Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16365
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1413
Likede indlæg: 30417

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 18. apr 2018, 15:54

Zinde skrev:
IrmaPigen skrev:Jeg fik den famøse kalender i går aftes.

Og jeg startede med at konstatere, at han havde lavet to fejl på den. Så det skal jo nok gå godt med at føre den kalender :rulle:

Derudover så overvejer jeg at melde afbud til at tage med ham og hans familie i sommerhus. Han skal have børnene tre uger i ferien. I ugen inden de tre uger, skal han tage nogle dage med børn for eks'er i hendes uge. Jeg kan på nuværende tidspunkt ikke få af vide, hvor mange dage, det drejer sig om og hvilke. Men det kan jo så nærmest blive til 5 uger i streg, hvor han har børn (og uden tid bare til ham og mig) hvor den ene uge så bliver i et sommerhus med hans børn, forældre, en søskende og niece.

Det bliver alt for voldsomt til mig, så det er muligt jeg melder den tur fra.


Er det meningen, at I kun skal være kærester, når han ikke har børn?


Jeg forstår godt din frustration Irmapigen, men samtidig, så er det jo bare et af vilkårene, når man dater em mand, med børn fra tidligere. At der vil komme ændringer i samværet, at børnene ofte fylder meget osv.
Og jeg ved godt at det ikke er dine bio børn, men vi andre med børn, vi har altså heller ikke super meget alene tid med vores partner.
Min mand er ikke far til min søn, men min søn ser ikke sin bio far. Så han er her jo altid, med mindre han bliver passet. Det havde aldrig fungeret, hvis min mand havde haft samme indstilling til tingene, som du har. Jeg kunne f.eks aldrig drømme om, at tage en uge på ferie med min mand, uden at min søn skulle med. Så han sin far og fik oplevelser den vej, så kunne det godt være jeg havde det anderledes. En weekend kan jeg godt tage af sted på uden sønnen.
Og det er jo fair nok, at du har det sådan, men så er din kæreste måske ikke den rette for dig
10
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Partråden

Indlægaf Krølle » 18. apr 2018, 15:59

^
^^
Jeg synes egentlig, at I går lidt galt i byen her. Irma klager ikke over samværet, som givet er ganske normalt, men over at hr. Mand ikke er i stand til at planlægge og prioritere på en måde, så han UDOVER samvær er i stand til at være en nærværende kæreste.

Har man børn, er man i forvejen hårdere spændt for ift tid. Formår MSN ikke at planlægge den resterende tid hensigtsmæssigt, hjælper det ikke, at man i øvrigt trækker veksler på det, der i forhold uden børn ville være "os-tid".

Jeg forstår jeres pointer, jeg synes bare ikke de rammer målskiven i den givne problemstilling, hvor issuet ikke er børnenes tilstedeværelse men derimod fars manglende initiativ og ansvar ift st få både børneliv og kæresteliv til at køre.
16
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19688
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2450
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46423

Re: Partråden

Indlægaf LadyFox » 18. apr 2018, 16:05

TinaW skrev:
Zinde skrev:
IrmaPigen skrev:Jeg fik den famøse kalender i går aftes.

Og jeg startede med at konstatere, at han havde lavet to fejl på den. Så det skal jo nok gå godt med at føre den kalender :rulle:

Derudover så overvejer jeg at melde afbud til at tage med ham og hans familie i sommerhus. Han skal have børnene tre uger i ferien. I ugen inden de tre uger, skal han tage nogle dage med børn for eks'er i hendes uge. Jeg kan på nuværende tidspunkt ikke få af vide, hvor mange dage, det drejer sig om og hvilke. Men det kan jo så nærmest blive til 5 uger i streg, hvor han har børn (og uden tid bare til ham og mig) hvor den ene uge så bliver i et sommerhus med hans børn, forældre, en søskende og niece.

Det bliver alt for voldsomt til mig, så det er muligt jeg melder den tur fra.


Er det meningen, at I kun skal være kærester, når han ikke har børn?


Jeg forstår godt din frustration Irmapigen, men samtidig, så er det jo bare et af vilkårene, når man dater em mand, med børn fra tidligere. At der vil komme ændringer i samværet, at børnene ofte fylder meget osv.
Og jeg ved godt at det ikke er dine bio børn, men vi andre med børn, vi har altså heller ikke super meget alene tid med vores partner.
Min mand er ikke far til min søn, men min søn ser ikke sin bio far. Så han er her jo altid, med mindre han bliver passet. Det havde aldrig fungeret, hvis min mand havde haft samme indstilling til tingene, som du har. Jeg kunne f.eks aldrig drømme om, at tage en uge på ferie med min mand, uden at min søn skulle med. Så han sin far og fik oplevelser den vej, så kunne det godt være jeg havde det anderledes. En weekend kan jeg godt tage af sted på uden sønnen.
Og det er jo fair nok, at du har det sådan, men så er din kæreste måske ikke den rette for dig


Men i din situation så er det at sønnen er der altid jo bare et vilkår, som også var der fra start og det vidste din partner fra start af.

Jeg vil gerne have stedbørn, men ikke på fuldtid, så en 7-7 ordning ville ikke være et problem for mig, men et setup som dit ville jeg ikke kunne se mig selv i overhovedet. Og set fra mine øjne kan din situation og Irmas ikke sammenlignes.

Jeg synes det lyder til at Irmas kæreste har mulighed for at inddrage hende mere, han har også mulighed for at gøre mere plads til hende og kæreste tid, børnene har jo en mor.
Jeg synes det lyder til at kæresten har børnene ret meget i morens uger, og jeg synes egentlig godt han kan tillade sig at sige nej til at tage børnene engang i mellem hvis det er det der skal til for at gøre plads til Irma, uden at han er en dårlig far. Selvfølgelig alt efter HVORFOR moren spørger.
4
...
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16365
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1413
Likede indlæg: 30417

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 18. apr 2018, 16:16

LadyFox skrev:
TinaW skrev:
Zinde skrev:
IrmaPigen skrev:Jeg fik den famøse kalender i går aftes.

Og jeg startede med at konstatere, at han havde lavet to fejl på den. Så det skal jo nok gå godt med at føre den kalender :rulle:

Derudover så overvejer jeg at melde afbud til at tage med ham og hans familie i sommerhus. Han skal have børnene tre uger i ferien. I ugen inden de tre uger, skal han tage nogle dage med børn for eks'er i hendes uge. Jeg kan på nuværende tidspunkt ikke få af vide, hvor mange dage, det drejer sig om og hvilke. Men det kan jo så nærmest blive til 5 uger i streg, hvor han har børn (og uden tid bare til ham og mig) hvor den ene uge så bliver i et sommerhus med hans børn, forældre, en søskende og niece.

Det bliver alt for voldsomt til mig, så det er muligt jeg melder den tur fra.


Er det meningen, at I kun skal være kærester, når han ikke har børn?


Jeg forstår godt din frustration Irmapigen, men samtidig, så er det jo bare et af vilkårene, når man dater em mand, med børn fra tidligere. At der vil komme ændringer i samværet, at børnene ofte fylder meget osv.
Og jeg ved godt at det ikke er dine bio børn, men vi andre med børn, vi har altså heller ikke super meget alene tid med vores partner.
Min mand er ikke far til min søn, men min søn ser ikke sin bio far. Så han er her jo altid, med mindre han bliver passet. Det havde aldrig fungeret, hvis min mand havde haft samme indstilling til tingene, som du har. Jeg kunne f.eks aldrig drømme om, at tage en uge på ferie med min mand, uden at min søn skulle med. Så han sin far og fik oplevelser den vej, så kunne det godt være jeg havde det anderledes. En weekend kan jeg godt tage af sted på uden sønnen.
Og det er jo fair nok, at du har det sådan, men så er din kæreste måske ikke den rette for dig


Men i din situation så er det at sønnen er der altid jo bare et vilkår, som også var der fra start og det vidste din partner fra start af.

Jeg vil gerne have stedbørn, men ikke på fuldtid, så en 7-7 ordning ville ikke være et problem for mig, men et setup som dit ville jeg ikke kunne se mig selv i overhovedet. Og set fra mine øjne kan din situation og Irmas ikke sammenlignes.

Jeg synes det lyder til at Irmas kæreste har mulighed for at inddrage hende mere, han har også mulighed for at gøre mere plads til hende og kæreste tid, børnene har jo en mor.
Jeg synes det lyder til at kæresten har børnene ret meget i morens uger, og jeg synes egentlig godt han kan tillade sig at sige nej til at tage børnene engang i mellem hvis det er det der skal til for at gøre plads til Irma, uden at han er en dårlig far. Selvfølgelig alt efter HVORFOR moren spørger.


Ja, du har helt ret i, at situationen ikke kan sammenlignes direkte. Og ja Irmas kæreste burde nok lige få kridtet skoene og inddrage hende mere.
Hvorfor han har børnenes meget i moderens uger fremgår ikke rigtigt og selvfølgelig kan han sige nej. Men det gør han jo tydeligvis ikke, hvilket da også må være frustrerende. Så spørgsmålet er måske snarere, hvorfor han vælger, ikke at prioritere mere kæreste tid.
PS: Jeg tror ikke jeg ville egne mig til at være i et forhold, med en mand der havde børn fra tidligere. Hvilket jo er en kende dobbeltmoralsk, når jeg selv har.
2
JoyNips
Indlæg: 12112
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34065

Re: Partråden

Indlægaf JoyNips » 18. apr 2018, 16:22

Men manden er jo far hele tiden. Også de dage, der ikke er hans.

Hvis jeg gik fra min kæreste og han fandt en ny, så håber jeg godt nok ikke at hun betragter vores barn som et nødvendigt onde, der konkurrerer med hende om hans tid.
8
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Partråden

Indlægaf Krølle » 18. apr 2018, 16:26

JoyNips skrev:Men manden er jo far hele tiden. Også de dage, der ikke er hans.

Hvis jeg gik fra min kæreste og han fandt en ny, så håber jeg godt nok ikke at hun betragter vores barn som et nødvendigt onde, der konkurrerer med hende om hans tid.


Jeg opfatter heller ikke Irmas setup som en konkurrence med børnene men snarere som en konkurrence med alle de andre ting, manden også gerne vil så som weekendarbejde, konferencer og skiture med gutterne.

Jeg vil hjertens gerne være kæreste med en far - hvis han prioriteter at være far hele tiden. Ellers er hN da en røv. Jeg gider derimod ikke være kæreste med en far, der BÅDE prioriterer at være fuldtidsfar OG at lade den resterende tid sejle, så han er umulig at planlægge ting med, når han ikke har børn.
7
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Partråden

Indlægaf Straniera » 18. apr 2018, 16:56

IrmaPigen skrev:Jeg fik den famøse kalender i går aftes.

Og jeg startede med at konstatere, at han havde lavet to fejl på den. Så det skal jo nok gå godt med at føre den kalender :rulle:

Derudover så overvejer jeg at melde afbud til at tage med ham og hans familie i sommerhus. Han skal have børnene tre uger i ferien. I ugen inden de tre uger, skal han tage nogle dage med børn for eks'er i hendes uge. Jeg kan på nuværende tidspunkt ikke få af vide, hvor mange dage, det drejer sig om og hvilke. Men det kan jo så nærmest blive til 5 uger i streg, hvor han har børn (og uden tid bare til ham og mig) hvor den ene uge så bliver i et sommerhus med hans børn, forældre, en søskende og niece.

Det bliver alt for voldsomt til mig, så det er muligt jeg melder den tur fra.


Tror du ikke, du ville være lykkeligere med en mand uden børn?

Jeg forstår godt din frustration. Jeg har været der selv, og jeg endte med at slå op med en ellers dejlig mand, fordi han havde et barn og jeg ikke orkede alt det besvær.
Vi var ellers på en del ferier alene, også i tre uger i træk, men alligevel var der så mange situationer, hvor jeg endte med at tænke "denne irritation/problemstilling/konflikt ville slet ikke eksistere, hvis han ikke var far".

Siden har jeg undgået enlige fædre og sætter pris på, hvor meget nemmere mit nuværende forhold er.
1
Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: Partråden

Indlægaf MilleMercy » 18. apr 2018, 17:36

IrmaPigen skrev:Jeg fik den famøse kalender i går aftes.

Og jeg startede med at konstatere, at han havde lavet to fejl på den. Så det skal jo nok gå godt med at føre den kalender :rulle:

Derudover så overvejer jeg at melde afbud til at tage med ham og hans familie i sommerhus. Han skal have børnene tre uger i ferien. I ugen inden de tre uger, skal han tage nogle dage med børn for eks'er i hendes uge. Jeg kan på nuværende tidspunkt ikke få af vide, hvor mange dage, det drejer sig om og hvilke. Men det kan jo så nærmest blive til 5 uger i streg, hvor han har børn (og uden tid bare til ham og mig) hvor den ene uge så bliver i et sommerhus med hans børn, forældre, en søskende og niece.

Det bliver alt for voldsomt til mig, så det er muligt jeg melder den tur fra.


Skal hun ikke også have dem i tre uger?

Kan godt forstå det er voldsomt for dig som du ridser det op her.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7815
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12503

Re: Partråden

Indlægaf IrmaPigen » 18. apr 2018, 17:47

JoyNips skrev:Men manden er jo far hele tiden. Også de dage, der ikke er hans.

Hvis jeg gik fra min kæreste og han fandt en ny, så håber jeg godt nok ikke at hun betragter vores barn som et nødvendigt onde, der konkurrerer med hende om hans tid.


Tja. Men hvis han ikke har tid til at være nogens kæreste, så skal han jo da heller ikke være det.

Jeg tvinger ham ikke. Han vil gerne selv. Og så må han kaste noget tid ind i det.
3
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 4001
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 408
Likede indlæg: 5253

Re: Partråden

Indlægaf girl_beat » 18. apr 2018, 18:40

IrmaPigen skrev:Tja. Men hvis han ikke har tid til at være nogens kæreste, så skal han jo da heller ikke være det.

Jeg tvinger ham ikke. Han vil gerne selv. Og så må han kaste noget tid ind i det.

Det kan jeg sagtens følge dig i... I den ideelle verden ‘investerer’ han jo noget af sin tid til dig, ligesom han gør til børn, arbejde, fritid osv. Har du spurgt ham helt konkret, hvornår I næste gang skal have weekend/kærestetid/ferie sammen? :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
IrmaPigen
Indlæg: 7815
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12503

Re: Partråden

Indlægaf IrmaPigen » 18. apr 2018, 18:57

Zinde skrev:
IrmaPigen skrev:Jeg fik den famøse kalender i går aftes.

Og jeg startede med at konstatere, at han havde lavet to fejl på den. Så det skal jo nok gå godt med at føre den kalender :rulle:

Derudover så overvejer jeg at melde afbud til at tage med ham og hans familie i sommerhus. Han skal have børnene tre uger i ferien. I ugen inden de tre uger, skal han tage nogle dage med børn for eks'er i hendes uge. Jeg kan på nuværende tidspunkt ikke få af vide, hvor mange dage, det drejer sig om og hvilke. Men det kan jo så nærmest blive til 5 uger i streg, hvor han har børn (og uden tid bare til ham og mig) hvor den ene uge så bliver i et sommerhus med hans børn, forældre, en søskende og niece.

Det bliver alt for voldsomt til mig, så det er muligt jeg melder den tur fra.


Er det meningen, at I kun skal være kærester, når han ikke har børn?


Øh, jeg har tidligere skrevet vi også ses når han har børn. Men jeg har også beskrevet, det er på nogle helt andre præmisser.

5 uger af den slags afbrudt af et par enkelte aftener i den ene uge, orker jeg bare ikke. Det blir bare too much.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7815
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12503

Re: Partråden

Indlægaf IrmaPigen » 18. apr 2018, 19:09

Zinde skrev:
IrmaPigen skrev:
Zinde skrev:
IrmaPigen skrev:Jeg fik den famøse kalender i går aftes.

Og jeg startede med at konstatere, at han havde lavet to fejl på den. Så det skal jo nok gå godt med at føre den kalender :rulle:

Derudover så overvejer jeg at melde afbud til at tage med ham og hans familie i sommerhus. Han skal have børnene tre uger i ferien. I ugen inden de tre uger, skal han tage nogle dage med børn for eks'er i hendes uge. Jeg kan på nuværende tidspunkt ikke få af vide, hvor mange dage, det drejer sig om og hvilke. Men det kan jo så nærmest blive til 5 uger i streg, hvor han har børn (og uden tid bare til ham og mig) hvor den ene uge så bliver i et sommerhus med hans børn, forældre, en søskende og niece.

Det bliver alt for voldsomt til mig, så det er muligt jeg melder den tur fra.


Er det meningen, at I kun skal være kærester, når han ikke har børn?


Øh, jeg har tidligere skrevet vi også ses når han har børn. Men jeg har også beskrevet, det er på nogle helt andre præmisser.

5 uger af den slags afbrudt af et par enkelte aftener i den ene uge, orker jeg bare ikke. Det blir bare too much.


Men så skal du jo ikke have en partner med børn, når du har det sådan? Hvis du kun har det godt, når børnene ikke er der, er det da uholdbart.

Jeg forstår dig i øvrigt godt. Jeg ville heller ikke indrette mit liv efter andre menneskers børn.


Hooooold nu op med det sludder.

Det handler ikke om at jeg ikke har det godt når hans børn er her.

Det handler om noget andet. Fair nok du ikke gider læse op i tråden. Men så bliver dit svar bare heller ikke voldsomt brugbart.
Senest rettet af IrmaPigen 18. apr 2018, 19:13, rettet i alt 1 gang.
3
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Partråden

Indlægaf Ficus » 18. apr 2018, 19:21

Irma, er der en god grund til at han så tit har nogle dage i hendes uger oveni? Det virker ikke som om at det er sådan noget for noget, altså at hun så har dem i hans uger også.

Og er de 3(5) (ferie)uger så i det mindste efterfulgt af at hun har børnene i 3 uger?


Kan godt forstå din frustration, han burde imo tage sig lidt sammen og prioritere jeres tid også. Børn eller ej. Det ville nok være gavnligt for jer alle.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7815
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12503

Re: Partråden

Indlægaf IrmaPigen » 18. apr 2018, 19:34

Ficus skrev:Irma, er der en god grund til at han så tit har nogle dage i hendes uger oveni? Det virker ikke som om at det er sådan noget for noget, altså at hun så har dem i hans uger også.

Og er de 3(5) (ferie)uger så i det mindste efterfulgt af at hun har børnene i 3 uger?


Kan godt forstå din frustration, han burde imo tage sig lidt sammen og prioritere jeres tid også. Børn eller ej. Det ville nok være gavnligt for jer alle.


Jeg kender ikke helt begrundelsen i alle tilfælde. Self er der også nogle dage i den anden retning, men det er min klare fornemmelse, at han generelt har dem flere dage, end hun har.

Ja, der er tre uger bagefter, hvor hun har dem. Sidste år havde han dog alligevel flere overnatninger med sønnen i sommerferiens såkaldte børnefrie perioder.

Og for mig er der bare stor forskel på tre uger og fem uger. For når han har børnene er alt på deres præmisser.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Partråden

Indlægaf Ficus » 18. apr 2018, 19:43

IrmaPigen skrev:Og for mig er der bare stor forskel på tre uger og fem uger. For når han har børnene er alt på deres præmisser.

Det er også lang tid. Og specielt hvis erfaringen er at der efter de 5 uger, så stadig er et barn i noget af den børnefri tid. Så jeg formoder at han ikke hiver en uge eller lign ud af den periode så i fx kunne komme på ferie?

Jeg siger ikke i skal slå op, men jeg ville nok selv overveje nøje i hvor mange år jeg gad gentage det her, som nok mindst står på til den yngste bliver 18.
Han virker jo til at have det rimelig fint med situationen, fordi han får det som han vil, bortset fra at du lige markerer dig lidt og bliver sur, men det har tilsyneladende ikke meget/nogen konsekvens(?) og det er ikke specielt fair overfor dig. Man skal huske at passe på sig selv os :kram:
0

Tilbage til "Forhold og sex"