Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Partråden

Indlægaf Slettet bruger » 18. aug 2019, 14:55

SurSødSovs skrev:
abcd skrev:Hvis man har lyst til at have én fælles konto, synes jeg det virker meget forsigtigt at undlade det alene fordi det måske gør livet en smule mere besværligt hvis den ene dør. Hvis ens konti bliver låst på grund af dødsfald, men man har et godt forhold til sin bank, kan jeg ikke forestille mig andet end at man kan gå derned og få åbnet en ny konto med kredit med det samme.


Virkeligheden er, det er et issue, der virkeligt trækker tænder ud midt i et uventet dødsfald. Selvom man forestiller sig noget andet


Kan man da ikke bare gå ned i banken og få 25.000 kroners kredit?
0
Yetie
Indlæg: 1431
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5031

Re: Partråden

Indlægaf Yetie » 18. aug 2019, 15:00

abcd skrev:
SurSødSovs skrev:
abcd skrev:Hvis man har lyst til at have én fælles konto, synes jeg det virker meget forsigtigt at undlade det alene fordi det måske gør livet en smule mere besværligt hvis den ene dør. Hvis ens konti bliver låst på grund af dødsfald, men man har et godt forhold til sin bank, kan jeg ikke forestille mig andet end at man kan gå derned og få åbnet en ny konto med kredit med det samme.


Virkeligheden er, det er et issue, der virkeligt trækker tænder ud midt i et uventet dødsfald. Selvom man forestiller sig noget andet


Kan man da ikke bare gå ned i banken og få 25.000 kroners kredit?


Det kan man sikkert godt, men mon ikke det bare er en ting, man ikke har lyst til at skulle bøvle med samtidig med at man er i sorg over at have mistet sin partner?
1
D.itsen
Indlæg: 3330
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8998

Re: Partråden

Indlægaf D.itsen » 18. aug 2019, 15:02

SurSødSovs skrev:
Du må have en virkelig særegen mand, hvis han aldrig får lavet den slags nød-løgne i løbet af ti-tyve år.

Vi har godt nok kun været sammen i 5,5 år, men min mand har aldrig lavet nødløgne over for mig, og det har jeg heller ikke over for ham. Så vi må så også være særegen :gruble:
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7410
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23374

Re: Partråden

Indlægaf Aragorn » 18. aug 2019, 17:02

D.itsen skrev:
SurSødSovs skrev:
Du må have en virkelig særegen mand, hvis han aldrig får lavet den slags nød-løgne i løbet af ti-tyve år.

Vi har godt nok kun været sammen i 5,5 år, men min mand har aldrig lavet nødløgne over for mig, og det har jeg heller ikke over for ham. Så vi må så også være særegen :gruble:



Så må du jo heller ikke kunne forstå en masse populære komediefilm fra de senere år, hvor det hele starter med en lille løgn der vokser. Eller samtlige afsnit af Modern Family hvor nogen lyver (harmløst) for andre i familen. Eller Seinfeld. Eller King of Queens. Eller Huset på Christianshavn.

Jeg synes godt nok det klinger noget skinhelligt at proklamere at man ikke kan forstå den mekanisme.
Senest rettet af Aragorn 18. aug 2019, 17:04, rettet i alt 1 gang.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7410
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23374

Re: Partråden

Indlægaf Aragorn » 18. aug 2019, 17:03

Flisseline skrev:Jeg undlader at skifte koden til min netbank så :blush: Det var ellers en af mine første tanker.


Det lyder som en overreaktion og kunne muligvis være årsagen til at han holder det hemmeligt.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Flisseline
Indlæg: 415
Tilmeldt: 23. jan 2016, 07:44
Kort karma: 38
Likede indlæg: 671

Re: Partråden

Indlægaf Flisseline » 18. aug 2019, 17:11

Tak for jeres svar! Det har virkelig hjulpet mig. Jeg har heldigvis kun nået at overreagere ‘indvendigt’ ved at være såret og ked af det. Jeg har ikke sagt noget til ham. Jeg tror jeg vil lade det helt ligge. Og undlade at spørge ind til rygningen.

Og jeg gemmer slik i min undertøjsskuffe ;)
Godt at få den sammenligning bragt på banen.
5
Brugeravatar
Flisseline
Indlæg: 415
Tilmeldt: 23. jan 2016, 07:44
Kort karma: 38
Likede indlæg: 671

Re: Partråden

Indlægaf Flisseline » 18. aug 2019, 17:12

Aragorn skrev:
Flisseline skrev:Jeg undlader at skifte koden til min netbank så :blush: Det var ellers en af mine første tanker.


Det lyder som en overreaktion og kunne muligvis være årsagen til at han holder det hemmeligt.


Jeg bilder mig ind han ikke har opdaget noget.
1
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7410
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23374

Re: Partråden

Indlægaf Aragorn » 18. aug 2019, 17:12

Flisseline skrev:Tak for jeres svar! Det har virkelig hjulpet mig. Jeg har heldigvis kun nået at overreagere ‘indvendigt’ ved at være såret og ked af det. Jeg har ikke sagt noget til ham. Jeg tror jeg vil lade det helt ligge. Og undlade at spørge ind til rygningen.

Og jeg gemmer slik i min undertøjsskuffe ;)
Godt at få den sammenligning bragt på banen.


At være såret og ked af det er ikke noget der er indvendigt. Det kan partneren mærke.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7410
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23374

Re: Partråden

Indlægaf Aragorn » 18. aug 2019, 17:13

Flisseline skrev:
Aragorn skrev:
Flisseline skrev:Jeg undlader at skifte koden til min netbank så :blush: Det var ellers en af mine første tanker.


Det lyder som en overreaktion og kunne muligvis være årsagen til at han holder det hemmeligt.


Jeg bilder mig ind han ikke har opdaget noget.


Det ved du selvfølgelig bedst.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Flisseline
Indlæg: 415
Tilmeldt: 23. jan 2016, 07:44
Kort karma: 38
Likede indlæg: 671

Re: Partråden

Indlægaf Flisseline » 18. aug 2019, 17:17

Aragorn skrev:
Flisseline skrev:Tak for jeres svar! Det har virkelig hjulpet mig. Jeg har heldigvis kun nået at overreagere ‘indvendigt’ ved at være såret og ked af det. Jeg har ikke sagt noget til ham. Jeg tror jeg vil lade det helt ligge. Og undlade at spørge ind til rygningen.

Og jeg gemmer slik i min undertøjsskuffe ;)
Godt at få den sammenligning bragt på banen.


At være såret og ked af det er ikke noget der er indvendigt. Det kan partneren mærke.


Jeg græder hele tiden alligevel, så lige nu er det nok nemt for mig at skjule. Men i en normal situation ville du have helt ret.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Partråden

Indlægaf Slettet bruger » 18. aug 2019, 17:20

Yetie skrev:
abcd skrev:Kan man da ikke bare gå ned i banken og få 25.000 kroners kredit?


Det kan man sikkert godt, men mon ikke det bare er en ting, man ikke har lyst til at skulle bøvle med samtidig med at man er i sorg over at have mistet sin partner?


Det er det givetvis, men det bliver vel næppe i sig selv ødelæggende eller på anden vis definerende for ens liv at man skulle rode med at oprette en bankkonto da ægtefællen døde. Det virker voldsomt i årtier at have en økonomi man egentlig ikke ønsker sig, med en ekstra konto og medfølgende ekstra overhead alene for at gardere sig imod at ens konti låses i nogle få uger.
2
D.itsen
Indlæg: 3330
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8998

Re: Partråden

Indlægaf D.itsen » 18. aug 2019, 17:20

Aragorn skrev:
D.itsen skrev:
SurSødSovs skrev:
Du må have en virkelig særegen mand, hvis han aldrig får lavet den slags nød-løgne i løbet af ti-tyve år.

Vi har godt nok kun været sammen i 5,5 år, men min mand har aldrig lavet nødløgne over for mig, og det har jeg heller ikke over for ham. Så vi må så også være særegen :gruble:



Så må du jo heller ikke kunne forstå en masse populære komediefilm fra de senere år, hvor det hele starter med en lille løgn der vokser. Eller samtlige afsnit af Modern Family hvor nogen lyver (harmløst) for andre i familen. Eller Seinfeld. Eller King of Queens. Eller Huset på Christianshavn.

Jeg synes godt nok det klinger noget skinhelligt at proklamere at man ikke kan forstå den mekanisme.

øøøøh hvor har jeg skrevet jeg ikke forstå mekanismen? :gruble: Jeg kan godt forstå mekanismen, uden selv at ligge under for den. Jeg undrede mig over, at SSS undrede sig over, at der er folk derude, der ikke laver nødløgne i deres forhold - det kan godt være mange laver nødløgn, men jeg er ret sikker på der også er mange der ikke gør
2
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8583

Re: Partråden

Indlægaf Raenil » 18. aug 2019, 17:30

abcd skrev:
SurSødSovs skrev:
abcd skrev:Hvis man har lyst til at have én fælles konto, synes jeg det virker meget forsigtigt at undlade det alene fordi det måske gør livet en smule mere besværligt hvis den ene dør. Hvis ens konti bliver låst på grund af dødsfald, men man har et godt forhold til sin bank, kan jeg ikke forestille mig andet end at man kan gå derned og få åbnet en ny konto med kredit med det samme.


Virkeligheden er, det er et issue, der virkeligt trækker tænder ud midt i et uventet dødsfald. Selvom man forestiller sig noget andet


Kan man da ikke bare gå ned i banken og få 25.000 kroners kredit?


Ikke onsdag aften lige inden påske.

Ikke for at male fanden på vægen, for vi har også fælles konto. Men vi overvejer da at lave hver sin, for hvis den ene dør i et trafikuheld på et uheldigt tidspunkt, kan man altså stå uden likvider i flere dage.
0
Kakadu
Indlæg: 3484
Tilmeldt: 7. jul 2019, 20:27
Kort karma: 572
Likede indlæg: 10294

Re: Partråden

Indlægaf Kakadu » 18. aug 2019, 18:00

SurSødSovs skrev:
Kakadu skrev:
JoyNips skrev:
Yetie skrev:
Flisseline skrev:Ja, og man har nok også forskellige tærskler alt efter hvor længe forholdet har varet :)
Vi er gift og har to børn.
Sagen ville være anderledes hvis vi havde datet i et halvt år.


Min mand gjorde det samme fordi det var pinligt at indrømme at han ikke kunne holde sit rygestop. Jeg tror ikke han har skjult andet. Jeg synes bare han er lidt af et fjols. :lol:


Jeg tænker det samme. Det er imo i bagatelafdelingen.

Jeg ryger også en hemmelig smøg i ny og næ uden min kærestes viden og det har intet med mit forhold at gøre og siger iøvrigt heller ikke noget om, hvorvidt jeg fortier andre ting, generelt ikke er til at regne med eller andet.

For mig er det slet ikke dét, det handler om - altså om han så også fortier andre ting. Men det at han har løjet for mig ville være alt andet end en bagatel. Det ville være et svigt, og jeg ville være meget vred og såret over det.


Du må have en virkelig særegen mand, hvis han aldrig får lavet den slags nød-løgne i løbet af ti-tyve år.

Hvis ærlighed er særegent, så er han det, ja.

Herhjemme fortæller vi hinanden, hvis vi falder i med fx slik eller rygning. Det er helt fint at andre har det anderledes - det får mig fx ikke til at kalde dem særegne. Jeg har bare forklaret, hvordan det fungerer i mit forhold.
0
Hvis hesten er død, så stå af.
Kakadu
Indlæg: 3484
Tilmeldt: 7. jul 2019, 20:27
Kort karma: 572
Likede indlæg: 10294

Re: Partråden

Indlægaf Kakadu » 18. aug 2019, 18:01

Aragorn skrev:
D.itsen skrev:
SurSødSovs skrev:
Du må have en virkelig særegen mand, hvis han aldrig får lavet den slags nød-løgne i løbet af ti-tyve år.

Vi har godt nok kun været sammen i 5,5 år, men min mand har aldrig lavet nødløgne over for mig, og det har jeg heller ikke over for ham. Så vi må så også være særegen :gruble:



Så må du jo heller ikke kunne forstå en masse populære komediefilm fra de senere år, hvor det hele starter med en lille løgn der vokser. Eller samtlige afsnit af Modern Family hvor nogen lyver (harmløst) for andre i familen. Eller Seinfeld. Eller King of Queens. Eller Huset på Christianshavn.

Jeg synes godt nok det klinger noget skinhelligt at proklamere at man ikke kan forstå den mekanisme.

Så vidt jeg kan læse, er der ingen, der skriver, at de ikke kan forstå den mekanisme?
0
Hvis hesten er død, så stå af.

Tilbage til "Forhold og sex"