 2017, 19:20

Vi fik jo en god snak om flytning osv.

Først og fremmest var min kæreste ked af, hvor hylet ud af den, jeg var blevet.
I hans verden var vores aftale, at vi skal flytte sammen - senest når jeg skal være ude af min nuværende studiebolig. Vi droppede at diskutere, om vi havde den formulering eller ej; ingen af os ved/husker det og det er også ligemeget.

Da han erfarede, at mit udgangspunkt var, at alt kunne ske - inkl. at jeg fandt mit eget, og vi dermed udsatte sammenflytningen nogle år - så blev han rigtig ked af det og kunne rigtig godt forstå, at jeg havde reageret meget kraftigt på det hele.
Han sagde, at nok var det træls for ham at flytte og nok var han glad for sin nuv. bolig, men han vil helst flytte sammen med mig. Han kan ikke forestille sig at lade være - og det var i dén grad tiltrængt at høre.

Han vil gerne have en snak om fremtiden inden. Alt fra rengøringsstandard og økonomi, til en plan for de næste par år; hvornår skal vi evt. flytte i noget større (pga. børn!), overvejer vi at flytte til hans hjemby (løs dagdrømmeri-snak fra tidligere)... alt sådan noget. Det mere abstrakte med børn osv. er vist mere for at have en rettesnor end en egentlig, fasttømret plan. Men det kunne jeg også godt bruge, så det er helt fint.
- Dét bliver indholdet af vores snak i december, fremfor det, vi ellers havde aftalt.

Til januar går vi i banken sammen og snakker om vores økonomiske muligheder i forb. med at finde en bolig sammen.
Og til marts/april bør vi gerne være i gang med at pakke flyttekasser ud i et nyt, fælles hjem. :)


Jeg er lidt blæst bagover, for meget af ovenstående (det meste, faktisk) stammer fra min kæreste. Han troede, vi var cirka samme sted i vores overvejelser og blev ret ked af at høre, at jeg faktisk havde været et helt andet sted. Hvor jeg faktisk har været lidt trist osv. Han tænker en del over at blive bedre til at dele sine tanker, for han har dårlig samvittighed over det, jeg har gået med, fordi jeg sad med det, vi sidst havde snakket om - som var noget ganske andet.
17
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Partråden

Indlægaf FruKuk » 14. okt 2017, 19:37

Zombie skrev:Vi fik jo en god snak om flytning osv.

Først og fremmest var min kæreste ked af, hvor hylet ud af den, jeg var blevet.
I hans verden var vores aftale, at vi skal flytte sammen - senest når jeg skal være ude af min nuværende studiebolig. Vi droppede at diskutere, om vi havde den formulering eller ej; ingen af os ved/husker det og det er også ligemeget.

Da han erfarede, at mit udgangspunkt var, at alt kunne ske - inkl. at jeg fandt mit eget, og vi dermed udsatte sammenflytningen nogle år - så blev han rigtig ked af det og kunne rigtig godt forstå, at jeg havde reageret meget kraftigt på det hele.
Han sagde, at nok var det træls for ham at flytte og nok var han glad for sin nuv. bolig, men han vil helst flytte sammen med mig. Han kan ikke forestille sig at lade være - og det var i dén grad tiltrængt at høre.

Han vil gerne have en snak om fremtiden inden. Alt fra rengøringsstandard og økonomi, til en plan for de næste par år; hvornår skal vi evt. flytte i noget større (pga. børn!), overvejer vi at flytte til hans hjemby (løs dagdrømmeri-snak fra tidligere)... alt sådan noget. Det mere abstrakte med børn osv. er vist mere for at have en rettesnor end en egentlig, fasttømret plan. Men det kunne jeg også godt bruge, så det er helt fint.
- Dét bliver indholdet af vores snak i december, fremfor det, vi ellers havde aftalt.

Til januar går vi i banken sammen og snakker om vores økonomiske muligheder i forb. med at finde en bolig sammen.
Og til marts/april bør vi gerne være i gang med at pakke flyttekasser ud i et nyt, fælles hjem. :)


Jeg er lidt blæst bagover, for meget af ovenstående (det meste, faktisk) stammer fra min kæreste. Han troede, vi var cirka samme sted i vores overvejelser og blev ret ked af at høre, at jeg faktisk havde været et helt andet sted. Hvor jeg faktisk har været lidt trist osv. Han tænker en del over at blive bedre til at dele sine tanker, for han har dårlig samvittighed over det, jeg har gået med, fordi jeg sad med det, vi sidst havde snakket om - som var noget ganske andet.


Hvor godt at læse - held og lykke med boligjagten
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Partråden

Indlægaf twinkle » 15. okt 2017, 07:51

Jeg blev godt gammeldags sur på min mand i går :cuss:

Han har simpelthen været så negativ på det sidste, og enormt nedladende i sin retorik, og sådan noget kan jeg bare slet ikke håndtere. En ting er at man har en dårlig dag, men når det bliver den generelle grundstemning så står jeg af. Jeg ved godt hvorfor han har der sådan (arbejde er den største faktor), men det hele bliver bare så fucking pessimistisk og negativt. Jeg ved godt det kan være svært at holde humøret oppe når arbejdet er lort, men om to uger står vi og skal overtage drømmehuset, og om mindre end tre måneder skulle vi gerne være blevet forældre - så der sker faktisk rimelig mange fucking fantastiske ting i vores liv! Men stadig er det al dårligdommen der får lov til at dominere. Øv!

Og lige meget hvor meget jeg forsøger at anerkende ham og italesætte alt det positive der sker, så hjælper det bare ikke. :gisp:
2
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Partråden

Indlægaf LaMariposa » 15. okt 2017, 16:11

Maanii skrev:
twinkle skrev:Jeg blev godt gammeldags sur på min mand i går :cuss:

Han har simpelthen været så negativ på det sidste, og enormt nedladende i sin retorik, og sådan noget kan jeg bare slet ikke håndtere. En ting er at man har en dårlig dag, men når det bliver den generelle grundstemning så står jeg af. Jeg ved godt hvorfor han har der sådan (arbejde er den største faktor), men det hele bliver bare så fucking pessimistisk og negativt. Jeg ved godt det kan være svært at holde humøret oppe når arbejdet er lort, men om to uger står vi og skal overtage drømmehuset, og om mindre end tre måneder skulle vi gerne være blevet forældre - så der sker faktisk rimelig mange fucking fantastiske ting i vores liv! Men stadig er det al dårligdommen der får lov til at dominere. Øv!

Og lige meget hvor meget jeg forsøger at anerkende ham og italesætte alt det positive der sker, så hjælper det bare ikke. :gisp:


Det er så hårdt at være i. Min mand var på samme måde da vi lavede hus.

Det eneste der virker for os er at jeg siger fra, trækker mig og lader ham surmule alene.
Det provokerer ham mest bare hvis jeg prøver at presse ham til at være i godt humør.


Uha, jeg kender alt for godt til det med humøret, det er også et ret stort problem for mig om vinteren, hvor jeg uanset, hvor meget fantastisk, der ellers måtte ske i mit liv, bare er træt og gnaven (i år har det været ekstra slemt, fordi det heller ikke var sommer). Det er som om, at der lægger sig en dyne over mig, når vinterhalvåret rammer, og det kræver en masse energi af mig at skulle være i godt humør.

Det er ikke fordi, at jeg vil forsvare det. Og jeg synes, at når man har det sådan, så bør ham gøre en stor indsats for, at det ikke går ud over ens partner, for al den negativitet kan virkelig være drænende for den anden part. Vigtigt er det dog at sige, at det ikke er fordi, at man ikke er glad for de gode ting, der sker i livet. Det er bare som om, at det har sit eget liv, når først man er ramt.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Partråden

Indlægaf Hunkat » 15. okt 2017, 16:31

De sidste par måneder har virkelig drænet økonomien. Der er virkelig mange ting det skal på plads og ny telefon og computer og de sidste møbler og privatlæge koster altsammen et par tusind og jeg synes godt nok det har været hårdt :tie:

Så hjælper det altså ikke at jeg har fundet den PERFEKTE adventskalender! 2x4 slags bacon!

Ej men for helved altså :lol:
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Partråden

Indlægaf Sophaya » 15. okt 2017, 22:39

Jeg har snakket i tlf med englænderen to timer i dag. Det er alligevel også lidt sjovt at opleve, hvordan vi stadig savner hinanden lige så meget som da vi var langdistance. Det er ikke bare fedt at have huset for mig selv - selvom det ER mega fedt - for jeg mangler ham også. Det er godt nok nyt for mig, men jeg har selvfølgelig heller aldrig boet sammen med nogen. Nogle gange kan jeg godt tage mig selv i at tænke det er FOR godt. At nu må han da snart miste interessen. Vi har haft vores op og nedture de sidste 7 år, hvoraf langt de fleste nedture har været forårsaget af mig. Og nu har vi et liv sammen. Jeg ved ikke om det giver mening. Jeg føler mig i hvert fald heldig :genert:


Som sød sidehistorie: før han tog afsted købte han 16(!) halvanden liters is te - og bar dem op på 4.sal hvor vi bor. Fordi han ville sikre sig, at jeg ikke skulle bære for tunge indkøb op mens han er væk :lol:
14
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x

Tilbage til "Forhold og sex"