Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Partråden

Indlægaf Summer » 9. sep 2018, 15:49

DenSyngendeLussing skrev:Vi diskuterer vel ikke det rimelige i, at man ikke har overskud til at underholde gæster, men snarere, om det er rimeligt at forlange, at hele hjemmet er helle?

Jeg forstår da godt, hvis min kæreste af den ene eller anden grund ikke har overskud til mine forældre. Jeg forstår nok bare ikke, hvorfor det skulle være svært at gå ind i et andet rum og lukke døren? Det er da helt fint - jeg ville i så fald bare sige til mine forældre, at min kæreste var træt og havde brug for at hvile sig.

Det kræver selvfølgelig, at man har en partner, som er indforstået med præmissen, “dine gæster, dit ansvar.”


For mit vedkommende vil det godt nok komme an på hvor længe gæsterne ville blive. Hvis det er 1-1,5 time ville jeg godt kunne trække mig ind i soveværelset, hvis jeg ikke lige havde lyst/overskud til at spille vært. Men hvis der er tale om flere timer, så synes jeg ikke det ville være specielt sjovt mere at være lukket inde i soveværelset.
1
Kaffe
Indlæg: 2543
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4874

Re: Partråden

Indlægaf Kaffe » 9. sep 2018, 16:31

Andre der har erfaring med at være uenige om indretning? Og hvad gør I?
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Partråden

Indlægaf Sangius » 9. sep 2018, 16:47

Kaffe skrev:Andre der har erfaring med at være uenige om indretning? Og hvad gør I?


Vi finder som regel kompromisser. Der skal begge så bare være indstillet på at give afkald på et eller andet :)
4
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11248
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1790
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23245

Re: Partråden

Indlægaf Mani » 9. sep 2018, 17:21

Kaffe skrev:Andre der har erfaring med at være uenige om indretning? Og hvad gør I?

Diskuterer til vi når til enighed eller den ene erfare det ikke har så stor betydning for ham/hende som for den anden.
Det kan betyde mangel på puder i sofaen i 1 1/2 år, vasketøjskurv, der trænger til udskiftning på 2. år og midlertidige løsninger :fløjt:
Men generelt er resultatet sgu rimelig fedt.
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Kaffe
Indlæg: 2543
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4874

Re: Partråden

Indlægaf Kaffe » 9. sep 2018, 17:29

Zinde skrev:
Kaffe skrev:Andre der har erfaring med at være uenige om indretning? Og hvad gør I?

Vi taler om det, og kan vi ikke tale os til rette, lader vi det ligge lidt. Så ender vi med at være enige til sidst - eller også indser den ene, at det ikke er så vigtigt for vedkommende, som det er for den anden.


Vi lader det nemlig også ligge lidt og vender så tilbage til emnet.
Det er lidt svært, for vi har vidt forskellig smag. Han kan lide gamle arvestykker og at kombinere forskellige stile, og jeg kan lide nyt og ensartet. Så jeg skal f.eks lige.......vænne mig til en chesterfield lænestol.
Senest rettet af Kaffe 10. sep 2018, 04:11, rettet i alt 1 gang.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
JoyNips
Indlæg: 12062
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33916

Re: Partråden

Indlægaf JoyNips » 9. sep 2018, 17:37

Kaffe skrev:Andre der har erfaring med at være uenige om indretning? Og hvad gør I?


Finder noget tredje, vi kan blive enige om. Eller en af os giver sig.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2964
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6602

Re: Partråden

Indlægaf Sophaya » 10. sep 2018, 07:34

Kaffe skrev:Andre der har erfaring med at være uenige om indretning? Og hvad gør I?



I og med at han både er mand og englænder er jeg dobbelt udfordret på det punkt :lol:

Han er jo flyttet ind i mit, så langt hen af vejen har jeg været heldig indtil videre. Når vi har købt noget nyt sammen har vi gjort noget ud af, at vi begge skal synes om det. Vi behøver ikke elske det begge to, men vi skal begge to synes det er okay at have i vores hjem. Jeg havde et billede i stuen som han virkelig ikke brød sig om. Det er taget ned. Han foreslog et bord jeg virkelig ikke brød mig om, så det købte han ikke.
2
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1776
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 467
Likede indlæg: 4998

Re: Partråden

Indlægaf Primerose » 10. sep 2018, 22:24

Heeej partråd :wave2:
Jeg hører til her blandt jer nu, så tag godt imod mig :genert:
31
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Partråden

Indlægaf Stitch » 11. sep 2018, 10:06

Primerose skrev:Heeej partråd :wave2:
Jeg hører til her blandt jer nu, så tag godt imod mig :genert:


jjaaaa! hvor er det fint :lun:
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12953
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3534
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55692
Kontakt:

Re: Partråden

Indlægaf Ado » 11. sep 2018, 10:11

Kaffe skrev:Andre der har erfaring med at være uenige om indretning? Og hvad gør I?

Kompromisser. På mange områder er vi ens mht. boligindretning. Han er dog mere til farver og hygge, hvor jeg - da jeg boede alene - var meget til hvidt i hvidt og masser af sølv.
Men det er fint. Faktisk nyder jeg at have lidt mere hygge i indretningen. Og så kan jeg altid snige et lammeskind og noget nips ind hist og pist
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16109
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1402
Likede indlæg: 29951

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 14. sep 2018, 10:29

Min mand ringede i går, midt i madlavningen, der var udskudt pga. min søn havde været til spejder...
Jeg skal helst ikke tales til, når jeg er meget sulten, så han blev hurtigt enig med sig selv om, at det var bedst vi ventede med at tale, til et andet tidspunkt :fløjt:
Og jeg havde endda spist en müslibar, for at undgå at blive alt for gnaven :D
3
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Partråden

Indlægaf Bøtte » 15. sep 2018, 11:05

Jeg synes vores weekender er lidt noget rod.

Vores børn står alt for tidligt op (i dag var den 5.08 da den første vågnede :rulle:), min mand har en forventning om at han kan ordne alt muligt, som bestemt ikke involverer børnene. Derudover vil han gerne løbe 20 km (det tager nemt et par timer inden han er klar til at deltage igen). Jeg kan godt se at der selvfølgelig er nogle opgaver udendørs (pt er han i gang med noget vedligehold på huset og ‘omkering’ i haven) jeg ikke kan udføre, som hænger på ham, men samtidig hænger meget af det indvendige på mig, og det får jeg aldrig rigtig tid til, synes jeg.

Jeg synes bare det er skide svært hvordan vi fordeler det rimeligt, for huset skal jo vedligeholdes og visse ting kan ikke ordnes i regnvejr, så det sfhænger jo også af godt vejr. Føler bare mine weekender primært går med at forsøge at nå lidt husligt og være sammen med børnene uden det ender med at jeg servicerer hele familien.

Hvad gør i andre med mindre børn? :genert:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Partråden

Indlægaf Bøtte » 15. sep 2018, 11:20

Zinde skrev:
Bøtte skrev:Jeg synes vores weekender er lidt noget rod.

Vores børn står alt for tidligt op (i dag var den 5.08 da den første vågnede :rulle:), min mand har en forventning om at han kan ordne alt muligt, som bestemt ikke involverer børnene. Derudover vil han gerne løbe 20 km (det tager nemt et par timer inden han er klar til at deltage igen). Jeg kan godt se at der selvfølgelig er nogle opgaver udendørs (pt er han i gang med noget vedligehold på huset og ‘omkering’ i haven) jeg ikke kan udføre, som hænger på ham, men samtidig hænger meget af det indvendige på mig, og det får jeg aldrig rigtig tid til, synes jeg.

Jeg synes bare det er skide svært hvordan vi fordeler det rimeligt, for huset skal jo vedligeholdes og visse ting kan ikke ordnes i regnvejr, så det sfhænger jo også af godt vejr. Føler bare mine weekender primært går med at forsøge at nå lidt husligt og være sammen med børnene uden det ender med at jeg servicerer hele familien.

Hvad gør i andre med mindre børn? :genert:

Rengøringshjælp!



Ja, det har vi overvejet.

Men er gået lidt i stå i det. Kontaktede to firmaer her i byen for at blive kontaktet (som der stod på deres hjemmeside man skulle) og hørte aldrig noget.
Og der er ikke flere muligheder her. Så skal det være en privat. Men det ved jeg ikke om jeg tør (for vedkomne skal komme mens vi ikke er glemme) og hvordan fungerer det med løn, skat osv?
0
Sorenspige
Indlæg: 7081
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9410

Re: Partråden

Indlægaf Sorenspige » 15. sep 2018, 18:33

Bøtte, vi bøvler lidt med det samme. Bortset fra at min mand ikke løber 20 km.

Her har vi rengøringshjælp, men alligevel synes jeg, at der er en del almindelig oprydning, tøjvask mv., der skal ordnes i weekend. I den sidste måned har min mand arbejdet på vores soveværelse, da det var et større arbejde at få skiftet skabe. Der har jeg haft en del tid selv med børnene, og en del af den tid er gået med, at jeg ordnede praktiske ting, mens de legede.

Jeg ved ikke, om det er forkert over for dem. Altså om vi ikke er nærværende nok, når vi ikke leger med dem i timevis.
0
Sorenspige
Indlæg: 7081
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9410

Re: Partråden

Indlægaf Sorenspige » 15. sep 2018, 18:34

Jeg fandt også vores rengøringsfirma gennem opslag på Facebook.
0

Tilbage til "Forhold og sex"