Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 220
Likede indlæg: 2528

Re: Partråden

Indlægaf girl_beat » 27. nov 2017, 12:14

Vi er lige kommet hjem fra 15 dages kæresteferie... Det var lækkert, sjovt, hyggeligt, romantisk og ikke mindst tiltrængt! :lun:

Vi er simpelthen bare de bedste udgaver af os selv i sådan en setting, og der er 100% fokus på hinanden og de ting, vi har lyst til. Jeg kan godt blive lidt tudefjæs de sidste dage af sådan en ferie, simpelthen fordi jeg har nydt det så meget og ikke vil hjem til hverdagen :genert:
18
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 246
Likede indlæg: 4382

Indlægaf Mangoness » 27. nov 2017, 15:44

Rosa Espinosa skrev:Kæresten er på vej hjem fra arbejde. Har lavet en madplan for den næste uges tid, hvor vi skal prøve at leve delvis vegansk. Er meget spændt på hvad han siger til det og om han tager den gave tilbage, som han siger han har med hjem til mig :lol:

Hvad sagde han? :-D
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 65
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 1348

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 27. nov 2017, 21:37

Jeg ved ikke hvorfor, men har lige pludselig et rigtig stort behov for at have mit eget, "høre til" og have min egen lille familie. Specielt det der med at have mit eget og egen lille familie, selvom det bare er min kæreste og jeg med planer om børn i fremtiden.
Jeg aner ikke hvorfor det lige pludselig er kommet - eller er blevet så stærkt som det er. Føler mig bare fuldkommen smadret og ulykkelig over at det ikke er der vi er lige pt., vi er ikke engang særlig langt i processen ..

Jeg kan ikke engang snakke med min kæreste om det, for føler ofte at han tager det som et personligt angreb at vi ikke har vores eget sted at bo. At det ligesom er en kritik af ham.
Det er det bare overhovedet ikke, har bare en trang til at komme videre i mit liv og få de ting på plads. Egen base og en klar idé om hvordan tidshorisonten står på andre ting, som f.eks. børn ...

Det burde være fuldkommen omvendt - min kæreste er 30, han burde være ved at gå til over at have eget sted og komme videre. Jeg er 23, jeg burde slet ikke tænke på sådan noget. Øv hvor er det bare træls lige pt., for ved jo godt han prøver, det er bare svært at få kommunikeret igennem uden at det kommer helt forkert ud :(
0
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 471
Likede indlæg: 7994

Indlægaf Rosa Espinosa » 28. nov 2017, 08:12

Mangoness skrev:
Rosa Espinosa skrev:Kæresten er på vej hjem fra arbejde. Har lavet en madplan for den næste uges tid, hvor vi skal prøve at leve delvis vegansk. Er meget spændt på hvad han siger til det og om han tager den gave tilbage, som han siger han har med hjem til mig :lol:

Hvad sagde han? :-D

Han var ikke super begejstret, men tog det overraskende pænt og lovede at give det et forsøg. Hjalp nok også, at jeg sagde at søndag kunne være en cheat day. Og gaven var Summerbird chokolade og at han havde købt en ny vaskemaskine og sat op. Den er bare så fancy og kan alt muligt high tech :love:
2
Tak for tippet, du er bare alletiders, hej hej
Xnaiv
Kort karma: 13
Likede indlæg: 167

Indlægaf Xnaiv » 28. nov 2017, 19:28

Vi har været sammen i godt 5 1/2 år og Jeg er også en der savner nyforelskelsen - meget. Det snakker vi også om herhjemme og jeg har det lidt svært ved at indfinde mig med at jeg måske ikke kommer til at opleve det igen. Min kæreste har det slet ikke på samme måde - han savner det ikke, men synes bare det er en dejlig tid at tænke tilbage på.

Men når jeg så tænker over det, så ønsker jeg det jo ikke anderledes. Jeg savner bare starten, hvor det hele er nyt og spændende. Men det er jo den start jeg havde med ham jeg drømmer mig tilbage til - og ingen andre.

Jeg synes generelt vi lever meget i nuet og er meget til stede med hinanden, men vi lever jo så også 4 ud af ugens 7 dage hver for sig så der går ikke så meget leverpostej i den herhjemme.

Det er ham jeg ser mig selv med i fremtiden, så derfor må jeg også bare indfinde mig med at nyforelskelse ikke opleves igen lige foreløbig. Det hjælper meget at vi kan snakke om det herhjemme og at der indimellem dukker dejlige perioder op med dyb kærlighed og forelskelse til hinanden.
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 313
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 10305

Indlægaf Hunkat » 28. nov 2017, 19:28

Min mand og jeg er madnørder.

Altså, vi har ikke vores egen rygeovn eller noget i den stil men vi elsker mad og det er noget vi altid kan snakke om og som bringer stærke følelser i spil.
I dag har jeg lavet en ret (kartoffelsuppe) som han aldrig har kunnet lide før. Han spiste to hele tallerkner fulde. Og fik et stort kys og en glad kone. Kender I det, at man har sådan en ting som virker lille og fjollet men bare betyder rigtig meget i forholdet så man kan blive sådan helt nyforelsket-fjollet når det går godt? :blush:
10
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Kort karma: 260
Likede indlæg: 3386

Indlægaf DenBlødeJyde » 28. nov 2017, 19:34

Kunne du tænke dig, at dele madplanen? Jeg vil gerne leve mere plantebaseret, men synes det er svært at finde på andet end salat... :D
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1188
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 13888
Kontakt:

Indlægaf Ado » 29. nov 2017, 10:10

Jeg er julefreak. Min kæreste kan også godt lide jul, men ifølge hans datter, er han gået helt over gevind i år. Hans forklaring er, at han aldrig før har oplevet en person, der kunne sprede julestemning, som jeg kan. Så to weekender i træk har vi julet helt grotesk meget og han har shoppet pænt meget julepynt. Som i: Virkelig meget. :D Jeg elsker det.
Lige nu er han i UK på forretningsrejse. Det er kun et enkelt døgn, men jeg er patetisk elendig over at sove uden ham i sengen. Herregud, det er en enkelt nat. Og det er mig, der i samtlige tidligere forhold, har følt mig kvalt, hvis jeg ikke fik alenetid.
Så i stedet for at ligge alene i sengen, hev jeg nabokatten ind i fodenden. Once a catlady, always a catlady.

Vi er groet helt ind i hinanden på den der skønne måde med en indforståethed, kærlig respekt og vanvittig meget latter og hygge. Og han giver mig en dejlig ro helt ind bag hjertet.
Okay...nogle gange bliver roen forstyrret af mit elendige selvværd, men jeg prøver at bide det i mig.

I weekenden skal vi fejre hans ene datters fødselsdag. Dét bliver anderledes. Hans ekskone kommer. Og eks-svigerfamilie. Og jeg føler mig allerede på forhånd malplaceret, men det skal nu nok gå. Det er bare mig, der ikke er god i store sociale forsamlinger - og slet ikke, når jeg ikke er på hjemmebane.
Eks-konen fylder meget, når hun er i et lokale. Og jeg føler mig lidt som bonden, der er kommet ind med bumletoget i hendes selskab. Hun har en meget dominerende personlighed, tydeligvis temmelig klog og veluddannet og ja - stik modsat mig på alle områder.
Men altså, det er i sidste ende skide ligemeget. Hun er ikke en jeg skal være i stue med ret tit og mit manglende selvværd er da sikkert med til at puste hende op til noget, som hun muligvis ikke er.
14
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Ladysparrow
Kort karma: 73
Likede indlæg: 1180

Indlægaf Ladysparrow » 29. nov 2017, 14:29

På torsdag er det et år siden jeg flyttede ud til min kæreste i huset på landet. Vi har kendt hinanden i 1.5 år og det er den bedste tid i mit liv.
Jeg er så glad for at vi skal holde jul og nytår sammen. Vores hverdag består af masser af gode grin, mere end almindeligt indforståede jokes, knus, kys, små og store kærlighedserklæringer mens vi renoverer køkken og snakker med vores 3 katte. Jeg ved intet bedre end at være sammen med ham. Det er utroligt hvor meget et menneske kan komme til at betyde for en på så kort tid.
7
Brugeravatar
Whydontyouandi
Kort karma: 68
Likede indlæg: 311

Indlægaf Whydontyouandi » 29. nov 2017, 15:35

Efter at være startet i fertilitetsbehandling og have haft et møde med lægerne om, at vores chancer for at få et barn er små på grund af de operationer, jeg har været igennem, er jeg begyndt at tænke over, hvordan det vil være at leve resten af mit liv kun min kæreste og jeg.

Jeg er fortrøstningsfuld ved at mærke, at jeg elsker ham så højt, at jeg ikke går i opløsning ved tanken om, at den drøm ikke vil lykkes for os.
16
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 313
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 10305

Indlægaf Hunkat » 30. nov 2017, 05:20

That awkward moment når ens ex slår noget super sexistisk/racistisk/homofobisk op på facebook.

Shit man, man troede man kendte folk men i bagklogskabens lys... Det er spøjst som sådan nogle ting ofte dukker op når man selv har flyttet sig.
2
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Alkaia
Kort karma: 76
Geografisk sted: Árós
Likede indlæg: 1606

Indlægaf Alkaia » 30. nov 2017, 06:52

Hunkat skrev:That awkward moment når ens ex slår noget super sexistisk/racistisk/homofobisk op på facebook.

Shit man, man troede man kendte folk men i bagklogskabens lys... Det er spøjst som sådan nogle ting ofte dukker op når man selv har flyttet sig.

Sådan en eks har jeg også. Jeg vidste godt at vedkommende var skabsracist (tror jeg så nogle kalde det hyggeracist :stoned: ), men det er blevet så slemt at jeg slet ikke har lyst til at ville mødes igen.
Han var cool nok med min indiske kæreste, for "han har ikke taget et arbejde fra andre".

:wacko: :ad!: :stoned:

Jeg får virkelig lange patter af sådanne nogle typer.
4
I always dance like no one is watching. :pompom:
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 471
Likede indlæg: 7994

Indlægaf Rosa Espinosa » 30. nov 2017, 17:43

DenBlødeJyde skrev:

Kunne du tænke dig, at dele madplanen? Jeg vil gerne leve mere plantebaseret, men synes det er svært at finde på andet end salat... :D

Jo, selvfølgelig. Har valgt enkle og nemme retter hvor der også er rester til dagen efter. Vil sige at Pinterest er fantastisk som inspiration. Kunne spise alt der er billeder af derinde :lol:

Dag 1: Kikærter i karrypaste m/blomkål (https://hurrythefoodup.com/vegan-chickpea-curry-ready/)
Dag 2: Rester
Dag 3: Karrykål (http://veganermor.dk/opskrifter/karrykaal/)
Dag 4: Rester
Dag 5: Spaghetti m/grøntkålssauce (http://www.veganer.nu/opskrift/spaghett ... aalssauce/)
Dag 6: Gyros med krydrede kikærter (https://www.liveeatlearn.com/roasted-chickpea-gyros/)
Dag 7: Cheat day
1
Tak for tippet, du er bare alletiders, hej hej
Brugeravatar
Alkaia
Kort karma: 76
Geografisk sted: Árós
Likede indlæg: 1606

Indlægaf Alkaia » 1. dec 2017, 04:50

DenBlødeJyde skrev:

Nu var det ikke lige mig du spurgte, men... :genert:

Jeg kan anbefale at kigge på Mia Sommers blog, opskrifterne er nemme at gå til (Englerod er også god): https://miasommer.wordpress.com
1
I always dance like no one is watching. :pompom:
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 502
Likede indlæg: 8258

Indlægaf Lemonella » 1. dec 2017, 06:53

Kæresten kom sent hjem i går. Han havde været til noget arbejdsrelateret møde/kursus-halløj.
Han har mælk med hjem og går i køkkenet med den og pludselig kan jeg høre ham stå ude i gangen og klappe sig på låret og sige "ja kom så, kom så, jaaa kom så", lige som man vil sige til en hundehvalp. Han kommer hen mod kontoret, hvor jeg sidder ved min computer og han sætter sig ned på hug og klapper i hænderne imens han igen siger "ja kom så, kom så, uhhh du er sååå sød og langsom".
Jeg rejser mig fra computeren, for nu er jeg jo blevet nysgerrig og kigger ud i gangen. På gulvet ligger en æske Toms skildpadder.
:lol: :lun:
34
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.

Tilbage til "Forhold og sex"