Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30224

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 28. mar 2018, 14:39

Når min mand er på arbejde, så afhænger det hele af, om der er telefon forbindelse eller ej. Er det ikke det, så står den på mail når han er på vagt og har satellit forbindelse. Så det kan være alt fra 30 sms på en dag, til et par dage uden kontakt.
Når han er hjemme udveksler vi typisk 4-5 sms`er i løbet af dagen, når jeg jo så er på arbejde. Men er der travlt skriver jeg at jeg ikke har tid. Vi ses jo indenfor nogle timer.
Det kommer nok også meget an på, hvilket job man har. Arbejder man som sygeplejerske, så er der nok ikke tid til at tjekke sin telefon mange gange i løbet af en vagt.
Dengang jeg arbejdede i butik var det helt og aldeles forbudt at hive sin telefon frem, andet i pauserne.
Et eller andet sted, er det jo lidt fjollet, at man ikke kan gå igennem en arbejdsdag uden at skulle kommunikere, med mindre det er noget akut/vigtigt. Det gjorde vi jo fint inden mobiltelefonerne kom ind i billedet.
Jeg er blev næsten efterlyst en gang, hvor jeg havde ladet mobilen blive hjemme og besluttede mig for at gå en længere tur med hunden pga vejret var så skønt. Min daværende kæreste havde ringet 10 gange, haft fat i både min far og en veninde, fordi jeg i en times tid ikke svarede min telefon....
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Partråden

Indlægaf Ficus » 28. mar 2018, 14:42

Ja, vi har snakket sammen 6 gange i telefon, måske samlet 15-20 min. Vi har snakket om booking af en lægetid, har spurgt om han kunne printe noget, om han havde nogle ønsker til aftensmad, har ringet og læst hans pasnummer op og snakket om hvad jeg skulle skrive i en vigtig mail. Så det er meget blandet.

Han har et job, hvor han godt kan gøre det, det er jeg jo klar over at ikke alle har. Når jeg er på arbejde, så kan jeg fx ikke, men jeg har ca 5 min pause hver time, hvor jeg så svarer, hvis der er noget. Med bare arbejder mener jeg at han sidder ved sin computer og laver sit arbejde, han skal ikke være på overfor andre mennesker (og han sidder ikke med kollegaer, men på eget kontor), “bare” var det ord jeg lige bedst kunne beskrive det med.

Jeg synes mange går lidt hårdt til Wunder8 og hendes reaktion, men det er nok ikke så underligt, når jeg kommer fra det her niveau :genert:
Senest rettet af Ficus 28. mar 2018, 14:57, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Partråden

Indlægaf FruKuk » 28. mar 2018, 15:03

Jeg ville blive totalt presset, hvis min mand ønskede at kommunikere med mig, mens jeg var på arbejde om stort og småt. Og det er ikke fordi, det ikke ville være muligt for mig, men jeg gider ikke. Når jeg arbejder, så arbejder jeg. Og jeg kan sagtens have læst en SMS, men ikke svaret på den. For så skete der måske lige noget. Eller jeg tænkte, at det kunne vente. Jeg er ikke ligeglad, men jeg prioriterer det heller ikke. Min mand ved, at det er sådan, jeg har det, så han ringer, hvis han har noget, der ikke kan vente.
13
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Partråden

Indlægaf Anilara » 28. mar 2018, 15:05

Ficus skrev:Ja, vi har snakket sammen 6 gange i telefon, måske samlet 15-20 min. Vi har snakket om booking af en lægetid, har spurgt om han kunne printe noget, om han havde nogle ønsker til aftensmad, har ringet og læst hans pasnummer op og snakket om hvad jeg skulle skrive i en vigtig mail. Så det er meget blandet.

Han har et job, hvor han godt kan gøre det, det er jeg jo klar over at ikke alle har. Når jeg er på arbejde, så kan jeg fx ikke, men jeg har ca 5 min pause hver time, hvor jeg så svarer, hvis der er noget. Med bare arbejder mener jeg at han sidder ved sin computer og laver sit arbejde, han skal ikke være på overfor andre mennesker (og han sidder ikke med kollegaer, men på eget kontor), “bare” var det ord jeg lige bedst kunne beskrive det med.

Jeg synes mange går lidt hårdt til Wunder8 og hendes reaktion, men det er nok ikke så underligt, når jeg kommer fra det her niveau :genert:

Jeg har et arbejde hvor jeg omkring 60% af tiden også sidder ved computer. F.eks hele dagen i dag.
Min arbejdsgiver ville synes det var fuldstændig uhørt hvis jeg brugte et kvarter på privat snak i arbejdstiden på én dag - selvfølgelig ikke hvis det var af min frokostpause.
Og så endda plus snapchat og sms'er!?
Jeg har virkelig, virkelig svært ved at sætte mig ind i det behov, at have så meget kontakt. Det indrømmer jeg blankt. Og jeg har svært ved at forstå at man kan undgå en irettesættelse, hvis det næsten er på daglig basis.
Jeg ville personligt se skævt til det, hvis en kollega brugte sin mobil så meget i arbejdstiden, mens jeg brugte tiden på arbejde.
Jeg føler ikke engang jeg er "skrap". Jeg kan sagtens forstå man lige har behov for en kop kaffe og en sms/ nogle minutter hvor man søger efter den nye sofa man ønsker sig. Det virker bare til at dreje sig om en del mere end det.
Senest rettet af Anilara 28. mar 2018, 15:11, rettet i alt 1 gang.
13
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Partråden

Indlægaf lulu-p » 28. mar 2018, 15:06

Ficus skrev:
Han har et job, hvor han godt kan gøre det, det er jeg jo klar over at ikke alle har. Når jeg er på arbejde, så kan jeg fx ikke, men jeg har ca 5 min pause hver time, hvor jeg så svarer, hvis der er noget. Med bare arbejder mener jeg at han sidder ved sin computer og laver sit arbejde, han skal ikke være på overfor andre mennesker, “bare” var det ord jeg lige bedst kunne beskrive det med.
:genert:


Jeg har også et job hvor det ville kunne lade sig gøre. Jeg sidder også det meste af tiden bag en PC. Det drejer sig selvfølgelig om, hvordan man er vant til at kommunikere, men jeg synes måske også det (i hvert fald i den grad i kommunikerer) er et spørgsmål om arbejdsmoral.

Mit udgangspunkt er, at hvis man løser sine opgaver tilfredsstillende og inden for deadline. Og hvis man som udgangspunkt er villig til at give en hånd når det kniber andre steder i afdelingen. Så er jeg flintrende ligeglad med om folk surfer i 5 minutter, går en tur, trækker frokostpausen lidt.

Men I sms'er og kommunikerer jo tæt på hver 10. Minut. Jeg kan ikke tænke andet, end at det ødelægger et arbejdsflow og koncentrationen.
9
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Partråden

Indlægaf Ficus » 28. mar 2018, 15:15

lulu-p skrev:
Ficus skrev:
Han har et job, hvor han godt kan gøre det, det er jeg jo klar over at ikke alle har. Når jeg er på arbejde, så kan jeg fx ikke, men jeg har ca 5 min pause hver time, hvor jeg så svarer, hvis der er noget. Med bare arbejder mener jeg at han sidder ved sin computer og laver sit arbejde, han skal ikke være på overfor andre mennesker, “bare” var det ord jeg lige bedst kunne beskrive det med.
:genert:


Jeg har også et job hvor det ville kunne lade sig gøre. Jeg sidder også det meste af tiden bag en PC. Det drejer sig selvfølgelig om, hvordan man er vant til at kommunikere, men jeg synes måske også det (i hvert fald i den grad i kommunikerer) er et spørgsmål om arbejdsmoral.

Mit udgangspunkt er, at hvis man løser sine opgaver tilfredsstillende og inden for deadline. Og hvis man som udgangspunkt er villig til at give en hånd når det kniber andre steder i afdelingen. Så er jeg flintrende ligeglad med om folk surfer i 5 minutter, går en tur, trækker frokostpausen lidt.

Men I sms'er og kommunikerer jo tæt på hver 10. Minut. Jeg kan ikke tænke andet, end at det ødelægger et arbejdsflow og koncentrationen.



Svarer dig og Anilara lidt i en.

Måske i snit hvert 10. minut, men der er gået timer i løbet af dagen hvor vi ikke har snakket.

På hans arbejdsplads er det sådan kulturen er, hvis man kan sige det sådan. De har alle nogle opgaver der skal klares, men det er mere eller mindre ligemeget om de gør det i går eller i morgen eller kl 7 om morgenen eller 21. De snakker alle privat eller kører ud og løber ærinder i arbejdstiden. Men de fleste har så eget kontor, inkl min kæreste. Til sommer sidder de interessede fx og ser TdF på arbejdet, inkl direktør, som er af typen der figurerer på lister i Børsen over fancy typer.

Der var på et tidspunkt også en snak herinde om hvordan der blev set på hjemmearbejde, hos dem er det det samme. Alle arbejder hjemme, nogle oftere end andre, og nogle arbejder mere end andre når de så gør det. Chefen og virksomheden er ligeglad, bare arbejdet bliver lavet tilfredsstillende.

Og det gør det.


Og som jeg skrev, så er jeg klar at ikke alle kan gøre det samme. Og jeg kan heller ikke selv når jeg er på arbejde. Som sagt var det et eksempel og jeg/vi har det helt fint med det og fortsætter gladeligt.


Han bliver i øvrigt ikke presset af det. Hvis han har travlt, møder eller en presserende deadline, så siger han det og svarer sjældnere og så er det også fint. Det er heller ikke mit indtryk at kollegaerne er andet end tilfredse med deres situation
Senest rettet af Ficus 28. mar 2018, 15:18, rettet i alt 1 gang.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Partråden

Indlægaf Slettet bruger » 28. mar 2018, 15:17

Jeg er nødt til at google den slags: http://borsen.dk/nyheder/generelt/artik ... _effektivt.

"Resultatet viser, at danskerne bruger tiden på jobbet bedre end i resten af verden. I alt løber den gennemsnitlige spildtid for en dansk videnmedarbejder op i 12 timer og 36 minutter om ugen. Det betyder, at den effektive arbejdsuge lyder på tre og en halv dag."

Så hvis man vil følge gennemsnittet, har man 2,5 timer om dagen til at tale i telefon med konen, bare man husker at være effektiv resten af tiden.
0
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Partråden

Indlægaf Lykke » 28. mar 2018, 17:52

Jeg tror bare ikke der sker nok spændende ting i min hverdag, til at jeg har brug for så meget kommunikation med manden.
Aftensmad - vi laver madplan.
Ting omkring barnet - hmm. Altså hvis barnet bliver ringet hjem fra vuggestue ville vi kommunikere. Men ellers ikke.
Lidt videoer på Instagram af barnet vil han eller jeg jo se i løbet af dagen. Men det er heller ikke rigtigt noget jeg eller han ville svare på.

Men det er jo sjovt der er så stor forskel.
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Partråden

Indlægaf Ladysparrow » 28. mar 2018, 18:15

Vi arbejder på skift sms'er meget i perioder når jeg er på arbejde. Mit arbejde tillader det da jeg selv styrer min arbejds tid og jeg går fx aldrig ud og shopper eller tager frokost. Spiser ved min plads og er temmelig ligeglad med om folk synes jeg sms'er meget. Jeg taler aldrig privat i telefon og internetshopper ikke. Selvfølgelig tjekker jeg ikke mobilen i møder ect. Så længe jeg når mit job og de andre projekter jeg løbende har ser jeg det som et afbræk og en lille pause. Oftest er det billeder af kattene eller andet dom ikke kræver mit svar. Min kæreste er bartender og svarer ikke så ofte på mine sms'er- han står heldigvis ikke med sin mobil i hånden på jobbet men i sine pauser så får jeg altid en lille besked og han skriver altid godnat. Han skriver også altid hvornår han er på vej hjem selvom han ved at jeg ligger og sover, så kan jeg se det hvis jeg skulle vågne inden han er hjemme.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41858

Re: Partråden

Indlægaf LaMariposa » 28. mar 2018, 18:30

Forskellen på min kæreste og mig...

DMI lover snestorm i slutningen af marts. Min kæreste synes, at det lyder hyggeligt og accepterer, at det jo er sådan, det er, og det kan man ikke gøre noget med. Jeg bliver fem år gammel igen og går og mugger over, at jeg synes, det er uretfærdigt, at det skal sne igen :genert:
2
:lun: Be brave
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Partråden

Indlægaf Aquadorable » 28. mar 2018, 18:33

Maanii skrev:Hos os sker der heller ikke noget spændende, vi skriver bare sammen fordi det er hyggeligt.

Vi sender hinanden sjove videoer, brokker os over vores kollegaer, skriver om ting vi glæder os til, laver interne jokes og den slags.

Bare fordi det er sjovt og hyggeligt.


Samme her :)
0
K - 12.06.18 :love:
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Partråden

Indlægaf IrmaPigen » 28. mar 2018, 22:14

LaMariposa skrev:Forskellen på min kæreste og mig...

DMI lover snestorm i slutningen af marts. Min kæreste synes, at det lyder hyggeligt og accepterer, at det jo er sådan, det er, og det kan man ikke gøre noget med. Jeg bliver fem år gammel igen og går og mugger over, at jeg synes, det er uretfærdigt, at det skal sne igen :genert:


Jeg bliver egentlig mest bare misundelig fordi han kører i en dejlig firehjulstrukket Audi, og jeg kører i en lille blikdåse :lol:
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9081
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Partråden

Indlægaf Purple Haze » 29. mar 2018, 07:39

Kæresten i går aftes:
Skal vi ikke op kl 8, så vi har god til til at nå alting?
Mig:
Jeg havde tænkt kl 10, men vågner jo nok før alligevel, så måske kl 9?
Ham:
Jeg kan jo også bare stå op og begynde.
Mig:
Det lyder dejligt, så er der friskbagte boller til når jeg står op (har fødselsdag)

I dag 9.40.
Ham:
Zzzzzzz....

:lol: :lol: :lol: :lol:

Typisk.
15
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Partråden

Indlægaf Æble » 29. mar 2018, 08:08

Nedenstående er en meget typisk korrespondence for os på en normal hverdag. Lige i fredags var min mand ude og spise med arbejdet. Vi har begge travlt på arbejdet så vi ringer kun sammen hvis det er vigtigt.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Partråden

Indlægaf Hunkat » 29. mar 2018, 08:52

^ "Dejligt"

:lol: jamen selv tak :P
9
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen

Tilbage til "Forhold og sex"