Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Skriverjomfruen
Indlæg: 47
Tilmeldt: 5. nov 2017, 18:19
Kort karma: 4
Likede indlæg: 85

Re: Partråden

Indlægaf Skriverjomfruen » 14. dec 2018, 10:59

Zombie skrev:Efter 3 måneders opsparing, kan jeg give min kæreste billetter til de bedste pladser til Phantom of the Opera, fordi han fortalte en anekdote om, at han engang så den på film og var mindblown.

Han skal fandeme også være mindblown i teater, kan jeg love jer for. Plus en sweater.


En skøn og dejlig gave. Jeg så den sidst, den gik på Det Ny Teater og det var en helt vild og magisk oplevelse. :love:
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Partråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 14. dec 2018, 11:02

FruKuk skrev:Jeg behøver heldigvis ikke hitte på en gave til manden. Han har lige reddet sig en fartbøde, så den kan pakkes fint ind med et ønske om en glædelig jul.

Så sæt dog farten ned, når du rammer 60 km zonen lige før byskiltet i den by, du bor og VED, at der (næsten) altid er fartkontrol :rulle:



Det kunne da være du lige skulle toppe den med en Saphe :fløjt:
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
limitededition
Indlæg: 1675
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1788

Re: Partråden

Indlægaf limitededition » 14. dec 2018, 13:00

Madam Pomfrey skrev:
FruKuk skrev:Jeg behøver heldigvis ikke hitte på en gave til manden. Han har lige reddet sig en fartbøde, så den kan pakkes fint ind med et ønske om en glædelig jul.

Så sæt dog farten ned, når du rammer 60 km zonen lige før byskiltet i den by, du bor og VED, at der (næsten) altid er fartkontrol :rulle:



Det kunne da være du lige skulle toppe den med en Saphe :fløjt:


Det ville være sjovt :D
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30224

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 14. dec 2018, 17:46

Vi har hentet juletræ og så har min mand hængt troldgren op, så min mors Georg Jensen juleuro’er kunne kommer op.
Noget uventet brød jeg helt sammen, da jeg skulle åbne æskerne og have hængt uro’erne op. Det gjorde ondt.
Det er ellers noget tid siden, jeg har været decideret ked af det og følt det savn, jeg følte i dag.
Men de kom op og de hænger nu halvt inde over vores sofa og minder mig om min mor...
8
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Partråden

Indlægaf FruKuk » 15. dec 2018, 09:21

limitededition skrev:
Madam Pomfrey skrev:
FruKuk skrev:Jeg behøver heldigvis ikke hitte på en gave til manden. Han har lige reddet sig en fartbøde, så den kan pakkes fint ind med et ønske om en glædelig jul.

Så sæt dog farten ned, når du rammer 60 km zonen lige før byskiltet i den by, du bor og VED, at der (næsten) altid er fartkontrol :rulle:



Det kunne da være du lige skulle toppe den med en Saphe :fløjt:


Det ville være sjovt :D


Han har allerede en Saphe. Nu mangler han bare at sikre sig, at den også er tilsluttet :afro:
5
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Partråden

Indlægaf FruKuk » 15. dec 2018, 09:22

TinaW skrev:Vi har hentet juletræ og så har min mand hængt troldgren op, så min mors Georg Jensen juleuro’er kunne kommer op.
Noget uventet brød jeg helt sammen, da jeg skulle åbne æskerne og have hængt uro’erne op. Det gjorde ondt.
Det er ellers noget tid siden, jeg har været decideret ked af det og følt det savn, jeg følte i dag.
Men de kom op og de hænger nu halvt inde over vores sofa og minder mig om min mor...


Det lyder som en fint minde. Håber, at savnet ikke kommer til at fylde alt for meget :kram:
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30224

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 15. dec 2018, 11:19

Min søn fylder 10 år i dag. Da vi ingen familie har i nærheden og han selv har fravalgt at holde noget for klasse, så er der ikke megen festivitas over det.
Men vi har hygget med morgenbord og gaver og snart tager vi til Svendborg og går i biografen og se Aquaman og ud og spise på en restaurant min søn har valgt.
12
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Partråden

Indlægaf Æble » 15. dec 2018, 17:49

TinaW skrev:Min søn fylder 10 år i dag. Da vi ingen familie har i nærheden og han selv har fravalgt at holde noget for klasse, så er der ikke megen festivitas over det.
Men vi har hygget med morgenbord og gaver og snart tager vi til Svendborg og går i biografen og se Aquaman og ud og spise på en restaurant min søn har valgt.


Tillykke :D Det lyder altså som en dejlig dag :)
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30224

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 15. dec 2018, 18:10

Æble skrev:
TinaW skrev:Min søn fylder 10 år i dag. Da vi ingen familie har i nærheden og han selv har fravalgt at holde noget for klasse, så er der ikke megen festivitas over det.
Men vi har hygget med morgenbord og gaver og snart tager vi til Svendborg og går i biografen og se Aquaman og ud og spise på en restaurant min søn har valgt.


Tillykke :D Det lyder altså som en dejlig dag :)


Det siger han også det har været. Men det skærer alligevel i hjertet. Min bror og hans familie bor på Sjælland og min mands familie på Djursland, så de kommer jo ikke lige forbi.
Oven i var filmen forsinket og da vi skulle nå færgen retur for ikke at først komme med klokken 21, måtte vi snuppe et par pizzaer med i stedet.
Lige i de her situationer er jeg virkelig træt af, at bo på en ø og være afhængig af en færge.
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Partråden

Indlægaf Sorenspige » 15. dec 2018, 19:24

Du skal jo ikke blive i en gruppe for at få nogen gennem et studie, som de ikke er dygtige nok til. De SKAL lære det faglige stof, hvis de skal blive dygtige lærere. Det nytter jo ikke noget, at de ikke kan noget i virkeligheden, selvom deres eksamensbevis siger noget andet.
22
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Partråden

Indlægaf Zombie » 15. dec 2018, 20:04

Marioneta skrev:
Sorenspige skrev:Du skal jo ikke blive i en gruppe for at få nogen gennem et studie, som de ikke er dygtige nok til. De SKAL lære det faglige stof, hvis de skal blive dygtige lærere. Det nytter jo ikke noget, at de ikke kan noget i virkeligheden, selvom deres eksamensbevis siger noget andet.


Åh, må hellere lige præcisere, hvordan det fungerer på uddannelsen, for der er en pointe som gør en forskel. Vi har matematik 1.-6. klasse, men skal prøves i et meget højere niveau af matematikken. Dvs. vi skal prøves i noget, som vi aldrig nogensinde vil komme til at undervise børn i. Den rolige fyr startede på matematik 4.-10. klasse, men skiftede ned til os efter 1 semester, fordi han indså, at han nok ikke var stærk nok til at tage 9. klasses elever til eksamen i matematik, især mht det tekniske. Men han er god nok til at undervise i op til 6. klasse, det er jeg ikke i tvivl om (han har også snakket med vores underviser om det). Men han skal prøves i noget, som slet ikke er relevant for, hvad han kommer til at arbejde med.

Samtidig er uddannelsen lavet sådan at vi ikke bliver særlig trænet i det matematiske og eksamen er derfor meget svær i forhold til undervisningsforløbet, hvor vi i dette semester kun har regnet tre sølle opgavesæt. Så for dem, som ikke er stærke til matematik, er det faktisk en stor udfordring at bestå den her eksamen, som så også er unødvendig høj i forhold til hvad den skal bruges til senere.

Så jeg vil ikke sige, at de ikke er dygtige nok til at blive gode lærere. Det er derimod ikke mit ansvar, at de består, men jeg synes alligevel ikke at det er så sort og hvidt, nu hvor grupperne er så etableret og der muligvis ikke er så mange andre, de kan gå sammen med.


Eller de kan gøre, hvad vi andre gør, når noget er svært og terpe, terpe, TERPE.
Det ved jeg godt, din kæreste ikke er god til, du har før forklaret, at han er lidt en slacker. Men det er ikke dit ansvar, og udover det kan påvirke dine karakterer, kan du også ende dødulykkelig, når det påvirker jeres forhold negativt.

Du er også en pleaser, du sætter andre før dig selv og det er ikke godt for dig eller dit forhold.
8
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Partråden

Indlægaf Zombie » 15. dec 2018, 21:48

Marioneta skrev:
Zombie skrev:
Eller de kan gøre, hvad vi andre gør, når noget er svært og terpe, terpe, TERPE.
Det ved jeg godt, din kæreste ikke er god til, du har før forklaret, at han er lidt en slacker. Men det er ikke dit ansvar, og udover det kan påvirke dine karakterer, kan du også ende dødulykkelig, når det påvirker jeres forhold negativt.

Du er også en pleaser, du sætter andre før dig selv og det er ikke godt for dig eller dit forhold.


Min kæreste skal netop bare terpe, for han kan godt. Han mangler bare rutinen.

Jeg har lige redigeret noget ind i indlægget, som forklarer noget omkring ham den rolige. Det er mest ham, jeg tænker på (selvom jeg ikke burde, for det er ikke mit ansvar).

Ja, jeg ved, at jeg også er en pleaser.


Jeg har selv haft det SÅ meget, så det er også derfor, jeg er lidt efter dig. :genert:
For jeg opdagede, at der hvor jeg forsøgte at hjælpe én, det gjorde mig bare til en opbrugt, træls person over for de andre i gruppen og min sagesløse dav. kæreste. Set i bakspejlet var det altså en mega bjørnetjeneste jeg gjorde mig selv og mine omgivelser.

En ting jeg har gjort i stedet, er at lave arbejdsgrupper, hvor jeg har terpet sammen eller skrevet sammen med den person, jeg havde taget under min vinge - hvor vi altså skrev på hver vores, men sammen, og derfor kunne sparre.
Men åh, hvor blev hele mit uddannelsesforløb nemmere og bedre og alting, efter jeg blev lidt bedre til at være ærlig om mine egne begrænsninger. Også når de begrænsninger handlede om, hvad der egentlig var rart for *mig*.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Partråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 15. dec 2018, 22:49

Vi havde 3 års dag i går.
Kan slet ikke forstå at der er gået tre år allerede. Tiden er gået SÅ hurtigt. Nu har vi boet sammen i 2 år og har vores eget hus :nerve: . Og jeg er kun lige fyldt 24 :lol:
Jeg er nu meget glad for ham. Han er egentlig okay :genert:
12
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Partråden

Indlægaf Zombie » 15. dec 2018, 23:35

Marioneta skrev:
Zombie skrev:
Marioneta skrev:
Zombie skrev:
Eller de kan gøre, hvad vi andre gør, når noget er svært og terpe, terpe, TERPE.
Det ved jeg godt, din kæreste ikke er god til, du har før forklaret, at han er lidt en slacker. Men det er ikke dit ansvar, og udover det kan påvirke dine karakterer, kan du også ende dødulykkelig, når det påvirker jeres forhold negativt.

Du er også en pleaser, du sætter andre før dig selv og det er ikke godt for dig eller dit forhold.


Min kæreste skal netop bare terpe, for han kan godt. Han mangler bare rutinen.

Jeg har lige redigeret noget ind i indlægget, som forklarer noget omkring ham den rolige. Det er mest ham, jeg tænker på (selvom jeg ikke burde, for det er ikke mit ansvar).

Ja, jeg ved, at jeg også er en pleaser.


Jeg har selv haft det SÅ meget, så det er også derfor, jeg er lidt efter dig. :genert:
For jeg opdagede, at der hvor jeg forsøgte at hjælpe én, det gjorde mig bare til en opbrugt, træls person over for de andre i gruppen og min sagesløse dav. kæreste. Set i bakspejlet var det altså en mega bjørnetjeneste jeg gjorde mig selv og mine omgivelser.

En ting jeg har gjort i stedet, er at lave arbejdsgrupper, hvor jeg har terpet sammen eller skrevet sammen med den person, jeg havde taget under min vinge - hvor vi altså skrev på hver vores, men sammen, og derfor kunne sparre.
Men åh, hvor blev hele mit uddannelsesforløb nemmere og bedre og alting, efter jeg blev lidt bedre til at være ærlig om mine egne begrænsninger. Også når de begrænsninger handlede om, hvad der egentlig var rart for *mig*.


Hvad mener du med den sidste sætning?

Jeg er egentligt ikke særlig glad for gruppearbejde og når jeg kommer til at terpe til eksamen, så bliver det alene. Jeg vil dog gerne hjælpe andre, hvis de har nogle specifikke problemer med nogle opgaver, men jeg kan simpelthen ikke sidde og lave opgaver sammen, har jeg indset. Hver eneste gang de snakker til mig, bliver jeg forstyrret og skal nærmest starte forfra i mine tanker.


Den sidste sætning handler om, at der er begrænsninger som er udefrakommende, fx det at du har et barn at tage hensyn til. Men så er der også begrænsninger, der ikke nødvendigvis er bydende nødvendige, men dog alligevel, fordi du ellers skal leve med noget, der bare ikke er godt for dig. Jeg kender selv til at acceptere begrænsninger som fx hensyn til min hund, men hensyn til mig selv er jeg vildt dårlig til. Så det skulle jeg lære, ret sent egentlig, at det var okay med begrænsninger, der kun handlede om mig og mit velbefindende.

Ang. det andet, så fair nok. Det var mest for at tilbyde en alternativ strategi, hvis det er svært for dig at tænke på dig selv over andre.
Men jeg synes ikke, du skal risikere dit forhold, for at hjælpe en fyr på dit studie. Det er ikke dit ansvar, og dit forhold går i den rigtige retning. Museskridt måske, med usikkerheder ja, og en stor samtale i det nye år. Men I har det ellers godt sammen, sådan har det ikke været hele tiden, og derfor synes jeg netop, du skal passe godt på det.

Men nok om det, jeg tærsker langhalm.
2
aka Forbies

:gammel:
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Partråden

Indlægaf avdotja » 16. dec 2018, 12:08

Men er der ikke mulighed for at din kæreste kan finde en anden gruppe og I tre andre fortsætte sammen? For hvis jeg opfatter det korrekt, er det reelt din kæreste der ødelægger gruppen?

En fyr der “bare” havde brug for lidt ekstra hjælp fagligt, men ellers gjorde en indsats og var et godt gruppemedlem, ville jeg i hvert fald ikke selv smide ud. Slet ikke på bekostning af et “dårligt” gruppemedlem og her ville jeg være fuldstændig kold overfor om vedkommende var min kæreste eller ej - en kærestestatus giver ikke fripas til uhensigtsmæssig opførelse.
0

Tilbage til "Forhold og sex"