Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19608
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46088

Re: Partråden

Indlægaf LadyFox » 17. okt 2018, 15:49

london skrev:Min kæreste og jeg flytter i hus om en måned. Indtil nu har vi boet i min lejlighed, som jo nok er præget af mine ting, selvom jeg har forsøgt at lave plads til ham, så han føler det også er hans hjem. Jeg ved allerede nu, at der kommer til at være en del flere kompromiser fra min side, når vi flytter og jeg spekulerer meget over, hvordan jeg skal få sagt til ham, at jeg under ingen omstændigheder vil have et billede lavet i perler af hans ekskæreste og hendes datter hængende i mit hjem. Jeg har aldrig mødt ekskæresten og han ses ikke med hende og har ingen med barnet, så jeg kan slet ikke se hvad det skal i vores fælles hjem. Lige nu er det på lager, men det kommer hjem, når vi flytter.


Det lyder underligt, hvorfor vil han have det op og hænge? Det tror jeg mit udgangspunkt ville være, at prøve at forstå hans behov og så tage den derfra.
0
...
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Partråden

Indlægaf Alphilia » 17. okt 2018, 17:29

Da vi rykkede ind i vores nuværende lejlighed havde min mand nogle ting der betyder rigtig meget for ham - noget der er en helt anden stil end min. Omvendt har/havde jeg også noget, der betød meget for mig og så blev det -uden de helt store diskussioner- bare sådan at begge dele kom op at hænge. Med bevidstheden om, at det skulle være et fælles hjem.
Hen ad vejen har vi så købt flere og flere fælles ting
1
london
Indlæg: 245
Tilmeldt: 23. nov 2016, 11:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 484

Re: Partråden

Indlægaf london » 17. okt 2018, 17:37

LadyFox skrev:
london skrev:Min kæreste og jeg flytter i hus om en måned. Indtil nu har vi boet i min lejlighed, som jo nok er præget af mine ting, selvom jeg har forsøgt at lave plads til ham, så han føler det også er hans hjem. Jeg ved allerede nu, at der kommer til at være en del flere kompromiser fra min side, når vi flytter og jeg spekulerer meget over, hvordan jeg skal få sagt til ham, at jeg under ingen omstændigheder vil have et billede lavet i perler af hans ekskæreste og hendes datter hængende i mit hjem. Jeg har aldrig mødt ekskæresten og han ses ikke med hende og har ingen med barnet, så jeg kan slet ikke se hvad det skal i vores fælles hjem. Lige nu er det på lager, men det kommer hjem, når vi flytter.


Det lyder underligt, hvorfor vil han have det op og hænge? Det tror jeg mit udgangspunkt ville være, at prøve at forstå hans behov og så tage den derfra.


Jeg ved det heller ikke 100%, men eftersom han valgte at gemme det, da vi pakkede hans ting ned i hans tidligere bolig, forestiller jeg mig at han gerne vil have det op. Men måske overrasker han mig? Men jeg vil selvfølgelig spørge ind til hvorfor han vil have det op, hvis det er og så tage den derfra.
0
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: Partråden

Indlægaf Primerose » 17. okt 2018, 17:38

Min kæreste har flere gange sagt at han langt hen ad vejen foretrækker mine møbler fremfor sine egne. Han ejer ikke særlig mange ting, som han giver affektionsværdi, og derfor er der heller ikke særligt meget, han vil insistere på at få med i et fælles hjem. Dog et par billeder og hans gode feinsmecker-højtalere, vil han gerne have med. Og det er helt fint for mig. Jeg elsker god lyd!
Vi har dog en mindre disputs kørende omkring vores senge, hvor vi hver især foretrækker vores egne. Han fordi den er en smule bredere. Jeg fordi min er brand new - og kostede spidsen af en jetjager. Jeg tror dog vi kommer til at beholde min. Primært fordi den allerede er bygget sammen i lejligheden :banan:
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Partråden

Indlægaf Sof » 17. okt 2018, 17:39

Min kæreste har med tiden konkluderet at det ikke nytter at diskutere indretning herhjemme, jeg har endnu ikke fundet på noget, som vi også har gennemført, som han ikke synes om og som skulle laves om og når det kommer til stykket, så er han egentlig lidt ligeglad, bare her er pænt. Han har vetoet enkelte ting, så dem undgår jeg bare. Fx så hader han grøn, så udover planter har vi ikke rigtig nogle grønne ting og jeg undlader at foreslå at male en væg grøn.

Så i sidste ende betyder det at jeg bestemmer indretningen, det passer mig helt fint :-D

Jeg er dog så flink at jeg selvfølgelig tænker hans nørde-ting ind i det, så der er selvfølgelig både reoler og hylder til Lego og samlerfigurer, bøger om sportslort og ting på væggene som afspejler ham. De er bare i rammer der passer ind, eller på flotte hylder.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Partråden

Indlægaf Rapfisk » 17. okt 2018, 17:48

Vi er lige flyttet sammen, og jeg har har haft dn del kriser på indretningsfronten. Ikke så meget fordi min kæreste har grimme ting (de få, han har, er til at overse), men der hvor vi skulle have hans ting i stedet for mine.

Det har hjulpet at sove på det og vide, at det vigtigste er, han er her. Selvfølgelig skal der være plads til os begge, men ingen enkelte ting er vigtigere.
2
Livslinjen: 70 201 201
Kaffe
Indlæg: 2541
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4859

Re: Partråden

Indlægaf Kaffe » 17. okt 2018, 18:41

Måske er det også fordi, det er hans hus, hans geografiske område og hans venner, der bor her. Så jeg vil gerne falde til og føle, at det også er mit sted. Det kunne måske vær lettere, hvis jeg satte noget mere præg på indretningen. Uden at det dog er super vigtigt.
Vi har bygget nyt køkken og renoveret stueetagen i enighed om materialer og udseende. Det er jo godt. I køkkenet har han dog hængt en filmplakat op i en ramme. Han fik den af sin bror. Den betyder en del for helheden, og jeg synes, det er æv. Men igen så gider jeg heller ikke at bruge negativ energi på det. Det ER jo bare ting.
1
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Partråden

Indlægaf Spjaerten » 18. okt 2018, 05:38

Ham der kæresten ikke. Er noget nær det bedste der er sket i mange år. Føler jeg næsten er mig selv igen og den der grund gladhed som har været fraværende de sidste par år er tilbage.

Jeg er squ blevet min sædvandlige gakke/tossede spjaert
17
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Partråden

Indlægaf Wizzze » 18. okt 2018, 05:43

Spjaerten skrev:Ham der kæresten ikke. Er noget nær det bedste der er sket i mange år. Føler jeg næsten er mig selv igen og den der grund gladhed som har været fraværende de sidste par år er tilbage.

Jeg er squ blevet min sædvandlige gakke/tossede spjaert


Er det din påstand at du ikke har været gakket/tosset de sidste par år? For sååå vil jeg gerne lige .... :devil:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Partråden

Indlægaf Spjaerten » 18. okt 2018, 05:51

Wizzze skrev:
Spjaerten skrev:Ham der kæresten ikke. Er noget nær det bedste der er sket i mange år. Føler jeg næsten er mig selv igen og den der grund gladhed som har været fraværende de sidste par år er tilbage.

Jeg er squ blevet min sædvandlige gakke/tossede spjaert


Er det din påstand at du ikke har været gakket/tosset de sidste par år? For sååå vil jeg gerne lige .... :devil:


:lol: du ved hvad jeg mener :D ihvertfald privat
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Partråden

Indlægaf lillebjoern » 18. okt 2018, 06:46

Vi har slet ikke samme smag i indretning, desværre :D Han elsker gamle ting, og jeg tror, hvis han kunne vælge selv, han ville elske at bo i sådan en rigtigt ældre ægtepar-bolig med guldrammer, malerier, persiske tæpper, ornamenteret testel og syrede træmøbler. Jeg kan godt selv lide nogle ENKELTE elementer fra den stil - fx flotte naturmalerier - men lige nu har vi to persiske tæpper derhjemme, der bare er afskyelige :tie: Men det er min lejlighed vi flyttede ind i, så jeg har måtte indse, at han også skal have lov til at sætte sit præg på boligen, især fordi jeg boede her med min ekskæreste før. Men når vi er ude og købe ind er jeg ikke bleg for at sige, hvis jeg synes, noget er grimt, ligesom han gør det samme med mig. Så finder vi et kompromis. Jeg glæder mig til vi køber et fælles hjem og kan indrette det fra bunden i stedet for et møbeltetris af hans og mine møbler.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5887
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14690

Re: Partråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 18. okt 2018, 07:32

Jeg savner min kæreste helt vildt. Er i Vegas med min veninde og han er derhjemme. Savner at putte med ham -og fulde sex. Han er skøn. Sad og pralede af ham til en hollænder i dag. Jeg synes han er fantastisk og glæder mig til at komme hjem igen.

Jeg er kun en smule fuld, så i morgen vil jeg sikkert huske finske vindere og snobbede engelske vloggere hah. Røve. De er ingen C :lun: C er fantastisk og skøn og dejlig. Og et godt knald :slem: begge finnere er jomfruer. Minä olen kännissä. Jeg savner min kæreste :(
2
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Partråden

Indlægaf Ladysparrow » 18. okt 2018, 10:53

Vi var i banken i går, nu bliver jeg medejer på vores hus. :lun:
I går sendte han mig et lille videoklip med en masse billeder af mig og ham fra vores 2 år sammen. Endte med at sidde og småtude over hvor heldig jeg er. Eller hvor heldige vi er. :dåne:

Til december er det 2 år siden jeg flyttede i huset på landet og jeg elsker det. :lun:
6
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Partråden

Indlægaf 1234 » 18. okt 2018, 11:30

Jeg ville sgu gerne være mandlig pædagog. Min mand bliver kaldt til samtale på alt han søger :lol: så enten har de virkelig mangel på pædagoger i hovedstaden eller også er det en kæmpe fordel at være mand.
4
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Partråden

Indlægaf Stitch » 18. okt 2018, 11:40

Kaffe skrev:Måske er det også fordi, det er hans hus, hans geografiske område og hans venner, der bor her. Så jeg vil gerne falde til og føle, at det også er mit sted. Det kunne måske vær lettere, hvis jeg satte noget mere præg på indretningen. Uden at det dog er super vigtigt.
Vi har bygget nyt køkken og renoveret stueetagen i enighed om materialer og udseende. Det er jo godt. I køkkenet har han dog hængt en filmplakat op i en ramme. Han fik den af sin bror. Den betyder en del for helheden, og jeg synes, det er æv. Men igen så gider jeg heller ikke at bruge negativ energi på det. Det ER jo bare ting.


Jeg kan godt forstå dig Kaffe. Man vil godt være "nem og ikke krævende " men ens hjem skal også føles som hjem og ikke bare som der man bor.

Jeg skal flytte ind hos min kæreste men har allerede nu sat mit præg der. Vi har meget samme smag så det er bare små ting som sengetøj, dobbeltdyne, køkkenting og bøger foreløbig :)

Har allerede sagt jeg mangler en bogreol og kommode. Og han synes selv nogle af de billeder jeg har taget skal op. Det er nok for mig :)

Hvis du tænker efter, hvad ville så gøre at det føles mere som hjem for dig ? Maleri? Pynteting? Ny reol?
Det vigtige er at du mærker efter og taler om det med din kæreste :)
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine

Tilbage til "Forhold og sex"