Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23360

Re: Partråden

Indlægaf Aragorn » 21. sep 2018, 05:27

Det er svært ikke at blive religiøs når man lever med min kæreste, for hun er guddommelig.
5

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4368

Re: Partråden

Indlægaf Q-beben » 21. sep 2018, 06:46

bluetof1 skrev: Til vores bryllup for en lille måned siden talte vi dog sammen et stykke tid og der sagde hun ret ligeud at hun ikke kan lide mig. Jeg fandt så aldrig ud af om det er noget personligt, eller om det er fordi min mands ekskone har vist sig at være et helvede og hun derfor er bange for, han har begået en ny fejl ved at være sammen med mig.


Uanset om det er personligt eller pga. din mands eks-kone, så er det så forkert at fortælle dig det til jeres bryllup. Hun kan da overhovedet ikke tillade sig at ødelægge noget, som burde være en herlig begivenhed. Din svigermor lyder som meget uempatisk, umoden og enormt egoistisk...

Kan blive helt gal i hovedet over at læse det. Respekt for, at du håndterer hende så "rummeligt".
5
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4368

Re: Partråden

Indlægaf Q-beben » 21. sep 2018, 06:55

Apropos det med svigermødre.

Min eks-svigermor brød sig bestemt heller ikke om mig i starten. Hun kom hele tiden til at kalde mig andre navne... som f.eks. eks-konens navn (som hun havde været så glad for).

Helt pinligt blev det efter et års tid til en større familiefest, hvor hun i sin velkomsttale fortalte lidt om hver gæst. Der kaldte hun mig tre forskellige navne, før hun kunne huske mit navn. Jeg kunne have kravlet i et musehul..., - jeg blev bare så flov.

Min eks-mand og jeg nåede ikke at snakke om episoden, men da vi sagde farvel sent ud på aftenen, sagde han til hende, at hvis hun ikke kunne finde ud af at opføre sig ordentlig overfor mig og tage positivt imod mig, så var det sidste gang, at hun så ham. Hun undskyldte og undskyldte... Og siden den dag opførte hun sig eksemplarisk over for mig. Rent faktisk endte det med over årene, at vi blev ret glade for hinanden :)
3
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Partråden

Indlægaf JoyNips » 21. sep 2018, 07:39

Min svigermor roder konsekvent rundt i navnene. Med 1 mand, 3 sønner og to svigerdøtre skulle man mene, det var til at ramme rigtigt, men den er næsten sikker hver gang :lol:
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Partråden

Indlægaf 1234 » 21. sep 2018, 07:46

JoyNips skrev:Min svigermor roder konsekvent rundt i navnene. Med 1 mand, 3 sønner og to svigerdøtre skulle man mene, det var til at ramme rigtigt, men den er næsten sikker hver gang :lol:


Altså min mands morfar sagde det forkerte navn til min mand to gange i hans tale til vores bryllup uden at opdage det.
Jeg ser ikke den slags som modvilje, men bare at folk er i samme boks i folks hoved :lol:
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19609

Re: Partråden

Indlægaf Animi » 21. sep 2018, 07:50

1234 skrev:
JoyNips skrev:Min svigermor roder konsekvent rundt i navnene. Med 1 mand, 3 sønner og to svigerdøtre skulle man mene, det var til at ramme rigtigt, men den er næsten sikker hver gang :lol:


Altså min mands morfar sagde det forkerte navn til min mand to gange i hans tale til vores bryllup uden at opdage det.
Jeg ser ikke den slags som modvilje, men bare at folk er i samme boks i folks hoved :lol:


Bingo! https://www.today.com/health/mixing-nam ... ubexchange
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Partråden

Indlægaf Stitch » 21. sep 2018, 08:29

JoyNips skrev:Min svigermor roder konsekvent rundt i navnene. Med 1 mand, 3 sønner og to svigerdøtre skulle man mene, det var til at ramme rigtigt, men den er næsten sikker hver gang :lol:


Min mor og hendes søstre kegler altid rundt i navnene. Det er stående joke i familien. Man skal bare være glad, hvis hundens navn ikke bliver nævnt før en selv :lol2:


Meeennn... i en tale.. Så skal man altså have styr på navnene.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Partråden

Indlægaf bluetof1 » 21. sep 2018, 10:14

Pga. en regning, der skulle have været betalt i august, men som banken bestemte sig for ikke at betale (pengene er væk og ingen kan fortælle mig hvor de er, men regningen er ikke betalt) så er vores tur til USA aflyst.
Biletter og bil var bestilt og betalt, hotellet bestilt, men ikke betalt. Så det er ret mange penge ud af vinduet, men jeg er nødt til at bruge pengene, der skulle bruges til hotellet på at betale den regning.
Men hey, til gengæld er vejret virkelig dårligt og jeg fik ikke det job jeg var til samtale på i dag. Silver lining lige der :rulle:

Manden er selvsagt noget træt af situationen. Det er jeg sådan set også.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4368

Re: Partråden

Indlægaf Q-beben » 21. sep 2018, 10:50

1234 skrev:
JoyNips skrev:Min svigermor roder konsekvent rundt i navnene. Med 1 mand, 3 sønner og to svigerdøtre skulle man mene, det var til at ramme rigtigt, men den er næsten sikker hver gang :lol:


Altså min mands morfar sagde det forkerte navn til min mand to gange i hans tale til vores bryllup uden at opdage det.
Jeg ser ikke den slags som modvilje, men bare at folk er i samme boks i folks hoved :lol:


Der var ingen tvivl om, at min svigermor gjorde det med vilje... Det var sådan noget lige som: "Min søn har fået en ny kæreste, som hedder... Anette... Nej, det hedder hun ikke. Det var jo din tidligere kæreste. Amalie... nej. Nu har jeg det... Det er XX"

Og konsekvent, når vi var sammen, ignorerede hun mig. Når jeg talte til hende, lod hun, som om hun ikke hørte det. Hun var en strigle i starten af vores forhold. Men som sagt endte vi med at blive bedste venner... Det tog sin tid, men vi kom derhen.

Men hun havde bare den der spidse måde at håndtere folk på, som hun ikke kunne lide. Det gjaldt ikke kun for mig :)
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16241
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1408
Likede indlæg: 30216

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 21. sep 2018, 11:11

bluetof1 skrev:Pga. en regning, der skulle have været betalt i august, men som banken bestemte sig for ikke at betale (pengene er væk og ingen kan fortælle mig hvor de er, men regningen er ikke betalt) så er vores tur til USA aflyst.
Biletter og bil var bestilt og betalt, hotellet bestilt, men ikke betalt. Så det er ret mange penge ud af vinduet, men jeg er nødt til at bruge pengene, der skulle bruges til hotellet på at betale den regning.
Men hey, til gengæld er vejret virkelig dårligt og jeg fik ikke det job jeg var til samtale på i dag. Silver lining lige der :rulle:

Manden er selvsagt noget træt af situationen. Det er jeg sådan set også.


Sikke noget møg da. Men hvis pengene er hævet fra din konto, må banken da kunne se, hvor de er ført hen?

Amen til resten, mit humør er seriøst også skod for tiden.
1
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Partråden

Indlægaf bluetof1 » 21. sep 2018, 11:13

TinaW skrev:
bluetof1 skrev:Pga. en regning, der skulle have været betalt i august, men som banken bestemte sig for ikke at betale (pengene er væk og ingen kan fortælle mig hvor de er, men regningen er ikke betalt) så er vores tur til USA aflyst.
Biletter og bil var bestilt og betalt, hotellet bestilt, men ikke betalt. Så det er ret mange penge ud af vinduet, men jeg er nødt til at bruge pengene, der skulle bruges til hotellet på at betale den regning.
Men hey, til gengæld er vejret virkelig dårligt og jeg fik ikke det job jeg var til samtale på i dag. Silver lining lige der :rulle:

Manden er selvsagt noget træt af situationen. Det er jeg sådan set også.


Sikke noget møg da. Men hvis pengene er hævet fra din konto, må banken da kunne se, hvor de er ført hen?

Amen til resten, mit humør er seriøst også skod for tiden.


Det skulle man tro.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Partråden

Indlægaf Hunkat » 21. sep 2018, 11:23

Vi havde en 'sjov' oplevelse i dag. I går ringede en veninde og sagde at hun lige havde set et af vores bryllupsbilleder på DR2.

Øøh... nå! Det var vi så ret overraskede over at høre, for vi har været meget private med vores billeder, selv i familien skal man spørge pænt og love man ikke videresender for at få dem tilsendt.
Så i dag kontaktede jeg fotografen som også blevet meget overrasket og vred (på dem, ikke os). På under to timer havde han fået fat i selskabet som lagde sig fladt ned og undskyldte. De fjerner billedet så hurtigt som muligt og der kommer muligvis også nogle penge ud af det (dem er vi jo ligeglad med men altså..)

Forstadsaction for alle pengene :lol:
5
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17192
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41805

Re: Partråden

Indlægaf LaMariposa » 21. sep 2018, 11:26

TakeAChanceOnMe skrev:Jeg bliver lidt træt i hovedet over min kæreste nogle gange. Specielt når jeg synes vi har haft nogle dage hvor jeg føler det hele klikker og at vi som par har et højere niveau af samhørighed. Havde en veninde på besøg i går, hvor han også var hjemme. Det var så hyggeligt og kunne mærke at vi komplimenterede hinanden godt, uden at være for meget. Derefter havde jeg en virkelig øv-oplevelse i forbindelse med hesteejer, som har påvirket mig i dag også. Der har han virkelig bare været min klippe og været helt fantastisk.

Men nu hvor jeg skal arbejde fra 7.55-14.55 og så fra 15.00-22.30 og derfor har spurgt om han kan køre mig hjem om aftenen efter sidste vagt (fodboldkamp), som han alligevel skal til, synes han jeg er urimelig. Hvad nu hvis han vil have et par øl med hans venner?
Kan mærke jeg bliver helt vred og skuffet inden i. Han kan da sagtens tage til kampen og ses med sine venner uden at drikke sig i over grænsen. Der er derudover minimum 22 hjemmekampe på et år foruden denne, så det er ikke fordi han aldrig har mulighed for øl med vennerne i forbindelse med en kamp. Han sagde at han sagtens kunne forstå hvorfor jeg gerne ville slappe af efter min vagt, men han var ikke sikker på han gad.
Vi er begge to på stadion alligevel, så enten tager vi hjem sammen eller også tager vi samme rejse hver for sig.

Kan bare mærke på mig selv at jeg synes han er skide dum for ikke at sige ja med det samme. Jeg kører fanme hans halv fulde person hjem efter alle andre kampe - og ja, han kan da godt tage hjem selv, men det virker bare lidt dumt at bruge penge på transport når jeg alligevel kører derfra. Og den eneste grund til at jeg arbejder så meget er fordi han udtrykte bekymring for om han ville stå alene med regningerne indtil jeg starter fuldtidsarbejde.

Føler mig ærlig talt noget skodbehandlet og er godt nok færdig med at prøve at tage hensyn når han har stressede perioder på arbejdet... Amen har du arbejdet nat? Jo, forstår da godt du er træt og gerne vil slappe af - men hvad hvis nu jeg gerne vil have brunch party for 10 nærmest vennner og veninder? :rulle: . Nu var det hele lige så godt ellers! :ninja:
(Og ja, jeg bliver barnlig når jeg føler mig uretfærdigt behandlet/mine hensyn ikke bliver gengældt)


Med alle forbehold for, at vi herinde kun kender til dele af jeres forhold, kun din side af det osv., så kan jeg ikke lade være med at tænke på, om du af og til overvejer, om du og din kæreste er gode for hinanden?
22
:lun: Be brave
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Partråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 21. sep 2018, 12:42

LaMariposa skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Jeg bliver lidt træt i hovedet over min kæreste nogle gange. Specielt når jeg synes vi har haft nogle dage hvor jeg føler det hele klikker og at vi som par har et højere niveau af samhørighed. Havde en veninde på besøg i går, hvor han også var hjemme. Det var så hyggeligt og kunne mærke at vi komplimenterede hinanden godt, uden at være for meget. Derefter havde jeg en virkelig øv-oplevelse i forbindelse med hesteejer, som har påvirket mig i dag også. Der har han virkelig bare været min klippe og været helt fantastisk.

Men nu hvor jeg skal arbejde fra 7.55-14.55 og så fra 15.00-22.30 og derfor har spurgt om han kan køre mig hjem om aftenen efter sidste vagt (fodboldkamp), som han alligevel skal til, synes han jeg er urimelig. Hvad nu hvis han vil have et par øl med hans venner?
Kan mærke jeg bliver helt vred og skuffet inden i. Han kan da sagtens tage til kampen og ses med sine venner uden at drikke sig i over grænsen. Der er derudover minimum 22 hjemmekampe på et år foruden denne, så det er ikke fordi han aldrig har mulighed for øl med vennerne i forbindelse med en kamp. Han sagde at han sagtens kunne forstå hvorfor jeg gerne ville slappe af efter min vagt, men han var ikke sikker på han gad.
Vi er begge to på stadion alligevel, så enten tager vi hjem sammen eller også tager vi samme rejse hver for sig.

Kan bare mærke på mig selv at jeg synes han er skide dum for ikke at sige ja med det samme. Jeg kører fanme hans halv fulde person hjem efter alle andre kampe - og ja, han kan da godt tage hjem selv, men det virker bare lidt dumt at bruge penge på transport når jeg alligevel kører derfra. Og den eneste grund til at jeg arbejder så meget er fordi han udtrykte bekymring for om han ville stå alene med regningerne indtil jeg starter fuldtidsarbejde.

Føler mig ærlig talt noget skodbehandlet og er godt nok færdig med at prøve at tage hensyn når han har stressede perioder på arbejdet... Amen har du arbejdet nat? Jo, forstår da godt du er træt og gerne vil slappe af - men hvad hvis nu jeg gerne vil have brunch party for 10 nærmest vennner og veninder? :rulle: . Nu var det hele lige så godt ellers! :ninja:
(Og ja, jeg bliver barnlig når jeg føler mig uretfærdigt behandlet/mine hensyn ikke bliver gengældt)


Med alle forbehold for, at vi herinde kun kender til dele af jeres forhold, kun din side af det osv., så kan jeg ikke lade være med at tænke på, om du af og til overvejer, om du og din kæreste er gode for hinanden?



Det er jeg på ingen måde i tvivl om at vi er. Vi har tydeligvis bare nogle forskelle, hvilket jeg tror alle har. Jeg åbner op for mine frustrationer herinde, for det første fordi jeg ikke rigtig har andre - alle mine venner er i udlandet og derudover singler, uden nogensinde at have været i et forhold. For det andet fordi det er rart at få andres perspektiv på tingene. Jeg er god til at være en drama queen og specielt derfor er det rart nogle gange lige at lukke luften ud i et neutralt fora.

Dog virker det til at lige meget hvad der sker, så bliver der sat spørgsmålstegn ved forholdet og om min kæreste er en god person.
Det er han - langt bedre end jeg er. Hvis forholdet var mere dårligt end godt, så kan jeg godt love dig for at jeg ikke blev i det længe.
2
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Partråden

Indlægaf JoyNips » 21. sep 2018, 12:46

Takeachance: jeg er sikker på, der også er rigtig meget godt at sige om din kæreste og masser af positive ting, du ikke skriver og som vi derfor ikke ser. Vi kan bare godt lide dig og synes du er bedre værd end den behandling, du beskriver herinde :kys:
8
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Forhold og sex"