Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41312

Re: Partråden

Indlægaf LaMariposa » 2. apr 2018, 09:59

Viskelæder skrev:Min kæreste skal til sin brors fødselsdag i dag med børnene, og hans ekskone skal også med, altså de tager afsted sammen som familie. Jeg er ikke inviteret, hvilket er fint, for vi er jo ret nye sammen, men jeg synes, det er mærkeligt og gør ondt i maven, at hun skal med. De er skilt, og de har begge en ny partner.

Er det mig, der er forkert på den?


Har ingen erfaring med at være skilt og/eller have børn blandet ind i det, men jeg ville bare sige, at jeg sagtens kan forstå dig. Jeg ville virkelig også få ondt i maven, hvis min kæreste skulle til fødselsdag i sin familie og skulle af sted som familie med sin eks :genert:
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Partråden

Indlægaf Krølle » 2. apr 2018, 10:19

Viskelæder skrev:
Krølle skrev:
Viskelæder skrev:Min kæreste skal til sin brors fødselsdag i dag med børnene, og hans ekskone skal også med, altså de tager afsted sammen som familie. Jeg er ikke inviteret, hvilket er fint, for vi er jo ret nye sammen, men jeg synes, det er mærkeligt og gør ondt i maven, at hun skal med. De er skilt, og de har begge en ny partner.

Er det mig, der er forkert på den?


Jeg synes som sådan ikke, det er forkert, at hun skal med, men historikken taget i betragtning, ville det i det konkrete tilfælde give mening at lave en "alt eller intet". Enten kommer I begge med, eller også er det den e eve gang uden jer begge.

Jeg kan sagtens forstå, at du ikke har det skønt med den situation, der er lagt op til.



Tak for dit input. Hvad tror du, du ville gøre, hvis du var mig?



Det er jo ikke rigtigt muligt at ændre denne situation, men jeg ville nok tale med minkæreste om muligheden for, at der i en periode inviteres alt eller intet - og helst alt. I er måske nok "kun" blevet kærester for nylig, men tilløbet har været langt, og I har haft denne oppe at vende før. Jeg kan ikke se, hvorfor du - hvis du har lyst - ikke skulle kunne deltage i familiearrangementer. Er du ikke klar til det, ville jeg overveje, om jeg kunne leve med, at eksen inviteres, når nu jeg selv havde muligheden for men ikke lysten til at deltage.

At vælge muligheden "hverken eks eller jeg deltager", ville jeg forsøge at undgå. Det ville give mig ro i maven på den korte bane men ville på sigt kunne gøre relationen til eksen vanskeligere, fordi hun ikke kan vide, hvilken baggrund du har fravalgt hendes deltagelse på. Set fra hendes side kan det både være ud fra et uskyldigt "jeg er ikke komfortabel med det" og et fullblown "jeg er hysterisk omkring eks'er og kan ikke rumme dem - overhovedet". Sidstnævnte udgave ville jeg gøre meget for ikke at plante i hovedet på hende, berettiget eller ej.

Giver det mening?
2
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Partråden

Indlægaf POCKETKITTEN » 2. apr 2018, 10:23

Vores lille aldersforskel kommer kun til udtryk i påsken.

Når han får en kedelig halv, mørk chokoladeskal fra Frellsens fyldt med fyldte chokolader.

Og jeg får det store fra Kinder. :love:
14
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
london
Indlæg: 245
Tilmeldt: 23. nov 2016, 11:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 484

Re: Partråden

Indlægaf london » 2. apr 2018, 10:50

Lykke skrev:
london skrev:Jeg kan stadig undre mig over hvor forskellige mænd og kvinder er. Vi har været af sted i påsken med mine forældre og kom hjem i aftes, her til morgen spørger jeg ham, mens vi ligger i sengen om han har fortalt sine forældre, at vi er kommet hjem. Det har han ikke. Vi har så lige haft sex og så rejser han sig fra sengen og går direkte ind og ringer til dem :D


At han ikke har fortalt forældrene at I er hjemme, eller at han ringer til dem lige efter sex?


Det sidste. Nok mest fordi jeg så vidt muligt forsøger at lade være med at tænke på vores forældre lige omkring sex. Men vi var selvfølgelig færdige, jeg havde nok undret mig mere hvis han havde nævnt det i mens :)
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Partråden

Indlægaf Lykke » 2. apr 2018, 10:53

london skrev:
Lykke skrev:
london skrev:Jeg kan stadig undre mig over hvor forskellige mænd og kvinder er. Vi har været af sted i påsken med mine forældre og kom hjem i aftes, her til morgen spørger jeg ham, mens vi ligger i sengen om han har fortalt sine forældre, at vi er kommet hjem. Det har han ikke. Vi har så lige haft sex og så rejser han sig fra sengen og går direkte ind og ringer til dem :D


At han ikke har fortalt forældrene at I er hjemme, eller at han ringer til dem lige efter sex?


Det sidste. Nok mest fordi jeg så vidt muligt forsøger at lade være med at tænke på vores forældre lige omkring sex. Men vi var selvfølgelig færdige, jeg havde nok undret mig mere hvis han havde nævnt det i mens :)


Ja okay. Tror ikke lige jeg forstår det helt. Det var jo dig som spurgte ham om det. Eller misforstår jeg noget?
2
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16081
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29899

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 2. apr 2018, 12:18

Viskelæder skrev:Min kæreste skal til sin brors fødselsdag i dag med børnene, og hans ekskone skal også med, altså de tager afsted sammen som familie. Jeg er ikke inviteret, hvilket er fint, for vi er jo ret nye sammen, men jeg synes, det er mærkeligt og gør ondt i maven, at hun skal med. De er skilt, og de har begge en ny partner.

Er det mig, der er forkert på den?


At hans bror inviterer din kærestes eks, kan du nok ikke rigtigt blande dig i. Men at de ligefrem tager afsted sammen/følges, det ville jeg godt nok også have det stramt med.
I har vel ikke mødt hinandens familier endnu? Så måske derfor din kærestes bror ikke har tænkt på at invitere dig?
Men jeg forstår godt at du har ondt i maven over det, når nu emnet har været oppe at vende flere gange. Og det var vel reelt derfor du først besluttede dig for ikke at se ham mere?
1
london
Indlæg: 245
Tilmeldt: 23. nov 2016, 11:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 484

Re: Partråden

Indlægaf london » 2. apr 2018, 13:09

Lykke skrev:
london skrev:
Lykke skrev:
london skrev:Jeg kan stadig undre mig over hvor forskellige mænd og kvinder er. Vi har været af sted i påsken med mine forældre og kom hjem i aftes, her til morgen spørger jeg ham, mens vi ligger i sengen om han har fortalt sine forældre, at vi er kommet hjem. Det har han ikke. Vi har så lige haft sex og så rejser han sig fra sengen og går direkte ind og ringer til dem :D


At han ikke har fortalt forældrene at I er hjemme, eller at han ringer til dem lige efter sex?


Det sidste. Nok mest fordi jeg så vidt muligt forsøger at lade være med at tænke på vores forældre lige omkring sex. Men vi var selvfølgelig færdige, jeg havde nok undret mig mere hvis han havde nævnt det i mens :)


Ja okay. Tror ikke lige jeg forstår det helt. Det var jo dig som spurgte ham om det. Eller misforstår jeg noget?


Det var overgangen som jeg synes var pudsig - ikke at han gav besked, det opfordrede jeg ham jo selv til ved at spørge.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Partråden

Indlægaf Anilara » 2. apr 2018, 16:12

I jeres forhold, er det så ok at fravælge deltagelse i partnerens familie/venners fester/begivenheder selvom I er inviterede, og selvom I ikke har andre planer?

Jeg gider ikke med til en navnefest, hos min kærestes gode ven som har fået et barn. Magter slet ikke at sætte en weekend af til det (det er 300 km væk).
0
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Partråden

Indlægaf Summer » 2. apr 2018, 18:43

Anilara skrev:I jeres forhold, er det så ok at fravælge deltagelse i partnerens familie/venners fester/begivenheder selvom I er inviterede, og selvom I ikke har andre planer?

Jeg gider ikke med til en navnefest, hos min kærestes gode ven som har fået et barn. Magter slet ikke at sætte en weekend af til det (det er 300 km væk).


Ved bryllupper, dåb, begravelser og konfirmationer, der deltager vi begge hvis vi kan. Dog er det ved disse begivenheder helt i orden at fravælge det, hvis der fx sker en masse i éns liv som kan gøre, at overskuddet til at deltage bare ikke er der. Fx måtte jeg fravælge at komme til en konfirmation hos min kærestes niece, da min far fik konstateret kræft og overskuddet var der bare ikke til at jeg skulle komme med et glad fjæs, eller i det hele taget være sammen med folk.
Til andre begivenheder såsom fødselsdage, familiemiddage osv. der gør det ikke noget hvis man ikke har lyst til at tage med og hellere vil blive hjemme.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41312

Re: Partråden

Indlægaf LaMariposa » 2. apr 2018, 18:50

Maanii skrev:
Anilara skrev:I jeres forhold, er det så ok at fravælge deltagelse i partnerens familie/venners fester/begivenheder selvom I er inviterede, og selvom I ikke har andre planer?

Jeg gider ikke med til en navnefest, hos min kærestes gode ven som har fået et barn. Magter slet ikke at sætte en weekend af til det (det er 300 km væk).


Det kommer an på anledningen.

Bryllupper, begravelser, dåb og konfirmationer deltager vi begge to i.

Fødselsdage, helligdage og lignende kan vi vælge til/fra efter overskud.


This... Og hvis vi ved, at det betyder noget for den anden, at vi begge er der til en af de ikke så vigtigt ting, så tager vi selvfølgelig med begge to :)
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Partråden

Indlægaf Viskelæder » 2. apr 2018, 18:58

Hvis jeg virkelig ikke gider, så tager jeg ikke med. Uanset hvad det er for noget. Jeg er dog vist lidt speciel :lol:
Jeg forventer heller ikke, at min partner tager med til noget, hvis han virkelig ikke vil/orker.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Partråden

Indlægaf Fru Sunshine » 2. apr 2018, 19:02

Anilara skrev:I jeres forhold, er det så ok at fravælge deltagelse i partnerens familie/venners fester/begivenheder selvom I er inviterede, og selvom I ikke har andre planer?

Jeg gider ikke med til en navnefest, hos min kærestes gode ven som har fået et barn. Magter slet ikke at sætte en weekend af til det (det er 300 km væk).

Her er det ikke velset. Jeg gider f.eks. overhovedet ikke til min svogers bryllup - bl.a. fordi det er 2 dage efter vores bryllupsdag og i Norge -og fordi jeg synes de prioriterer helt håbløst, når de bekoster et stort bryllup, når de stadig bor hos mine svigerforældre med 4 (!) børn.

Men jeg gør det da.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Partråden

Indlægaf Luffegås » 2. apr 2018, 19:06

Anilara skrev:I jeres forhold, er det så ok at fravælge deltagelse i partnerens familie/venners fester/begivenheder selvom I er inviterede, og selvom I ikke har andre planer?

Jeg gider ikke med til en navnefest, hos min kærestes gode ven som har fået et barn. Magter slet ikke at sætte en weekend af til det (det er 300 km væk).

Jeg har fravalgt kærestens familie pga. jeg indimellem har mulighed for at "arbejde" i weekender. Jeg skriver arbejde, fordi mit arbejde også er en hobby for mig, og der har desværre været både svigermors fødselsdag, noget andet, og nu her d. 14. er der generalforsamling jeg gerne vil med til, i stedet for min svigerinde og hendes kærestes fødselsdag. Så min kæreste tager min datter med, og jeg tager til en generalforsamling med forskellige spændene indslag undervejs.

Omvendt ville det også være okay, men altid afhænge af grunden. Jeg synes ikke "det har jeg ikke lyst til" tæller, hvis der ikke er andet yderligere i vejen.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Partråden

Indlægaf Lykke » 2. apr 2018, 19:21

london skrev:
Lykke skrev:
london skrev:
Lykke skrev:
london skrev:Jeg kan stadig undre mig over hvor forskellige mænd og kvinder er. Vi har været af sted i påsken med mine forældre og kom hjem i aftes, her til morgen spørger jeg ham, mens vi ligger i sengen om han har fortalt sine forældre, at vi er kommet hjem. Det har han ikke. Vi har så lige haft sex og så rejser han sig fra sengen og går direkte ind og ringer til dem :D


At han ikke har fortalt forældrene at I er hjemme, eller at han ringer til dem lige efter sex?


Det sidste. Nok mest fordi jeg så vidt muligt forsøger at lade være med at tænke på vores forældre lige omkring sex. Men vi var selvfølgelig færdige, jeg havde nok undret mig mere hvis han havde nævnt det i mens :)


Ja okay. Tror ikke lige jeg forstår det helt. Det var jo dig som spurgte ham om det. Eller misforstår jeg noget?


Det var overgangen som jeg synes var pudsig - ikke at han gav besked, det opfordrede jeg ham jo selv til ved at spørge.


Okay. Jeg forstår det ikke.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Partråden

Indlægaf Sangius » 2. apr 2018, 19:48

kartoffelpizza skrev:
Zinde skrev:
Sangius skrev:
Zinde skrev:Jeg kan konstatere, at jeg er blevet så meget “ældre”, at jeg ikke længere kan forholde mig til unge ugifte og barnløse mennesker, der skråsikkert udtaler sig om livets forløb med børn og årelangt parforhold.


Ja, det kan jeg sagtens sætte mig ind i. Sådan tror jeg vi alle får det på et tidspunkt - for man lærer jo altså unægteligt ting af alder og erfaringer.

Man skal bare altid huske, at der sikkert er en, 20 år ældre, som tænker det samme om en, som det man tænker om dem under sig :D


Dét er rigtigt. Jeg følte mig også utroligt livsklog dengang først i 20’erne, hvor jeg troede, at jeg vidste noget om modgang og kriser, fordi min mormor var død og min kæreste havde slået op med mig. Heldigvis proklamerede jeg ikke mine fastlagte planer for livet på internettet dengang :-D

Men nu kan nogle jo godt have oplevet voldsommere ting end det. Jeg har fx begravet min far og stået som 15-årig med min mor der var ved at dø mellem hænderne på mig. Bogstaveligt. Bare som eksempel.

Jeg siger ikke jeg ved alt. For det gør jeg ikke. Men jeg synes det er vældigt trættende med ældre mennesker der tror at de har patent på sorg, kriser og erfaring med vores andres liv.


Jeg synes nu altså ikke der er nogen, som mener de har patent på sorg og krise?
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Forhold og sex"