Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Vinaia
Indlæg: 286
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:19
Kort karma: 51
Likede indlæg: 881

Re: Partråden

Indlægaf Vinaia » 24. mar 2018, 15:21

lillebjoern skrev:
Pandesteg skrev:
lillebjoern skrev:Hvordan har I det med "kærestesnak" i jeres forhold? Altså sådan "skat", "søde", "jeg elsker dig", osv? Er det noget I selv gør meget eller gør jeres partner det? Vi har haft nogle snakke om det her med at jeg nogle gange savner at han siger noget kærligt til mig. Jeg skammer mig ret meget over at falde ned på det niveau, for jeg ved jo godt at han elsker mig, men somme tider er det bare rart at høre det også. Jeg har en eller anden idé om, at det er fordi der er anderledes måder at udtrykke kærlighed på, og min er meget verbal og fysisk, hvorimod min kæreste mere viser det gennem handlinger og valg. Hvordan er det hos jer?


Ja det gør vi, både kalder hinanden for skat og andre kælenavne og vi siger/skriver også jeg elsker dig neget ofte. Jeg synes det er ét af de tilfælde hvor en god ting ikke kan gøres/siges for mange gange.


Vi kalder også hinanden for skat og alle mulige andre platte navne - jeg fik vist formuleret mig lidt kluntet - men ja, selve det med "jeg elsker dig" falder mig så nemt, og jeg mener heller ikke, at det kan siges for meget. Men det mener min kæreste, han synes det mister sin betydning hvis man siger det for meget.

Jeg er sådan en der aldrig taler om den slags ting. Og endelig har jeg fået en kæreste der har det på samme måde. Vi har egentlig ikke sagt jeg elsker dig til hinanden, men vi har skrevet det flere gange - og så vil nogen nok mene at det ikke er “nok”, men det er det for os. Vi har begge nogle diagnoser der gør det svært at sætte ord på følelser og vi virker nok, ift de fleste mennesker, lidt følelseskolde. Men vi passer perfekt sammen og ingen af os er i tvivl om den andens følelser. :lun:
3
So, tell me, where should I go?
To the left, where nothing is right
... or to the right, where nothing is left?
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Partråden

Indlægaf IrmaPigen » 24. mar 2018, 15:33

Min kæreste hedder vist bare "Skat"

Når hans børn er her bruger jeg "din/jeres far". Et par gange har jeg brugt hans navn i samtale med hans forældre.

Det er sådan lidt sært, men jeg har vist aldrig brugt hans navn, når jeg taler til ham :gruble:
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Partråden

Indlægaf Vixen » 24. mar 2018, 16:17

Vi kalder hinanden skat.

Min kæreste er meget verbal og rosende af natur, så jeg får ofte at vide, at jeg er dejlig, sej, lækker og han elsker mig. Jeg er mere reserveret, men igennem årene er jeg kommet i træning til også at huske at sige det til ham nogle gange. Han ELSKER ros. Det gør ham ikke selvfed eller arrogant, han lapper det bare i sig. Man kunne starte hver dag med at rose ham til skyerne, og han ville helt sikkert kun blive lykkeligere af det.
3
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Partråden

Indlægaf girl_beat » 24. mar 2018, 17:00

Pandesteg skrev:
lillebjoern skrev:Hvordan har I det med "kærestesnak" i jeres forhold? Altså sådan "skat", "søde", "jeg elsker dig", osv? Er det noget I selv gør meget eller gør jeres partner det? Vi har haft nogle snakke om det her med at jeg nogle gange savner at han siger noget kærligt til mig. Jeg skammer mig ret meget over at falde ned på det niveau, for jeg ved jo godt at han elsker mig, men somme tider er det bare rart at høre det også. Jeg har en eller anden idé om, at det er fordi der er anderledes måder at udtrykke kærlighed på, og min er meget verbal og fysisk, hvorimod min kæreste mere viser det gennem handlinger og valg. Hvordan er det hos jer?


Ja det gør vi, både kalder hinanden for skat og andre kælenavne og vi siger/skriver også jeg elsker dig meget ofte. Jeg synes det er ét af de tilfælde hvor en god ting ikke kan gøres/siges for mange gange. Men føler da også at vi sætter handling bag ordene og begge er gode til at være hensynsfulde og gøre gode ting, store som små, for den anden.

Det skal være et samspil af alle tingene, både verbalt, fysisk og handlinger. Ellers ville der for mig ligesom mangle et ben på taburetten.

Jeg er helt med Pandesteg hér...

Vi siger det ofte og viser også med nus, kys og kram, at vi mener ordene. Nogle gange siger min mand endda “jeg elsker dig” i søvne :lun:
3
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Partråden

Indlægaf IrmaPigen » 24. mar 2018, 17:13

KinderBueno skrev:Vi kalder hinanden skat.

Min kæreste er meget verbal og rosende af natur, så jeg får ofte at vide, at jeg er dejlig, sej, lækker og han elsker mig. Jeg er mere reserveret, men igennem årene er jeg kommet i træning til også at huske at sige det til ham nogle gange. Han ELSKER ros. Det gør ham ikke selvfed eller arrogant, han lapper det bare i sig. Man kunne starte hver dag med at rose ham til skyerne, og han ville helt sikkert kun blive lykkeligere af det.


Jeg kan godt virke lidt reserveret på fremmede.

Men når det kommer til min kæreste, er jeg vildt god til at kalde ham pæn og lækker, og han ved jeg er vild med hans tissemand, fordi jeg roser den rigtigt tit, dels for dens ivrighed men også fordi den er rigtig pæn og har en ganske god størrelse. Hvis jeg skulle til eksamen hos Carl Mar, var jeg afgjort bestået :lol:

Nogle gange siger han, at jeg skal holde lidt inde med komplimenterne, for ellers stiger det ham til hovedet ;)
Senest rettet af IrmaPigen 25. mar 2018, 13:41, rettet i alt 2 gange.
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Partråden

Indlægaf Hunkat » 24. mar 2018, 17:16

IrmaPigen skrev:
KinderBueno skrev:Vi kalder hinanden skat.

Min kæreste er meget verbal og rosende af natur, så jeg får ofte at vide, at jeg er dejlig, sej, lækker og han elsker mig. Jeg er mere reserveret, men igennem årene er jeg kommet i træning til også at huske at sige det til ham nogle gange. Han ELSKER ros. Det gør ham ikke selvfed eller arrogant, han lapper det bare i sig. Man kunne starte hver dag med at rose ham til skyerne, og han ville helt sikkert kun blive lykkeligere af det.


Jeg er lidt reserveret over for fremmede.

Men når det kommer til min kæreste, er jeg vildt god til at kalde ham pæn og lækker, og han ved jeg er vild med hans tissemand, fordi jeg roser den rigtigt tit, dels for dens ivrighed men også fordi den er rigtig pæn og har en ganske god størrelse. Hvis jeg skulle til eksamen hos Carl Mar, var jeg afgjort bestået :lol:

Nogle gange siger han, at jeg skal holde lidt inde med komplimentere, for ellers stiger det ham til hovedet ;)


Nå ja, det kommer vel an på dine intentioner og hvilket hoved vi snakker om :fløjt:
8
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Partråden

Indlægaf IrmaPigen » 24. mar 2018, 17:20

Nogle gange siger han også, jeg kun har ham pga hans tissemand :lol:

Det benægter jeg så......... og siger at han skal jo også sætte mit nye køkken op :-D
11
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Partråden

Indlægaf lillebjoern » 24. mar 2018, 17:36

Maanii skrev:Det går aldrig en dag uden jeg på en eller anden måde fortæller min mand at jeg synes han er den dejligste, smukkeste, sødeste, sjoveste mest sexede mand mand jeg kender, og at jeg elsker ham og savner ham når når vi ikke er sammen.

Jeg mener det, men jeg siger det også fordi jeg ved han fungere bedst når han får anderkendelse og ros. Det gør ham til en meget bedre kæreste.


Hvordan er han så? Altså gør han det også mod dig - eller er det mest dig, der fortæller ham det? Ej, undskyld jeg spørger så meget, men det er bare for at høre andres erfaringer med det :genert: Jeg føler mig lidt "forkert" fordi det stort set altid er mig, der siger de ting til ham. Jeg skal nærmest minde min kæreste om det, og det gider jeg jo ikke.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Partråden

Indlægaf Æble » 24. mar 2018, 18:57

Jeg er ikke så meget til kærlighedserklæringer og kælenavne og heller ikke at huske lige at give et kys når man går forbi osv. Føler nogle gange jeg svigter min mand lidt på det punkt :( Det kommer bare ikke naturligt. Det er mere naturligt for mig at vise kærlighed ved at rydde op efter ham eller hænge vasketøjet op når han er træt. Eller bage boller eller stege flæsk :lol:
Men siger til han hver dag at jeg elsker ham. Og han siger det 10 gange om dagen på 10 forskellige måder :lol: Han har mange kælenavne til mig, det seneste jeg har fået var efter vi har fået vores 3. barn for næsten et år siden, der fik jeg navnet “mama”. Han siger det sådan med stjerner i øjnene og en blød stemme og jeg føler hans kærlighed til mig og vores børn og at han er stolt af mig som mor. Så elsker det selvom det er cheasy. :lun:
6
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Partråden

Indlægaf Sorenspige » 24. mar 2018, 20:36

Min mand og jeg kalder mest hinanden ved navn. Engang imellem skat, men det er sjældent. Jeg kan godt finde på at kalde ham skøre sukkersøde navne, men det sker ikke så tit.

Min mand er ikke særlig romantisk med ord, og han siger meget sjældent, at han elsker mig, at jeg er smuk osv.

Jeg siger det selv oftere, men jeg har også selv brug for at høre det, hvilket min mand ikke har.

Jeg ville ønske, at han sagde det mere, men jeg har lært at leve med, at han viser sin kærlighed på andre måder.
Senest rettet af Sorenspige 24. mar 2018, 21:10, rettet i alt 1 gang.
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Partråden

Indlægaf Ficus » 24. mar 2018, 21:02

Min kæreste kalder mig Bobby :gruble: Jeg aner ikke hvor det kommer fra, hvorfor eller noget, men han siger det oftest hvor det virker som det mest naturlige, altså som om han ikke tænker over det. Har også et par andre kælenavne.

Jeg kalder ham ved navn. Nogle gange smider jeg et h foran, som hvis han hed Arthur og blev kaldt Harthur, det er hvis jeg driller ham lidt :genert:

Vi har det begge ret anstrengt med skat. Jeg kan ikke få mig selv til at sige det, han kan godt, men det bliver altid sådan lidt akavet og trukket ud. Bare underligt.

Ellers er vi ret klistrede. Vi siger jeg elsker dig til hinanden ofte, både i tale og på sms, hvis vi går forbi hinanden så får man et klem, et klap bagi, et kys eller en kombi. Min kæreste dufter til mig, fx mit hår. Hvilket han gerne må, men det kan virke lidt for meget hvis man står i kø i Netto :lol2: Vi krammer også ret meget. Som Æble skriver om hendes mand, så har min også et helt bestemt udtryk, med stjerner i øjnene, som bare kan smelte hele mit hjerte, fordi man helt tydeligt kan mærke kærligheden.


Min kæreste er helt klart den mest “krævende”, hvis vi kunne sidde helt op ad hinanden og holde i hånden hele dagen, så ville det være fint med ham.
6
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Partråden

Indlægaf Summer » 24. mar 2018, 21:51

lillebjoern skrev:Hvordan har I det med "kærestesnak" i jeres forhold? Altså sådan "skat", "søde", "jeg elsker dig", osv? Er det noget I selv gør meget eller gør jeres partner det? Vi har haft nogle snakke om det her med at jeg nogle gange savner at han siger noget kærligt til mig. Jeg skammer mig ret meget over at falde ned på det niveau, for jeg ved jo godt at han elsker mig, men somme tider er det bare rart at høre det også. Jeg har en eller anden idé om, at det er fordi der er anderledes måder at udtrykke kærlighed på, og min er meget verbal og fysisk, hvorimod min kæreste mere viser det gennem handlinger og valg. Hvordan er det hos jer?



Jeg kalder stort set altid min kæreste for "skat" og "basse", og ved mig er det "skat" og "smukke". De eneste tidspunkter hvor vi kalder hinanden ved navn - altså når han og jeg snakker sammen - så er det hvis vi er oppe at diskutere/skændes, eller hvis den ene har kaldt på den anden et par gange og der ingen respons kommer.

Det er sjældent at vi siger "jeg elsker dig" til hinanden. Det er mest hvis vi virkelig har været uvenner, så har vi ligesom haft behov for at få bekræftet at vi altså elsker hinanden. Og hvis den ene af os er væk hjemmefra i nogle dage, så plejer vi også at fortælle hinanden det.
Jeg har det helt fint med, at vi ikke siger de tre ord til hinanden ofte, for min kæreste viser mig hver dag i gennem hans handlinger, at han elsker mig - og det er jeg meget mere tilhænger af.

Af andre kærlige ting så krammer vi meget, nusser og aer hinanden, kærlige kys på panden (hvilket jeg er vild med) o.lign.
1
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Partråden

Indlægaf D.itsen » 25. mar 2018, 05:23

Hvor er jeg glad for, at mange af jer andre også er kæreste - klamme :P vi kysser, krammer, holder i hånd, putter og nusser virkelig meget, kalder hinanden ved kælenavne og siger søde ting hele tiden. En gang i mellem faker den ene at være ved at kaste op, fordi vi er så kvalmefremkaldende :D
2
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6974

Re: Partråden

Indlægaf Ladysparrow » 25. mar 2018, 06:03

Inden jeg mødte min kæreste var jeg godt i 15 år med en mand som ikke gjorde noget ud af verbale eller skriftlige kærligheds erklæringer. Det vænnede jeg mig til, ligesom han heller ikke rigtig gad at holde i hånd offentligt. Da jeg så blev skilt og mødte min kæreste, måtte jeg indse at jeg måtte lære mig på nyt, for min kæreste er meget verbal og fysisk. Jeg var nødt at sætte mig ned og forklare ham at det var jeg nødt til at vænne mig til. Og nu kan jeg slet ikke undvære det. Jeg elsker dig/i love you flere gange om dagen. Jeg elsker det. At blive holdt i hånden i køen i supermarkedet og så få at hvisket at han elsker mig - det er ren lykke og jeg bliver aldrig træt af det. Vi bruger ikke de vilde kælenavne. Det er mest darling og honey og älskling. Men ligeså tit er det vores navne vi bruger.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Partråden

Indlægaf Guilded_Lily » 25. mar 2018, 07:20

Min mand kalder mig skat. Jeg bryder mig ikke om det, men jeg lever med det, for han kan ikke vænnes af med det. Han siger også elsker dig flere gange om dagen. Ja ja, jeg har fattet det. Ellers var du her vel ikke? I kan godt fornemme, jeg ikke er så verbal på den måde, ikke? :genert:
2

Tilbage til "Forhold og sex"