Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 1093
Likede indlæg: 8547

Re: Partråden

Indlægaf Viskelæder » 17. jun 2018, 16:09

Hunkat skrev:Viske:
Generer det ham slet ikke at det her bliver ved med at være et problem for dig? Det kan godt være han bare trækker på skuldrene og siger at der jo ikke er noget i det, men problemet går jo ikke væk af den grund (som han sikkert håber).
Det er næsten det der bekymre mig mest, at han ikke tager dig og det her seriøst. Enten er der et problem som I må løse sammen, som PAR. Eller også så må han stå fast og melde rent ud at han ikke kan og vil stoppe med at holde dig på sidelinjen i sit hjemmeliv og så må du tage stilling til om du gider det. Men han gør jo ingen af delene, han vifter det væk og så er det bare sådan en fluffy følelse som er dit problem. Det er sguda uacceptabelt.

Du rammer også hovedet på sømmet for mig her, Hunkat. Dit indlæg gør mig ked af det. Altså ikke fordi du skriver noget ledt overhovedet, tværtimod. Fordi du ser det så tydeligt, som jeg har prøvet at få min kæreste til at se.
At det er et problem for mig, som jeg føler, aldrig løses. Som jeg føler, jeg kæmper med alene. Hver gang vi har stået i den tidligere, er det endt på sådan en fluffy måde, hvor jeg føler, det er lidt uforløst. Hvor han siger, han godt kan forstå mig, og det og det vil han tænke over og lade være med, men så går der to uger, og så er det noget nyt af samme kaliber.

Det er også nogle af de ting, jeg har skrevet til ham i dag.
1
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1256

Indlægaf TinaW » 17. jun 2018, 16:13

Viskelæder skrev:
Hunkat skrev:Viske:
Generer det ham slet ikke at det her bliver ved med at være et problem for dig? Det kan godt være han bare trækker på skuldrene og siger at der jo ikke er noget i det, men problemet går jo ikke væk af den grund (som han sikkert håber).
Det er næsten det der bekymre mig mest, at han ikke tager dig og det her seriøst. Enten er der et problem som I må løse sammen, som PAR. Eller også så må han stå fast og melde rent ud at han ikke kan og vil stoppe med at holde dig på sidelinjen i sit hjemmeliv og så må du tage stilling til om du gider det. Men han gør jo ingen af delene, han vifter det væk og så er det bare sådan en fluffy følelse som er dit problem. Det er sguda uacceptabelt.

Du rammer også hovedet på sømmet for mig her, Hunkat. Dit indlæg gør mig ked af det. Altså ikke fordi du skriver noget ledt overhovedet, tværtimod. Fordi du ser det så tydeligt, som jeg har prøvet at få min kæreste til at se.
At det er et problem for mig, som jeg føler, aldrig løses. Som jeg føler, jeg kæmper med alene. Hver gang vi har stået i den tidligere, er det endt på sådan en fluffy måde, hvor jeg føler, det er lidt uforløst. Hvor han siger, han godt kan forstå mig, og det og det vil han tænke over og lade være med, men så går der to uger, og så er det noget nyt af samme kaliber.

Det er også nogle af de ting, jeg har skrevet til ham i dag.

Jeg håber han får reflekteret over din besked, inden han svarer dig. Så I ikke bare ender i samme limbo, hvor han i en periode er mere forstående og måske holder en mikromilimeter distance til eksen, for så at ende samme sted igen.
Du har været langt mere forstående og tålmodig end jeg nogensinde kunne være i samme situation.
Kram.
3
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 346
Likede indlæg: 4075

Indlægaf Æble » 17. jun 2018, 17:13

Ej jeg synes altså ikke det er ok at han affejer dine følelser sådan. Og hvad så hvis hans personlige frihed bliver indskrænket af at han ikke må sende hjerter. Altså i modsætning til at hans kæreste er ulykkelig. Det er jo ikke hjerterne, hjerterne bliver et issue fordi han han generelt har et alt for intimt forhold til sin eks.

Hvis du har gjort det klart hvor du står og han ikke vil ændre sig, så er der kun tilbage for dig at beslutte om du kan leve med det eller du ikke kan.
7
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 524
Likede indlæg: 5320

Indlægaf Sophaya » 17. jun 2018, 18:53

Viske: det virker som om din kæreste ikke VIL forstå. Jeg ser sådan en stædigheds-kamp for mig, som jeg måske selv læser ind i det? Du står og råber, at han skal lave plads til dig. Og han står og råber tilbage, at det skal han i hvert fald ikke. I hvert fald mødes i ikke.
Jeg synes du har strukket dig langt ifht hans relation til eksen - jeg ville personligt have givet op for længst. Jeg bliver bekymret for, om du bliver for længe i en uholdbar løsning, fordi du kun har været i modpolerne. Du nævner at du har været alt for rummelig og så alt for modsat. Det her virker for mig som om han presser dig langt - og også for langt. Og det er ikke første gang, det sker.
Der er intet urimligt i at forvente en plads som kæreste. Det er jo bare ikke den plads han giver dig, når han prioriterer på den måde. Jeg håber han får tænkt sig godt om, og at i kan løse det.
:kram:
5
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1265
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 15214
Kontakt:

Indlægaf Ado » 17. jun 2018, 19:20

Viske, jeg har simpelthen så ondt af dig. Du virker så rummelig og favnende og du reflekterer så fint og sagligt over alt dette. Og så bliver du bare mødt af en fom for ligegyldighed fra hans side.
Jeg håber inderligt, at din besked til ham får ham til at indse nogle ting. :ae:
4
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
LaMariposa
Kort karma: 293
Likede indlæg: 5272

Indlægaf LaMariposa » 17. jun 2018, 19:27

Viskelæder skrev:
LaMariposa skrev:Viske, jeg synes næsten det værste er, at han overhovedet ikke kan / vil forstå, at det går dig på, og at det faktisk ikke er i orden. Jeg synes, det er lidt naivt af ham at mene, at du som kæreste bare skal acceptere tingene som de er. Det er som om, at rammerne med eksen er alt for vide, bare fordi hun er mor til hans børn.

Jeg kunne ikke det der, og jeg synes overhovedet ikke, at dine følelser er urimelige.

Det er præcis sådan, som du beskriver der, jeg har det.
Det er som om jeg bare skal acceptere, at sådan er tingene, fordi de jo er nyskilte, og de har børn sammen, og det er en "proces". Jeg kan acceptere meget, men han har valgt at indgå i et nyt forhold, og så må han også gøre sig nogle tanker om, at der skal sættes nogle grænser i fht. eksen, og der skal tages nogle helt almindelige hensyn til den nye kæreste.

Det er nemlig lige præcis det centrale i det her. Almindelige hensyn til den nye kæreste. Der er grænser for, hvad man kan putte ind under "vi er lige blevet skilt og skal fortsat samarbejde"-kategorien. Kan mærke, at jeg bliver sådan en lille smule irriteret på ham over, at han på et eller andet plan bare fortsætter som før skilsmissen og fejer dine følelser væk som værende "forkerte". Ikke fordi, at jeg tror din kæreste er vattet, men lige i forbindelse med eks'en virker han som om, at han bare ikke rigtigt kan indse, at han skal sige fra.

Håber virkelig også, at han får reflekteret over din besked i ro og mag og vender tilbage med en løsning som du også kan leve med.
1
:lun: Be brave...

When it all goes wrong, I'll pull myself together, keep on holding on...
avdotja
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4130

Re: Part

Indlægaf avdotja » 17. jun 2018, 19:31

Jeg må indrømme at jeg ville have det præcis som din kæreste, viske. Jeg ville selv reagere ekstremt negativt på en partner som forsøgte at diktere måden jeg kommunikerede med en bestemt person på; hvis det ikke bundede i at kommunikationen i sig selv var problematisk.

Jeg har en nultolerance overfor jalousi og det er jo det der er på spil når hans opførelse udelukkende er et problem for dig, fordi hun er en eks og/eller kvinde (men så igen: køn i sig selv er ret ligegyldigt for mig, det vigtige er selve personen. Jeg kunne aldrig finde på at synes at noget var okay for en mand/kvinde, men ikke det modsatte køn. Så allerede her er vi nok ret forskellige).

Jeg synes det er helt fint, hvis du ikke har lyst til at være i forholdet. Alle har forskellige behov og ønsker for hvordan deres forhold skal se ud. Men at manden skal dæmoniseres på den måde han bliver her i tråden, fordi han tydeligvis ikke er enig i at en eks ikke kan være en god ven, synes jeg er ærgerligt. Der er ikke en universallov der siger at man ikke MÅ være tæt ven med en eks.
0
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 883
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 9128

Indlægaf Rikke » 17. jun 2018, 19:38

avdotja skrev:Jeg må indrømme at jeg ville have det præcis som din kæreste, viske. Jeg ville selv reagere ekstremt negativt på en partner som forsøgte at diktere måden jeg kommunikerede med en bestemt person på; hvis det ikke bundede i at kommunikationen i sig selv var problematisk.

Jeg har en nultolerance overfor jalousi og det er jo det der er på spil når hans opførelse udelukkende er et problem for dig, fordi hun er en eks og/eller kvinde (men så igen: køn i sig selv er ret ligegyldigt for mig, det vigtige er selve personen. Jeg kunne aldrig finde på at synes at noget var okay for en mand/kvinde, men ikke det modsatte køn. Så allerede her er vi nok ret forskellige).

Jeg synes det er helt fint, hvis du ikke har lyst til at være i forholdet. Alle har forskellige behov og ønsker for hvordan deres forhold skal se ud. Men at manden skal dæmoniseres på den måde han bliver her i tråden, fordi han tydeligvis ikke er enig i at en eks ikke kan være en god ven, synes jeg er ærgerligt. Der er ikke en universallov der siger at man ikke MÅ være tæt ven med en eks.

Ærligt. Jeg stoppede med at læse dit indlæg lige efter det markerede, fordi jeg blev provokeret på Viskes vegne.
Hun forsøger jo netop IKKE at diktere noget som helst? Hun fortæller sin kæreste, at hun bliver ked af det og føler sig som nr. 2?
Det er sgu da fair nok at fortælle en partner, hvordan man har det - og på den måde, som Viske har lagt det frem her, så ser jeg absolut intet diktatorisk i det. Jeg fatter slet ikke, hvordan du kan komme i tanke om sådan en vending, med de indlæg der er her...
19
:whip:
avdotja

Indlægaf avdotja » 17. jun 2018, 19:44

Men jeg har muligvis også en anden holdning til kærester generelt. Viske skriver feks at de stadigvæk opfører sig som om de er hinandens nærmeste - som om det er noget dårligt. For mig ville det derimod være helt naturligt at jeg, efter et halvt år som kæreste, IKKE var mandens nærmeste. Den position ville jeg forvente var besat af en eller flere gamle venner eller famile (hvor jeg så er fuldstændig ligeglad med kønnet på personerne). Det ville ligeledes tage flere år før en evt kæreste ville være med i min “inder-inder-cirkel”. Jeg ville ikke vælge en kæreste som jeg ikke forventede kom ind i cirklen på et tidspunkt, men det er noget der kræver tid.

I min allerindeste cirkel findes feks de 4 personer jeg, uden at tøve 3 sekunder, ville donere en nyre til om nødvendigt. Der skal NOGEN år som kæreste til, før jeg overhovedet ville overveje det for en kæreste.... (og hvis jeg skal være helt ærlig, tror jeg den cirkel forbliver lukket, medmindre jeg en dag får et barn)
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 524
Likede indlæg: 5320

Indlægaf Sophaya » 17. jun 2018, 19:47

avdotja skrev: Men at manden skal dæmoniseres på den måde han bliver her i tråden, fordi han tydeligvis ikke er enig i at en eks ikke kan være en god ven, synes jeg er ærgerligt. Der er ikke en universallov der siger at man ikke MÅ være tæt ven med en eks.

Jeg synes du rammer helt forkert med det her. Jeg tror ikke der er nogen, der opponerer mod et venskab. Problemet er, at der er mere partnerskab med eksen end med Viske. Det er i hvert fald det, hun oplever. Det fortæller hun ham, og det bliver ikke tager særlig godt imod af flere omgange. Han er sikkert en fin fyr, men det undrer mig, at han ikke kan navigere i helt almindelig relationel ordentlighed. Det får mig til at tænke, at han ikke er klar til at skabe det rum, forholdet til Viske kræver. Grunden til at han ikke er klar er som sådan underordnet. Det gør ham ikke til et dårligt menneske, men derfor kan det godt gøre ham til en ret dårlig kæreste for Viske som tingene er.
10
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1256

Indlægaf TinaW » 17. jun 2018, 19:47

Seriøst, så kender jeg godt nok ikke mange mennesker der ses/taler med en ven hver evig eneste dag nærmest. Som er så tæt i relationen med en anden end ens partner, som viskes kæreste er med sin ekskone.
Jeg synes det er direkte flabet at antyde at viske er den, der har et problem her.
Det er altså ikke mange, der er SÅ tæt med en eks. I hvert fald ikke i min omgangskreds.
4
avdotja

Indlægaf avdotja » 17. jun 2018, 19:56

Sophaya skrev:
avdotja skrev: Men at manden skal dæmoniseres på den måde han bliver her i tråden, fordi han tydeligvis ikke er enig i at en eks ikke kan være en god ven, synes jeg er ærgerligt. Der er ikke en universallov der siger at man ikke MÅ være tæt ven med en eks.

Jeg synes du rammer helt forkert med det her. Jeg tror ikke der er nogen, der opponerer mod et venskab. Problemet er, at der er mere partnerskab med eksen end med Viske. Det er i hvert fald det, hun oplever. Det fortæller hun ham, og det bliver ikke tager særlig godt imod af flere omgange. Han er sikkert en fin fyr, men det undrer mig, at han ikke kan navigere i helt almindelig relationel ordentlighed. Det får mig til at tænke, at han ikke er klar til at skabe det rum, forholdet til Viske kræver. Grunden til at han ikke er klar er som sådan underordnet. Det gør ham ikke til et dårligt menneske, men derfor kan det godt gøre ham til en ret dårlig kæreste for Viske som tingene er.

Men som jeg forstår det, får Viske netop det “rum” hun (og forholdet) behøver. Hvis Viske havde skrevet at han aldrig havde tid til hende fordi eks, havde jeg kunne forstå frustrationen.
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 234
Likede indlæg: 2778

Indlægaf girl_beat » 17. jun 2018, 19:57

avdotja skrev:Jeg synes det er helt fint, hvis du ikke har lyst til at være i forholdet. Alle har forskellige behov og ønsker for hvordan deres forhold skal se ud. Men at manden skal dæmoniseres på den måde han bliver her i tråden, fordi han tydeligvis ikke er enig i at en eks ikke kan være en god ven, synes jeg er ærgerligt. Der er ikke en universallov der siger at man ikke MÅ være tæt ven med en eks.

Overfortolker du ikke helt vildt her? Det handler ikke principielt om, hvorvidt eks’en er en god ven eller ej - men om at de fortsat sover sammen, sender hjerter til hinanden, og at hun pludselig vil fejre hans fødselsdag for første gang? For de fleste er det at strække den længere end en venne-relation, og problemet opstår jo i de meget forskellige forståelser af, hvornår hinandens grænser bør respekteres.

Jeg er muligvis farvet af egne erfaringer med en relation, hvor eks ville beholde “forholds-privilegierne” for egen vindings skyld med den gængse undskyldning, at det var for børnenes skyld. Sådan kan man skævvride et samarbejde totalt - og jeg ser en del paralleller til Viskes historie hér :tie:
7
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 369
Likede indlæg: 3516

Indlægaf Marioneta » 17. jun 2018, 19:59

LaMariposa skrev:... men lige i forbindelse med eks'en virker han som om, at han bare ikke rigtigt kan indse, at han skal sige fra.

Spørgsmålet er om han overhovedet ønsker at sige fra overfor eks'en. Det lyder det ikke til. Han virker bare til at have en anden indstilling til eks'er end de fleste og hvem ved, måske kan der ikke laves om på det, fordi han simpelthen ikke ønsker det. Det bliver forhåbentligt snart tydeligt for Viskelæder, så hun kan træffe sit valg om hun kan leve med det eller ej.
2
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10502

Indlægaf Sangius » 17. jun 2018, 20:01

avdotja skrev:Men jeg har muligvis også en anden holdning til kærester generelt. Viske skriver feks at de stadigvæk opfører sig som om de er hinandens nærmeste - som om det er noget dårligt. For mig ville det derimod være helt naturligt at jeg, efter et halvt år som kæreste, IKKE var mandens nærmeste. Den position ville jeg forvente var besat af en eller flere gamle venner eller famile (hvor jeg så er fuldstændig ligeglad med kønnet på personerne). Det ville ligeledes tage flere år før en evt kæreste ville være med i min “inder-inder-cirkel”. Jeg ville ikke vælge en kæreste som jeg ikke forventede kom ind i cirklen på et tidspunkt, men det er noget der kræver tid.

I min allerindeste cirkel findes feks de 4 personer jeg, uden at tøve 3 sekunder, ville donere en nyre til om nødvendigt. Der skal NOGEN år som kæreste til, før jeg overhovedet ville overveje det for en kæreste.... (og hvis jeg skal være helt ærlig, tror jeg den cirkel forbliver lukket, medmindre jeg en dag får et barn)

Jeg ville aldrig sidde i årevis og vente på, at komme ind i en indercirkel, hvor jeg måske aldrig ville komme ind. Hvis jeg ikke relativt hurtigt i et forhold kan betragtes og prioriteres som en af vigtigste personer i min kærestes liv, så anser jeg kæresten som værende ikke klar til et forhold.
24

Tilbage til "Forhold og sex"