Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 470
Likede indlæg: 5758

Re: Partråden

Indlægaf Guilded_Lily » 26. dec 2017, 19:23

abcd skrev:
KIM K skrev:Jeg synes under alle omstændigheder det er udtryk for disrespekt og manglende omtanke, at behandle en kæreste på den måde der af den ene eller anden årsag ikke kan deltage i forberedelserne til julemiddagen. At du så ydermere specifikt har givet udtryk for at julen og traditionerne betyder meget for dig, gør det jo nærmest til en hån.

Jeg var dælme blevet tosset på min kone hvis jeg kom hjem juleaften og i stedet for and og flæskesteg, menuen stod på ris og tilfældig McDonald’s mad, med mindre hun kunne fremlægge en overordentlig god forklaring. Jeg ville betragte det dækkede bord som nøje udtænkt provokation, måske pga mit fravær op til.

At man befinder sig i et andet land hvor julemiddagen traditionelt indtages på et andet tidspunkt, er vel en ret god forklaring.

Det behøver da ikke være en god forklaring. Min søster fejrer dansk jul med julegaverne fra os d. 24. sammen med kæresten og svigerfamilien, og så fortsætter de med den engelske dagen efter. Det er sgu ikke så svært at vise det hensyn.
3
Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 262
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 2946

Indlægaf Tricolette » 26. dec 2017, 19:33

Måske jeg bare er lidt nyforelsket og småfornærmet på èn gang.
Men altså.....
Han kunne ikke tage 60 km sydpå i dag, fordi han var på havearbejde..... Men det w man sgu da ikke kl 18 i december.!
Fint nok at han gerne ville have lavet noget hjemme.... Men altså :whine:
Senest rettet af Tricolette 26. dec 2017, 19:38, rettet i alt 1 gang.
1
abcd
Kort karma: 136
Likede indlæg: 4579

Indlægaf abcd » 26. dec 2017, 19:34

Guilded_Lily skrev:
abcd skrev:
KIM K skrev:Jeg synes under alle omstændigheder det er udtryk for disrespekt og manglende omtanke, at behandle en kæreste på den måde der af den ene eller anden årsag ikke kan deltage i forberedelserne til julemiddagen. At du så ydermere specifikt har givet udtryk for at julen og traditionerne betyder meget for dig, gør det jo nærmest til en hån.

Jeg var dælme blevet tosset på min kone hvis jeg kom hjem juleaften og i stedet for and og flæskesteg, menuen stod på ris og tilfældig McDonald’s mad, med mindre hun kunne fremlægge en overordentlig god forklaring. Jeg ville betragte det dækkede bord som nøje udtænkt provokation, måske pga mit fravær op til.

At man befinder sig i et andet land hvor julemiddagen traditionelt indtages på et andet tidspunkt, er vel en ret god forklaring.

Det behøver da ikke være en god forklaring. Min søster fejrer dansk jul med julegaverne fra os d. 24. sammen med kæresten og svigerfamilien, og så fortsætter de med den engelske dagen efter. Det er sgu ikke så svært at vise det hensyn.

Nej, men det er noget væsentligt andet at blive tilbudt McDonald's d. 24. af sin engelske kæreste i London end at blive tilbudt det af sin danske kæreste i København. Han husker det vel næste gang.
2
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 379
Likede indlæg: 3173

Indlægaf Pityt » 26. dec 2017, 20:57

Jeg savner min kæreste lige nu. Han er kommet tilbage fra familiejul i Jylland, men tog direkte hjem til sig selv fordi han skal på arbejde de næste tre dage, så jeg ser ham først på fredag. Og det er vildt tarveligt når nu jeg trænger til kram og kys :genert:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1930

Indlægaf twinkle » 27. dec 2017, 20:32

Vi er herhjemme nået dertil i min graviditet, hvor min mand automatisk går ud fra, at hver gang jeg siger noget er det fordi jeg er ved at gå i fødsel :lol: :lol:

Så kommer han rendende nogenlunde sådan her :panik:
15
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 762
Likede indlæg: 10126

Indlægaf vibbsen » 27. dec 2017, 21:21

TakeAChanceOnMe skrev:Jeg har siden Juli snakket om at elsker jul og det bedste del af julen er at sidde sammen omkring bordet og spise god mad.

Jeg har været af sted i praktik og derfor ikke været hjemme til at få ordnet noget. Det har derfor været min kærestes ansvar. Han har helt seriøst lige foreslået McDonalds ....

Og han forstår ikke jeg er skuffet og sur ... :nerve:

OK....Du var kun sur ???? Det synes jeg er ret flot.

Jeg var flippet FULDSTÆNDIG SKRÅT. Faktisk så tror jeg at det meget nemt kunne være blevet enden på det forhold :cuss: :cuss: :cuss: :cuss:

Et er at man måske ikke selv synes at julen er noget særligt. Og i virkeligheden helst er fri. Sådan har hr.vibbsen det nok mest. Men at man helt bevidst vælger at "overhøre" sin partners signaler på den måde. Det er i mine øjne fuldstændig utilstedeligt :tie: :tie:

Ej...Jeg er simpelthen så forarget på dine vegne :evil: :evil:
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 762
Likede indlæg: 10126

Indlægaf vibbsen » 27. dec 2017, 21:29

vibbsen skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Jeg har siden Juli snakket om at elsker jul og det bedste del af julen er at sidde sammen omkring bordet og spise god mad.

Jeg har været af sted i praktik og derfor ikke været hjemme til at få ordnet noget. Det har derfor været min kærestes ansvar. Han har helt seriøst lige foreslået McDonalds ....

Jeg var flippet FULDSTÆNDIG SKRÅT. Faktisk så tror jeg at det meget nemt kunne være blevet enden på det forhold :cuss: :cuss: :cuss: :cuss:

Et er at man måske ikke selv synes at julen er noget særligt. Og i virkeligheden helst er fri. Sådan har hr.vibbsen det nok mest. Men at man helt bevidst vælger at "overhøre" sin partners signaler på den måde. Det er i mine øjne fuldstændig utilstedeligt :tie: :tie:

Og så fik jeg lige styr på min forargelse :fløjt: :fløjt: :fløjt: :lol: :lol: :lol: Ved at huske at du bor et sted hvor jul fejres den 25.december.....Og hvor 24.december i bund og grund svarer til 23.december her i DK :-D

Det være sagt, så bor min bror i Nordirland. Hvor julen også først fejres den 25. Min svigerinde er imidlertid en helt særlig dame. Som har stor forståelse for at min bror synes det er svært at "klare" den 24.december hvor hele den danske del af familien fejrer jul. Så hun har indført at de har venner over til Andesteg med hele svineriet den 24. Og den 25. fejrer de så jul på engelsk maner.
Det synes jeg er enormt sødt og betænktsomt af hende. Hun er ellers lidt af en skrappedulle som måske ikke altid har så meget respekt for de traditioner som min bror er vokset op med....Men lige der, der er hun sgu cool :worship:
11
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 120
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 2128

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 27. dec 2017, 21:47

vibbsen skrev:

Jeg var faktisk mere ked af det end noget andet. Endte med at sidde og græde mens han biksede restemad sammen. Jeg fik vidst nok kommunikeret at hvis det nogensinde skete igen, at han efter at jeg udtrykkeligt havde snakket om hvor meget jul betyder for mig, fik præsenteret mig med noget andet end overdådig hjemmelavet mad (behøves ikke engang være flæskesteg - bare det er et "anderledes end hverdag" måltid hvor man samles og hygger) så var det ud til højre.

Tror måske bare ikke helt han havde fattet at når jeg siger jeg elsker jul, så er det fordi jeg ELSKER jul. Han har jo selvfølgelig været vant til at holde jul på en anden måde, men efter 2 år sammen og han er blevet præsenteret for samtlige danske juleretter hver gang han har været i Danmark, så troede jeg ligesom det var feset ind at julen for mig er et tidspunkt hvor man gør en ekstra indsats for at komme hinanden ved og at det er specielt. Men åbenbart ikke.

Næste år bliver han slæbt til Danmark og så kan han se hvad rigtig jul er! :love:
1
Shmartiesh
Kort karma: 76
Likede indlæg: 1124

Indlægaf Shmartiesh » 27. dec 2017, 21:56

twinkle skrev:Vi er herhjemme nået dertil i min graviditet, hvor min mand automatisk går ud fra, at hver gang jeg siger noget er det fordi jeg er ved at gå i fødsel :lol: :lol:

Sådan var min mand også :D

Et par uger før jeg fødte kørte jeg forbi vores frisør der skulle føde slut august. Der stod så en stork i hendes indkørsel og med det samme jeg fik mulighed skyndte jeg mig at skrive “stork” og frisørens navn. Han nåede vist kun at se “stork” før han løb ud i indkørslen fordi han troede jeg sad fast i bilen med veer :lol:
3
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 824
Likede indlæg: 5652

Indlægaf Bøtte » 27. dec 2017, 22:42

Shmartiesh skrev:
twinkle skrev:Vi er herhjemme nået dertil i min graviditet, hvor min mand automatisk går ud fra, at hver gang jeg siger noget er det fordi jeg er ved at gå i fødsel :lol: :lol:

Sådan var min mand også :D

Et par uger før jeg fødte kørte jeg forbi vores frisør der skulle føde slut august. Der stod så en stork i hendes indkørsel og med det samme jeg fik mulighed skyndte jeg mig at skrive “stork” og frisørens navn. Han nåede vist kun at se “stork” før han løb ud i indkørslen fordi han troede jeg sad fast i bilen med veer :lol:

Jeg ringede til min mand (mens han var på arbejde) 3 gange på 10 minutter, 10 dage før termin, uden han tog den. Han ringede tilbage total i panik fordi han troede, at jeg var ved at føde, og så skulle jeg bare have hans præcise skostørrelse, fordi Bilka havde billige Nike sko :genert: Der var jeg ikke vildt populær :lol:
7
IrmaPigen
Kort karma: 365
Likede indlæg: 4420

Indlægaf IrmaPigen » 28. dec 2017, 12:08

Jeg synes stadig det er latterligt han er rejst til den anden side af jordkloden i tre uger.

Nu er den ene uge gået. Og selvom jeg bor i hans hus og kører rundt i hans audi, så er det røvsygt uden ham.

Kommunikation er også besværligt pga. 12 timer i tidsforskel.

Kan man ikke ringe gratis via messenger?
0
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 424
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 6376

Indlægaf Mi55y » 28. dec 2017, 12:25

IrmaPigen skrev:Jeg synes stadig det er latterligt han er rejst til den anden side af jordkloden i tre uger.

Nu er den ene uge gået. Og selvom jeg bor i hans hus og kører rundt i hans audi, så er det røvsygt uden ham.

Du kan godt ringe via messenger. Øverst skulle der gerne være et telefonrør, når du er inde i en samtale med den, du gerne vil ringe til.
0
Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 130
Likede indlæg: 2237

Indlægaf Stitch » 28. dec 2017, 12:28

IrmaPigen skrev:Jeg synes stadig det er latterligt han er rejst til den anden side af jordkloden i tre uger.

Du kan ringe eller videoopkalde gratis via Messenger. Eller installere Whatsapp og ringe gratis også.
Andre bruger Viper, men det har jeg ikke haft held med (dårlig forbindelse etc altid).
0
IrmaPigen
Kort karma: 365
Likede indlæg: 4420

Indlægaf IrmaPigen » 28. dec 2017, 12:34

Stitch skrev:

Du kan ringe eller videoopkalde gratis via Messenger. Eller installere Whatsapp og ringe gratis også.
Andre bruger Viper, men det har jeg ikke haft held med (dårlig forbindelse etc altid).

Helst bare ringe. Hader sådan noget facetime noget. :genert:

Men gider heller ikke ringe alm mobil til en takst på over 12 kr i minuttet :ad!:
Senest rettet af IrmaPigen 28. dec 2017, 12:39, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 130
Likede indlæg: 2237

Indlægaf Stitch » 28. dec 2017, 12:39

IrmaPigen skrev:
Stitch skrev:

Helst bare ringe. Hader sådan noget facetime noget. :genert:

:lol2: Hvor er du sød.

Men på alle tre apps kan du nøjes med bare ringe. Du behøver ikke slå video til :)
2

Tilbage til "Forhold og sex"