Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Partråden

Indlægaf Viskelæder » 21. jun 2018, 14:57

Jeg giver jer lige en samlet opdatering, skal nok få svaret på jeres indlæg og søde grønne kort senere.

Jeg slog op med min kæreste i går.
Jeg er rigtig ked af det i dag og lidt i sådan survival mode, fordi jeg skulle på arbejde og havde vildt travlt og akutte patienter her og der. Nu er jeg hjemme, men får besøg af en veninde om lidt.

Min kæreste svarede på min besked i går (vi aftalte lige at have lidt betænkningstid, før han svarede). At han var rigtig ked af, at jeg var ked af det og alle mulige søde og forstående ting. Men også at han ikke kunne forstå, jeg ikke vidste, hvor glad han var for mig, og at jeg er hans nummer 1, og hvordan han kunne vise mig det bedre.
Kort fortalt: han forstod det stadig ikke.

Det er tydeligt, at han bliver ved med at tro, at det handler om, at jeg føler, han mangler at gøre noget for MIG, at han ikke viser mig nok opmærksomhed og kærlighed, at jeg er usikker på hans kærlighed, og sådan forholder det sig ikke. Jeg prøvede at forklare ham, at der er en Viske-beholder, og der er en Ekskone-beholder. Og Viske-beholderen er næsten fyldt op med alle de kugler, den skal have. Men ekskonebeholderen har for mange kugler også, og de kugler burde komme i min beholder.
Det handler ikke om, at jeg vil have flere kærlighedserklæringer fra ham, jeg får nok. Det handler om, at HUN skal have færre (ikke kærlighedserklæringer, men opmærksomhed, tid mv. - I forstår, hvad jeg mener, tror jeg).

Jeg tror, at han endelig forstod, hvad jeg mente, men det er tydeligt, at det er han ikke klar til at ændre på. Relationen til ekskonen er for vigtig. Jeg sagde, at jeg aldrig har villet have, de ikke skal være venner, ikke ses osv., det eneste, jeg vil have er, at han stopper op og tænker "hov, jeg har en kæreste, måske ville hun synes, det her er for meget, jeg bremser lige mig selv/taler med hende". Jeg sagde, at jeg havde brug for, han tænkte sig om og fandt ud af, om han tænker, deres relation skal være sådan her hele tiden, og hvis han kan se, hvad jeg mener, at han så sætter sig ned med hende og definerer nogle nye rammer for deres relation (eks. vi sender ikke hjerter til hinanden, vi skal ikke sove hos hinanden, vi skal ikke gå til hinanden som den første, når der er noget i vejen - men vi skal stadig være venner og således blabla). Det vil/kan han ikke.

Jeg spurgte ham ind til, hvad det var, han/de mener, det indebærer at være gode forældre, og så forklarede han, at det var at ses tit, bygge et godt venskab op, at de har deres familiedage flere dage om ugen, at de, efter børnene er puttet, sidder sammen og snakker om deres dag, deres forhold til deres kærester, hvad der går dem på. At det er nødvendigt for at have et godt forældreskab. At han fx selvfølgelig gerne vil vide, hvis hun har problemer med sin kæreste. At han vil have lov til at sende hende hjerter som støtte, hvis hun har det svært.

Og så sagde jeg: det kan og vil jeg ikke være med til.
Jeg vil ikke have en kæreste, som deler sin hverdag med en anden kvinde. Som fortæller om sine tanker og følelser og problemer med MIG til en anden kvinde. Som sender hjerter til hende. Det går over min grænse.
Han sagde med sine ord, at han var optimistisk og tænkte, at det kunne vi godt løse med tiden - men det, jeg hørte ham sige, var igen: det skal du kunne rumme. Han var ikke villig til at ændre på noget.

Vi var begge kede af det, og han vil gerne se mig i weekenden, fordi han alligevel skal herover og se nogle venner, men det har jeg sagt nej til. Det er slut.
Jeg er på den ene side ked af det og føler, at han har valgt hende over mig, og på den anden side (det kan jeg lige mærke nu, mens jeg skriver) er er jeg vred, og føler, at han er en løgner og en nar, fordi han solgte mig idéen om, at han var klar, når han ikke er.

Jeg forstår godt jeres tanker om gaslighting osv., men jeg er alligevel uenig med det. Han er ikke et ondt eller dårligt menneske, der manipulerer mig. Han er en virkelig sød og god mand, som har behandlet mig rigtig godt, og som troede, han var klar til en ny kæreste, men den her ting forstår han ikke, og der er han totalt urealistisk, og han fatter ikke, at hans handlinger signalerer, at han vil blæse og have mel i munden.

Uanset hvad var det det rette valg, og jeg skal nok klare mig. Men lige nu er jeg ked af det over, at jeg mødte en, jeg var så glad for, og det ikke gik. Knuste fremtidsdrømme, single igen, alene i verden og alt det der.

Øv :(

Men det vigtigste er at holde fast i sig selv, og jeg var sgu ikke forkert på den med de her ting.
52
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Re: Partråden

Indlægaf Jammerdalen » 21. jun 2018, 15:32

Det lyder som den helt rigtige beslutning Viske. Som fraskilt mor, forstår jeg slet ikke hans holdninger. Jeg er stor tilhænger af, at børnenes tarv bør komme før noget andet, men jeg ser det faktisk ikke som deres tarv, at forældrene er SÅ tætte. Det må være forvirrende for dem og garanteret også sværere ikke at håbe på, at forældrene finder sammen igen.
Derudover undrer jeg mig over, at de i det hele taget er gået fra hinanden, når samhørigheden mellem dem stadig er så stor.
29
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Partråden

Indlægaf Spjaerten » 21. jun 2018, 15:36

Puh viske. Sender en milliard virtuelle krammere og <3 ;)

Hvor er du sej!!!! Godt du holder fast i dig selv og ikke har ladet ham for mulighed for at ændre på din beslutning.
1
Tryk på * :slem:
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Partråden

Indlægaf Summer » 21. jun 2018, 15:45

Viske: Jeg synes først og fremmest at det er super flot at du har truffet en beslutning som er bedst for dig. For det kan være svært at træffe den rette beslutning for en selv, når man egentlig gerne vil vedkommende.
Derudover har jeg heller ikke haft indtrykket af, at din ekskæreste er et ondt eller dårligt menneske, eller at han har manipuleret dig. Men hans handlinger og valg ifht. ekskonen vil eller kan du ikke leve med - hvilket jeg absolut godt kan forstå. Jeg kunne det godt nok heller ikke hvis det var mig.

Og det gør ondt at gøre det forbi med en som man egentlig er glad for, men ikke kan blive sammen med. Og det er sgu okay at være ked af det, og synes det er hårdt at blive single igen. Men det er bedre at være single end at være sammen med en hvor ens grænser bliver overskredet, og man faktisk bare går og er ked af det i forholdet.
3
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Partråden

Indlægaf bluetof1 » 21. jun 2018, 15:58

Jammerdalen skrev:Det lyder som den helt rigtige beslutning Viske. Som fraskilt mor, forstår jeg slet ikke hans holdninger. Jeg er stor tilhænger af, at børnenes tarv bør komme før noget andet, men jeg ser det faktisk ikke som deres tarv, at forældrene er SÅ tætte. Det må være forvirrende for dem og garanteret også sværere ikke at håbe på, at forældrene finder sammen igen.
Derudover undrer jeg mig over, at de i det hele taget er gået fra hinanden, når samhørigheden mellem dem stadig er så stor.


Samme undring her.

Viske :ae:
1
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Partråden

Indlægaf IrmaPigen » 21. jun 2018, 16:08

Viskelæder skrev:Jeg giver jer lige en samlet opdatering, skal nok få svaret på jeres indlæg og søde grønne kort senere.

Jeg slog op med min kæreste i går.
Jeg er rigtig ked af det i dag og lidt i sådan survival mode, fordi jeg skulle på arbejde og havde vildt travlt og akutte patienter her og der. Nu er jeg hjemme, men får besøg af en veninde om lidt.

Min kæreste svarede på min besked i går (vi aftalte lige at have lidt betænkningstid, før han svarede). At han var rigtig ked af, at jeg var ked af det og alle mulige søde og forstående ting. Men også at han ikke kunne forstå, jeg ikke vidste, hvor glad han var for mig, og at jeg er hans nummer 1, og hvordan han kunne vise mig det bedre.
Kort fortalt: han forstod det stadig ikke.

Det er tydeligt, at han bliver ved med at tro, at det handler om, at jeg føler, han mangler at gøre noget for MIG, at han ikke viser mig nok opmærksomhed og kærlighed, at jeg er usikker på hans kærlighed, og sådan forholder det sig ikke. Jeg prøvede at forklare ham, at der er en Viske-beholder, og der er en Ekskone-beholder. Og Viske-beholderen er næsten fyldt op med alle de kugler, den skal have. Men ekskonebeholderen har for mange kugler også, og de kugler burde komme i min beholder.
Det handler ikke om, at jeg vil have flere kærlighedserklæringer fra ham, jeg får nok. Det handler om, at HUN skal have færre (ikke kærlighedserklæringer, men opmærksomhed, tid mv. - I forstår, hvad jeg mener, tror jeg).

Jeg tror, at han endelig forstod, hvad jeg mente, men det er tydeligt, at det er han ikke klar til at ændre på. Relationen til ekskonen er for vigtig. Jeg sagde, at jeg aldrig har villet have, de ikke skal være venner, ikke ses osv., det eneste, jeg vil have er, at han stopper op og tænker "hov, jeg har en kæreste, måske ville hun synes, det her er for meget, jeg bremser lige mig selv/taler med hende". Jeg sagde, at jeg havde brug for, han tænkte sig om og fandt ud af, om han tænker, deres relation skal være sådan her hele tiden, og hvis han kan se, hvad jeg mener, at han så sætter sig ned med hende og definerer nogle nye rammer for deres relation (eks. vi sender ikke hjerter til hinanden, vi skal ikke sove hos hinanden, vi skal ikke gå til hinanden som den første, når der er noget i vejen - men vi skal stadig være venner og således blabla). Det vil/kan han ikke.

Jeg spurgte ham ind til, hvad det var, han/de mener, det indebærer at være gode forældre, og så forklarede han, at det var at ses tit, bygge et godt venskab op, at de har deres familiedage flere dage om ugen, at de, efter børnene er puttet, sidder sammen og snakker om deres dag, deres forhold til deres kærester, hvad der går dem på. At det er nødvendigt for at have et godt forældreskab. At han fx selvfølgelig gerne vil vide, hvis hun har problemer med sin kæreste. At han vil have lov til at sende hende hjerter som støtte, hvis hun har det svært.

Og så sagde jeg: det kan og vil jeg ikke være med til.
Jeg vil ikke have en kæreste, som deler sin hverdag med en anden kvinde. Som fortæller om sine tanker og følelser og problemer med MIG til en anden kvinde. Som sender hjerter til hende. Det går over min grænse.
Han sagde med sine ord, at han var optimistisk og tænkte, at det kunne vi godt løse med tiden - men det, jeg hørte ham sige, var igen: det skal du kunne rumme. Han var ikke villig til at ændre på noget.

Vi var begge kede af det, og han vil gerne se mig i weekenden, fordi han alligevel skal herover og se nogle venner, men det har jeg sagt nej til. Det er slut.
Jeg er på den ene side ked af det og føler, at han har valgt hende over mig, og på den anden side (det kan jeg lige mærke nu, mens jeg skriver) er er jeg vred, og føler, at han er en løgner og en nar, fordi han solgte mig idéen om, at han var klar, når han ikke er.

Jeg forstår godt jeres tanker om gaslighting osv., men jeg er alligevel uenig med det. Han er ikke et ondt eller dårligt menneske, der manipulerer mig. Han er en virkelig sød og god mand, som har behandlet mig rigtig godt, og som troede, han var klar til en ny kæreste, men den her ting forstår han ikke, og der er han totalt urealistisk, og han fatter ikke, at hans handlinger signalerer, at han vil blæse og have mel i munden.

Uanset hvad var det det rette valg, og jeg skal nok klare mig. Men lige nu er jeg ked af det over, at jeg mødte en, jeg var så glad for, og det ikke gik. Knuste fremtidsdrømme, single igen, alene i verden og alt det der.

Øv :(

Men det vigtigste er at holde fast i sig selv, og jeg var sgu ikke forkert på den med de her ting.


Hold nu kæft, hvor er det bare for meget det dér. Der bliver aldrig nogle reelle kæresteforhold til andre, for ingen gider da om at stå model til det dér :tie:

Viske, du har min fulde sympati.
3
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Partråden

Indlægaf Zombie » 21. jun 2018, 16:12

Jeg sad tilbage og tænkte, fuck han får travlt hvis en ny partner ønsker børn, hvis han både skal pleje sin "gamle" familie og den nye, ved at nulre tæer med eksen flere gange om ugen.
9
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Partråden

Indlægaf Rapfisk » 21. jun 2018, 16:17

Kram til dig, Viske.

Det lyder som om, du gjorde det rigtige for jer begge to. Det er ikke fordi han er et dårligt menneske - og måske ikke engang fordi, han ikke er klar til et forhold. Han vil bare gerne leve sit liv på en måde, der er uforenelig med de (helt rimelige) behov, du har.

Jeg sammenligner det med én, der gerne vil gå i byen med vennerne 5 gange om ugen eller arbejde 90 timer om ugen. Det gør ikke nogen til et dårligt menneske, men det gør én til et dårligt match med nogen, der har brug for nærvær og tid hjemme.
19
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Partråden

Indlægaf Rapfisk » 21. jun 2018, 17:55

Jeg er simpelthen verdens mest usikre kæreste. Øvøvøv.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Partråden

Indlægaf twinkle » 21. jun 2018, 18:05

Jeg får simpelthen lange patter af, at jeg ikke kan have noget pænt og lækkert herhjemme :cuss: :cuss:

Jeg har brugt en pæn slat penge på noget lækkert sengetøj. Det meste af det andet vi har er slidt og kun halvt funktionelt, fordi de fleste lynlåse er gået i stykker.
Jeg lagde sengetøjet på for halvandet døgn siden. Nu ser jeg så, at min mand har spildt babyolie på pudebetrækket, fordi han skulle smøre barnet ind (og det skulle selvfølgelig foregå i min side af sengen, for vi skal jo endelig ikke slide puslebordet op :stoned: :rulle: )

Og da jeg så går ind og påtaler det over for ham, er det åbenbart ikke vigtigt nok til, at han gider at tage øjnene fra computeren og kigge på mig når jeg taler til ham :nej:
Hvis barnet ikke sov, havde jeg smækket med samtlige døre i huset.
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Partråden

Indlægaf Ado » 21. jun 2018, 18:42

Viske, for pokker. :ae:

Jeg synes du virker gennemført fantastisk. Den måde du har håndteret dette på, siger rigtig meget om dig. Jeg tror heller ikke, at din eks. er et skidt menneske. Men han lever i en bizar boble, hvor virkeligheden aldrig trænger helt ind og som kan få ham til at se, at det forhold han har til eks-konen er decideret bizart og at han med stor sandsynlighed aldrig finder en ny kæreste, som vil acceptere det.

Jeg har så pisse ondt af dig og på samme tid beundrer jeg dig for at være så obs på dig selv og dine principper.


Hvis jeg kunne, krammede jeg dig hudløs. :ae: :kys:
13
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 21. jun 2018, 18:42

twinkle skrev:Jeg får simpelthen lange patter af, at jeg ikke kan have noget pænt og lækkert herhjemme :cuss: :cuss:

Jeg har brugt en pæn slat penge på noget lækkert sengetøj. Det meste af det andet vi har er slidt og kun halvt funktionelt, fordi de fleste lynlåse er gået i stykker.
Jeg lagde sengetøjet på for halvandet døgn siden. Nu ser jeg så, at min mand har spildt babyolie på pudebetrækket, fordi han skulle smøre barnet ind (og det skulle selvfølgelig foregå i min side af sengen, for vi skal jo endelig ikke slide puslebordet op :stoned: :rulle: )

Og da jeg så går ind og påtaler det over for ham, er det åbenbart ikke vigtigt nok til, at han gider at tage øjnene fra computeren og kigge på mig når jeg taler til ham :nej:
Hvis barnet ikke sov, havde jeg smækket med samtlige døre i huset.


Nogen gange tror jeg ikke de tænker så langt, de kære mænd.
Min mand havde heller fundet det nødvendigt at fjerne vores krydderier da snedkeren skulle skære hul i bordpladen til kogepladen, så samtlige krydderibøtter var dækket af savsmuld.
Det samme var hundenes mad- og vandskåle.
Og så var jeg “efter ham” da jeg sukkede dybt og irriteret gik i gang med at gøre bøtterne rent og smide hundemad ud mm.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Partråden

Indlægaf Sangius » 21. jun 2018, 19:02

TinaW skrev:
twinkle skrev:Jeg får simpelthen lange patter af, at jeg ikke kan have noget pænt og lækkert herhjemme :cuss: :cuss:

Jeg har brugt en pæn slat penge på noget lækkert sengetøj. Det meste af det andet vi har er slidt og kun halvt funktionelt, fordi de fleste lynlåse er gået i stykker.
Jeg lagde sengetøjet på for halvandet døgn siden. Nu ser jeg så, at min mand har spildt babyolie på pudebetrækket, fordi han skulle smøre barnet ind (og det skulle selvfølgelig foregå i min side af sengen, for vi skal jo endelig ikke slide puslebordet op :stoned: :rulle: )

Og da jeg så går ind og påtaler det over for ham, er det åbenbart ikke vigtigt nok til, at han gider at tage øjnene fra computeren og kigge på mig når jeg taler til ham :nej:
Hvis barnet ikke sov, havde jeg smækket med samtlige døre i huset.


Nogen gange tror jeg ikke de tænker så langt, de kære mænd.
Min mand havde heller fundet det nødvendigt at fjerne vores krydderier da snedkeren skulle skære hul i bordpladen til kogepladen, så samtlige krydderibøtter var dækket af savsmuld.
Det samme var hundenes mad- og vandskåle.
Og så var jeg “efter ham” da jeg sukkede dybt og irriteret gik i gang med at gøre bøtterne rent og smide hundemad ud mm.


Jeg tror verden er omvendt herhjemme. Jeg ville aldrig havde tænkt at pletter på sengetøj betød noget - og havde slet ikke overvejer at passe på.
Og havde nok aldrig fjernet krydderierne heller. Men havse da selv ryddet det op, når jeg så så rodet. :D
Senest rettet af Sangius 22. jun 2018, 12:29, rettet i alt 1 gang.
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Partråden

Indlægaf Q-beben » 22. jun 2018, 11:29

Viskelæder skrev:Men det vigtigste er at holde fast i sig selv, og jeg var sgu ikke forkert på den med de her ting.


Jeg synes også, du gjorde det rigtige.

Det er endda sagt fra mig, der faktisk er den eks-kone, som har fejret fødselsdage, jul, jævnligt spist sammen, været bedste venner osv. med min eks-mand - netop af hensyn til vores piger mm.

MEN vi har aldrig sendt hjerter til hinanden i vores beskeder ligesom, at vi heller aldrig har liket billeder af hinanden med hjerter på facen.

Vi har derimod været meget bevidste om og har også talt om, at vores måde at "drive familie på" kræver stor rummelighed fra vores kærester. Derfor har vi også gjort en stor indsats ud af at lære hinandens kærester at kende, så de kan se, at der absolut ingenting er imellem os - andet end at vi gerne vil sikre nogle gode vilkår for vores børn. Og kæresterne er selvskrevne til fødselsdage osv.

Så alt i alt, - på mig virker han til at sætte sine egne behov forrest i hans navigation efter skilsmissen og dermed heller ikke klar til et nyt forhold. Desværre :( Måske ændrer det sig, - han er jo i en proces, hvor han lærer en masse. Det var jeg i hvert tilfælde selv, da jeg blev skilt.

En virtuel krammer til dig :kram:
6
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Partråden

Indlægaf IrmaPigen » 22. jun 2018, 11:56

Viske, jeg håber du er allright her et par dage efter, også med din beslutning.
1

Tilbage til "Forhold og sex"