Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Partråden

Indlægaf Fru Sunshine » 15. feb 2019, 08:58

Jeg var til prøve med teaterkoret, så vi fik slet ikke fejret noget som helst.
Til gengæld tager vi en tur til København søndag-mandag. Min mand skal have fornyet sit pas, og det skal foregå på den norske ambassade ved personligt fremmøde.
Det er virkelig åndssvagt, men så får vi da en tur ud af det.
(nogen der kan anbefale et lækkert spisested i nærheden af Hotel Admiral?)
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Partråden

Indlægaf Ado » 15. feb 2019, 09:02

Vi var ude at spise og da vi kom hjem drak vi portvin, mens vi så den romantiske serie på TV 2 Play: Anders og Torben. :-D
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Partråden

Indlægaf Hunkat » 15. feb 2019, 09:19

Vi var ude og spise, det var super hyggeligt og dejligt at kunne tage fri fra madlavning og opvask.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Partråden

Indlægaf Stitch » 15. feb 2019, 12:07

Fru Sunshine skrev:Jeg var til prøve med teaterkoret, så vi fik slet ikke fejret noget som helst.
Til gengæld tager vi en tur til København søndag-mandag. Min mand skal have fornyet sit pas, og det skal foregå på den norske ambassade ved personligt fremmøde.
Det er virkelig åndssvagt, men så får vi da en tur ud af det.
(nogen der kan anbefale et lækkert spisested i nærheden af Hotel Admiral?)


God tur :)


I skal helt sikkert også prøve: Winterspring. Det er det fineste lillebitte sted, som primært er desserter og te.

Af andre steder er der også:
L'Alba - virkelig god ægte italiensk restaurant.
The Standard - den gamle færgeterminal.
Restaurant Amalie - lækker dansk mad.
Fuego - argentinsk mad
108 og The Corner
Senest rettet af Stitch 15. feb 2019, 13:54, rettet i alt 1 gang.
2
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Seraphina
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. jan 2016, 19:50
Kort karma: 44
Likede indlæg: 568

Re: Partråden

Indlægaf Seraphina » 15. feb 2019, 12:54

Ado skrev:Vi var ude at spise og da vi kom hjem drak vi portvin, mens vi så den romantiske serie på TV 2 Play: Anders og Torben. :-D


Haha, hvor er det sjovt - vores Valentins bestod af mad (godt nok derhjemme), så drak vi whiskey (fordi vi ikke havde mere portvin) og så Anders og Torben på TV2 Play :lol:
2
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Partråden

Indlægaf Sorenspige » 15. feb 2019, 13:02

Vi fejrede valentinsdag ved at få take away fra en lækker italiensk restaurant, efter at ungerne var puttet. Det blev spist i sofaen, mens vi så Bonderøven. For os er det luksus at spise i sofaen, for vi sidder normalt altid ved spisebordet.
Senere så vi dokumentarer om Nordkorea.

Jeg havde købt en special øl samt en dåse love-lakridser fra Johan Bülow. Min mand havde ikke købt noget til mig, hvilket jeg heller ikke regnede med.

Til gengæld tog han revanche i dag, da han og vores dreng kom hjem med en flot buket blomster, da de havde været til frisør :lun:.
4
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Partråden

Indlægaf bluetof1 » 15. feb 2019, 13:58

Manden ligger syg og han er åbenbart på sit yderste.
Han har lige sagt med svag stemme, at han ikke håber han dør i dag for min begunstigelse på hans livsforsikring er ikke gået igennem endnu.

Det er da godt at han formår at se praktisk på sin snarlige bortgang :lol:
22
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Partråden

Indlægaf FruKuk » 15. feb 2019, 14:15

bluetof1 skrev:Manden ligger syg og han er åbenbart på sit yderste.
Han har lige sagt med svag stemme, at han ikke håber han dør i dag for min begunstigelse på hans livsforsikring er ikke gået igennem endnu.

Det er da godt at han formår at se praktisk på sin snarlige bortgang :lol:


Det er nu skønt med sådan en betænksom mand :lol:

Jeg krydser dog fingre for, at han klarer den :)
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Partråden

Indlægaf bluetof1 » 15. feb 2019, 15:09

FruKuk skrev:
bluetof1 skrev:Manden ligger syg og han er åbenbart på sit yderste.
Han har lige sagt med svag stemme, at han ikke håber han dør i dag for min begunstigelse på hans livsforsikring er ikke gået igennem endnu.

Det er da godt at han formår at se praktisk på sin snarlige bortgang :lol:


Det er nu skønt med sådan en betænksom mand :lol:

Jeg krydser dog fingre for, at han klarer den :)


Han spiser jordbærkage nu. Jeg tror det går til levesiden :lol:
19
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Partråden

Indlægaf Fru Sunshine » 15. feb 2019, 15:33

bluetof1 skrev:Manden ligger syg og han er åbenbart på sit yderste.
Han har lige sagt med svag stemme, at han ikke håber han dør i dag for min begunstigelse på hans livsforsikring er ikke gået igennem endnu.

Det er da godt at han formår at se praktisk på sin snarlige bortgang :lol:

A har den dybeste sympati med Kokken.
:lol: :lol:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Partråden

Indlægaf Sophaya » 15. feb 2019, 16:04

Vi var temmelig flade i går, og der gik derfor træthed og smådårlig stemning i den snarere end datenight. Vi fik ikke engang startet filmen, fordi han var for træt. Så i dag har vi bestilt indisk og tager revanche. Og denne gang forsøger vi rent faktisk at se filmen :lol:
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Partråden

Indlægaf bluetof1 » 15. feb 2019, 16:14

Fru Sunshine skrev:
bluetof1 skrev:Manden ligger syg og han er åbenbart på sit yderste.
Han har lige sagt med svag stemme, at han ikke håber han dør i dag for min begunstigelse på hans livsforsikring er ikke gået igennem endnu.

Det er da godt at han formår at se praktisk på sin snarlige bortgang :lol:

A har den dybeste sympati med Kokken.
:lol: :lol:


Det fortæller jeg ham når og hvis han kommer ud sin koma :lol:

Ej, det er egentlig ikke helt fair, for han er ikke et klynkehoved normalt. Han har det rigtig skidt og har sovet hele dagen. Han skal heller ikke have det ret meget værre før jeg faktisk bliver bekymret. Men det var altså ret morsomt, at det kun var halvvejs for sjov da han sagde det med sin livsforsikring :-D
2
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Partråden

Indlægaf englishchannel » 16. feb 2019, 06:56

Marioneta skrev:Jeg snakkede med den unge fyr fra min nye studiegruppe (by the way, jeg elsker min nye studiegruppe), som er overraskende reflekterende for en 20-årig. Han mente ikke, at han var den bedste til at give kærlighedstips (han klarer det nu fint), men han syntes også, at jeg snart skulle snakke med min kæreste. Han var enig i, at den delvise mangel på udvikling, eller fremdrift i forholdet, ikke skyldes, at min kæreste ikke vil mig, men bare min kærestes måde at være på. Han er bare ikke handlingens mand. Den unge fyr nævnte også, at han havde snakket med min veninde om vores forhold og at de syntes det var lidt sært, hvordan jeg jo faktisk havde ret travlt pga. alder og min kæreste bare slet ikke rigtigt fattede det. Gutten nævnte også at vores forhold virkede teenage-agtigt og det kunne jeg jo godt genkende, men samtidig kunne jeg fortælle, at min kæreste jo faktisk er meget på overfor min søn og at han havde introduceret mig for familien, så det er sådan en underlig kombination af teenage-agtig-forhold og så stadig seriøst forhold. Ja, sært er nok det rette ord for det, som han sagde :lol:


Udenfor Debatten har jeg det seneste års tid fulgt med på et forum, der hedder "Waiting". Deltagerne på det forum er kvinder, der er i parforhold med mænd, der ikke vil committe til dem på den måde som de ønsker: For rigtig mange er det bryllup, for andre børn og endelig er der forhold, hvor manden ikke vil noget som helst.

Når man har læst mange af de historier, begynder der at tegne sig et mønster, hvor manden er sød og støttende på nogle helt afgrænsede områder, så han kan holde kvinden hen uden at give hende det, hun ønsker af parforholdet. I mange tilfælde er det sikkert ikke ondt ment fra mandens side - han er bare ikke nok into kvinden til at committe til hende på en mærkbar måde, og så bliver det nogle halve handlinger, der holder kvinden hen i håbet om, at hun på et tidspunkt får det hele.

Det er fint, at din kæreste laver mad, lytter til dig, er sød ved din søn og at du har mødt hans familie, men set udefra at dette gratis handlinger, der ikke på nogen måde committer ham tættere til dig. Den unge fyr ovenfor nævner, at det er sært at din kæreste ikke "fatter" at du har travlt grundet fertilitet, men Marioneta, din kæreste har selv nævnt den fertilitet før. Han ved godt at du har travlt, og alligevel snøler han bevidst. I bedste fald er han ligeglad med, at han i øjeblikket opbruger dine allersidste fertile år ved at holde dig hen i håbet om, at I skal have familie sammen. I værste fald kalkulerer han bevidst med at trække tiden ud til du er for gammel til at få børn, så forholdet kan fortsætte uden det pres på ham.

Jeg siger ikke at du skal slå op med ham, for forholdet giver dig tydeligvis en masse gode ting også. Men jeg beder dig om at blive i forholdet med åbne øjne: Han værgrer sig med at committe til dig på de måder, du har brug for at han committer. Han er ikke langsom fordi han ikke forstår sagens alvor - han er langsom fordi han helst vil være fri for at få børn og flytte sammen med dig, selvom han med garanti godt kan lide dit selskab. Hvis det er okay med dig, så nyd de gode ting i jeres parforhold. Men lad være med at stikke dig selv blår i øjnene omkring, hvor seriøst jeres parforhold er eller hvor I er på vej hen.
39
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Partråden

Indlægaf Viskelæder » 16. feb 2019, 08:09

englishchannel skrev:
Marioneta skrev:Jeg snakkede med den unge fyr fra min nye studiegruppe (by the way, jeg elsker min nye studiegruppe), som er overraskende reflekterende for en 20-årig. Han mente ikke, at han var den bedste til at give kærlighedstips (han klarer det nu fint), men han syntes også, at jeg snart skulle snakke med min kæreste. Han var enig i, at den delvise mangel på udvikling, eller fremdrift i forholdet, ikke skyldes, at min kæreste ikke vil mig, men bare min kærestes måde at være på. Han er bare ikke handlingens mand. Den unge fyr nævnte også, at han havde snakket med min veninde om vores forhold og at de syntes det var lidt sært, hvordan jeg jo faktisk havde ret travlt pga. alder og min kæreste bare slet ikke rigtigt fattede det. Gutten nævnte også at vores forhold virkede teenage-agtigt og det kunne jeg jo godt genkende, men samtidig kunne jeg fortælle, at min kæreste jo faktisk er meget på overfor min søn og at han havde introduceret mig for familien, så det er sådan en underlig kombination af teenage-agtig-forhold og så stadig seriøst forhold. Ja, sært er nok det rette ord for det, som han sagde :lol:


Udenfor Debatten har jeg det seneste års tid fulgt med på et forum, der hedder "Waiting". Deltagerne på det forum er kvinder, der er i parforhold med mænd, der ikke vil committe til dem på den måde som de ønsker: For rigtig mange er det bryllup, for andre børn og endelig er der forhold, hvor manden ikke vil noget som helst.

Når man har læst mange af de historier, begynder der at tegne sig et mønster, hvor manden er sød og støttende på nogle helt afgrænsede områder, så han kan holde kvinden hen uden at give hende det, hun ønsker af parforholdet. I mange tilfælde er det sikkert ikke ondt ment fra mandens side - han er bare ikke nok into kvinden til at committe til hende på en mærkbar måde, og så bliver det nogle halve handlinger, der holder kvinden hen i håbet om, at hun på et tidspunkt får det hele.

Det er fint, at din kæreste laver mad, lytter til dig, er sød ved din søn og at du har mødt hans familie, men set udefra at dette gratis handlinger, der ikke på nogen måde committer ham tættere til dig. Den unge fyr ovenfor nævner, at det er sært at din kæreste ikke "fatter" at du har travlt grundet fertilitet, men Marioneta, din kæreste har selv nævnt den fertilitet før. Han ved godt at du har travlt, og alligevel snøler han bevidst. I bedste fald er han ligeglad med, at han i øjeblikket opbruger dine allersidste fertile år ved at holde dig hen i håbet om, at I skal have familie sammen. I værste fald kalkulerer han bevidst med at trække tiden ud til du er for gammel til at få børn, så forholdet kan fortsætte uden det pres på ham.

Jeg siger ikke at du skal slå op med ham, for forholdet giver dig tydeligvis en masse gode ting også. Men jeg beder dig om at blive i forholdet med åbne øjne: Han værgrer sig med at committe til dig på de måder, du har brug for at han committer. Han er ikke langsom fordi han ikke forstår sagens alvor - han er langsom fordi han helst vil være fri for at få børn og flytte sammen med dig, selvom han med garanti godt kan lide dit selskab. Hvis det er okay med dig, så nyd de gode ting i jeres parforhold. Men lad være med at stikke dig selv blår i øjnene omkring, hvor seriøst jeres parforhold er eller hvor I er på vej hen.


Jeg er fuldstændig enig og synes, du skriver det på en god og omsorgsfuld måde. Men nu sker der det, at Marioneta kommer på banen og forsvarer sig/sin kæreste og nævner, de forskelle, der jo faktisk er sket, (hvilket er små, ydre ting, men ikke gør nogen forskel på kerneproblemet overhovedet) og så føler hun, alle er imod hende, og så gør hun dig/mig/alle, der ikke rygklapper, til nogle onde mennesker, der er helt hul i hovedet.

Det er hårdt at se på, at en sød og omsorgsfuld person måske ikke kommer til at opnå sine velfortjente mål/drømme pga. hvad der virker som angst for at handle og angst for at være alene.

Men det nytter ikke noget.
Senest rettet af Viskelæder 16. feb 2019, 08:15, rettet i alt 1 gang.
16
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Partråden

Indlægaf Zombie » 16. feb 2019, 08:13

englishchannel skrev:
Marioneta skrev:Jeg snakkede med den unge fyr fra min nye studiegruppe (by the way, jeg elsker min nye studiegruppe), som er overraskende reflekterende for en 20-årig. Han mente ikke, at han var den bedste til at give kærlighedstips (han klarer det nu fint), men han syntes også, at jeg snart skulle snakke med min kæreste. Han var enig i, at den delvise mangel på udvikling, eller fremdrift i forholdet, ikke skyldes, at min kæreste ikke vil mig, men bare min kærestes måde at være på. Han er bare ikke handlingens mand. Den unge fyr nævnte også, at han havde snakket med min veninde om vores forhold og at de syntes det var lidt sært, hvordan jeg jo faktisk havde ret travlt pga. alder og min kæreste bare slet ikke rigtigt fattede det. Gutten nævnte også at vores forhold virkede teenage-agtigt og det kunne jeg jo godt genkende, men samtidig kunne jeg fortælle, at min kæreste jo faktisk er meget på overfor min søn og at han havde introduceret mig for familien, så det er sådan en underlig kombination af teenage-agtig-forhold og så stadig seriøst forhold. Ja, sært er nok det rette ord for det, som han sagde :lol:


Udenfor Debatten har jeg det seneste års tid fulgt med på et forum, der hedder "Waiting". Deltagerne på det forum er kvinder, der er i parforhold med mænd, der ikke vil committe til dem på den måde som de ønsker: For rigtig mange er det bryllup, for andre børn og endelig er der forhold, hvor manden ikke vil noget som helst.

Når man har læst mange af de historier, begynder der at tegne sig et mønster, hvor manden er sød og støttende på nogle helt afgrænsede områder, så han kan holde kvinden hen uden at give hende det, hun ønsker af parforholdet. I mange tilfælde er det sikkert ikke ondt ment fra mandens side - han er bare ikke nok into kvinden til at committe til hende på en mærkbar måde, og så bliver det nogle halve handlinger, der holder kvinden hen i håbet om, at hun på et tidspunkt får det hele.

Det er fint, at din kæreste laver mad, lytter til dig, er sød ved din søn og at du har mødt hans familie, men set udefra at dette gratis handlinger, der ikke på nogen måde committer ham tættere til dig. Den unge fyr ovenfor nævner, at det er sært at din kæreste ikke "fatter" at du har travlt grundet fertilitet, men Marioneta, din kæreste har selv nævnt den fertilitet før. Han ved godt at du har travlt, og alligevel snøler han bevidst. I bedste fald er han ligeglad med, at han i øjeblikket opbruger dine allersidste fertile år ved at holde dig hen i håbet om, at I skal have familie sammen. I værste fald kalkulerer han bevidst med at trække tiden ud til du er for gammel til at få børn, så forholdet kan fortsætte uden det pres på ham.

Jeg siger ikke at du skal slå op med ham, for forholdet giver dig tydeligvis en masse gode ting også. Men jeg beder dig om at blive i forholdet med åbne øjne: Han værgrer sig med at committe til dig på de måder, du har brug for at han committer. Han er ikke langsom fordi han ikke forstår sagens alvor - han er langsom fordi han helst vil være fri for at få børn og flytte sammen med dig, selvom han med garanti godt kan lide dit selskab. Hvis det er okay med dig, så nyd de gode ting i jeres parforhold. Men lad være med at stikke dig selv blår i øjnene omkring, hvor seriøst jeres parforhold er eller hvor I er på vej hen.


Jeg læser det slet ikke sådan. Han er jo bare en ung fyr, der måske godt ved, at tiden ikke er deres bedste ven, men han får det ikke internaliseret på en sådan måde, at han rykker på det selv. Indtil Marionetta har haft snakken med ham, og han evt har sagt nej eller udskyder, så synes Jeg ikke, der er basis for at kategorisere ham, som du gør her.
Hvis de ikke havde tiden imod sig og hvis folk herinde ikke havde en lidt lunken fornemmelse om ham, så ville deres forhold jo egentlig være ret typisk ift hvordan det udvikler sig. Nogle forhold er hurtigere end andre, men det her finder jeg ikke unormalt på nogen måde.
Det kan godt være, de kun ses bare dem i weekenden, men de går på samme studie, så de ses reelt hver dag/5 dage om ugen i perioder, også selvom det er i en anden kontekst.

Min kæreste og jeg er begge 32, vi har tiden imod os i den forstand, at min fertilitet ikke er den bedste. Selvom vi bor sammen og har det godt sammen, så tænker og handler jeg langt mere på det end min kæreste. Han ved godt, hvordan landet ligger, men det ligger ham ikke først for at tænke på. Når jeg forklarer om de forskellige skridt, jeg er begyndt at tage i retningen af noget babywork, er han sådan "nå ja. Ja, god idé". Sagde og gjorde jeg ingenting, ville min kæreste ikke foreslå noget selv, men han nøler ikke fordi han ikke vil committe.
11
aka Forbies

:gammel:

Tilbage til "Forhold og sex"