Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Lykke
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3852

Re: Partråden

Indlægaf Lykke » 4. jul 2018, 13:32

Sof skrev:
Lykke skrev:
Sof skrev:Jeg har også lidt feriekrise, både fordi jeg er mega misundelig på folk der er og skal på ferier, men os fordi at nu hvor jeg går hjemme til studiestart og endelig har tid, så har folk fået arbejde/børn/er på ferie.

Føler at jeg ikke har været på ferie i flere år. Det er løgn for i det her kalender år har jeg fløjet på ferie 2 gange og dertil været på et par sommerhusferier. Året før var jeg både på “rigtig” sommerferie og derudover 5 forlængede weekender med fly og lidt sommerhus.

Har bare så sindssygt meget udlængsel at jeg ikke føler at det tæller :blush: Om en måned skal vi på sommerferie, jeg glæder mig helt vildt, men går lidt i panik over at vi ikke har noget planlagt efter det. Drømmer om alt muligt vildt, sådan som vi gjorde det før jeg blev gravid og vi fik vores dreng. Min kæreste gider ikke rigtig planlægge noget, fordi han helst vil vente til barnet også får noget ud af det, lige nu fatter han jo ikke så meget og bliver bare slæbt med rundt.

Ej man skal da ikke vente til børnene får noget ud af ferien. Ikke efter min mening.

Hvor skal I på ferie om en måned?

Heller ikke efter min. Er ret overbevist om at så længe vi er der og er glade, så får han rigeligt ud af det. Måtte spørge om han mente at vi skulle vente til han kan huske det, var lige ved at dø ved tanken om ikke at komme ud og rejse i 5-6 år :lol2:

Vi skal til Mallorca. Det blev et kompromis. Han foreslog det fordi hans søster med børn tager til Alcudia. Hvert år. På et slags ressort, all inclusive og det hele. Det er nærmest mit værste mareridt lige nu, selvom jeg som barn synes det var fedt, så tvivler jeg på det har været særlig afslappende eller stimulerende for mine forældre. Husker det som at man så poolen og stranden, nogle aftener gik man på en gade fyldt med turistfælder og det var det.

Kompromiset blev så at vi har lejet et hus, vest på, hvor det er mere country side agtigt, med egen lille pool og med god mulighed for at køre til nogle hyggelige lokale (kyst)byer. Og så slutter vi med 2 overnatninger på et “ordentligt” hotel med spaafdeling.

Den lille gider højest sandsynligt ikke ligge ved en pool/strand hele dagen alligevel, så kan ikke se hvad Alcudia skal til for.

Det lyder da meget fedt!
Ej det der med at børn skal kunne huske ferier. Niks! Mit liv fortsætter på trods af barn/børn.
5
Sof
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1542

Indlægaf Sof » 4. jul 2018, 13:32

Forslaget gjorde nok mest ondt, fordi vi før rejste meget, langt væk og til nogle, for os, specielle steder og så foreslår han fucking Alcudia.

Han plejede at ryste på hovedet over at søsteren var blevet “sådan en”. Hun startede nemlig også med at rejse. Og nu er han OGSÅ blevet “sådan en” :whine:

Tror dog jeg har fået den lukket helt og aldeles nu.
1
Lykke
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3852

Indlægaf Lykke » 4. jul 2018, 13:39

Sof skrev:Forslaget gjorde nok mest ondt, fordi vi før rejste meget, langt væk og til nogle, for os, specielle steder og så foreslår han fucking Alcudia.

Han plejede at ryste på hovedet over at søsteren var blevet “sådan en”. Hun startede nemlig også med at rejse. Og nu er han OGSÅ blevet “sådan en” :whine:

Ja det er selvfølgelig noget af en omvæltning.
Vi har dog aldrig lavet så meget eller rejst så meget som efter vi har fået et barn. Det er som om at det er blevet vigtigere for mig at få noget fedt ud af min tid. Jeg har dog ikke et ønske om af rejse langt væk, Europa er helt fint for mig. Og det harmonerer heldigvis meget godt med et barn.
0
1234
Kort karma: 89
Likede indlæg: 2260

Indlægaf 1234 » 4. jul 2018, 14:39

Sof skrev:Forslaget gjorde nok mest ondt, fordi vi før rejste meget, langt væk og til nogle, for os, specielle steder og så foreslår han fucking Alcudia.

Men man kan jo godt finde specielle og anderledes steder selvom det er i Europa. Jeg har i hvert fald været i en række lande, hvor folk kigger sært på mig, når jeg nævner dem fx Moldova, Georgien, Albanien.

Jeg har faktisk lagt en plan for rejseriet med min mand. Jeg har nemlig ligeså frygtlig kronisk udlængsel som dig. Så jeg fx gemt nogle ting og steder i Europa jeg gerne vil se og så tager vi derhen, når børnene er små og vi måske ikke orker en 17 timers flyvetur som vi har i år.
0
IrmaPigen
Kort karma: 518
Likede indlæg: 5877

Indlægaf IrmaPigen » 4. jul 2018, 14:41

Sof skrev:Jeg har også lidt feriekrise, både fordi jeg er mega misundelig på folk der er og skal på ferier, men os fordi at nu hvor jeg går hjemme til studiestart og endelig har tid, så har folk fået arbejde/børn/er på ferie.

Føler at jeg ikke har været på ferie i flere år. Det er løgn for i det her kalender år har jeg fløjet på ferie 2 gange og dertil været på et par sommerhusferier. Året før var jeg både på “rigtig” sommerferie og derudover 5 forlængede weekender med fly og lidt sommerhus.

Har bare så sindssygt meget udlængsel at jeg ikke føler at det tæller :blush: Om en måned skal vi på sommerferie, jeg glæder mig helt vildt, men går lidt i panik over at vi ikke har noget planlagt efter det. Drømmer om alt muligt vildt, sådan som vi gjorde det før jeg blev gravid og vi fik vores dreng. Min kæreste gider ikke rigtig planlægge noget, fordi han helst vil vente til barnet også får noget ud af det, lige nu fatter han jo ikke så meget og bliver bare slæbt med rundt.

Tænker du måske skal nedjustere dine forventninger lidt mens barn/børn er små.

Er enig i man ikke skal leve sit udelukkende for børnenes skyld og på deres præmisser.

Men man kommer nok heller ikke på en total vild ferie med så små størrelser. Det må jo alt andet lige blive på et niveau, hvor de også kan være med.

Børn sætter jo altså nogle begrænsninger - dem som bilder sig selv noget andet ind, lyver for sig selv IMO.
5
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1074
Likede indlæg: 9213

Indlægaf Rapfisk » 4. jul 2018, 14:51

Jeg glæder mig rigtig meget til de ferier, vi skal have som familie. Jeg gætter på, at vi ikke får de samme ferier, men jeg tænker, at vi ud over diverse resorthelvede-ferier fortsat skal have vores ferier rundt i Europa. Så bliver det bare med legepladser i stedet for fortovscaféer og airbnb med mulighed for selv at lave mad, mens børnene er for små til restaurant (læs: forældrene ikke gider at være på restaurant med dem).

Det bliver fedt at opleve de ting gennem børnene, og mange typer af ferier er fint børnevenlige, hvis man tager dem i børnenes tempo, tænker jeg.
3
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 523
Likede indlæg: 6733

Indlægaf Guilded_Lily » 4. jul 2018, 15:02

De værste ferier, jeg har været på, har været charterrejser. Den første var som teenager, og den er en historie for sig selv.

Den anden var i Tyrkiet med børnene, da de var hhv. 5½ og 1½. Den store havde lige lært at svømme og var ikke til at drive ud af den store pool. Fair nok, hvis det ikke var for den mindste, der enten ville være i børnepoolen et andet sted på matriklen eller ikke magtede varmen og derfor ville være på hotelværelset. Så vi voksne måtte skiftes til at være enten det ene eller andet sted - den lille nægtede at være i den store pool på armen af én af os. Den eneste film, vi havde med, som kunne afspilles på værelsets dvd, var Ratatouille. Jeg har ikke magtet den film siden den ferie.
Når vi tog på ture, skreg ungen fra vi gik ind i bussen, til vi kom ud.

Det eneste tidspunkt, jeg slappede af på den 10 dage lange "ferie", var da jeg befandt mig 100 meter over vandet i en faldskærm. Kæft, en fred og ro, der var deroppe!

Jeg har nægtet at tage af sted på sådan en tur igen, til den mindste er min. 8-10 år!
3
Sof

Indlægaf Sof » 4. jul 2018, 15:02

IrmaPigen skrev:
Sof skrev:

Tænker du måske skal nedjustere dine forventninger lidt mens barn/børn er små.

Er enig i man ikke skal leve sit udelukkende for børnenes skyld og på deres præmisser.

Men man kommer nok heller ikke på en total vild ferie med så små størrelser. Det må jo alt andet lige blive på et niveau, hvor de også kan være med.

Børn sætter jo altså nogle begrænsninger - dem som bilder sig selv noget andet ind, lyver for sig selv IMO.

Det var derfor jeg skrev drømmer. Jeg drømmer om den slags ferier vi havde, men jeg har ikke nogle forventninger om at det bliver som før. Ikke lige nu i hvert fald. Backpacking i Sydamerika er nok ikke liige det første jeg gider med en på 1 år, men jeg drømmer da mega meget om at gøre det igen og jeg ville ikke tøve med at have et større barn med på en lign tur.

Og ligesom en der skrev noget om europa. Flere af “vores” specielle steder er i Europa, hvor vi kommer igen og igen, fordi det er rart, bærer på gode minder osv. Men ture dertil, ja de må vente til barnet selv kan/vil gå eller til vi kan tage væk uden ham, hvis det er et sted hvor børn måske ikke er så velkomne. Er helt med på at der bare er ferier, der ikke er for børn.
2
1234

Indlægaf 1234 » 4. jul 2018, 15:16

Guilded_Lily skrev:De værste ferier, jeg har været på, har været charterrejser. Den første var som teenager, og den er en historie for sig selv.

Den anden var i Tyrkiet med børnene, da de var hhv. 5½ og 1½. Den store havde lige lært at svømme og var ikke til at drive ud af den store pool. Fair nok, hvis det ikke var for den mindste, der enten ville være i børnepoolen et andet sted på matriklen eller ikke magtede varmen og derfor ville være på hotelværelset. Så vi voksne måtte skiftes til at være enten det ene eller andet sted - den lille nægtede at være i den store pool på armen af én af os. Den eneste film, vi havde med, som kunne afspilles på værelsets dvd, var Ratatouille. Jeg har ikke magtet den film siden den ferie.

Det eneste tidspunkt, jeg slappede af på den 10 dage lange "ferie", var da jeg befandt mig 100 meter over vandet i en faldskærm. Kæft, en fred og ro, der var deroppe!

Jeg har nægtet at tage af sted på sådan en tur igen, til den mindste er min. 8-10 år!

Jeg nægter nogensinde at tage på charterferie og jeg har ikke engang været på en. Men som jeg sagde til en bekendt. Jeg var 11 dage i Mexico på nogen af verdens bedst strande og udover den dag jeg snorklede brugt jeg nok 3-4 timer på stranden.
1
LaMariposa
Kort karma: 549
Likede indlæg: 8485

Indlægaf LaMariposa » 4. jul 2018, 15:55

1234 skrev:
Guilded_Lily skrev:De værste ferier, jeg har været på, har været charterrejser. Den første var som teenager, og den er en historie for sig selv.

Jeg nægter nogensinde at tage på charterferie og jeg har ikke engang været på en. Men som jeg sagde til en bekendt. Jeg var 11 dage i Mexico på nogen af verdens bedst strande og udover den dag jeg snorklede brugt jeg nok 3-4 timer på stranden.

Mexico :love: :lun:
1
:lun:

Be brave
1234

Indlægaf 1234 » 4. jul 2018, 15:58

LaMariposa skrev:
1234 skrev:

Mexico :love: :lun:

Det er seriøst et lækkert land!
Det skal jeg helt sikkert tilbage til.
2
Sof

Indlægaf Sof » 4. jul 2018, 16:01

Synes charter kan være både godt, dejligt/afslappende og ligefrem charmerende, det handler jo så bare om at finde et sted der lige rammer ens interesser/behov. For mig er det ikke 100% = strand og dase. Men den ferie min kæreste havde i hovedet, den lugtede ret meget af all inclusive og babysoppebasin i 10 dage. Det gider jeg på ingen måde.

Mine forældre gjorde tit det at vi startede med feriested A, kunne fx være noget med en bungalow på en campingagtigplads (som regel noget småt og rimelig lokalt) i nogle bjerge et sted i Frankrig eller Spanien, i nogenlunde kørselsafstand til en større by og gode aktiviteter som kajak, rafting, cykling osv og så sluttede vi af på feriested B, som godt kunne være ret meget charter.

Vi var 4 børn, med rimelig forskellig smag og der var noget for alle. Sådan har de nok gjort 20 sommerferier træk, hvor de i de sidste 10 havde et hus i Spanien, som så var udgangspunktet.
2
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 303
Likede indlæg: 3365

Indlægaf FruKuk » 4. jul 2018, 16:36

Jeg ELSKER charter, all inklusive, dase ved poolen, buffet med det samme mad dag ud og dag ind :love: Jo mindre aktivitet og “tagen stilling til noget som helst” jo mere bedre :D
8
1234

Indlægaf 1234 » 4. jul 2018, 16:40

FruKuk skrev:Jeg ELSKER charter, all inklusive, dase ved poolen, buffet med det samme mad dag ud og dag ind :love: Jo mindre aktivitet og “tagen stilling til noget som helst” jo mere bedre :D

Det er nok faktisk det med ikke selv at skulle tage stilling, der er det sværest for mig ved charterkonceptet. Bare det at være på tur med guide en enkelt dag kan være svært nok for mig :lol:

Min mand ville dog nok mene det var den manglende aktivitet der er mit største problem, fordi jeg er evig rastløs.
0
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 303
Likede indlæg: 3365

Indlægaf FruKuk » 4. jul 2018, 16:42

1234 skrev:
FruKuk skrev:Jeg ELSKER charter, all inklusive, dase ved poolen, buffet med det samme mad dag ud og dag ind :love: Jo mindre aktivitet og “tagen stilling til noget som helst” jo mere bedre :D

Det er nok faktisk det med ikke selv at skulle tage stilling, der er det sværest for mig ved charterkonceptet. Bare det at være på tur med guide en enkelt dag kan være svært nok for mig :lol:

Min mand ville dog nok mene det var den manglende aktivitet der er mit største problem, fordi jeg er evig rastløs.

Jeg kunne ikke drømme om at tage på en tur. Jeg vil bare ligge ved poolen og drikke drinks :D
1

Tilbage til "Forhold og sex"