Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16234
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1407
Likede indlæg: 30212

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 3. okt 2018, 10:30

Min mand kommer hjem i aften. Det er rart.
Glæder mig til at kunne putte mig ind til ham og særligt til at være to om hundeluftning og madlavning de næste 4 uger :fløjt:
4
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Partråden

Indlægaf Sangius » 3. okt 2018, 13:52

De næste to nætter har min mand natarbejde - og så er det slut ind til 14 dage efter fødslen.
Det er virkelig rart at tænke på at han nu er hjemme hver nat i et stykke tid.
Og skræmmende at tænke på at jeg måske 14 dage efter fødslen igen er alene om natten, og så med 2 børn i stedet :forvirret2:

Man ligger jo som man har redt :D
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Partråden

Indlægaf Sangius » 3. okt 2018, 14:09

Zinde skrev:
Sangius skrev:De næste to nætter har min mand natarbejde - og så er det slut ind til 14 dage efter fødslen.
Det er virkelig rart at tænke på at han nu er hjemme hver nat i et stykke tid.
Og skræmmende at tænke på at jeg måske 14 dage efter fødslen igen er alene om natten, og så med 2 børn i stedet :forvirret2:

Man ligger jo som man har redt :D

De vil sikkert amme begge to, og så er han ikke til meget hjælp alligevel :-D


Så sandt... :rulle:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Partråden

Indlægaf Rapfisk » 3. okt 2018, 14:36

Kærestens forældre er kommet i dag (blandt andet) for at hjælpe os med flytning. Det er godt nok dejligt. Jeg tror, min kæreste er tryg ved, at de er der.
3
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17191
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41803

Re: Partråden

Indlægaf LaMariposa » 3. okt 2018, 16:38

Mind mand arbejder helt vildt meget for tiden. Ved aldrig, hvornår han kommer hjem eller om han rent faktisk har fri, når han så er hjemme. Han svarer dårligt nok på sms'er i løbet af dagen. Sådan er hans job bare af og til, og det skal der selvfølgelig være plads til, men af en eller anden grund irriterer det mig grænseløst lige for tiden. Jeg savner ham. Elsker normalt alenetid, men lige nu har jeg lidt rigeligt af den.

Så nu vil jeg tage til yoga, når han nu alligevel ikke er hjemme :genert:

Edit: Har også selv perioder, hvor jobbet fylder for meget, så det er ikke fordi jeg selv er meget bedre.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23357

Re: Partråden

Indlægaf Aragorn » 3. okt 2018, 18:42

Zinde skrev:
LaMariposa skrev:Mind mand arbejder helt vildt meget for tiden. Ved aldrig, hvornår han kommer hjem eller om han rent faktisk har fri, når han så er hjemme. Han svarer dårligt nok på sms'er i løbet af dagen. Sådan er hans job bare af og til, og det skal der selvfølgelig være plads til, men af en eller anden grund irriterer det mig grænseløst lige for tiden. Jeg savner ham. Elsker normalt alenetid, men lige nu har jeg lidt rigeligt af den.

Så nu vil jeg tage til yoga, når han nu alligevel ikke er hjemme :genert:

Edit: Har også selv perioder, hvor jobbet fylder for meget, så det er ikke fordi jeg selv er meget bedre.

Der er vi også lige nu. Min mand er iværksætter, og startede nyt firma for et års tid siden. Han arbejder nærmest nonstop på nær et par timer de fleste eftermiddage, hvor han er sammen med børnene.
Men som regel er han hjemme til at sove sammen med mig, det er det vigtigste :lun:


Jeg har været nødt til at sætte mig ned og spørge min kæreste om hun er okay med den måde jeg arbejder på. Der er nogle perioder hvor jeg er væk rigtigt meget, og jeg har haft og har til dels stadig en sort samvittighed over for hende, fordi jeg er uforudsigelig i forbindelse med mit arbejde. Men hun forstår fuldt ud, at jeg forfølger en drøm jeg har haft i mange år, om at være den bedste inden for mit felt, der er et ret snævert område inden for IT. Jeg vil gerne være den, som telefonen ringer hos, når shit hits the fan. Og det går også den vej. Men jeg havde ikke forudset hvordan det er, når man ikke har set hinanden en hel dag, og akkurat kommer ind ad døren, taler i 5 minutter og telefonen så ringer. Det havde jeg faktisk svært ved at bære på min samvittighed overfor hende.

Det gør at jeg må bruge tid på konstant at læse og eksperimentere med forskellige ting, så jeg kan nogle gange tage en weekend udover en uge på på arbejdet, hvor jeg sidder med en server og er helt væk i skærmen. IT er en pudsig størrelse dér, fordi man kan bruge 12 timer om dagen på et eller andet, og sige: Jeg har brugt 48 timer på dette her, og det har øget performance med 50%, og ikke en kæft kan se forskel på noget. Ingen kan se man har lavet noget som helst.

Det er hårdt arbejde, men det er også hårdt at være sammen med en fagidiot på den måde, og det er jeg helt klar over - og jeg elsker hende for at give mig lov til at forfølge hvad jeg i bund og grund opfatter som min skæbne. Og at hun rent faktisk forstår at jeg er nødt til at prøve at fange den drøm, hun forstår det bare helt ned i sin kerne, og det er bare ... fantastisk ... at hun ved hvor vigtigt det er for mig. Hun forstår så meget.

Og det er endnu mere fantastisk at hun ikke er tilfreds med mig, når jeg ikke er det bedste hun ved jeg kan være.
Jeg elsker hende.

Det skal I vide kvinder: Mænd bruger det kvindelige ideal som motivation til at forbedre sig selv. I det mindste hvis de ikke er blevet bitre.
Senest rettet af Aragorn 3. okt 2018, 22:13, rettet i alt 1 gang.
13

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Partråden

Indlægaf bluetof1 » 3. okt 2018, 18:54

Min mand har gæster. Igen.
Det er måneder siden vi har haft en aften vi kunne bruge på bare at tale sammen. Det er så længe siden at jeg ikke kan huske hvornår det sidst er sket. Enten er han på arbejde eller også har han gæster.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Partråden

Indlægaf bluetof1 » 3. okt 2018, 19:15

Zinde skrev:
bluetof1 skrev:Min mand har gæster. Igen.
Det er måneder siden vi har haft en aften vi kunne bruge på bare at tale sammen. Det er så længe siden at jeg ikke kan huske hvornår det sidst er sket. Enten er han på arbejde eller også har han gæster.

Ej hvor surt. Han må da også savne, at I kan være alene sammen?


Tydeligvis ikke for jeg har lige fået at vide at han "da bare kunne have sagt til X, nej du kan ikke komme ind, det kan jeg da godt se".
Han siger så at der er masser af tid til at snakke for de skal alligevel bare se fodbold.
Nåh, jamen jeg indtager da gladeligt rollen som pauserklovn. No probs. Det er en rolle jeg kender ret godt efterhånden.
Jeg er meget lidt begejstret for ham lige nu.
1
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17191
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41803

Re: Partråden

Indlægaf LaMariposa » 3. okt 2018, 19:22

Aragorn skrev:
Zinde skrev:
LaMariposa skrev:Mind mand arbejder helt vildt meget for tiden. Ved aldrig, hvornår han kommer hjem eller om han rent faktisk har fri, når han så er hjemme. Han svarer dårligt nok på sms'er i løbet af dagen. Sådan er hans job bare af og til, og det skal der selvfølgelig være plads til, men af en eller anden grund irriterer det mig grænseløst lige for tiden. Jeg savner ham. Elsker normalt alenetid, men lige nu har jeg lidt rigeligt af den.

Så nu vil jeg tage til yoga, når han nu alligevel ikke er hjemme :genert:

Edit: Har også selv perioder, hvor jobbet fylder for meget, så det er ikke fordi jeg selv er meget bedre.

Der er vi også lige nu. Min mand er iværksætter, og startede nyt firma for et års tid siden. Han arbejder nærmest nonstop på nær et par timer de fleste eftermiddage, hvor han er sammen med børnene.
Men som regel er han hjemme til at sove sammen med mig, det er det vigtigste :lun:


Jeg har været nødt til at sætte mig ned og spørge min kæreste om hun er okay med den måde jeg arbejder på. Der er nogle perioder hvor jeg er væk rigtigt meget, og jeg har haft og har til dels stadig en sort samvittighed over for hende, fordi jeg er uforudsigelig i forbindelse med mit arbejde. Men hun forstår fuldt ud, at jeg forfølger en drøm jeg har haft i mange år, om at være den bedste inden for mit felt, der er et ret snævert område inden for IT. Jeg vil gerne være den, som telefonen ringer hos, når shit hits the fan. Og det går også den vej. Men jeg havde ikke forudset hvordan det er, når man ikke har set hinanden en hel dag, og akkurat kommer ind ad døren, taler i 5 minutter og telefonen så ringer. Det havde jeg faktisk svært ved at bære på min samvittighed overfor hende.

Det gør at jeg må bruge tid på konstant at læse og eksperimentere med forskellige ting, så jeg kan nogle gange tage en weekend udover en uge på på arbejdet, hvor jeg sidder med en server og er helt væk i skærmen. IT er en pudsig størrelse dér, fordi man kan bruge 12 timer på et eller andet, og sige: Jeg har brugt 48 timer på dette her, og det har øget performance med 50%, og ikke en kæft kan se forskel på noget. Ingen kan se man har lavet noget som helst.

Det er hårdt arbejde, men det er også hårdt at være sammen med en fagidiot på den måde, og det er jeg helt klar over - og jeg elsker hende for at give mig lov til at forfølge hvad jeg i bund og grund opfatter som min skæbne. Og at hun rent faktisk forstår at jeg er nødt til at prøve at fange den drøm, hun forstår det bare helt ned i sin kerne, og det er bare ... fantastisk ... at hun ved hvor vigtigt det er for mig. Hun forstår så meget.

Og det er endnu mere fantastisk at hun ikke er tilfreds med mig, når jeg ikke er det bedste hun ved jeg kan være.
Jeg elsker hende.

Det skal I vide kvinder: Mænd bruger det kvindelige ideal som motivation til at forbedre sig selv. I det mindste hvis de ikke er blevet bitre.


Er helt enig i, at man skal forfølge sine drømme i forhold til arbejde (eller har man nu er optaget af). Men derfor savner jeg ham nu alligevel, når arbejdet i en længere periode skubber alt andet i vores liv til side :genert:

Men så længe, han er glad (og holder sin arbejdscomputer LANGT væk fra dobbeltsengen), så er det ikke et problem :)
1
:lun: Be brave
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Partråden

Indlægaf bluetof1 » 3. okt 2018, 19:51

Zinde skrev:
bluetof1 skrev:
Zinde skrev:
bluetof1 skrev:Min mand har gæster. Igen.
Det er måneder siden vi har haft en aften vi kunne bruge på bare at tale sammen. Det er så længe siden at jeg ikke kan huske hvornår det sidst er sket. Enten er han på arbejde eller også har han gæster.

Ej hvor surt. Han må da også savne, at I kan være alene sammen?


Tydeligvis ikke for jeg har lige fået at vide at han "da bare kunne have sagt til X, nej du kan ikke komme ind, det kan jeg da godt se".
Han siger så at der er masser af tid til at snakke for de skal alligevel bare se fodbold.
Nåh, jamen jeg indtager da gladeligt rollen som pauserklovn. No probs. Det er en rolle jeg kender ret godt efterhånden.
Jeg er meget lidt begejstret for ham lige nu.

Det lyder til at være ham, der er klovnen lige nu :kys:


Ja, ærlig talt.
Og nu er han så pissesur over at jeg tillader mig at være utilfreds. Jeg gætter på at han har tænkt sig at lade som om jeg ikke eksisterer indtil engang i morgen. Han er enormt konstruktiv når han er sur og han bliver overhovedet ikke barnlig eller synes at alle andre skal indrette sig efter ham :rulle:
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Partråden

Indlægaf Sophaya » 4. okt 2018, 06:48

Jeg er rigtig dårlig og må blive hjemme fra arbejde. Han nusser om mig inden han skal afsted, sætter en spand frem til hvis jeg skal kaste op og sørger for at jeg har vand. Han er altså god.
6
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Partråden

Indlægaf lillebjoern » 4. okt 2018, 06:53

Sophaya skrev:Jeg er rigtig dårlig og må blive hjemme fra arbejde. Han nusser om mig inden han skal afsted, sætter en spand frem til hvis jeg skal kaste op og sørger for at jeg har vand. Han er altså god.


God bedring :kram:
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Partråden

Indlægaf Sophaya » 4. okt 2018, 07:07

lillebjoern skrev:
Sophaya skrev:Jeg er rigtig dårlig og må blive hjemme fra arbejde. Han nusser om mig inden han skal afsted, sætter en spand frem til hvis jeg skal kaste op og sørger for at jeg har vand. Han er altså god.


God bedring :kram:


Tak :kys:
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Partråden

Indlægaf girl_beat » 4. okt 2018, 07:34

Sophaya skrev:Jeg er rigtig dårlig og må blive hjemme fra arbejde. Han nusser om mig inden han skal afsted, sætter en spand frem til hvis jeg skal kaste op og sørger for at jeg har vand. Han er altså god.

God bedring :kram:

Sådan en omsorg er bare guld værd, når man er syg! Min mand kom også hjem fra arbejde midt på dagen for to uger siden, da jeg havde det rigtig skidt. Han siger selv, at jeg ikke plejer at være pivet, så da jeg begyndte at græde i telefonen, skyndte han sig hjem til mig. Det betød virkelig meget - især fordi jeg en time senere lå i en ambulance på vej til undersøgelser på hospitalet, så jeg havde det altså skidt.
5
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Partråden

Indlægaf Ladysparrow » 4. okt 2018, 07:40

Vi er inde på anden uge hvor vi arbejder forskudt og kun lige får sagt hej når han kommer hjem en time inden jeg skal op og på arbejde.
Ved at vi begge synes det er træls og at vi savner dagligdagen sammen.
Nu er der heldigvis kun 1,5 arbejdsdag tilbage inden at vi skal have en uges ferie i Frankrig hos hans forældre.
Jeg glæder mig til at vi vender næsen mod lufthavnen og at vi har en dagsrejse forude sammen inden vi lander hos hans forældre.
6

Tilbage til "Forhold og sex"