Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 602
Likede indlæg: 6089

Re: Partråden

Indlægaf Pandesteg » 6. jul 2018, 21:40

didas skrev:Vi har lige begge to siddet og tudet til Marley and Me. En festlig fredag aften :lol:

Den er også bare pissesørgelig! Man tror det bare er en hyggelig feelgood komedie om en sød hund, men næ nej :nej:
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
didas
Kort karma: 322
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 3900

Indlægaf didas » 6. jul 2018, 21:42

Pandesteg skrev:
didas skrev:Vi har lige begge to siddet og tudet til Marley and Me. En festlig fredag aften :lol:

Den er også bare pissesørgelig! Man tror det bare er en hyggelig feelgood komedie om en sød hund, men næ nej :nej:

Og det værste er, st vi havde begge set den før og vidste, at det kom og alligevel går man helt i opløsning!
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 90
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 1893

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 6. jul 2018, 23:00

Jeg føler mig single for tiden. Vi har arbejdet skæve tider i starten af ugen, så der sås vi sådan cirka kun til aftensmaden.

Jeg havde inviteret ham med til undervisning ved hesten tirsdag aften, for det betød utrolig meget for mig. Det gad han ikke. Så sad han hjemme og spillede computer i stedet.

Så brugte han onsdagaften på at skælde mig ud over at jeg havde fået en smule sol. Og derefter spille computer.
Torsdag, jeg arbejdede sent. Vi spiste sammen, gik derefter omkuld begge to.

I dag har vi brugt tid sammen fordi han har ondt i nakken, skulderen og det kilder i hans fingre. Så det skulle jeg jo kigge på, diagnosticere og lave initial rehab for. Derefter spillede han computer, så jeg tog til hesten. Vi snakkede på vej hjem, han lovede at lave aftensmad. Da jeg kom hjem (2 minutter efter samtalen endte) var han gået i seng.

Har spurgt ham om han vil med til stævne på søndag. Det er første stævne med den nye hest, jeg vil mega gerne vise ham hvor fin han er og hvor gode vi er sammen. Det gider han ikke. Og når ja. Så snorkbobler han endnu:

Så kan jeg sidde for mig selv og synes han er en dum røv. Hvilket han nok skal få at vide i morgen. Har lyst til bare at smide en spand vand i hovedet på ham og kræve opmærksomhed :genert:
(Jeg pms’er kun en bette smule...)
0
bluetof1
Kort karma: 599
Likede indlæg: 3895

Indlægaf bluetof1 » 6. jul 2018, 23:14

TakeAChanceOnMe skrev:Jeg føler mig single for tiden. Vi har arbejdet skæve tider i starten af ugen, så der sås vi sådan cirka kun til aftensmaden.

Jeg havde inviteret ham med til undervisning ved hesten tirsdag aften, for det betød utrolig meget for mig. Det gad han ikke. Så sad han hjemme og spillede computer i stedet.

Så brugte han onsdagaften på at skælde mig ud over at jeg havde fået en smule sol. Og derefter spille computer.

I dag har vi brugt tid sammen fordi han har ondt i nakken, skulderen og det kilder i hans fingre. Så det skulle jeg jo kigge på, diagnosticere og lave initial rehab for. Derefter spillede han computer, så jeg tog til hesten. Vi snakkede på vej hjem, han lovede at lave aftensmad. Da jeg kom hjem (2 minutter efter samtalen endte) var han gået i seng.

Har spurgt ham om han vil med til stævne på søndag. Det er første stævne med den nye hest, jeg vil mega gerne vise ham hvor fin han er og hvor gode vi er sammen. Det gider han ikke. Og når ja. Så snorkbobler han endnu:

Så kan jeg sidde for mig selv og synes han er en dum røv. Hvilket han nok skal få at vide i morgen. Har lyst til bare at smide en spand vand i hovedet på ham og kræve opmærksomhed :genert:

Jeg håber godt nok din kæreste har en hel masse gode sider, der kompenserer for hans dårlige. For han virker som en umodent barn, der laver hønserøv hver gang han ikke får sin vilje og derefter guilttripper dig til at synes at det hele er din skyld. Det gør han endda så effektivt at du ikke engang vækker ham for at spørge hvordan han har tænkt sig at lave aftensmad når han sover. Du synes bare du overreagerer.
Det synes jeg virkelig ikke du gør. Snarere det modsatte.
44
Har lige barberet ben for første gang i meget, meget lang tid. Min bodyoil kunne ikke længere fugte min hud. Til gengæld havde jeg virkelig blank pels.
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 798
Likede indlæg: 5288

Indlægaf Bøtte » 7. jul 2018, 04:49

Jeg tænker også at der ikke er nogen grund til at skyde skylden på PMS. Det der ville jeg blive træt af PMS eller ej.
17
LaScrooge
Kort karma: 806
Likede indlæg: 7854

Indlægaf LaScrooge » 7. jul 2018, 06:33

TakeAChanceOnMe skrev:Jeg føler mig single for tiden. Vi har arbejdet skæve tider i starten af ugen, så der sås vi sådan cirka kun til aftensmaden.

Jeg er sikker på at han er rigtig dejlig på en masse områder, for ellers ville du ikke være sammen med ham, men dét dér? Det er bare slet ikke i orden. Han viser ingen interesse og engagement i noget, der virkelig betyder noget for dig, men vover at sige, at han ikke gider? Ikke GIDER? Ved du hvad, det har man altså ikke lov til som partner. Jeg GIDER ikke deltage i noget, der er vigtigt for dig at vise mig. Nul putte, der skal man fandeme bakke op. Han skal tage med til dit stævne, heppe på dig, frydes over din glæde og fremgang med hesten og så må han GERNE synes, at ridesport er ligegyldigt ellers. Det behøver han ikke gå op i, men han skal gå op i dig. Fandeme så.
14
Brugeravatar
Maanii
Kort karma: 125
Likede indlæg: 522

Indlægaf Maanii » 7. jul 2018, 06:51

Det havde også været ualmindeligt svært at overbevise mig om at bruge min dyrebare weekend på hestestævne... :genert:
7
Put egg on my house, I kill what you love!
Buller
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1218

Indlægaf Buller » 7. jul 2018, 07:08

Maanii skrev:Det havde også været ualmindeligt svært at overbevise mig om at bruge min dyrebare weekend på hestestævne... :genert:

Men du elsker jo at være sammen med din mand, så hvis han ville, så gjorde du det nok også. Det er vel ikke kun ham der skal med dig, du skal vel også med ham?

Man må mødes på midten og gøre hinanden glade, ikke bare lade den ene få sin vilje.
4
Brugeravatar
Maanii
Kort karma: 125
Likede indlæg: 522

Indlægaf Maanii » 7. jul 2018, 07:12

Buller skrev:
Maanii skrev:Det havde også været ualmindeligt svært at overbevise mig om at bruge min dyrebare weekend på hestestævne... :genert:

Men du elsker jo at være sammen med din mand, så hvis han ville, så gjorde du det nok også. Det er vel ikke kun ham der skal med dig, du skal vel også med ham?

Man må mødes på midten og gøre hinanden glade, ikke bare lade den ene få sin vilje.

Jeg kan godt elske min mand hjemmefra lidt på afstand. ;)

Jeg skal ikke kunne udelukke at jeg kunne lokkes med en enkelt gang eller to hvis det var MEGET vigtigt for ham, men jeg stod ikke regelmæssigt i en ridehal i mine weekender, og det ville jeg heller ikke forvente omvendt.
4
Put egg on my house, I kill what you love!
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 527
Likede indlæg: 8734

Indlægaf Lemonella » 7. jul 2018, 07:15

Nogen gange, når jeg læser med herinde, priser jeg mig lykkelig for min kæreste og vores forhold.
Sker der ting, hvilket faktisk er sjældent, hvor jeg lige føler, jeg er nødt til at sige et eller andet til ham, så gør jeg det lige når situationen opstår. Jeg gider ikke samle til bunke og gå rundt og surmule over dumme ting. De skal ud af verden lige her og nu.
Det samme gælder for min kæreste. Han er også rigtig god til lige at tage en snak om tingene.

Har vi lavet aftaler og de af en eller anden grund smutter og det sker vel for de fleste ind i mellem, så tager vi en snak om det.

Havde jeg haft en aftale om at han skulle lave aftensmad og han så var gået i seng, så havde jeg da vækket ham og spurgt om han var blevet dårlig, siden han lå der og ikke havde gang i aftensmaden. Ikke om jeg gad sidde herinde og brokke mig over ting, der kunne være ordnet med det samme. Det er livet sgu for kort til. :)

Jeg synes da det er rart, nogen gange, lige at kunne lufte sin utilfredshed her inde, men ikke, hvis vi er på talefod og ikke som sådan er uvenner. Så burde snakken altså kunne overstås her og nu. Det andet giver da mavesår på den lange bane.

Og ja, jeg ved godt vi alle er forskellige og ikke gør tingene på samme måde. Jeg synes bare tit, der kommer mavesure indlæg om dumme kærester og de dumme ting de gør. Jamen luk dog munden op og snak om det, inden der ligger 47 ting i bunken som skal tages op en anden dag.
Kommunikation er sådan en god og brugbar ting som tit kan løse konflikter, inden de bliver for overvældende. :)
13
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Buller
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1218

Indlægaf Buller » 7. jul 2018, 07:37

TakeAChanceOnMe skrev:
)

Det var vel let nok, spil mindre computer, bevæg dig mere.

Så får i også mere tid til at lave ting sammen i stedet for at han er i et forhold med sin computer.
3
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 512
Likede indlæg: 5095

Indlægaf Sophaya » 7. jul 2018, 08:13

Vi ligger i ske. Han sover. Jeg føler mig heldig :lun:

Vi har haft lidt en presset periode, men nu har vi ferie og er ved at finde hinanden igen. Vi skal snart besøge hans familie i England, og jeg glæder mig til at se dem. Det bliver også godt bare at slappe af, se alle hans engelske venner og spise ude :love: Hans venner i England er de sødeste, jeg føler mig altid inkluderet.

For er par dage siden snakkede vi ægteskab og hvordan vi sikrer hinanden bedst muligt. Vi skal ikke giftes lige nu, men vi er enige om at vi er hinandens fremtid.
2
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 512
Likede indlæg: 5095

Indlægaf Sophaya » 7. jul 2018, 08:18

Jeg ville heller ikke synes en ridehal var det optimale sted at afholde min weekend, men hvis det betød noget for min kæreste var jeg der. Og jeg ved, han ville være der for mig. Vi er et team og en familie (ja, også selvom vi kun er os to), og det betyder at vi altid støtter hinanden.
7
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 92
Likede indlæg: 1089

Indlægaf TinaW » 7. jul 2018, 08:51

Der er vel ingen der siger at kæresten skal stå på sidelinien i en ridehal hver evig eneste weekend, men når det er første stævne på ny partshest og Take a chance gerne vil have ham med, så kunne han vel nok løsrive sig fra sin computer de timer.
Særligt når nu, hun ikke ligefrem har den helt store omgangskreds.
Jeg var til World tølt med en flok ridebekendte i februar, det gad manden da heller ikke. Men jeg er sikker på, at havde jeg ikke haft nogen at følges med og det betød meget for mig, at komme af sted, så var han taget med.
Ligesom han tog med til Sam Smith koncert, selv om han nok hellere ville have hørt stort set enhver anden.
Han kan jo godt bruge tid sammen med hende, når det kommer ham til gavn.
6
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 90
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 1893

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 7. jul 2018, 09:00

Han har rigtig mange gode kvaliteter og oftest er det da også der er mest dominerende. Jeg tror bare vi begge er rigtig stressede for tiden og vi coper på forskellige måder. Han slapper af foran computeren med hans venner, jeg tager i stalden og har øget behov for fysisk kontakt og opmærksomhed generelt.

Jeg vækkede ham faktisk i går og spurgte indtil aftensmaden, men på det tidspunkt var han så træt at der ikke var nogen hjemme alligevel. Så det er ikke fordi jeg bare holder det for mig selv og så brokker mig herinde. Jeg siger også konsekvent til ham når jeg føler at han bruger for meget tid på computeren, for det meste hjælper det - andre gange ikke så meget.
Han vågnede senere på natten da jeg stadig var vågen, der sagde jeg også til ham at jeg synes han var en røv, at vi ikke brugte tid sammen og at jeg var ret ked af det over hestens ejer. Der snakkede vi og jeg fik lidt af den fysiske kontakt jeg mangler (det er 30 grader+, begrænset hvor meget fysisk kontakt der skal være). Så det er altså ikke sådan at jeg render rundt og forventer at han er tankelæser når jeg er utilfreds.

Der er heller ikke tale om en ridehal - det er skide lækre faciliter ude i solen. Der er blevet arrangeret grill og er sikker på at han ville kunne drikke en kold øl. Derudover ville det ikke være mere end et par timer og så ville han have resten af dagen til whatever han gerne vil.
Men han har da skiftet mening om at komme med nu, så håber da det bliver en hyggelig dag.

Buller skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
)

Det var vel let nok, spil mindre computer, bevæg dig mere.

Så får i også mere tid til at lave ting sammen i stedet for at han er i et forhold med sin computer.

At det kilder i hans fingre er et neurologisk symptom og kommer højest sandsynlig fordi hans generelle postur er ret ringe. Det vil hjælpe at skrue ned på computeren, men det ville højest sandsynlig ikke løse problemet helt. Heller ikke fordi han er kontorarbejder og de oftest er mere udsatte for denne type problemer.

Han løber gerne hver anden til hver tredje dag - langsom optrapning - så han er altså ikke bare en sofakartoffel.
1

Tilbage til "Forhold og sex"