Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Partråden

Indlægaf Rapfisk » 7. okt 2018, 10:57

Når man finder ud af, at éns kæreste har pænt julepynt :lun:

Sidste år fik vi ikke rigtig pyntet op, men i år flytter vi sammen og kan få det gjort, og så smugkiggede jeg lige på kassen med pynt :jule:
11
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Partråden

Indlægaf twinkle » 7. okt 2018, 10:57

Min mand stod op med syg baby kl 5, så jeg kunne sove til kl 8. Aaaaaaaaahhhhhhh..
4
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Partråden

Indlægaf Rapfisk » 7. okt 2018, 11:02

mindrekreativtnavn skrev:Vi har været sammen i snart 8 mdr. Og grundet lidt rod med min boligsituation, har vi planlagt at flytte sammen i starten af det nye år. Præcis dato har vi ikke planlagt. Nok omkring samme tidspunkt som vi har årsdag - hvis jeg ellers har forstået det korrekt.

Men nu er han begyndt at skrive sådan noget som at "det er utrolig vigtigt for os og vores forhold at vi lærer at kende hinanden inderst inde og at det nok skal komme, fordi vi jo har resten af livet sammen" Som svar til hvis jeg skriver at jeg savner ham og at jeg synes det er lidt hårdt til tider.

Panikker jeg fuldstændig, eller er det sådan lidt trække-i-land-agtigt? Jeg synes bare det er lidt underligt at han begynder at skrive det lige pludselig, selv når det med at flytte sammen har været på tale i et længere stykke tid.

Selv nu, hvor vi er ved at flytte sammen, og kæresten har solgt sit hus for at bo sammen med mig, kan jeg få den følelse.

Når det er sagt, så set udefra: Hvordan kan det være at trække i land, at han ser jer have resten af livet sammen og i øvrigt ønsker at kende dig ud og ind (som man kommer til, når man bor sammen)?

I dit sted ville jeg tage det som en kærlighedserklæring.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Partråden

Indlægaf AgentPixie » 7. okt 2018, 11:03

twinkle skrev:Min mand stod op med syg baby kl 5, så jeg kunne sove til kl 8. Aaaaaaaaahhhhhhh..

Det er det bedste i hele verden! :lol: God bedring med baby :ae:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Partråden

Indlægaf twinkle » 7. okt 2018, 11:07

AgentPixie skrev:
twinkle skrev:Min mand stod op med syg baby kl 5, så jeg kunne sove til kl 8. Aaaaaaaaahhhhhhh..

Det er det bedste i hele verden! :lol: God bedring med baby :ae:


Tak! Han er dog allerede frisk igen, det var vist bare “resterne” der hang ved her til morgen. Efter en times lur her til morgen har han være totalt i hopla hele formiddagen :lol:
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Partråden

Indlægaf vibbsen » 7. okt 2018, 11:26

Rapfisk skrev:
FruKuk skrev:Først - stort kram, hvor må det på den ene side være en lettelse at få en forklaring på, hvad du bøvler med, men på den anden side lidt af en mavepuster også. Jeg krydser fingre for, at du oplever god effekt af medicinen.

Har hr Vibbsen været en del af din udredning? Hvis ikke kunne han måske have glæde af en samtale med din psykiater/behandler for at få forklaret behovet for medicin, hjælp generelt og hvor det stiller ham som pårørende?

Hvor er du klog :blomst:


Det er super kloge ord....

Desværre er hr.vibbsen selv lidt af en knude...Og har meget lidt fidus til psykiatere og udredninger (fordi dem han har mødt hidtil har forslået at han løste sine problemer ved at finde sig en hobby og arbejde lidt mere med sig selv ved at komme ud blandt andre mennesker...Hvilket måske ikke er specielt realistisk når man faktisk lider af galoperende socialfobi...)Så det er ikke særlig realistisk at han vil have noget som helst ud af en sådan samtale.

Til gengæld har jeg meldt mig ind ADHD foreningen og tænker at der måske kan være noget pårørende gruppe-ting der...Det vil han måske have mere ud af. At sidde sammen med andre som måske heller ikke heeelt forstår hvad det går ud på..Hans tilgang til den slags er ret "løsningsorienteret"


Det har være lidt af en mavepuster at få en ADHD diagnose...Den havde jeg sgu ikke lige set komme. Men min psykiater fangede den til gengæld med det samme. Hun har speciale i ADHD og er rigtig interesseret i dette område...Og så er det klart at man nemmere spotter det oplagte (Hvilket jeg så er...Lad os bar sige at der slet ikke var nogen tivivl da jeg havde lavet en diva test...). Jeg ved ikke helt hvad ben jeg skal stå på...Men det skal nok gå...Der ligger en vis lettelse i endelig at have noget at hænge sin hat på. Og så skal resten nok gå...
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Partråden

Indlægaf FruKuk » 7. okt 2018, 13:47

vibbsen skrev:
Rapfisk skrev:
FruKuk skrev:Først - stort kram, hvor må det på den ene side være en lettelse at få en forklaring på, hvad du bøvler med, men på den anden side lidt af en mavepuster også. Jeg krydser fingre for, at du oplever god effekt af medicinen.

Har hr Vibbsen været en del af din udredning? Hvis ikke kunne han måske have glæde af en samtale med din psykiater/behandler for at få forklaret behovet for medicin, hjælp generelt og hvor det stiller ham som pårørende?

Hvor er du klog :blomst:


Det er super kloge ord....

Desværre er hr.vibbsen selv lidt af en knude...Og har meget lidt fidus til psykiatere og udredninger (fordi dem han har mødt hidtil har forslået at han løste sine problemer ved at finde sig en hobby og arbejde lidt mere med sig selv ved at komme ud blandt andre mennesker...Hvilket måske ikke er specielt realistisk når man faktisk lider af galoperende socialfobi...)Så det er ikke særlig realistisk at han vil have noget som helst ud af en sådan samtale.

Til gengæld har jeg meldt mig ind ADHD foreningen og tænker at der måske kan være noget pårørende gruppe-ting der...Det vil han måske have mere ud af. At sidde sammen med andre som måske heller ikke heeelt forstår hvad det går ud på..Hans tilgang til den slags er ret "løsningsorienteret"


Det har være lidt af en mavepuster at få en ADHD diagnose...Den havde jeg sgu ikke lige set komme. Men min psykiater fangede den til gengæld med det samme. Hun har speciale i ADHD og er rigtig interesseret i dette område...Og så er det klart at man nemmere spotter det oplagte (Hvilket jeg så er...Lad os bar sige at der slet ikke var nogen tivivl da jeg havde lavet en diva test...). Jeg ved ikke helt hvad ben jeg skal stå på...Men det skal nok gå...Der ligger en vis lettelse i endelig at have noget at hænge sin hat på. Og så skal resten nok gå...


Mega god ide at finde noget pårørende halløj i ADHD-regi. Og det hele skal i den grad nok gå. Når du slår så rent ud på testene, er jeg ikke i tvivl om, at du vil få glæde af medicinen, når du først er på rette dosis og præparat.

Du har sikkert fået det afvide af psykiateren, men jeg tillader mig lige at sige det alligevel; lad dem vide, hvis du ikke oplever effekt af medicinen. Eller du oplever rigtigt mange bivirkninger. Der er flere præparater at vælge mellem, og det er som udgangspunkt ikke nødvendigt at nøjes, hvis det første ikke virker efter hensigten.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: Partråden

Indlægaf LaMariposa » 7. okt 2018, 14:00

vibbsen skrev:Åhh....Hr.vibbsen er sgu lidt for viderekommende....

Jeg har netop fået en ADHD diagnose hvilket er en stor lettelse i forhold til de udfordringer jeg har og har haft de sidste mange år.

Men det er bare som om hr.vibbsen ikke liiige helt er på samme side i bogen som mig....Som han ikke fatter at ADHD ikke bare er noget der går væk hvis vi ikke taler om det, eller hvis jeg bare tager mig sammen og begynder at dyrke noget motion. Men at det derimod er et handicap som jeg skal leve med resten af livet....

Jeg er startet på Ritalin idag. Og er selvfølgelig lidt nervøs for effekten af dette. Kommer det til at virke ? Hvordan kommer det til at virke ? Får jeg bivirkninger ?

Hr.vibbsens største bekymring : Hvad nu hvis du bliver afhængig af det ? Det er jo trods alt et præperat som bliver solgt på gaden fordi det er euroriserende....

:tie:

Lige nu sidder han og tygger på min rimelig harske bemærkning om at JA ! Jeg kommer til at blive afhængig af medicin. ADHD er et handicap og det går ikke bare væk.....Jeg skal være medicineret resten af livet.


Nedenstående er ikke for at negligere din problemstilling, men kom bare lige til at tænke på det efter at have læst dit indlæg. Eller for at forsvare hr Vibbesen.

Jeg sad for nylig og brokkede mig til min psykolog, fordi jeg syntes, at min mand havde opført sig helt åndssvagt omkring en for mig ret uvæsentlig detalje i forbindelse med noget behandling jeg er i gang med. Psykolgens mente, at han nok havde reageret sådan, fordi det berørte noget, som han rent faktisk kunne bidrage med i et forløb, som primært er fokuseret på min krop og mest af alt er min egen kamp.

Det har jeg tænkt en del over siden, og det giver ret god mening.

Siger ikke, at hr Vibbesen fungerer på samme måde som hr M, men hvis han føler sig lidt uden for, så reagerer han måske lidt uhensigtsmæssigt.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Partråden

Indlægaf Spjaerten » 8. okt 2018, 05:45

Vi har også et morgen putte / ha en god dag ritual.
Nøj jeg glæder mig til de snart skifter byggeplads / location og dermed starter senere. For kl 5.20 om morgenen er squ lige tidligt nok, når man som mig ikke kan falde i søvn igen.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Partråden

Indlægaf Ladysparrow » 8. okt 2018, 10:32

Åh, jeg fylder snart år og jeg aner ikke hvad min kæreste har fundet på. Jeg spurgte om han ville lave min livret som er boller i karry. Og fik et nej, det var ikke planen
Vi ville ikke være hjemme på dagen. Og nu er jeg bare ved at gå til af nysgerrighed over hvad han har planlagt. Har han aldrig spurgt hvad jeg har ønsket mig de år vi har været sammen, men han har virkelig givet gode og tænksomme gaver. Første år fik jeg 2 højbede med jordbærplanter i hans have og en flaske champagne. Og en måned senere var jeg flyttet ind. Andet år, var det brætspil og en collage over vores tid sammen med håndskrevne anekdoter. Ih,glæder mig sgu til at blive ældre.
6
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Partråden

Indlægaf bluetof1 » 8. okt 2018, 18:49

Min mand fik hånden i klemme i en bildør i maj måned. Han tog selvfølgelig på skadestuen da hånden gjorde virkelig ondt selv efter hans standarder. Intet at se på røntgenbilleder, det var bare slaget.
For et par uger siden fik jeg ham endelig overtalt til at gå til læge med hånden. Den var stadig hævet, med nedsat bevægelighed og meget øm. Nu kunne de pludselig se et ret tydeligt brud og en masse nydannelse af både brusk og knogle. Man undrer sig over hvordan de kunne overse det første gang når det åbenbart er så tydeligt nu.
Ortopædisk afdeling kan tilbyde ham en tid til vurdering af hånden allerede til juni :rulle: Et år efter de overså at den var brækket til at starte med.
Heldigvis for frit sygehusvalg for han har lige været på privathospital og skal MR scannes på fredag for at se hvad de kan gøre for at reparere hans hånd.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Partråden

Indlægaf Fru.skruk » 8. okt 2018, 19:02

bluetof1 skrev:Min mand fik hånden i klemme i en bildør i maj måned. Han tog selvfølgelig på skadestuen da hånden gjorde virkelig ondt selv efter hans standarder. Intet at se på røntgenbilleder, det var bare slaget.
For et par uger siden fik jeg ham endelig overtalt til at gå til læge med hånden. Den var stadig hævet, med nedsat bevægelighed og meget øm. Nu kunne de pludselig se et ret tydeligt brud og en masse nydannelse af både brusk og knogle. Man undrer sig over hvordan de kunne overse det første gang når det åbenbart er så tydeligt nu.
Ortopædisk afdeling kan tilbyde ham en tid til vurdering af hånden allerede til juni :rulle: Et år efter de overså at den var brækket til at starte med.
Heldigvis for frit sygehusvalg for han har lige været på privathospital og skal MR scannes på fredag for at se hvad de kan gøre for at reparere hans hånd.


Nogen gange er det svært at se et helt nyt brud, hvis det ikke er disloceret / sidder skævt. Så er det kun en hårfin linie på røntgenbilledet, som selv speciallæger kan være i tvivl om er et brud eller ej. Men når helingsprocessen så er igang, så kommer der knoglenydannelse omkring bruddet og det bliver derfor ret tydeligt.

Men øv, at han er så plaget af det. Rigtig god bedring.
2
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Partråden

Indlægaf bluetof1 » 8. okt 2018, 19:17

Fru.skruk skrev:
bluetof1 skrev:Min mand fik hånden i klemme i en bildør i maj måned. Han tog selvfølgelig på skadestuen da hånden gjorde virkelig ondt selv efter hans standarder. Intet at se på røntgenbilleder, det var bare slaget.
For et par uger siden fik jeg ham endelig overtalt til at gå til læge med hånden. Den var stadig hævet, med nedsat bevægelighed og meget øm. Nu kunne de pludselig se et ret tydeligt brud og en masse nydannelse af både brusk og knogle. Man undrer sig over hvordan de kunne overse det første gang når det åbenbart er så tydeligt nu.
Ortopædisk afdeling kan tilbyde ham en tid til vurdering af hånden allerede til juni :rulle: Et år efter de overså at den var brækket til at starte med.
Heldigvis for frit sygehusvalg for han har lige været på privathospital og skal MR scannes på fredag for at se hvad de kan gøre for at reparere hans hånd.


Nogen gange er det svært at se et helt nyt brud, hvis det ikke er disloceret / sidder skævt. Så er det kun en hårfin linie på røntgenbilledet, som selv speciallæger kan være i tvivl om er et brud eller ej. Men når helingsprocessen så er igang, så kommer der knoglenydannelse omkring bruddet og det bliver derfor ret tydeligt.

Men øv, at han er så plaget af det. Rigtig god bedring.


Tak :)

Lægen, der ringede til ham, sagde at det burde de have set da han fik det undersøgt første gang og hun kunne ikke svare på hvorfor det ikke var sket.
Men altså, når det kommer til lige præcis det sygehus så er det ikke nogen overraskelse. De overser tit ting. Det er ikke mange uger siden de overså en overrevet sene i min mands datters hånd og tidligere i år overså de hendes brækkede fod. Der ringede de så godt nok et par dage senere og sagde at hun skulle komme ind for at få gips på. For 1½ år siden fik hun røntgenfotograferet en arm tre gange før de endelig konstaterede at de ikke var sikre på om der var et brud, men at hun hellere måtte få gips på for en sikkerheds skyld.
Jeg kender til andre hvor endnu mere alvorlige ting er blevet overset
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Partråden

Indlægaf Fru.skruk » 8. okt 2018, 20:20

bluetof1 skrev:
Fru.skruk skrev:
bluetof1 skrev:Min mand fik hånden i klemme i en bildør i maj måned. Han tog selvfølgelig på skadestuen da hånden gjorde virkelig ondt selv efter hans standarder. Intet at se på røntgenbilleder, det var bare slaget.
For et par uger siden fik jeg ham endelig overtalt til at gå til læge med hånden. Den var stadig hævet, med nedsat bevægelighed og meget øm. Nu kunne de pludselig se et ret tydeligt brud og en masse nydannelse af både brusk og knogle. Man undrer sig over hvordan de kunne overse det første gang når det åbenbart er så tydeligt nu.
Ortopædisk afdeling kan tilbyde ham en tid til vurdering af hånden allerede til juni :rulle: Et år efter de overså at den var brækket til at starte med.
Heldigvis for frit sygehusvalg for han har lige været på privathospital og skal MR scannes på fredag for at se hvad de kan gøre for at reparere hans hånd.


Nogen gange er det svært at se et helt nyt brud, hvis det ikke er disloceret / sidder skævt. Så er det kun en hårfin linie på røntgenbilledet, som selv speciallæger kan være i tvivl om er et brud eller ej. Men når helingsprocessen så er igang, så kommer der knoglenydannelse omkring bruddet og det bliver derfor ret tydeligt.

Men øv, at han er så plaget af det. Rigtig god bedring.


Tak :)

Lægen, der ringede til ham, sagde at det burde de have set da han fik det undersøgt første gang og hun kunne ikke svare på hvorfor det ikke var sket.
Men altså, når det kommer til lige præcis det sygehus så er det ikke nogen overraskelse. De overser tit ting. Det er ikke mange uger siden de overså en overrevet sene i min mands datters hånd og tidligere i år overså de hendes brækkede fod. Der ringede de så godt nok et par dage senere og sagde at hun skulle komme ind for at få gips på. For 1½ år siden fik hun røntgenfotograferet en arm tre gange før de endelig konstaterede at de ikke var sikre på om der var et brud, men at hun hellere måtte få gips på for en sikkerheds skyld.
Jeg kender til andre hvor endnu mere alvorlige ting er blevet overset


Øv hvor surt. Så kan jeg bedre forstå dit opslag. Det er godt nok mange ærgerlige møder, I har haft med sundhedsvæsnet.
Jeg håber, at der ikke er sket for stor skade ved din mands hånd, når det først bliver opdaget nu.
Og endnu engang rigtig god bedring med ham. :kys:
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5887
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14690

Re: Partråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 8. okt 2018, 20:46

Min kæreste er startet med nattearbejde nu. Det er jeg ikke særlig glad for overhovedet. De sidste par uger har været skønne - minus alle mine helbredsproblemer - sådan helt ned i maven, skønne.
Han har været bekymret for mig, taget sig af mig og stået op for mig, når jeg ikke selv har kunne. Han er fjollet, seriøs, hjælpsom, varm og bare helt perfekt :lun: .

Jeg glæder mig til han er færdig med nattevagter og jeg er oven på igen. Men mest af alt glæder jeg mig bare til han ikke skal arbejde om natten, mest fordi han ikke bryder sig om det - men også fordi jeg er kæmpe fan at falde i søvn ved siden af ham :genert:
5

Tilbage til "Forhold og sex"