Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16079
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 26. maj 2018, 15:32

Rosa Espinosa skrev:Er træt af ham for tiden, så tæller ned til at han tager på arbejde igen om 14 dage. Gider intet sammen med ham som tingene er nu.


Det er bare øv, når tingene er sådan.
Her er jeg ikke træt af ham, men er pt. noget i underskud af energi og overskud. Så det passer mig egentligt fint nok, at han er ude at arbejde.
Selv om det også er irriterende, fordi jeg så står med det hele og bestemt ikke får mere energi på den måde - hvem sagde blandede følelser :fløjt:
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Partråden

Indlægaf Hunkat » 26. maj 2018, 18:56

Vi har årsdagsweekend. I går kom manden hjem og vi gav hinanden gaver. I dag har vi bare hygget og været ude at spise. I morgen skal vi i biffen med venner før jeg sender manden tilbage igen. Det er virkelig skønt bare at have en hel weekend til bare os og ingenting.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6587

Re: Partråden

Indlægaf Sophaya » 28. maj 2018, 04:28

Rosa Espinosa skrev:Er træt af ham for tiden, så tæller ned til at han tager på arbejde igen om 14 dage. Gider intet sammen med ham som tingene er nu.


Hvad er der med ham? :kram:
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Partråden

Indlægaf Mi55y » 28. maj 2018, 06:32

Min kæreste er rigtig presset på arbejde for tiden, stiller meget høje krav til sig selv og har det samtidig svært med, at han så bliver nødt til at træde i kraft som leder overfor hans tidligere jævnbyrdige kolleger. Han er i en lille afdeling, som før ham var ledet af en fra en anden afdeling, så han er gået fra at være kollega til leder. Han er typen, der så får svært ved at sove og mister overskuddet, og det er bare så trist at se, at de ting, som han normalt ser frem til som f.eks. hans sportsgren, nu pludselig bare bliver endnu en byrde i rækken. Han savner at kunne gå på arbejde, køre den på rutinen og gå hjem med god samvittighed uden uafsluttede opgaver over hovedet.

Jeg forsøger at fortælle ham, at man ikke behøver at være perfekt altid, og at når han ser sig omkring, så begår andre mennesker fejl hele tiden, så det ville ikke være jordens undergang, hvis noget svipser eller man ikke lige får lagt 100% hver gang. Og at man skal passe på sig selv, og intet job er det værd, hvis man ikke er glad. Vi snakkede lidt om, om han egentlig var utilfreds med arbejdet, eller om det er selve travlheden, og det kan han ikke rigtig svare på. Men nu er den tanke da plantet, så kan det være, han kan fundere lidt over, om han måske skulle prøve at åbne øjnene op for andre muligheder og finde ud af, hvor han står på det punkt.

Og så har vi heldigvis en Northside-festival og 11 dage i Spanien at se frem til. Desværre har han ikke haft mulighed for at tage fri de 3 dage, der er imellem.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Partråden

Indlægaf Ado » 28. maj 2018, 13:30

I dag er det et år siden, at jeg matchede med ham på Tinder og hvor han sendte mig en stribe beskeder i træk, som blev indledt med: "Wow, just wow :) Dig må jeg absolut møde!
Altså, bare rolig, jeg skriver jo ikke wow sådan bare ud af det blå og fordi et par Tinder-billeder. (Tager lige min bedste, østtyske Stasi-accent på: "Fräulein, Sie haben ein Blog, jah?")"


:dåne:

Gud i himlen, hvor jeg dog elsker ham. Har sneget en flaske god portvin og en kæmpe cellofan-hjerte-ballon ind i sengen, som kan kan blive overrasket med, når han kommer hjem.
På søndag er det årsdagen for vores første date....vi skal i dén grad hygge os hele dagen. :lun:
34
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6587

Re: Partråden

Indlægaf Sophaya » 28. maj 2018, 15:33

Min kæreste er i gang med at lave en personlig fødselsdagssang til mig :lol: det er ret underholdende. “Min kæreste har fødselsdag, og hun er smuk og hun er sød, hurra!” Med tyk engelsk accent :lol:
12
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Partråden

Indlægaf Lykke » 28. maj 2018, 15:52

Mi55y skrev:Min kæreste er rigtig presset på arbejde for tiden, stiller meget høje krav til sig selv og har det samtidig svært med, at han så bliver nødt til at træde i kraft som leder overfor hans tidligere jævnbyrdige kolleger. Han er i en lille afdeling, som før ham var ledet af en fra en anden afdeling, så han er gået fra at være kollega til leder. Han er typen, der så får svært ved at sove og mister overskuddet, og det er bare så trist at se, at de ting, som han normalt ser frem til som f.eks. hans sportsgren, nu pludselig bare bliver endnu en byrde i rækken. Han savner at kunne gå på arbejde, køre den på rutinen og gå hjem med god samvittighed uden uafsluttede opgaver over hovedet.

Jeg forsøger at fortælle ham, at man ikke behøver at være perfekt altid, og at når han ser sig omkring, så begår andre mennesker fejl hele tiden, så det ville ikke være jordens undergang, hvis noget svipser eller man ikke lige får lagt 100% hver gang. Og at man skal passe på sig selv, og intet job er det værd, hvis man ikke er glad. Vi snakkede lidt om, om han egentlig var utilfreds med arbejdet, eller om det er selve travlheden, og det kan han ikke rigtig svare på. Men nu er den tanke da plantet, så kan det være, han kan fundere lidt over, om han måske skulle prøve at åbne øjnene op for andre muligheder og finde ud af, hvor han står på det punkt.

Og så har vi heldigvis en Northside-festival og 11 dage i Spanien at se frem til. Desværre har han ikke haft mulighed for at tage fri de 3 dage, der er imellem.


Forhåbentligt det kan gavne ham at tænke over det!

Lige præcis sådan noget synes jeg er så fedt i et parforhold. Når den anden part stiller de der tankevækkende spørgsmål, fordi de kan mærke at man ikke er den bedste udgave af sig selv/eller er glad for tiden.

Northside og Spanien lyder for fedt!
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Partråden

Indlægaf 1234 » 28. maj 2018, 17:01

Jeg sendt ham et jobopslag på et job i Asien og har var bare sådan fedt søg det!
De er virkelig dejligt at mærke, at han er varmet op overfor ideen om at tage udlands et par år inden vi får børn.
Af forskellige årsager kommer jeg dog ikke til at søge det her konkrete job, men jeg kommer helt klar til at kigge mere konkret nu han var så positiv omkring det.
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Partråden

Indlægaf Hunkat » 28. maj 2018, 17:25

Vi har som nævnt lige haft årsdag og vi har sat os et personligt mål hver for det næste år, som vi vil hjælpe den anden med at opnå. Det føles rigtig rart at have noget at arbejde henimod og vide at den anden har ens ryg og vil støtte en.

Det bliver spændende om et års tid.
7
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Balletdanserinde
Indlæg: 50
Tilmeldt: 12. maj 2016, 14:03
Kort karma: 8
Likede indlæg: 45

Re: Partråden

Indlægaf Balletdanserinde » 29. maj 2018, 12:54

Min mand var så sød, da han havde aftenvagt i søndags kom han hjem og overraskede mig med mine yndlingspopcorn med smag <3 delicious.Og meget god timing, da jeg ringede for at høre om han ville købe chips med hjem :D

Ellers havde vi lidt diskussion i går - men jeg synes virkelig vi er blevet bedre til at 'skændes'/diskutere, hvis man kan sige det. Jeg føler mig stadig nogen gange, frustreret over at jeg er 'bedre' til det end ham - at han ligesom er langsommere end mig til at tænke hurtigt i den slags situationer. Grundlæggende er han rigtig og super god, men nooogen gange, ja så kan vel bare ikke sammenligne sig med det 'niveau' en snak/diskussion af et emne, ville gøre med en veninde:D (sorry guys - det er lige en fordom her, ved godt man ikke kan generalisere).

Derudover så tror jeg virkelig også jeg er ved at lære i praksis, den her tilgang med, at kærlighed jo altså er valid og god nok, selv om den ikke er perfekt altid. Det kan måske godt lyde lidt mærkeligt taget ud af en kontekst, og som om jeg potentielt ku være super utilfreds/og/eller lader mig nøjes og kommer med undskyldninger for mig selv om dette - men jeg tror netop min pointe er, at man helt vildt nemt kan komme til at være bange for at gøre ovenstående, hvis man er bare lidt fanget i opfattelsen af, at den kærlighed stort set altid HELST skal være ret så perfekt. Forstået på den måde, at det der perfekte ideal, også ifht. parforholdsstandarder, virkelig kan rode med ens hoved, da det er alt for højt et ideal - og umenneskeligt selvfølgelig. Men det er altså virkelig noget der har kunnet påvirke mig, så jeg tog småting alt for tungt, og det er jeg glad for er begyndt at ændre sig til at være mere afslappet fordi, jeg rent faktisk også selv har det meget bedre med det - når jeg stadig kan 'tillade' mig, at føle den kærlighed overfor min mand, som jeg nu engang gør, SELV OM ingen af os er perfekte hele tiden og bestemt heller ikke som par (og dermed ikke lever op til at kunne være' #GOALZ')
3
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Partråden

Indlægaf Rapfisk » 29. maj 2018, 13:16

Hunkat skrev:Vi har som nævnt lige haft årsdag og vi har sat os et personligt mål hver for det næste år, som vi vil hjælpe den anden med at opnå. Det føles rigtig rart at have noget at arbejde henimod og vide at den anden har ens ryg og vil støtte en.

Det bliver spændende om et års tid.

Ej, hvor er det en god idé. Det vil jeg foreslå min kæreste, at vi taler om.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Partråden

Indlægaf Zombie » 29. maj 2018, 22:26

Guilded_Lily skrev:Han har totalt skyklapper på. Altså, han anerkender, at jeg har det svært, men det holder ham ikke fra at koncentrere sig om sin opgave. Ja, okay, det er den afsluttende specialeopgave, han er ordblind og har eksamensangst, så jeg anerkender bestemt også, at han har det svært. Men en bare lidt mere rimelig fordeling ville ikke skade.


Altså, en specialeperiode er 4-6 måneder. Han kan da hverken holde til det der, og hans familie ej heller, i så lang tid. Så er han nødt til at søge særlig vejledning mhp. at få forlænget sin specialetid, hvis han er så ramt af sin ordblindhed eller også skal han strukturere sin tid bedre.
Det er virkelig ikke særlig smart og det er sådan noget, man måske kan regne med den sidste måned, men ikke konstant.

Så ville jeg som partner forvente, at han var max på i weekenderne i stedet eller noget andet - som I havde aftalt (!). Og ikke bare, at han kører på frihjul uden at have afstemt det med hjemmet.

Og ja, jeg har lige skrevet speciale samt taget orlov fordi jeg gik ned med stress, så jeg ved udmærket hvad der kræves og hvor hårdt det er. Så det er ikke dét.
2
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12373

Re: Partråden

Indlægaf Guilded_Lily » 30. maj 2018, 18:52

Zombie skrev:
Guilded_Lily skrev:Han har totalt skyklapper på. Altså, han anerkender, at jeg har det svært, men det holder ham ikke fra at koncentrere sig om sin opgave. Ja, okay, det er den afsluttende specialeopgave, han er ordblind og har eksamensangst, så jeg anerkender bestemt også, at han har det svært. Men en bare lidt mere rimelig fordeling ville ikke skade.


Altså, en specialeperiode er 4-6 måneder. Han kan da hverken holde til det der, og hans familie ej heller, i så lang tid. Så er han nødt til at søge særlig vejledning mhp. at få forlænget sin specialetid, hvis han er så ramt af sin ordblindhed eller også skal han strukturere sin tid bedre.
Det er virkelig ikke særlig smart og det er sådan noget, man måske kan regne med den sidste måned, men ikke konstant.

Så ville jeg som partner forvente, at han var max på i weekenderne i stedet eller noget andet - som I havde aftalt (!). Og ikke bare, at han kører på frihjul uden at have afstemt det med hjemmet.

Og ja, jeg har lige skrevet speciale samt taget orlov fordi jeg gik ned med stress, så jeg ved udmærket hvad der kræves og hvor hårdt det er. Så det er ikke dét.


Jeg skal vist lige præcisere lidt :genert: (ikke fordi, jeg er en vendekåbe, for jeg er stadig lidt træt af det, men altså)

Min mand læser til VVS-installatør. Dvs. en to-årig overbygning på et erhvervsakademi. For tre år siden fik han en diskusprolaps et lille år efter, han blev færdig som VVS'er og har derfor fået revalidering.
Nu er det ved at være slut, og efter en tre-måneders praktikperiode skal de skrive speciale i et selvvalgt område med afsæt i praktikken. Opgaven skal fylde 45.000 anslag, hvilket er meget for min mand. De har en måned til at skrive i.

Min mand var så samtidig så heldig, at praktikstedet stod klar til at ansætte ham i en fast fuldtidsstilling i forlængelse af praktikken, så han har både været på arbejde OG skrevet først én opgave, som han har været til eksamen i i starten af maj, og så gik han direkte i gang med specialeopgaven. Fordelen ved at arbejde samtidig, er, at han kan få en masse hjælp og gode kontakter gennem jobbet. Den skal afleveres om et par uger, og han er meget grundig i sit arbejde (han får kun 10- og 12-taller - ja, jeg praler altså lige lidt). Der er ikke mulighed for forlængelse, og han skal helt klart blive i sin stilling, da den opfylder alle vores ønsker.

Så jeg bider tænderne sammen og forsøger kun at lukke galden ud herinde.
11
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Partråden

Indlægaf Joe » 30. maj 2018, 20:21

Jeg er irriterende kone, der stiller krav til at han kommer hjem inden kl 1 fra bytur. Satme strengt at man ikke har frihed til at have muligheden for at fulde sig hele natten, når nu det er onsdag og alt muligt.
4
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Partråden

Indlægaf FruKuk » 30. maj 2018, 21:24

Guilded_Lily skrev:
Zombie skrev:
Guilded_Lily skrev:Han har totalt skyklapper på. Altså, han anerkender, at jeg har det svært, men det holder ham ikke fra at koncentrere sig om sin opgave. Ja, okay, det er den afsluttende specialeopgave, han er ordblind og har eksamensangst, så jeg anerkender bestemt også, at han har det svært. Men en bare lidt mere rimelig fordeling ville ikke skade.


Altså, en specialeperiode er 4-6 måneder. Han kan da hverken holde til det der, og hans familie ej heller, i så lang tid. Så er han nødt til at søge særlig vejledning mhp. at få forlænget sin specialetid, hvis han er så ramt af sin ordblindhed eller også skal han strukturere sin tid bedre.
Det er virkelig ikke særlig smart og det er sådan noget, man måske kan regne med den sidste måned, men ikke konstant.

Så ville jeg som partner forvente, at han var max på i weekenderne i stedet eller noget andet - som I havde aftalt (!). Og ikke bare, at han kører på frihjul uden at have afstemt det med hjemmet.

Og ja, jeg har lige skrevet speciale samt taget orlov fordi jeg gik ned med stress, så jeg ved udmærket hvad der kræves og hvor hårdt det er. Så det er ikke dét.


Jeg skal vist lige præcisere lidt :genert: (ikke fordi, jeg er en vendekåbe, for jeg er stadig lidt træt af det, men altså)

Min mand læser til VVS-installatør. Dvs. en to-årig overbygning på et erhvervsakademi. For tre år siden fik han en diskusprolaps et lille år efter, han blev færdig som VVS'er og har derfor fået revalidering.
Nu er det ved at være slut, og efter en tre-måneders praktikperiode skal de skrive speciale i et selvvalgt område med afsæt i praktikken. Opgaven skal fylde 45.000 anslag, hvilket er meget for min mand. De har en måned til at skrive i.

Min mand var så samtidig så heldig, at praktikstedet stod klar til at ansætte ham i en fast fuldtidsstilling i forlængelse af praktikken, så han har både været på arbejde OG skrevet først én opgave, som han har været til eksamen i i starten af maj, og så gik han direkte i gang med specialeopgaven. Fordelen ved at arbejde samtidig, er, at han kan få en masse hjælp og gode kontakter gennem jobbet. Den skal afleveres om et par uger, og han er meget grundig i sit arbejde (han får kun 10- og 12-taller - ja, jeg praler altså lige lidt). Der er ikke mulighed for forlængelse, og han skal helt klart blive i sin stilling, da den opfylder alle vores ønsker.

Så jeg bider tænderne sammen og forsøger kun at lukke galden ud herinde.


Du må i den grad lukke galde ud :kys: Held og lykke med det sidste opgavehelvede
1

Tilbage til "Forhold og sex"