Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55661
Kontakt:

Re: Partråden

Indlægaf Ado » 22. sep 2018, 11:01

Mistermor skrev:
Ado skrev:

...er på ingen måde konstruktivt eller nødvendigt. Hvad skal hun bruge negative sammenligninger om hendes kæreste til?



Zombie siger ikke, at kæresten ikke er noget værd, eller at de bør gå fra hinanden. Hun påpeger bare, at der er flere områder, hvor han IKKE er et bedre menneske end Takeachance, nærmere tvært imod. Det er sørme da vigtigt!



Det bliver vi aldrig enige i. Jeg forstår simpelthen ikke behovet og nødvendigheden af at fremhæve hans negative sider for at få hendes selvværd til at blomstre. Det giver ingen mening i mine øjne.

Og så vælger jeg at trække mig fra dette emne af respekt for TakeaChance.
4
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55661
Kontakt:

Re: Partråden

Indlægaf Ado » 22. sep 2018, 11:17

Mistermor skrev:
Ado skrev:
Det bliver vi aldrig enige i. Jeg forstår simpelthen ikke behovet og nødvendigheden af at fremhæve hans negative sider for at få hendes selvværd til at blomstre. Det giver ingen mening i mine øjne.

Og så vælger jeg at trække mig fra dette emne af respekt for TakeaChance.


Du ser, at hans negative sider fremhæves, jeg ser, at Takeachances positive sider fremhæves.

Ja, jeg ser det der står skrevet.
0
Donna Martin Graduates!
avdotja
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14708

Re: Partråden

Indlægaf avdotja » 22. sep 2018, 11:28

@TakeAChanceOnMe: Mit indtryk af dig herindefra, er at du er en helt normal, sympatisk, reflekterende og almindelig hensynsfuld person. Derudover taler de ting du fortæller om dit arbejde også imod dit negative syn på dig selv. Du har været en eftertragtet sælger (et job, som om noget kræver at man kan finde ud af at omgås andre) og din(e) supervisors/mentorer/ledere indenfor fysioterapien har varmt anbefalet dig og givet udtryk for gerne at ville arbejde sammen med dig fremadrettet.

Det betyder ikke at man ikke kan være usikker eller lidt kejtet i sociale relationer, men det er der altså mange som er - man har bare en tendens til at fokusere på de 10-20% der absolut ikke har problemet. Og hvis lidt kejtethed resulterer i at andre vender øjne, er der to muligheder: (1) det var ikke ment så negativt som du har tolket det (2) de var nogle klaphatte.

Jeg har tidligere været meget usikker i sociale relationer og har stadigvæk en snert af det i dag, især ved nyere relationer (Kan jeg godt tillade mig at foreslå X? Vil folk overhovedet dukke op, hvis jeg inviterer? Ville de egentlig helst være fri for mig i gruppen?) og kender selv problematikken med at få en omgangskreds op at stå i udlandet. Det er både hårdt arbejde og tager tid.

Jeg gjorde det at jeg fokuserede på at få nogle bekendtskaber, hvor vi ikke dikrete mødtes for at være sammen. Det kunne f.eks. være en løbe- eller svømmegruppe hvor man mødtes hver fredag og i princippet ikke sås privat. Men det at man mødes med de samme mennesker uge efter uge, giver stadigvæk noget socialt og der vil altid være en eller anden form for hyggesnak enten under løbeturen eller i omklædningsrummet/saunaen. Det var, i hvert fald for mig, med til at opfylde en stor del af behovet og det er langt mindre stressende end at skulle ud og finde en decideret ven.

Jeg forestiller mig at du, som person, også ville trives bedst med at møde folk under mere aktive former, hvor det sociale er et biprodukt og ikke hovedformålet? Enten noget sport eller frivilligt arbejde. Hvis du bor i en større by, vil du muligvis også have glæde af appen Meetup. Her arrangerer folk diverse aktiviteter på kryds og tværs. Jeg tænker at det vil være rigtig godt for både dit selvværd og din hverdag i det hele taget, at få en form for omgangskreds der ikke er hægtet op på din kæreste.
3
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12657
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 911
Likede indlæg: 12377

Re: Partråden

Indlægaf Guilded_Lily » 22. sep 2018, 11:49

Vi leger "gamle kønsroller" eller noget. Jeg gør rent inde, han støber stolper til stakit (igen). Det gælder dog kun til i aften - han laver mad :-D
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Partråden

Indlægaf Fru Sunshine » 22. sep 2018, 16:30

Takeachance: sådan er det også hos os.
Min mand er udadvendt, sympatisk og hamrende god til de sociale spilleregler, mens jeg bliver kejtet og opfører mig underligt.
Men herhjemme er det jo mig, der oplever de sider, som ingen andre ser, som ville kunne stemple ham på alverdens trælse måder. Dem skriver jeg sjældent om herinde, blandt andet fordi jeg ikke ønsker, at han skal dømmes, fordi han vil tider gør og siger ting, der kan fremstille ham som et dårligt menneske.
Jeg elsker ham himmelhøjt på godt og ondt, og nogle små bump kan ikke ændre det.

Så du har i hvert fald min forståelse.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Partråden

Indlægaf Zombie » 22. sep 2018, 19:56

Jeg har nævnt bare én ting, som kæresten er dårlig til og hun er god til. Det udpensler jeg så, for at forklare baggrunden.
Jeg skriver også, at han jo ER empatisk og hensynsfuld, men bare skal hjælpes lidt nogle gange.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Partråden

Indlægaf Fru Sunshine » 22. sep 2018, 20:58

Zombie skrev:Jeg har nævnt bare én ting, som kæresten er dårlig til og hun er god til. Det udpensler jeg så, for at forklare baggrunden.
Jeg skriver også, at han jo ER empatisk og hensynsfuld, men bare skal hjælpes lidt nogle gange.

Det skal vi da allesammen ind imellem. Der er simpelthen ingen, der ikke opfører sig dumt eller uhensigtsmæssigt på et eller andet tidspunkt.
Og hvis man ikke kan få luft for det andre steder, så burde man da kunne her, uden at alting skal analyseres.
5
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Partråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 22. sep 2018, 21:25

Det kan godt være at jeg er lidt underlig, men jeg fungerer faktisk rigtig godt med at få forskellige begrundelser for hvorfor tingene nogle gange går i hårknude - enten i ens forhold eller som her, hvor tingene opfattes forskelligt :genert: .

Jeg kunne faktisk godt lide Zombies svar fordi det netop giver en anden måde at se tingene på og nogle nuancer som jeg ikke altid selv overvejer. Det jeg opponerede mod var de indlæg der direkte går ind og stiller spørgsmål ved forholdet udfra at jeg nogle gange lukker varm luft ud når jeg er frustreret og såret.
Langt størstedelen af gangene får jeg lidt luft og tid til at tænke over min måde at kommunikere på og hvordan min kæreste har det i situationen, og så får vi en dialog der fungerer 10 gange bedre end før. Rigtig mange gange er vores konflikter faktisk ovre inden de når at udvikle sig. Men jeg når ikke altid herind når tingene går godt, for så er jeg ligesom lidt optaget af andre ting :fløjt:

Det er det længste forhold min kæreste har haft, så for ham ar det nogle gange svært at forstår hvorfor jeg reagere som jeg gør, på noget der ikke rigtig betyder noget for ham. Jeg har det svært med mig selv fordi jeg føler at jeg falder udenfor normalen - jeg er ikke tæt knyttet til min familie, jeg fungerer sjældent i sociale sammenhænge og langt størstedelen af tiden føler jeg mig bare tom inden i. Det skaber nogle konflikter fordi udover at han kommer fra en anden baggrund med nogle helt andre forudsætninger, så kæmper han også mod at jeg kæmper med mig selv. Det er hvad det er ...

Men kan da sige at i dag har det været super god. Jeg tog i stalden efter arbejde, han tog ud og fik en øl med hans ven. Da jeg tog af sted fra stalden bestilte han mad og så spiste vi sammen mens vi så Grey's Anatomy. Vi snakkede om fremtiden, seriøst og fjollet. Derefter han tid på computerspil og jeg blev ved med at se Grey's. Så var hensigten at der var lidt mere kvalitetstid sammen senere :slem: :slem: .
Så det er bestemt ikke alt sammen negativt selvom der indeed er bump på vejen :)
7
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Partråden

Indlægaf bluetof1 » 22. sep 2018, 21:37

Jeg synes min mand er den bedste i verden, men sommetider er han virkelig en nar. Så er han barnlig, arrogant, vrissen, hidsig, børnesur, meget lidt anerkendende og rummende og ærlig talt fåtting irriterende.
De par gange jeg har luftet ud her, har jeg også fået revet i næsen at han da godt nok var den største nar, der fandtes og at DET drama var der godt nok ingen andre, der ville gide. En anden gang at jeg havde nogle seriøse issues, der virkelig skulle arbejdes med for ellers kunne jeg da godt nok ikke indgå i et forhold.
Debatten kan rigtig mange gode ting, men den kan godt nok også være en fordømmende flok mennesker, der har rigtig travlt med at fortælle hvordan de i hvert fald aldrig ville gøre tingene på den måde eller ville finde sig i hvad end.
Det, Takeachance beskriver herinde ville jeg ikke finde mig i, håber jeg. Men det er jo kun en side af sagen. Han har også gode sider, går jeg ud fra. Det er bare sjældent de gode sider man har brug for at lufte ud om. Så længe der er balance i tingene så kan jeg ikke se problemet i at man finder sig i sin partners dårlige sider. Det er når balancen forsvinder problemet med at finde sig i det opstår.
Jeg glemmer sommetider ovenstående og har lyst til at råbe "SÅ SKRID DOG FRA HAM, DIN TÅBE!" når man for 10. gang hører om en eller anden ting, som den samme mand gør igen og igen, men jeg prøver at huske mig på at vi så ikke har hørt om de 100 ting han gør, der IKKE er trælse.

Og så lige til sidst: jeg kan godt forstå du blev skuffet over at han ikke lige kunne se ud over egen næsetip og køre dig hjem efter kampen fordi han ikke havde lyst til at blive begrænset. Jeg havde nok ikke nøjes med at blive skuffet, jeg var blevet pissesur. Temmelig sikkert ikke ret konstruktivt.
14
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
IrmaPigen
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Partråden

Indlægaf IrmaPigen » 23. sep 2018, 07:32

I fredags havde jeg en temmelig irriterende hændelse, hvor min mobil løb tør for strøm mens jeg lå og kørte efter Google maps.

Lørdag havde han fremskaffet en oplader til min bil, så det ikke sker igen.

Han er så sød og betænksom.
5
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6977

Re: Partråden

Indlægaf Ladysparrow » 23. sep 2018, 09:04

Vi har været til møde i banken med henblik på at igangsætte renoveringen af 1 etage i hovedhuset. Det gik rigtig godt og nu bliver huset vores. Min kæreste købte det med sin ex som smuttede efter 3 måneder. Nu har vi snart boet sammen i 2, glæder mig til at jeg også føler jeg kan sige vores hus, min kæreste har gjort det siden jeg flyttede ind. Men selvom jeg har været delagtig i alle beslutninger og jeg føler mig hjemme her, er det ikke det sammen når vi ikke ejer det sammen.
2
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6597

Re: Partråden

Indlægaf Sophaya » 24. sep 2018, 05:35

Når jeg er i praktik står jeg op lidt i 6 og tager afsted kort efter. Han skal først op 7.30. Alligevel ligger vi ofte 5 min efter jeg er klar, men inden jeg absolut skal gå, og putter og snakker :lun: det havde jeg nok været træt af, hvis det var mig det blev vækket for lige at putte inden han gik tidligt om morgenen :lol:
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3434
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Partråden

Indlægaf Alphilia » 24. sep 2018, 05:44

Vi skal hjem fra 14 dages ferie, hvor vi har gået op og ned ad hinanden, i morgen. Det har været absolut skønt og fantastisk, men det bliver altså også lidt rart at komme hjem igen og have “alenetid”
0
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Partråden

Indlægaf Q-beben » 24. sep 2018, 06:40

De sidste fire weekender er gået med fester, fester og fester... Det har været skønt, sjovt og festligt... Men jeg glæder mig til den kommende weekend, hvor det bare er ham og mig... :)
3
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Partråden

Indlægaf lillebjoern » 24. sep 2018, 07:17

Sophaya skrev:Når jeg er i praktik står jeg op lidt i 6 og tager afsted kort efter. Han skal først op 7.30. Alligevel ligger vi ofte 5 min efter jeg er klar, men inden jeg absolut skal gå, og putter og snakker :lun: det havde jeg nok været træt af, hvis det var mig det blev vækket for lige at putte inden han gik tidligt om morgenen :lol:


Det gør vi også :lun: Han skal afsted 6.15, og jeg står typisk op omkring kl. 07. Så går han lige ind og kysser mig og så ligger vi og ønsker hinanden god dag og held og lykke hvis vi hver især skal et eller andet bestemt :dåne:
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Forhold og sex"