Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Partråden

Indlægaf FruKuk » 9. apr 2019, 20:49

Jeg vil prøve at trænge igennem til ham for at få ham afsted igen.
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Partråden

Indlægaf bluetof1 » 9. apr 2019, 20:57

Min mands instinktive respons på "tror du ikke du skal til læge?" er altid "tror du ikke du skal blande dig udenom?".
Han siger det ikke, men det er det han tænker.
Men det er sådan, at jeg ikke gider at bruge energi på at være bekymret/få forstyrret min nattesøvn e.lign. fordi han ikke synes det er rart at gå til læge. Han har det på samme måde med mig.
Så her var han bare blevet bedt om at få ringet til lægen, og hvis han slog sig i tøjret, så havde jeg gjort det for ham.
På samme måde har han lige bedt mig gå til lægen med min fod, der opfører sig træls. Jeg har udsat det og udsat det, og nu gider HAN ikke spekulere på det mere.
2
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Partråden

Indlægaf Bøtte » 9. apr 2019, 21:11

FruKuk skrev:
Bøtte skrev:Kuk, har han astma?

Det lød som det jeg bøvlede med i 3 mdr. Endte med en prednisolon kur og øget astmamedicin. Det hjalp lynhurtigt.


Måske. Kan man godt udvikle det som 40 årig (uden en graviditet til at kickstarte det :ae:)?



Pas! Men hvis han ikke har været gravid for nyligt er det nok ikke det!

Ej pjat :kys:

Er enig med de andre.
Om ikke andet brude han taget afsted for din skyld, så du kan få ro i sindet.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Partråden

Indlægaf FruKuk » 10. apr 2019, 08:21

Tak for sparket kære debat. Jeg fik fortalt manden, at JEG var nervøs og gerne så, at han gav lægen et skud mere. Han accepterede præmissen og har nu været forbi lægen, der straks sendte ham på sygehuset, hvor han nu venter på at blive tilset af en lungelæge (ej det hedder nok noget andet) og på røntgen af lungerne. Så må vi se, hvad de siger.
37
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8018

Re: Partråden

Indlægaf Charly » 10. apr 2019, 08:22

FruKuk skrev:Tak for sparket kære debat. Jeg fik fortalt manden, at JEG var nervøs og gerne så, at han gav lægen et skud mere. Han accepterede præmissen og har nu været forbi lægen, der straks sendte ham på sygehuset, hvor han nu venter på at blive tilset af en lungelæge (ej det hedder nok noget andet) og på røntgen af lungerne. Så må vi se, hvad de siger.

Jeg liker at han gik til lægen.

Håber på gode nyheder til jer!
4
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Partråden

Indlægaf LaMariposa » 10. apr 2019, 08:38

Charly skrev:
FruKuk skrev:Tak for sparket kære debat. Jeg fik fortalt manden, at JEG var nervøs og gerne så, at han gav lægen et skud mere. Han accepterede præmissen og har nu været forbi lægen, der straks sendte ham på sygehuset, hvor han nu venter på at blive tilset af en lungelæge (ej det hedder nok noget andet) og på røntgen af lungerne. Så må vi se, hvad de siger.

Jeg liker at han gik til lægen.

Håber på gode nyheder til jer!


Tilslutter mig den her :)
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 10. apr 2019, 08:57

FruKuk skrev:Tak for sparket kære debat. Jeg fik fortalt manden, at JEG var nervøs og gerne så, at han gav lægen et skud mere. Han accepterede præmissen og har nu været forbi lægen, der straks sendte ham på sygehuset, hvor han nu venter på at blive tilset af en lungelæge (ej det hedder nok noget andet) og på røntgen af lungerne. Så må vi se, hvad de siger.


Godt lægen tog det hele lidt mere seriøst denne gang.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Partråden

Indlægaf FruKuk » 10. apr 2019, 19:00

Meldingen fra lungelægen var, at HrKuk nok skal klare den, men at det må undersøges nærmere, hvad han bøvler med.

Endnu engang tak for sparket til at få ham sendt af sted.
31
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 11. apr 2019, 15:59

Af og til, så hænger min mands arbejde (eller i hvert fald hans arbejdsgiver) mig langt ud af halsen.
Han skiftede skib her i starten af året og hans eneste betingelse var, at han skulle komme hjem senest 10/7, selv om hans nye turnus reelt hedder frem til 17/7. Han skal nemlig til koncert med sin bror d. 11/7, billetterne var købt, inden han blev spurgt om at skifte.
Det kan så nu ikke lade sig gøre, med mindre han bytter internt med sin makker, hvilket så betyder at han skal afsted i starten af uge 32, i stedet for uge 33.
Jeg kan ikke holde fri i uge 32 og vi har ikke rigtigt nogen pasningsmuligheder for min søn, som jeg synes er for lille til, at være alene en hel arbejdsdag, en uge i træk.
Så det er pest eller kolera. Enten aflyser han koncerten, som han har glædet sig til og sidst da han skulle høre Metallica blev koncerten aflyst pga sygdom og han var ikke hjemme til erstatningskoncerten.
Rent egoistisk så jeg jo helst at han så bare droppede koncerten, men han gør så meget andet for min/vores skyld, så jeg vil ikke være bekendt at bede ham om det.
Han har mindst tre ugers afspadsering til gode, som han ikke kan afholde pga manglende afløsere. Men så må de jo udbetale i stedet.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Partråden

Indlægaf Mani » 11. apr 2019, 16:32

...
Senest rettet af Mani 14. apr 2019, 05:59, rettet i alt 2 gange.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Partråden

Indlægaf Mani » 11. apr 2019, 16:34

TinaW skrev:Af og til, så hænger min mands arbejde (eller i hvert fald hans arbejdsgiver) mig langt ud af halsen.
Han skiftede skib her i starten af året og hans eneste betingelse var, at han skulle komme hjem senest 10/7, selv om hans nye turnus reelt hedder frem til 17/7. Han skal nemlig til koncert med sin bror d. 11/7, billetterne var købt, inden han blev spurgt om at skifte.
Det kan så nu ikke lade sig gøre, med mindre han bytter internt med sin makker, hvilket så betyder at han skal afsted i starten af uge 32, i stedet for uge 33.
Jeg kan ikke holde fri i uge 32 og vi har ikke rigtigt nogen pasningsmuligheder for min søn, som jeg synes er for lille til, at være alene en hel arbejdsdag, en uge i træk.
Så det er pest eller kolera. Enten aflyser han koncerten, som han har glædet sig til og sidst da han skulle høre Metallica blev koncerten aflyst pga sygdom og han var ikke hjemme til erstatningskoncerten.
Rent egoistisk så jeg jo helst at han så bare droppede koncerten, men han gør så meget andet for min/vores skyld, så jeg vil ikke være bekendt at bede ham om det.
Han har mindst tre ugers afspadsering til gode, som han ikke kan afholde pga manglende afløsere. Men så må de jo udbetale i stedet.

Æv, hvor er det ikke rimeligt. Er der evt. nogle klassekammerater I kan lave en bytteordning med nogle af dagene. Går ikke udfra hjemmearbejde eller sønnen med på job er en mulighed.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Partråden

Indlægaf D.itsen » 11. apr 2019, 16:41

Mani, jeg var blevet fløjtende arrig, hvis nogen bød mig det der. Fair nok man har brug for at falde ned og tænke over tingene, men det der ville jeg kun kunne opfatte som straf eller afpresning, især hvis det er over en bagatel. Jeg vil enten blive imponerende vred eller imponerende usikker og begge dele ender bare ikke kønt.
Sorry, jeg er bare ikke konstruktiv omkring den type opførsel
17
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Partråden

Indlægaf Mani » 11. apr 2019, 16:45

D.itsen skrev:Mani, jeg var blevet fløjtende arrig, hvis nogen bød mig det der. Fair nok man har brug for at falde ned og tænke over tingene, men det der ville jeg kun kunne opfatte som straf eller afpresning, især hvis det er over en bagatel. Jeg vil enten blive imponerende vred eller imponerende usikker og begge dele ender bare ikke kønt.
Sorry, jeg er bare ikke konstruktiv omkring den type opførsel

Jeg reagerer lige sådan. Og er et nervevrag nu.
Jeg smækkede med døren og skred, da han sagde han ikke orkede at snakke.
Men en ting har jeg lært af de 19 år sammen - når jeg bliver hidsig bliver han ukonstruktiv og sarkastisk. Og så går det da helt galt. Lorte temperamentsforskelle!

Edit: Jeg tror ikke det handler om det åndssvage skænderi, men om vi begge er pressede pt.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Partråden

Indlægaf D.itsen » 11. apr 2019, 16:48

Mani skrev:
D.itsen skrev:Mani, jeg var blevet fløjtende arrig, hvis nogen bød mig det der. Fair nok man har brug for at falde ned og tænke over tingene, men det der ville jeg kun kunne opfatte som straf eller afpresning, især hvis det er over en bagatel. Jeg vil enten blive imponerende vred eller imponerende usikker og begge dele ender bare ikke kønt.
Sorry, jeg er bare ikke konstruktiv omkring den type opførsel

Jeg reagerer lige sådan. Og er et nervevrag nu.
Jeg smækkede med døren og skred, da han sagde han ikke orkede at snakke.
Men en ting har jeg lært af de 19 år sammen - når jeg bliver hidsig bliver han ukonstruktiv og sarkastisk. Og så går det da helt galt. Lorte temperamentsforskelle!

Edit: Jeg tror ikke det handler om det åndssvage skænderi, men om vi begge er pressede pt.

Men hvad bruger han tiden på og hvad er argumentet for han venter så længe med at få fikset det?
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 11. apr 2019, 16:52

Mani skrev:
TinaW skrev:Af og til, så hænger min mands arbejde (eller i hvert fald hans arbejdsgiver) mig langt ud af halsen.
Han skiftede skib her i starten af året og hans eneste betingelse var, at han skulle komme hjem senest 10/7, selv om hans nye turnus reelt hedder frem til 17/7. Han skal nemlig til koncert med sin bror d. 11/7, billetterne var købt, inden han blev spurgt om at skifte.
Det kan så nu ikke lade sig gøre, med mindre han bytter internt med sin makker, hvilket så betyder at han skal afsted i starten af uge 32, i stedet for uge 33.
Jeg kan ikke holde fri i uge 32 og vi har ikke rigtigt nogen pasningsmuligheder for min søn, som jeg synes er for lille til, at være alene en hel arbejdsdag, en uge i træk.
Så det er pest eller kolera. Enten aflyser han koncerten, som han har glædet sig til og sidst da han skulle høre Metallica blev koncerten aflyst pga sygdom og han var ikke hjemme til erstatningskoncerten.
Rent egoistisk så jeg jo helst at han så bare droppede koncerten, men han gør så meget andet for min/vores skyld, så jeg vil ikke være bekendt at bede ham om det.
Han har mindst tre ugers afspadsering til gode, som han ikke kan afholde pga manglende afløsere. Men så må de jo udbetale i stedet.

Æv, hvor er det ikke rimeligt. Er der evt. nogle klassekammerater I kan lave en bytteordning med nogle af dagene. Går ikke udfra hjemmearbejde eller sønnen med på job er en mulighed.


Det må vi jo undersøge. Jeg håber han kan være 1-2 dage inde ved en, hvor vi også ser forældrene privat, men hun er højgravid og alt efter, hvor nem/ikke nem, babyen er, er det jo ikke sikkert hun orker at have en ekstra.
Ellers må jeg lægge det ud på forældre intra og håbe, at nogen kan hjælpe.
Vi har stort set intet netværk herovre og mine forældre er døde, min mands mor har KOL og de bor ret langt væk.
0

Tilbage til "Forhold og sex"