Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4864

Re: Partråden

Indlægaf Patience » 3. jan 2019, 22:10

Ja, vi kan sagtens have sex selvom jeg har menstruation - vi er begge to ligeglade.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Partråden

Indlægaf Pandesteg » 3. jan 2019, 23:10

LadyFox skrev:
Sophaya skrev:Har i sex under menstruation? Vi er ret uenige om, hvad der er normalt på det punkt :lol:

Ja, helst. Det hjælper på smerterne synes jeg, og det skulle også forkorte/mindske blødningerne, har jeg hørt.


Hvordan skulle det forkorte/mindske blødning? :gruble:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Partråden

Indlægaf Neenah » 4. jan 2019, 03:39

Sophaya skrev:Har i sex under menstruation? Vi er ret uenige om, hvad der er normalt på det punkt :lol:

Nej. Jeg har ikke rigtig lyst og kan sagtens vente. Men det kommer an på mængde og smerter - pt har jeg ikke haft mens i et år pga graviditet og amning, så jeg er spændt på at se hvordan det har ændret sig.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Partråden

Indlægaf Fru Sunshine » 4. jan 2019, 05:15

Mine blødninger er long gone, men mens jeg havde dem, gad jeg ikke sex under menstruation. Jeg syntes, det var ulækkert med blod over det hele.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Partråden

Indlægaf LadyFox » 4. jan 2019, 05:59

Pandesteg skrev:
LadyFox skrev:
Sophaya skrev:Har i sex under menstruation? Vi er ret uenige om, hvad der er normalt på det punkt :lol:

Ja, helst. Det hjælper på smerterne synes jeg, og det skulle også forkorte/mindske blødningerne, har jeg hørt.


Hvordan skulle det forkorte/mindske blødning? :gruble:


Altså, jeg ved ikke om det er rigtigt, men det lyder da meget godt.
"Det sker, fordi kroppen producerer mere af hormonet prostaglandin under en orgasme, som er med til at afhjælper kramperne og som fremskynder blødningerne. Du kan endda opleve, at din blødningsperiode bliver kortere, fordi du “speed-bløder” under orgasmen, når din livmoder trækker sig sammen."

https://www.seoghoer.dk/det-fraekke/sex ... ller-no-go
1
...
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16079
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 4. jan 2019, 06:05

Vi har ikke sex under menstruation. Men jeg timer den så også, så jeg altid har det, mens min mand er ude at arbejde.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Partråden

Indlægaf FormerlyKnownAs » 4. jan 2019, 06:26

LadyFox skrev:
Pandesteg skrev:
LadyFox skrev:
Sophaya skrev:Har i sex under menstruation? Vi er ret uenige om, hvad der er normalt på det punkt :lol:

Ja, helst. Det hjælper på smerterne synes jeg, og det skulle også forkorte/mindske blødningerne, har jeg hørt.


Hvordan skulle det forkorte/mindske blødning? :gruble:


Altså, jeg ved ikke om det er rigtigt, men det lyder da meget godt.
"Det sker, fordi kroppen producerer mere af hormonet prostaglandin under en orgasme, som er med til at afhjælper kramperne og som fremskynder blødningerne. Du kan endda opleve, at din blødningsperiode bliver kortere, fordi du “speed-bløder” under orgasmen, når din livmoder trækker sig sammen."

https://www.seoghoer.dk/det-fraekke/sex ... ller-no-go


Den er god nok med Prostaglandin produktionen og sammentrækningerne. Det er samme effekt man kan have gavn af til at en fødsel igang ;)

Til spørgsmålet, nej ingen sex under mens. Synes det er meget lidt lækkert
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Partråden

Indlægaf Hunkat » 4. jan 2019, 07:27

Sophaya skrev:Vi købte en killing sammen i starten af december, så vi har nu to katte. Hver gang han ringer hjem fra England spørger han, hvordan “drengene” har det :lol:


Min mand giver altid katten et godnatkys fra mig når jeg går i seng først :lun: Og vi er totalt mommy and daddy når vi snakker med katten. Det er da helt normal opførsel fra din mands side :fløjt:
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Partråden

Indlægaf lillebjoern » 4. jan 2019, 09:27

Jeg har ikke så ofte menstruation, men jeg kan ikke så godt lide at have sex under menstruation. Ingen af os - særligt min kæreste - er særligt sarte overfor kropsvæsker, men det bryder jeg mig bare ikke om. Ved ikke hvorfor :gruble:
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Partråden

Indlægaf Æble » 4. jan 2019, 09:34

Jeg har så svært ved at føle min kærlighed for tiden :( Vi havde et stort skænderi inden jul, men derefter en rigtig god snak hvir jeg følte at det faldt i hak igen. Men er følelsesløs. Har lidt af vinterdepressioner i mange år nu, og ved ikke om det spiller ind. Synes ellers ikke det har været så slemt i år fordi det var sådan en lang sommer.

Hvad gør i andre for at sparke liv i forholdet hvis det trænger?
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: Partråden

Indlægaf Akehurst2 » 4. jan 2019, 09:43

Æble skrev:Jeg har så svært ved at føle min kærlighed for tiden :( Vi havde et stort skænderi inden jul, men derefter en rigtig god snak hvir jeg følte at det faldt i hak igen. Men er følelsesløs. Har lidt af vinterdepressioner i mange år nu, og ved ikke om det spiller ind. Synes ellers ikke det har været så slemt i år fordi det var sådan en lang sommer.

Hvad gør i andre for at sparke liv i forholdet hvis det trænger?


Taler om det og sætter tid af til at være par.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16079
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 4. jan 2019, 17:19

Æble skrev:Jeg har så svært ved at føle min kærlighed for tiden :( Vi havde et stort skænderi inden jul, men derefter en rigtig god snak hvir jeg følte at det faldt i hak igen. Men er følelsesløs. Har lidt af vinterdepressioner i mange år nu, og ved ikke om det spiller ind. Synes ellers ikke det har været så slemt i år fordi det var sådan en lang sommer.

Hvad gør i andre for at sparke liv i forholdet hvis det trænger?


Vi prøver at få noget alene tid og så synes jeg det hjælper at granske mit inderste og finde frem til de ting ved min mand, som jeg sætter allermest pris på.
Jeg kan sagtens gå og blive irriteret på ham over småting, men jeg prøver at lægge irritationen til side og så huske på, hvorfor jeg har valgt at dele livet med ham.
Vi har også haft nogle ture her i december og ærligt talt, så så jeg lidt frem til, at han skulle ud og arbejde.
Jeg savner ham ikke, så det overskygger alt andet, men jeg bliver lige mindet om, at jeg alligevel hellere vil være sammen med ham, end foruden ham, når vi lige får et par uger, hver for sig.
2
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6593

Re: Partråden

Indlægaf Sophaya » 5. jan 2019, 08:07

Æble skrev:Jeg har så svært ved at føle min kærlighed for tiden :( Vi havde et stort skænderi inden jul, men derefter en rigtig god snak hvir jeg følte at det faldt i hak igen. Men er følelsesløs. Har lidt af vinterdepressioner i mange år nu, og ved ikke om det spiller ind. Synes ellers ikke det har været så slemt i år fordi det var sådan en lang sommer.

Hvad gør i andre for at sparke liv i forholdet hvis det trænger?


Her glider vi en smule fra hinanden, når vi er travle og stressede. Så når vi skal finde hinanden igen sætter vi tid af. Tager på brætspilscafe, ud at spise, går en tur sammen, spiller playstation, har en masse sex. Snakker i en uendelighed. Om alt og intet, men vigtigst af alt, hvorfor vi gerne vil hinanden. Det virker for os.
5
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23202

Re: Partråden

Indlægaf Mani » 5. jan 2019, 08:48

Æble skrev:Jeg har så svært ved at føle min kærlighed for tiden :( Vi havde et stort skænderi inden jul, men derefter en rigtig god snak hvir jeg følte at det faldt i hak igen. Men er følelsesløs. Har lidt af vinterdepressioner i mange år nu, og ved ikke om det spiller ind. Synes ellers ikke det har været så slemt i år fordi det var sådan en lang sommer.

Hvad gør i andre for at sparke liv i forholdet hvis det trænger?

Vi prøver at reservere tid til de ting vi er glade for sammen. En god dinner date - eller at lave en god middag sammen. En overnatning, en dagstur eller bare en gåtur, hvor der er tid til at flette fingre og lytte - eller bare være sammen. Koge ud på sofaen sammen med en serie vi begge gider, være fysisk tætte.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Partråden

Indlægaf IrmaPigen » 5. jan 2019, 09:04

Han er lidt træls lige nu.

Han har netop for tredje gang ringet for at spørge om Vvs'eren ikke bare kan afinstallere alt varme i min lejlighed.

Søde ven, vi er i en af årets koldeste måneder og næste måned er også kold. Jeg er skimmel allergiker. Selvfølgelig skal min lejlighed ikke stå uopvarmet de næste to - tre måneder.
0

Tilbage til "Forhold og sex"