Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
MissB
Indlæg: 2339
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 253
Likede indlæg: 2121

Re: Partråden

Indlægaf MissB » 20. sep 2018, 03:50

Jeg kan slet ikke forestille mig ikke at kramme min familie. Det er boget der falder mig så naturligt, og jeg troede faktisk at alle gjorde det indtil en veninde på et tidspunkt fortalte at hun ikke krammer sin far. Det kan jeg slet ikke forestille mig ikke at gøre. Ej heller onkler, tanter og bedsteforældre. Børn og voksne. Kys på kinden er dog forbeholdt de nærmeste.
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Partråden

Indlægaf twinkle » 20. sep 2018, 04:39

Jeg er på kram med tre ud af fem onkler, og alle tanter. Er også på kram med de fleste af mime fætre/kusiner. Jeg synes det er hyggeligt.
Er også på kram med mine svigerforældre, svigerinder, svigerbror og min kærestes mostre og onkler plus min mands bedstemor..

Synes det med at give hånd bliver så formelt. Vi er trods alt i ret nær familie. Når det så er sagt respekterer jeg selvfølgelig de personer, der ikke lige lægger an til kram. Så prøver jeg at give et varmt håndtryk i stedet :lol:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Partråden

Indlægaf Alphilia » 20. sep 2018, 05:12

Jeg krammer de fleste familiemedlemmer, men giver også hånd til mange og begge dele er fint.
Jeg er lidt træt af den krammetendens der er og af, at et håndtryk nærmest er gået af mode.
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23209

Re: Partråden

Indlægaf Mani » 20. sep 2018, 05:20

Mine forældre er først begyndt det der med at kramme efter jeg er blevet gift og har fået børn - for mig er det dybt kunstigt!
Svigermor giver kram og svigerfar giver hånd og det er helt fint.

Min mors familie er jeg tæt med, så her deles der kram ud til højre og venstre - min far ser jeg ikke.
Mine egne drenge er så store, at de får kram når de gider det og ellers hilser vi bare :-D
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6597

Re: Partråden

Indlægaf Sophaya » 20. sep 2018, 06:18

Altså i min allernærmeste familie - far, mor og søskende - tantekysser vi gerne på munden. Ikke ofte, men det sker. Min søster kom engang på mit studie, sagde hej med et tantekys og gik på toilettet. Dem omkring mig fra mit studie spurgte, om hun var min kæreste :lol: det var først der, det gik op for mig at det ikke er så udbredt. Ellers krammer vi gerne ukritisk og ofte. Kunne ikke forestille mig at give hånd til et familiemedlem.

Min mands mor krammer gerne, mens faren og søsteren er mere tilbageholdne. Jeg er dog på kram med begge. Faren mest fordi jeg insisterer, for han har faktisk givet udtryk for at synes det er rart, men at have svært ved at initiere det.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55658
Kontakt:

Re: Partråden

Indlægaf Ado » 20. sep 2018, 08:36

bluetof1 skrev:Min svigerinde VIL kramme. Det er så akavet, men hun er sød og jeg sætter stor pris på hende så jeg gør det. Det betyder mere for hende at kramme end det gør for mig at slippe. Jeg kan dog bedre med mine svigerforældres tilgang. De krammer deres børn og børnebørn og det er det.
Jeg har en fornemmelse at jeg kunne komme "på kram" med min svigerfar engang, men aldrig med min svigermor. Hun synes jeg er SÅ træls og hun er virkelig dårlig til at skjule det så jeg tror bare vi giver hånd og sætter os ved hver sin ende af bordet og så lader det være fint med det :lol:

Ej, gør hun virkelig intet for at skjule det? Det er så bizart. :lol:
0
Donna Martin Graduates!
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Partråden

Indlægaf bluetof1 » 20. sep 2018, 08:42

Ado skrev:
bluetof1 skrev:Min svigerinde VIL kramme. Det er så akavet, men hun er sød og jeg sætter stor pris på hende så jeg gør det. Det betyder mere for hende at kramme end det gør for mig at slippe. Jeg kan dog bedre med mine svigerforældres tilgang. De krammer deres børn og børnebørn og det er det.
Jeg har en fornemmelse at jeg kunne komme "på kram" med min svigerfar engang, men aldrig med min svigermor. Hun synes jeg er SÅ træls og hun er virkelig dårlig til at skjule det så jeg tror bare vi giver hånd og sætter os ved hver sin ende af bordet og så lader det være fint med det :lol:

Ej, gør hun virkelig intet for at skjule det? Det er så bizart. :lol:


Jeg tror ikke hun er klar over, det er så synligt som det er.
Min mand ser det overhovedet ikke og forklarer det med at hun er meget reserveret, og at jeg ser spøgelser fordi jeg er vant til at folk ikke kan lide mig. Til vores bryllup for en lille måned siden talte vi dog sammen et stykke tid og der sagde hun ret ligeud at hun ikke kan lide mig. Jeg fandt så aldrig ud af om det er noget personligt, eller om det er fordi min mands ekskone har vist sig at være et helvede og hun derfor er bange for, han har begået en ny fejl ved at være sammen med mig.
Jeg ser hende maks. en gang hver anden måned så jeg er tilbøjelig til at være ligeglad. Vi taler pænt nok til hinanden og jeg er alt for gammel til at gide at gå op i det eller forsøge at omvende hende.
6
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Partråden

Indlægaf Stitch » 20. sep 2018, 09:40

Jeg er på kram og/eller kindkys med både med egen familie samt kærestens familie. Vi er både sjællændere og jyder samt af anden etnisk herkomst end dansk i begge familier.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Partråden

Indlægaf Anilara » 20. sep 2018, 11:10

Det er skægt hvor forskelligt man har det med familien.
Min mor har én sagt "jeg elsker dig", og der blev jeg så forvirret at jeg bare klappede hende to gange på ryggen og sagde "så så". Overvejede kort om det næste hun ville sige var at hun var døden nær :lol: Jeg har aldrig sagt det til nogen, udover kæreste.
Kærlige følelser er noget vi mærker. Ikke noget vi udtrykker verbalt eller fysisk. Så er det i form af tjenester og inddirekte henvisninger. Det synes jeg er rart.
5
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Partråden

Indlægaf Stitch » 20. sep 2018, 11:21

Anilara skrev:Det er skægt hvor forskelligt man har det med familien.
Min mor har én sagt "jeg elsker dig", og der blev jeg så forvirret at jeg bare klappede hende to gange på ryggen og sagde "så så". Overvejede kort om det næste hun ville sige var at hun var døden nær :lol: Jeg har aldrig sagt det til nogen, udover kæreste.
Kærlige følelser er noget vi mærker. Ikke noget vi udtrykker verbalt eller fysisk. Så er det i form af tjenester og inddirekte henvisninger. Det synes jeg er rart.


Jeg siger det til både min egen familie (også min mostre og længere ude), kæresten (og hans 2 børn og hans mor) samt mine veninder :) . Det er rart at bekræfte og blive bekræftet både med handlinger og ord.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Partråden

Indlægaf Anilara » 20. sep 2018, 12:34

Stitch skrev:
Anilara skrev:Det er skægt hvor forskelligt man har det med familien.
Min mor har én sagt "jeg elsker dig", og der blev jeg så forvirret at jeg bare klappede hende to gange på ryggen og sagde "så så". Overvejede kort om det næste hun ville sige var at hun var døden nær :lol: Jeg har aldrig sagt det til nogen, udover kæreste.
Kærlige følelser er noget vi mærker. Ikke noget vi udtrykker verbalt eller fysisk. Så er det i form af tjenester og inddirekte henvisninger. Det synes jeg er rart.


Jeg siger det til både min egen familie (også min mostre og længere ude), kæresten (og hans 2 børn og hans mor) samt mine veninder :) . Det er rart at bekræfte og blive bekræftet både med handlinger og ord.

Det tror jeg da også er en del tættere på normen :)
Jeg oplyser forholdene for os, for at vise hvordan det også kan fungere.
2
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Partråden

Indlægaf Stitch » 20. sep 2018, 14:43

Anilara skrev:Det tror jeg da også er en del tættere på normen :)
Jeg oplyser forholdene for os, for at vise hvordan det også kan fungere.


Jeg troede faktisk, at "dit" var normen og "mit" var det ikke gængse :)

Jeg synes, det er hyggeligt at høre hvor forskellige er folk herinde. Så kommer det ikke så meget bag på mig irl.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 208
Likede indlæg: 6082

Re: Partråden

Indlægaf Contrast » 20. sep 2018, 14:47

Jeg giver mine forældre en krammer og andre i familien en løs krammer. :lol2:
Synes det er hyggeligt.
0
Inge Færch Schott
Brugeravatar
Vinaia
Indlæg: 286
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:19
Kort karma: 51
Likede indlæg: 881

Re: Partråden

Indlægaf Vinaia » 20. sep 2018, 17:30

Hvorfor er alternativet til kram at give hånd? Jeg siger da bare hej. Nogle gange vinker jeg. :-D

Jeg bryder mig ikke om kram, eller kropskontakt overhovedet, hvis det ikke er noget jeg selv har tilvalgt - altså med undtagelse af med min datter og min kæreste. Men jeg er da høflig nok til ikke at løbe skrigende væk, hvis nogen lægger an til kram, men det er ubehageligt for mig. Min morbror giver altid kindkys, eller kindkram? - han har boet i Frankrig i 25 år. Det er jeg heller ikke vild med, men i det mindste varer det kun et sekund.

“Jeg elsker dig” siger jeg kun til min datter (ganske tit). Jeg har fået det at vide én gang af min mor - i en SMS, efter en alkoholrelateret krise, og aldrig af min far. Ikke så vidt jeg husker ihvertfald, måske da jeg var helt lille.
0
So, tell me, where should I go?
To the left, where nothing is right
... or to the right, where nothing is left?
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Partråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 20. sep 2018, 22:14

Jeg bliver lidt træt i hovedet over min kæreste nogle gange. Specielt når jeg synes vi har haft nogle dage hvor jeg føler det hele klikker og at vi som par har et højere niveau af samhørighed. Havde en veninde på besøg i går, hvor han også var hjemme. Det var så hyggeligt og kunne mærke at vi komplimenterede hinanden godt, uden at være for meget. Derefter havde jeg en virkelig øv-oplevelse i forbindelse med hesteejer, som har påvirket mig i dag også. Der har han virkelig bare været min klippe og været helt fantastisk.

Men nu hvor jeg skal arbejde fra 7.55-14.55 og så fra 15.00-22.30 og derfor har spurgt om han kan køre mig hjem om aftenen efter sidste vagt (fodboldkamp), som han alligevel skal til, synes han jeg er urimelig. Hvad nu hvis han vil have et par øl med hans venner?
Kan mærke jeg bliver helt vred og skuffet inden i. Han kan da sagtens tage til kampen og ses med sine venner uden at drikke sig i over grænsen. Der er derudover minimum 22 hjemmekampe på et år foruden denne, så det er ikke fordi han aldrig har mulighed for øl med vennerne i forbindelse med en kamp. Han sagde at han sagtens kunne forstå hvorfor jeg gerne ville slappe af efter min vagt, men han var ikke sikker på han gad.
Vi er begge to på stadion alligevel, så enten tager vi hjem sammen eller også tager vi samme rejse hver for sig.

Kan bare mærke på mig selv at jeg synes han er skide dum for ikke at sige ja med det samme. Jeg kører fanme hans halv fulde person hjem efter alle andre kampe - og ja, han kan da godt tage hjem selv, men det virker bare lidt dumt at bruge penge på transport når jeg alligevel kører derfra. Og den eneste grund til at jeg arbejder så meget er fordi han udtrykte bekymring for om han ville stå alene med regningerne indtil jeg starter fuldtidsarbejde.

Føler mig ærlig talt noget skodbehandlet og er godt nok færdig med at prøve at tage hensyn når han har stressede perioder på arbejdet... Amen har du arbejdet nat? Jo, forstår da godt du er træt og gerne vil slappe af - men hvad hvis nu jeg gerne vil have brunch party for 10 nærmest vennner og veninder? :rulle: . Nu var det hele lige så godt ellers! :ninja:
(Og ja, jeg bliver barnlig når jeg føler mig uretfærdigt behandlet/mine hensyn ikke bliver gengældt)
2

Tilbage til "Forhold og sex"