Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Partråden

Indlægaf avdotja » 7. feb 2019, 15:09

TakeAChanceOnMe skrev:
avdotja skrev:
Æble skrev:Jeg forstår så ikke at man som veninde ikke kan rumme og støtte selvom man selv tænker at konflikter tyder på at forholdet er ustabilt. Altså fx ved køb af hus og børn. Altså jeg støtter da altid mine veninder i deres livsvalg. Også selvom jeg ikke er enig. Og ville blive vildt ked af at blive dømt og få negative kommentarer hvis jeg kom glad og fortalte at vi havde valgt at få børn, hus eller lign.

Hvis en ven/veninde kom og fortalte at de nu havde købt hus/fået børn, ville jeg holde min mund - næsten uanset hvor åndssvagt jeg mente projektet var. Men hvis der stadigvæk var mulighed for at påvirke beslutningen, ville jeg da absolut give mit ærlige input. Præcis som jeg ville forvente at en god ven/veninde luftede deres bekymringer den anden vej, hvis jeg selv var på vej ud i noget dumt.


Men hvad hvis det var flere år ude i fremtiden og de bare havde diskuteret det? For det er lidt der mit problem med hele den her situation ligger.

Jeg siger til mine veninder hvis jeg er bekymret over x, y og z. Specielt hvis det er noget der er relevant indenfor de næste 6 mdr.
Hvis det dumme består i at snakke med en partner om noget der kommer til at ligge 1-2 år ude i fremtiden, ville jeg blive noget muggen (og blev det) hvis jeg fik en påtale for det.

Jeg refererede ikke til din specifikke situation, men til æbles udmelding, som jeg antog skulle forstås helt generelt.

Om jeg - som ven - ville reagere på din situation, ved jeg ikke. Det kom an på hvordan det blev fremlagt og hvorfor jeg mente det var en dårlig ide: var det “bare” fordi forholdet havde været ustabilt for nyligt og det var klart at børn ikke kom på banen i den nærmeste fremtid, ville jeg nok ikke sige noget. Men hvis jeg grundlæggende ikke mente han var en god partner/far, ville jeg sige det med det samme. Det ville da være dybt åndssvagt først at komme med det input, når I allerede havde besluttet jer for at smide præventionen.

EDIT: men det hele skal selvfølgelig (lige som alt andet) gøres på en fornuftig måde og i et ordentlig tonefald.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Partråden

Indlægaf Sorenspige » 7. feb 2019, 16:34

Jeg håber, at vi lægger noget forskelligt i ordet møgfald, for det som jeg lægger i ordet, har jeg hverken selv oplevet at få som voksen og heller ikke givet et andet voksent menneske.
0
Brugeravatar
mindrekreativtnavn
Indlæg: 204
Tilmeldt: 21. sep 2016, 07:38
Kort karma: 14
Likede indlæg: 158

Re: Partråden

Indlægaf mindrekreativtnavn » 8. feb 2019, 21:14

Jeg vil gerne overraske min kæreste med noget romantisk. På nuværende tidspunkt er der ingen udover tæt familie og nære venner der ved at vi er sammen. Så vi kan ikke "bare lige" tage i bio eller en tur på restaurant.

Er der nogen som har et forslag til noget vi kan lave ude som hjemme men med det forbehold at det ikke skal kunne opdages? :lol2:
0
I always carry a knife in my purse, just in case we're having cake. :gris:
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Partråden

Indlægaf JoyNips » 9. feb 2019, 09:24

Min bedre halvdel er verdensmester i her-og-nu-projekter. Igår har han købt 5 værkstedsreoler til vores bryggers og skur. Vi har reoler i bryggers og skur i forvejen? Money is tight, så måske kunne vi først bruge penge på noget, vi IKKE har og som vi mangler og så efterfølgende begynde på at udskifte ting? Men han synes åbentbart ikke jeg skal tages med på råd. Omvendt vetoer han konsekvent mine projekter, fordi han ikke synes, det behøver at blive gjort nu/ikke synes vi skal bruge penge på det nu når der er andet, der er mere presserende.

Og nu skal reolerne så samles. Lige NU! Det er vigtigt.
Imens sidder jeg og skal faktisk ud af døren, men kan ikke komme det pga barn. Jeg skal efterfølgende handle, gøre rent og forberede noget mad til gæster både i dag og i morgen. Dette er han orienteret om. Han vil i øvrigt selv ud af døren kl 11.
Men de unødvendige reoler skal samles lige nu og her. :rulle:

Og ja, jeg skal virkelig blive bedre til også bare at køre mit eget løb istedet for at prøve at koordinere med ham. Jeg synes bare det er mere optimalt at vi lige er enige om farven på væggene, indretning af rum, overordnet plan for haven etc. fremfor at man bare gør som man har lyst.
7
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Partråden

Indlægaf Fru Sunshine » 9. feb 2019, 16:26

Jeg er sur. Vi plejer at fejre Valentins Dag, men i år skal jeg til prøve. Øv!
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Partråden

Indlægaf IrmaPigen » 9. feb 2019, 17:20

Min kæreste er vist sådan for alvor ved at erkende, at hans datter har nogle kæmpe udfordringer pga hendes temperament.

Jeg har længe givet udtryk for en stor del af hendes adfærd passer til en treårig - men det er sq meget rart at høre ham erkende det direkte over for mig.

Selvom det ikke ændrer noget i situationerne, så ved jeg trods alt, at han anerkender at det ikke er mig, der er noget galt med.
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55653
Kontakt:

Re: Partråden

Indlægaf Ado » 9. feb 2019, 17:26

Jeg glæder mig til i morgen. Jeg vinder ellers aldrig noget, men vi har vundet billetter til jazz i morgen eftermiddag. Nulle fra "Poul og Nulle i hullet". :D Og Emil de Waal. Og med kaffe/te og stort kagebord. :D
Det er på stedet, hvor vi skal giftes. (Og hvor vi også smutter hen Valentins Dag).
7
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14694

Re: Partråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 9. feb 2019, 20:07

Min kæreste har lige set mig dybt i øjnene, smilt med hele ansigtet og sagt “jeg elsker dig” på dansk, med den der supersøde engelske accent.
Bliver blød i knæerne :lun:

Jeg glæder mig så meget til vores weekendtur til London næste uge. Fire dags weekend med ham, jeg er spændt!
13
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Partråden

Indlægaf Bøtte » 9. feb 2019, 22:20

Jeg hoster. Sådan virkelig meget, så jeg ind i mellem kaster op af det. For lidt siden havde jeg sådan en tur og midt i det hele var jwg ved komme til at sluge den stripsil jeg har i munden, og udstødte derfor en høj, ikke særlig flatterende lyd. Han var lige faldet i søvn, men fløj op, tændte lyset, kiggede undersøgende på mig, aede mig på ryggen og lagde sig til at sove igen :lun:
14
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16992
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Partråden

Indlægaf LaMariposa » 10. feb 2019, 07:19

Er der nogen, der kan anbefale en fælles app til indkøb? Jeg er en spade til at huske ting lige pt, så ville gerne have en indkøbsliste, som vi begge kan se og ændre i.
0
:lun: Be brave
ElizabethBennet
Indlæg: 18
Tilmeldt: 13. dec 2018, 07:46
Kort karma: 3
Likede indlæg: 46

Re: Partråden

Indlægaf ElizabethBennet » 10. feb 2019, 07:22

LaMariposa skrev:Er der nogen, der kan anbefale en fælles app til indkøb? Jeg er en spade til at huske ting lige pt, så ville gerne have en indkøbsliste, som vi begge kan se og ændre i.


OurGroceries er rigtig god :gogo:
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16992
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Partråden

Indlægaf LaMariposa » 10. feb 2019, 07:23

ElizabethBennet skrev:
LaMariposa skrev:Er der nogen, der kan anbefale en fælles app til indkøb? Jeg er en spade til at huske ting lige pt, så ville gerne have en indkøbsliste, som vi begge kan se og ændre i.


OurGroceries er rigtig god :gogo:


Tak :) Den vil jeg straks lige kigge på.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16079
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 10. feb 2019, 14:57

Jeg er lidt sølle i dag pga sygdom.
Min mand har rendt rundt og sat loftslister op, i køkkenet og det har været ret støjende.
Men jeg synes ikke jeg kunne være bekendt at brokke mig, da jeg egentligt havde lovet at hjælpe.
Nu er han kørt i netto efter mou’s den bedste, panodiler og halstabletter.
Og jeg kan ikke blive hjemme fra arbejde imorgen da der skal køres afregninger, og det er der kun mig til at gøre.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Partråden

Indlægaf Sof » 10. feb 2019, 15:13

LaMariposa skrev:Er der nogen, der kan anbefale en fælles app til indkøb? Jeg er en spade til at huske ting lige pt, så ville gerne have en indkøbsliste, som vi begge kan se og ændre i.


Vi bruger fælles noter i Iphones egen notesblok.
Vi har prøvet diverse apps, men vi fandt aldrig en hvor det var gratis hele vejen igennem

Vi bruger den også til to-do lister, pakkelister og alt muligt andet.
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Partråden

Indlægaf Lykke » 10. feb 2019, 15:42

Sof skrev:
LaMariposa skrev:Er der nogen, der kan anbefale en fælles app til indkøb? Jeg er en spade til at huske ting lige pt, så ville gerne have en indkøbsliste, som vi begge kan se og ændre i.


Vi bruger fælles noter i Iphones egen notesblok.
Vi har prøvet diverse apps, men vi fandt aldrig en hvor det var gratis hele vejen igennem

Vi bruger den også til to-do lister, pakkelister og alt muligt andet.


Wunderlisten fungerer for os. Det koster ikke noget.
1

Tilbage til "Forhold og sex"