Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Partråden

Indlægaf bluetof1 » 21. nov 2017, 07:53

ExCoastal skrev:
bluetof1 skrev:
ExCoastal skrev:Min kone spørger, om vi har nok mad til Thanksgiving. Vi har mad til en hel uge :lol:


Hvornår skal man være der hvis man skal nå at spise med :slem:


Åh...det er så godt! Jeg elsker Thanksgiving, men hvis vi kan få lidt soul food indover, så er jeg totalt solgt.


Du sælger det godt :lol:
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Queen Molly
Indlæg: 526
Tilmeldt: 12. aug 2015, 05:52
Kort karma: 17
Likede indlæg: 813

Re: Partråden

Indlægaf Queen Molly » 21. nov 2017, 07:54

ExCoastal skrev:
Queen Molly skrev:
ExCoastal skrev:Min kone spørger, om vi har nok mad til Thanksgiving. Vi har mad til en hel uge :lol:

Det kommer jo and på hvor mange hun har inviteret. :D


Vi er tre. Min svigermor leverer collard greens og mac&cheese. Hun er oprindeligt fra sydstaterne, så nu mangler jeg en savle smiley :lol:

Jeg er lidt misundelig på Mac&cheese. :savl:
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Partråden

Indlægaf LaMariposa » 21. nov 2017, 07:56

Til det der med ikke at give besked... For mig er det faktisk er ret stort tillidsbrud at lade partneren gå rundt i uvished i halve og hele døgn. Især efter en bytur, hvor det potentielt kan være sket et eller andet. For mig er det respektløst på et plan, der er helt uacceptabelt for mig.

Så kan det godt være, at han har fået en ven til at skrive på messenger, men hvorfor har han 1) ikke SELV ringet fra en anden telefon eller 2) sendt en mail eller sms, hvor han vidste, at det ville blive læst. Det er ikke nogen kæmpe indsats, der skal til.

Jeg ville ikke gå fra min kæreste, hvis han lavede samme nummer, men jeg ville være helt utroligt vred. Ikke at jeg tror, at han kunne finde på det, du han ved godt, at det er vigtigt for mig.
9
:lun: Be brave
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1596
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 436
Likede indlæg: 5663

Re: Partråden

Indlægaf DenBlødeJyde » 21. nov 2017, 11:13

Jeg forsvarer slet ikke kæresten. Jeg har selv været hende med en "forsvundet kæreste" og det er ikke sjovt.

Men det lyder lidt som om, at hans telefon er forsvundet - jeg kan ikke nogle telefonnumre ud af hovedet. Så for mig havde det været meget vanskeligt at sende en sms eller ringe fra en anden telefon. Alene af den grund, at jeg ikke ville kunne nummeret.
3
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Partråden

Indlægaf Studsgaard » 21. nov 2017, 11:27

DenBlødeJyde skrev:Jeg forsvarer slet ikke kæresten. Jeg har selv været hende med en "forsvundet kæreste" og det er ikke sjovt.

Men det lyder lidt som om, at hans telefon er forsvundet - jeg kan ikke nogle telefonnumre ud af hovedet. Så for mig havde det været meget vanskeligt at sende en sms eller ringe fra en anden telefon. Alene af den grund, at jeg ikke ville kunne nummeret.

Jeg kan heller ikke venners numre i hovedet. Men mand og børns dem kan jeg og det samme kan mine venner med deres partners nummer. Så den tror jeg ikke på.

Jeg ville heller ikke smutte hvis det var eneste grund. Mem det vil være en ret alvorlig ting for mig. Jeg ville være så bange for der skulle være sket noget, netop når jeg er vandt til at få besked.
0
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Partråden

Indlægaf D.itsen » 21. nov 2017, 11:33

Jeg kan ikke min kærestes nummer i hovedet og han kan ikke mit
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6977

Re: Partråden

Indlægaf Ladysparrow » 21. nov 2017, 12:12

Jeg kan heller ikke min kærestes nummer. Jeg er med på holdet om at det er tarveligt og ubetænksomt at man ikke giver lyd fra sig. Det har min kæreste gjort en gang i starten af vores forhold - han er normalt den som sms:er tit og ofte så jeg havde det så skidt - netop fordi vi havde en aftale om at jeg skulle hente ham. Vi fik snakket om det dagen efter og han forstod 100 procent min bekymring og jeg fik en uforbeholden undskyldning. Hans mobil var gået død for strøm og han var faldet i søvn hos en ven.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Partråden

Indlægaf Zombie » 21. nov 2017, 12:53

Hvis vi har en aftale om at sove sammen og han mister sin tlf, ikke kan mit nr. osv., og han ved, jeg ikke bruger messenger. Så må han jo komme hjem.

Jeg ville have det som Anne Droid
2
aka Forbies

:gammel:
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Partråden

Indlægaf D.itsen » 21. nov 2017, 13:03

Jeg tror jeg alvorligt ville overveje mit forhold, hvis den besked jeg havde forsøgt at sende, omkring hvornår jeg kom hjem, ikke var blevet modtaget, og verden så faldt ned og modparten mere eller mindre var klar til at gå.

Der skal være plads til at jeg laver fejl i mit forhold. Jeg forstår godt at man bliver pisse hamrende bekymret, men medmindre der generelt er et mønster med ligegyldighed og manglende evne til at overholde aftaler og give besked, så har jeg virkelig svært ved at se katastrofen. Der er forsøgt at give besked (Jeg gik egentlig ud fra at brugte man FB så ville man få besked om at nogen skrev til en uanset hvad, så den fejl ville jeg helt sikker også kunne lave).

Men altså en dealbreaker er en dealbreaker, det er jo helt op til folk selv. Jeg ville bare næppe magte at være den anden part i det der, medmindre jeg fik en meget god forklaring for hvorfor reaktionen var så voldsom (udover almindelig bekymring)
14
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Partråden

Indlægaf Wizzze » 21. nov 2017, 13:08

ExCoastal skrev:Min kone spørger, om vi har nok mad til Thanksgiving. Vi har mad til en hel uge :lol:


Så det er altså et nej? :-D
Turkey breast, kan man overhovedet det, troede det var et krav for at bo derovre at man investerede i den største Butterball man kunne finde :lol:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Partråden

Indlægaf Zombie » 21. nov 2017, 13:13

D.itsen skrev:Jeg tror jeg alvorligt ville overveje mit forhold, hvis den besked jeg havde forsøgt at sende, omkring hvornår jeg kom hjem, ikke var blevet modtaget, og verden så faldt ned og modparten mere eller mindre var klar til at gå.

Der skal være plads til at jeg laver fejl i mit forhold. Jeg forstår godt at man bliver pisse hamrende bekymret, men medmindre der generelt er et mønster med ligegyldighed og manglende evne til at overholde aftaler og give besked, så har jeg virkelig svært ved at se katastrofen. Der er forsøgt at give besked (Jeg gik egentlig ud fra at brugte man FB så ville man få besked om at nogen skrev til en uanset hvad, så den fejl ville jeg helt sikker også kunne lave).

Men altså en dealbreaker er en dealbreaker, det er jo helt op til folk selv. Jeg ville bare næppe magte at være den anden part i det der, medmindre jeg fik en meget god forklaring for hvorfor reaktionen var så voldsom (udover almindelig bekymring)


For mig er der flere ting i det.

Det er ikke bare den manglende besked, det er også at man aftaler at sove sammen efter en fest og, tyder det på, har en aftale om at være sammen dagen efter. Begge dele er områder, hvor man brænder din partner af.

Derudover bor han så et sted, hvor Anne Droid ikke selv kan tage hjem fra, så vidt jeg forstod på det hele. I hvert fald sidder hun i hans hus og venter på en mand, der dukker op i sidste øjeblik.

For mig er det flere svigt i én stor forvirring. Det er fair nok, at andre har andre grænser, men man må jo selv vurdere, hvor man trækker en streg i sandet. Det handler ikke om, at ens partner ikke må begå fejl, men hvilke fejl der trigger én og hvor voldsomme de opleves.
3
aka Forbies

:gammel:
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Partråden

Indlægaf D.itsen » 21. nov 2017, 13:21

Zombie skrev:
D.itsen skrev:Jeg tror jeg alvorligt ville overveje mit forhold, hvis den besked jeg havde forsøgt at sende, omkring hvornår jeg kom hjem, ikke var blevet modtaget, og verden så faldt ned og modparten mere eller mindre var klar til at gå.

Der skal være plads til at jeg laver fejl i mit forhold. Jeg forstår godt at man bliver pisse hamrende bekymret, men medmindre der generelt er et mønster med ligegyldighed og manglende evne til at overholde aftaler og give besked, så har jeg virkelig svært ved at se katastrofen. Der er forsøgt at give besked (Jeg gik egentlig ud fra at brugte man FB så ville man få besked om at nogen skrev til en uanset hvad, så den fejl ville jeg helt sikker også kunne lave).

Men altså en dealbreaker er en dealbreaker, det er jo helt op til folk selv. Jeg ville bare næppe magte at være den anden part i det der, medmindre jeg fik en meget god forklaring for hvorfor reaktionen var så voldsom (udover almindelig bekymring)


For mig er der flere ting i det.

Det er ikke bare den manglende besked, det er også at man aftaler at sove sammen efter en fest og, tyder det på, har en aftale om at være sammen dagen efter. Begge dele er områder, hvor man brænder din partner af.

Derudover bor han så et sted, hvor Anne Droid ikke selv kan tage hjem fra, så vidt jeg forstod på det hele. I hvert fald sidder hun i hans hus og venter på en mand, der dukker op i sidste øjeblik.

For mig er det flere svigt i én stor forvirring. Det er fair nok, at andre har andre grænser, men man må jo selv vurdere, hvor man trækker en streg i sandet. Det handler ikke om, at ens partner ikke må begå fejl, men hvilke fejl der trigger én og hvor voldsomme de opleves.

Nu er der været fokus på den manglende besked (som er forsøgt givet), så det har jeg forholdt mig til. Hvad de har haft af andre aftaler eller ikke har haft, aner jeg intet om.
Men dit sidste afsnit er vi enige om (og det skrev jeg også i mit indlæg). Får jeg er forklaring på hvorfor reaktionen er så stærk, så finder vi nok ud af det.
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Partråden

Indlægaf ExCoastal » 21. nov 2017, 18:35

Wizzze skrev:
ExCoastal skrev:Min kone spørger, om vi har nok mad til Thanksgiving. Vi har mad til en hel uge :lol:


Så det er altså et nej? :-D
Turkey breast, kan man overhovedet det, troede det var et krav for at bo derovre at man investerede i den største Butterball man kunne finde :lol:


Haha, nej det er alt for meget kalkun. Vi har også en Honeybaked skinke på knap 3 kilo :lol:
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Partråden

Indlægaf Slettet bruger » 21. nov 2017, 20:09

Jeg har hele mit liv haft lidt problemer med katastrofetanker når folk der er tæt på mig, ikke dukker op til tiden. Hvis mine forældre hentede mig en halv time forsinket da jeg var barn, troede jeg de var døde. Og den ene gang det er sket at min kæreste er kommet hjem fra byen langt op ad næste dag uden besked, troede jeg også at hun var død. Men altså hun havde jo bare drukket for meget og var gået kold på en sofa et sted. Jeg synes katastrofetankerne er mit problem, det kan ikke nytte noget at jeg lægger mine kære i lænker fordi jeg er bange for at miste dem. Det er et monster som desværre fødes lidt rigeligt af de muligheder vi har for konstant kontakt. Hvis jeg ikke kunne skrive en SMS eller ringe ubesvaret, kunne jeg bedre overbevise mig selv om at alt nok var fint.
2
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7327
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Partråden

Indlægaf Aragorn » 25. nov 2017, 09:53

Smiling_Goat skrev:Får I det nogensinde sådan lidt... Klemt, ved tanken om at være sammen med jeres nuværende partner resten af livet? :genert:

Jeg kan godt nogle gange få en følelse af: "Var det det?" Og jeg tror egentligt ikke, det handler om min kæreste. Jeg bliver bare ret nemt rastløs. Jeg kan godt lide, at der sker noget nyt hele tiden, og jeg kommer nemt til at kede mig.

Så lige nu keder jeg mig lidt i mit forhold. Det er træls.

Jeg savner spændingen ved de første dates, første kys osv. Perioden, hvor man lærer hinanden at kende, og det hele føles friskt og fyldt med muligheder. Min kæreste og jeg har været sammen 2½ år nu, og har nærmest fået lagt en køreplan for vores fremtid. Det er en god plan, synes jeg. Det er bare frygteligt "forstadskedeligt," og jeg kan godt savne muligheden for at være spontan og flytte til... Guatemala, hvis jeg har lyst til det. Min kæreste er frisk på at flytte rundt i Danmark, men han har allerede afvist at forlade landet i længere tid, og det ville heller ikke fungere med de børn, der er indlagt i køreplanen.

Det er jo ikke fordi jeg tror, jeg rent faktisk ville flytte til udlandet, det er bare forudsigeligheden, der generer mig nogle gange. Den der overordnede køreplan, vi får fortalt igen og igen:
- Få uddannelse
- Find en god mand/kvinde
- Bliv gift
- Flyt i hus
- Få børn
- Sørg for børnene får en god start på livet (og ikke mindst en uddannelse)
- Få børnebørn
- Bliv pensionist
- Kom på plejehjem
- Dø

:træt:

Nogle gange har jeg bare lyst til at løbe skrigende væk fra planen, og hoppe på en luftballon eller sådan noget..

Hvordan forholder I andre jer til det, hvis I kender følelsen?


Alle er forskellige, men for mig er de ting det mest spændende i livet med den rigtige person - og jeg har ellers prøvet lidt af hvert.
2

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.

Tilbage til "Forhold og sex"