Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Partråden

Indlægaf Lykke » 12. okt 2019, 14:51

Anilara skrev:
Lykke skrev:Vi har besluttet os for at have så lave faste udgifter som muligt. Så vi ønsker ikke at eje, men at kunne bruge vores penge på oplevelser og god mad fx.
Jeg oplever at alle i omgangskredsen, får børn, bliver gift og køber et stort hus - hvor der er mange projekter. Vi kan ikke lave sådan nogle husrenoveringsting, og ønsker at bruge weekender og ferier med zoobesøg, teater, afslapning og sådan, og ikke med arbejdsprojekter. Men sådan er vi jo så forskellige, og mange vil gerne fortælle os at vi er dumme, fordi vi smider penge væk på husleje. Men dem om det, jeg skriver en mail til varmemesteren når der er noget som skal fikset, og det passer perfekt til mit overskud i hverdagen.

Jeg har lavere faste udgifter efter jeg købte, frem for lejede - afdraget på realkreditlånet samt ejerforeningen er simpelthen lavere end en husleje for samme størrelse lejlighed i mit tilfælde.
Jeg har det nemlig som jer; hellere tid og råd til kultur, rejser, madoplevelse mv, end husrenovering, børn, havearbejde og biludgifter eksempelvis.
Og så er der en visevært i ejerforeningen som endda står for en del af de trælse opgaver.


Ja, for mig handler det enormt meget om ansvar. Det ønsker jeg ikke at have for bolig.
0
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: Partråden

Indlægaf Primerose » 12. okt 2019, 16:20

Jeg er ret træt af mig selv i dag. Min kæreste og jeg har i lang tid været inviteret til stor fødselsdag hos en af hans bedste kammerater. Det foregår langt væk, så det er med overnatning i en stor sovesal på stedet.
Jeg har været sådan lidt “arrhhh”, fordi jeg ikke er så meget til fælles sovesal, men okay, min kæreste glædede sig. Det er desuden en temafest, og det er jeg til gengæld ret meget til.
Men skæbnen ville det sådan, at jeg er blevet temmelig sløj med ondt i øret/hovedet og forkølelse- så efter en del overvejelse er jeg blevet hjemme. Min kæreste er naturligvis taget afsted, hvilket han absolut også skulle.
Men jeg føler lidt, at vi godt kunne have brugt en festlig aften og nat sammen, da tiden i øjeblikket går meget med at min kæreste træner enormt hårdt og derfor er træt og udmattet, når han er hjemme (han træner til et helt særligt formål, så der er en ende på det om nogle måneder).
Og åh... så har jeg sådan en irrationel frygt for, om han måske kunne tro at jeg “pjækker” fra festen, fordi jeg ikke var helt så begejstret for overnatningskonceptet som ham.
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 666
Likede indlæg: 21041

Re: Partråden

Indlægaf catnip » 12. okt 2019, 16:28

Vi købte lejlighed sammen efter et år. Vi bor forholdsvist billigt og centralt i forhold til arbejde, by, kultur og natur, i en lejlighed vi i princippet kan blive gamle i. Vi prioriterede at vi ikke ville være house poor, og have råd til rejser, båd, madoplevelser osv. Af og til drømmer vi om et hus på landet med egen køkkenhave og dyr...men helt ærligt har ingen af os tid eller overskud til den vedligeholdelse et hus med have kræver.
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Partråden

Indlægaf Zonta » 12. okt 2019, 16:56

Jeg er sådan lidt træt af det herhjemme. Vi bliver ved med at køre lidt i de samme mønstre og kan ikke rigtig bryde ud af dem.
Det går især meget på, at vores økonomi ikke er super god. Generelt er det vores problem, at min mand ikke tager initiativ til noget. Jeg tager initiativet og får idéerne, men mangler overskuddet til at gennemføre tingene og holde fast i dem. Og vi synes begge, at den andens opførsel er irriterende.
Samtidig prøver vi at få hverdagen til at fungere med stort hus, hund, bil, jobs og barn - og det er svært for os at gøre andet end bare at holde hovedet oven vande.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14691

Re: Partråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 13. okt 2019, 10:47

Jeg synes det hele er lidt svært for tiden. Ikke som sådan på grund af os som par, men vi er bare begge fuldkommen kørt i jorden af alt det lort der foregår med huset og følger med ved at leve et andet sted ingen af os virkelig er tilpasse med.

Vi sover begge dårligt og vågner 4-5 gange pr nat uden at kunne falde i søvn igen. Manglende appetit og overskud. Min kæreste er heldig fordi hans arbejdsplads er super forstående, så de giver ham ret meget fleksibilitet. Jeg er max presset fordi jeg føler at jeg kommer i problemer for at spørge om fleksibiliten til at få styr på alting.
At jeg så føler mig så presset gør at jeg har svært ved at ordne de små ting hjemme såsom madlavning, rengøring og vasketøj. Jeg kan bare slet ikke overskue det. Ligeså snart jeg kommer ind af døren falder jeg bare sammen og er egentlig klar til at gå i seng.

Jeg tror det hjælper enormt at vi begge ved hvad den anden går igennem og der er virkelig ingen sure miner i mellem os over at den ene ikke lige kan overskue x og den anden ikke kan overskue y. Men det er samtidig virkelig svært at holde fast i at vi også skal være sammen om ting og have plads til at være kærester, når det hele er så bagvendt og vi samtidig er så nedkørte.

Vi skal til møde i morgen med kommunen (de har nemlig også fucket up i hele denne sag) og derefter prøver vi begge at få en samtale med vores læger, så vi kan få en snak om hvordan det påvirker os psykisk og fysisk. Synes bare det er hårdt lige pt.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Partråden

Indlægaf IrmaPigen » 13. okt 2019, 11:16

TakeAChanceOnMe skrev:Jeg synes det hele er lidt svært for tiden. Ikke som sådan på grund af os som par, men vi er bare begge fuldkommen kørt i jorden af alt det lort der foregår med huset og følger med ved at leve et andet sted ingen af os virkelig er tilpasse med.

Vi sover begge dårligt og vågner 4-5 gange pr nat uden at kunne falde i søvn igen. Manglende appetit og overskud. Min kæreste er heldig fordi hans arbejdsplads er super forstående, så de giver ham ret meget fleksibilitet. Jeg er max presset fordi jeg føler at jeg kommer i problemer for at spørge om fleksibiliten til at få styr på alting.
At jeg så føler mig så presset gør at jeg har svært ved at ordne de små ting hjemme såsom madlavning, rengøring og vasketøj. Jeg kan bare slet ikke overskue det. Ligeså snart jeg kommer ind af døren falder jeg bare sammen og er egentlig klar til at gå i seng.

Jeg tror det hjælper enormt at vi begge ved hvad den anden går igennem og der er virkelig ingen sure miner i mellem os over at den ene ikke lige kan overskue x og den anden ikke kan overskue y. Men det er samtidig virkelig svært at holde fast i at vi også skal være sammen om ting og have plads til at være kærester, når det hele er så bagvendt og vi samtidig er så nedkørte.

Vi skal til møde i morgen med kommunen (de har nemlig også fucket up i hele denne sag) og derefter prøver vi begge at få en samtale med vores læger, så vi kan få en snak om hvordan det påvirker os psykisk og fysisk. Synes bare det er hårdt lige pt.


Hvad er det da med jeres hus?

Jeg er lige tændt total af på kæresten i telefonen.

Fordi jeg har rendt rundt og ledt efter et mundstykke til en tapetdamper. Som han har flyttet. Jeg havde taget det med hjem til ham for at rengøre det. Han har kørt det hjem i min lejlighed igen, uden at fortælle det til mig. Så jeg har her til morgen rendt rundt og ledt efter det hos ham.

Jeg bliver idiot af, at han ikke kan finde ud af at kommunikere sådanne ting ud. Samtidig med at han ikke lytter til hvad jeg siger til ham.

Forleden skulle han male to vægge for mig. Jeg havde forberedt det hele til ham. Jeg havde også sagt til ham aftenen inden, at jeg havde lagt en rulle frem til ham i værelset, hvor der skulle males. Og at jeg havde sat en maler bakke frem til ham. Og at han skulle bruge den malerbakke, der havde været brugt i forvejen. Jeg havde samtidig forklaret ham at der lå en ny indpakket malerbakke med en maler rulle i. Men at det skulle han ikke pakke op og bruge (jeg havde købt et ekstremt billigt sæt fordi jeg var i tvivl om der var en malerbakke i forvejen inde i lejligheden - men der var en bakke derinde så den nye ville jeg tage med ud i min anden lejlighed og bruge der. Rullen ville jeg så bare smide ud, fordi den nok ikke var noget værd)

Da jeg så kommer hjem fra job i fredags, hvor han har været inde og male brokkede han sig over, det var en virkelig dårlig rulle, jeg havde lagt til ham, og den gav et elendigt resultat fordi den rullede dårligt.. Jeg spurgte han så, hvilken rulle han havde brugt. Og han havde selvfølgelig pakket det nye sæt op og brugt det :rulle:

Samtidig havde jeg bedt ham hive nogle rawplugs ud af værelsets tredje væg. For jeg kunne ikke få dem ud. Og så putte pollyfilla i dem første gang. Det havde han så glemt at gøre, da han kørte derinde fra.

Jeg ved godt det er små ting. Men jeg har sådan en følelse af, jeg lige så godt kunne tale til en dør, når jeg forsøger at sige noget til ham.
1
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14691

Re: Partråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 13. okt 2019, 11:25

IrmaPigen skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Jeg synes det hele er lidt svært for tiden. Ikke som sådan på grund af os som par, men vi er bare begge fuldkommen kørt i jorden af alt det lort der foregår med huset og følger med ved at leve et andet sted ingen af os virkelig er tilpasse med.

Vi sover begge dårligt og vågner 4-5 gange pr nat uden at kunne falde i søvn igen. Manglende appetit og overskud. Min kæreste er heldig fordi hans arbejdsplads er super forstående, så de giver ham ret meget fleksibilitet. Jeg er max presset fordi jeg føler at jeg kommer i problemer for at spørge om fleksibiliten til at få styr på alting.
At jeg så føler mig så presset gør at jeg har svært ved at ordne de små ting hjemme såsom madlavning, rengøring og vasketøj. Jeg kan bare slet ikke overskue det. Ligeså snart jeg kommer ind af døren falder jeg bare sammen og er egentlig klar til at gå i seng.

Jeg tror det hjælper enormt at vi begge ved hvad den anden går igennem og der er virkelig ingen sure miner i mellem os over at den ene ikke lige kan overskue x og den anden ikke kan overskue y. Men det er samtidig virkelig svært at holde fast i at vi også skal være sammen om ting og have plads til at være kærester, når det hele er så bagvendt og vi samtidig er så nedkørte.

Vi skal til møde i morgen med kommunen (de har nemlig også fucket up i hele denne sag) og derefter prøver vi begge at få en samtale med vores læger, så vi kan få en snak om hvordan det påvirker os psykisk og fysisk. Synes bare det er hårdt lige pt.


Hvad er det da med jeres hus?


Det blev oversvømmet to gange indenfor 24 timer med kloakvand pga. en fejl hos United Utilities. Så det hele kunne være undgået. Hele underetagen stod under vand, så alt der har været i kontakt med vandet er kylet ud. De nederste 50 cm af væggene er revet ned, køkkenet er revet ned, toilettet og vask er revet ned, gulvene er taget op, alle vores hvidevarer er smidt ud.
Det har været et total mareridt og det er on going. Vi kan ikke bo i huset, da det er vurderet sundhedsskadeligt indtil de har fikset det.

Derudover blev min bil totalskadet da den også stod under vand og har taget vand ind i kabinen.
0
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Partråden

Indlægaf Muspel » 17. okt 2019, 12:35

Mistermor skrev:Min kærestes datter på 19, som har været indlagt på psykiatrisk for nylig kommer på besøg med overnatning i morgen. Hun kommer dog først sidst på dagen, fordi hun lige skal omkring et fængsel ved Horsens, hvor hendes kæreste/ven sidder. - Jeg har ikke set hende i flere år.

Lørdag bliver hun hentet af min kærestes eks og hendes samlever, fordi de også kan hente broren på 16, som vi ser oftere, fordi han har en kæreste i området.

Det trækker tænder ud!

Jeg VIL virkelig gerne, at min kæreste har kontakt med sine børn. Jeg ønsker i princippet også at have et godt forhold til dem, jeg er bare enormt usikker på, hvad deres indstilling til mig er.(der har været masser af løgn og anklager) Selvom det jo kan være ligegyldigt, så længe vi ikke taler om det. Så det er bare virkelig akavet, og jeg er vældig bekymret (fordi det er en af mine spidskompetencer)

Og hvad nu, når de henter? Skal de så ind i vores hjem? Det er trods alt også min kærestes hjem, nu hvor vi er flyttet sammen. Jeg bærer meget nag til ekskonen og vil ikke være sammen med hende eller tale med hende. Men jeg kan jo gå en tur eller besøge min nabo eller min mor....

Jeg har ikke talt med min kæreste om det endnu, men jeg synes, det lød, som om han ikke tænkte, at de skulle ind, - men det vil jo være af hensyn til mig, fordi han ved, jeg ikke vil være i stue med hende.



Ville du have det nemmere med, de kom ind, hvis du ikke var hjemme? For så vil jeg foreslå en tur ud af huset for dig omkring afhentningstid. Ellers ville jeg bede min kæreste om ikke at invitere ind.

At datteren kun kommer kort er måske ok, når det er første gang i så lang tid? Jeg ville nok vælge en strategi om at have ‘noget’ at lave sammen. Fx foreslå en tur ud at gå om formiddagen eller lign

Jeg (tror jeg )kan høre på dig, at du ikke synes det er spor fedt med en kæreste i fængsel. Det bliver du nok nødt til at pakke væk og droppe at mene noget om, hvis I skal have en god oplevelse med besøget.
4
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Partråden

Indlægaf IrmaPigen » 17. okt 2019, 14:23

Vi er på kæreste tur.

Jeg har foræret kæresten et cashmere uldhalstørklæde. Så det lille pus ikke bliver snottet og hoster. (han kan seriøst hoste i 14 dage, hvis han får kulde på hals og bryst)

Nu ligger han og blunder. Og jeg sidder og pimper bøhmisk sekt fra minibaren. Det er megahyggeligt.
7
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Partråden

Indlægaf FruKuk » 17. okt 2019, 14:34

IrmaPigen skrev:Vi er på kæreste tur.

Jeg har foræret kæresten et cashmere uldhalstørklæde. Så det lille pus ikke bliver snottet og hoster. (han kan seriøst hoste i 14 dage, hvis han får kulde på hals og bryst)

Nu ligger han og blunder. Og jeg sidder og pimper bøhmisk sekt fra minibaren. Det er megahyggeligt.


Lyder skønt :love:
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Partråden

Indlægaf IrmaPigen » 17. okt 2019, 14:43

Mistermor skrev:Min kærestes datter på 19, som har været indlagt på psykiatrisk for nylig kommer på besøg med overnatning i morgen. Hun kommer dog først sidst på dagen, fordi hun lige skal omkring et fængsel ved Horsens, hvor hendes kæreste/ven sidder. - Jeg har ikke set hende i flere år.

Lørdag bliver hun hentet af min kærestes eks og hendes samlever, fordi de også kan hente broren på 16, som vi ser oftere, fordi han har en kæreste i området.

Det trækker tænder ud!

Jeg VIL virkelig gerne, at min kæreste har kontakt med sine børn. Jeg ønsker i princippet også at have et godt forhold til dem, jeg er bare enormt usikker på, hvad deres indstilling til mig er.(der har været masser af løgn og anklager) Selvom det jo kan være ligegyldigt, så længe vi ikke taler om det. Så det er bare virkelig akavet, og jeg er vældig bekymret (fordi det er en af mine spidskompetencer)

Og hvad nu, når de henter? Skal de så ind i vores hjem? Det er trods alt også min kærestes hjem, nu hvor vi er flyttet sammen. Jeg bærer meget nag til ekskonen og vil ikke være sammen med hende eller tale med hende. Men jeg kan jo gå en tur eller besøge min nabo eller min mor....

Jeg har ikke talt med min kæreste om det endnu, men jeg synes, det lød, som om han ikke tænkte, at de skulle ind, - men det vil jo være af hensyn til mig, fordi han ved, jeg ikke vil være i stue med hende.


Puha, det lyder som om du bruger enormt mange energier på at bekymre dig på forhånd og på at bekymre dig om, hvad andre måtte tænke om dig.

Måske handler det lige om du får meldt klart ud til din kæreste. Hey, jeg har det lidt skidt med situation x. Og så kan i jo tage en åben snak om det.
1
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Partråden

Indlægaf Zombie » 17. okt 2019, 16:10

Min hund var rigtig syg i flere dage og jeg var ærlig talt pisse bekymret for hende. Hun havde hverken spist eller haft afføring i 3 dage, men dog drukket og haft ok humør, omend ikke energi.
Efter probiotika fra dyrlægen og skånekost er hun stille og roligt ved at komme sig.

Jeg afspadserede i dag, dels for at gå med hende når hun trængte og dels for at sove, efter hun skulle ud kl 3 i nat.

Min mand er bare så sød. Det er jo ikke hans hund, og han kunne ikke lide hunde inden vi fandt sammen, men han elsker jo nu min hund. Han havde tilbudt at arbejde hjemmefra fra middag, og skubbe nogle arbejdsopgaver jeg ved, han helst ville have klaret i denne uge.

Det er meget længe siden, jeg har haft den slags opbakning og hjælp til min hund, så det føles meget uvant. Jeg er vildt glad for det, men bruger det kun hvis det er absolut nødvendigt.

Og hunden er også glad for min mand, det er helt tydeligt. Så det er dejlig.
15
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Partråden

Indlægaf Q-beben » 18. okt 2019, 07:13

Jeg har lige købt hus, så næsten al vores tid går med at renovere... og jeg elsker det :)

Min kæreste er det modsatte af en håndværker/gør det selv... Han har heller ingen interesse for det og har altid selv købt løsninger fremfor selv at gøre det.

Alligevel lægger han al sin energi i at hjælpe. Han går grundigt til værks, forbereder os ved at se youtube videoer, spørger alle i sin omgangskreds om gode råd, og knokler på sammen med mig.

Og så har vi det bare så godt under arbejdet... Vi kan både være musestille, pjatte, være frække, snakke dybt...

Det føles bare rigtig godt det hele :)
Senest rettet af Q-beben 18. okt 2019, 08:24, rettet i alt 1 gang.
23
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Partråden

Indlægaf FruKuk » 18. okt 2019, 07:24

Lemonella skrev:Vågnede tidligt med disse strofer i hovedet: Åh, hvilken morgenstund, solen er rød og rund, Nina er gået i bad og jeg spiser ostemad. Livet er ikke det værste man har og om lidt er kaffen klar”. :D
Da uret ringer, sidder jeg med min morgenkaffe i stuen og kæresten kommer ind, kysser mig godmorgen og siger “jeg smutter efter morgenbrød, jeg har snuppet en flexdag”.
Det bliver i sandhed Lemonellas lykkelige dag :lun:


Sikke en dejlig overraskelse :lun: Nyd dagen
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14691

Re: Partråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 18. okt 2019, 10:31

Min kæreste regnede selv ud at det ikke var en særlig fint at tage ud med sin ven for én øl og så blive væk indtil 10:30 i dag. Altså han var da flink nok at skrive til mig 02.30 at han blev hos hans ven :rulle: .
Jeg var ikke særlig imponeret.

Han kom hjem og sagde selv at det var faktisk ikke særlig pænt gjort når nu vi havde aftalt at handle og lave mad sammen. Så nu har han tilbudt mig hans billet til United v Liverpool på søndag.
Jeg er lidt imponeret over at han selv har regnet ud at jeg ikke kan blive ved med at være sur når han bruger fodbold som forsoningsgave :lol:
3

Tilbage til "Forhold og sex"