Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 367
Likede indlæg: 4595

Re: Partråden

Indlægaf Æble » 5. mar 2018, 20:47

Marioneta skrev:
Akehurst2 skrev:
Æble skrev:Marioneta, du skal jo selv finde ud af hvad du har brug for fra din kæreste. Da du var single, hvad var så grunden til at du søgte en kæreste? Hvad manglede i dit liv?

Det er en god måde at se det på: Hvorfor vil man have en kæreste? Det bør give svaret på, hvad man har behov for.

Tak til alle som har skrevet og til spørgsmålet om hvorfor jeg gerne ville have en kæreste. Det er netop for at få den samhørighed, som I alle nævner. Alt det, som man har med den partner, man lever og bor sammen med. Det har jeg egentligt også styr på. Men den her periode, hvor vi er kærester, men ikke bor sammen, den er åbenbart svær for mig at navigere i. Rigtigt meget af det I skriver giver han mig allerede, når vi er sammen. Faktisk har der netop ikke været nogle problemer, når vi har været sammen. Der har vi altid hygget os. Det var bare den fredag, hvor det ikke gik så godt imellem os og derefter tog jeg så valget, hvilket jeg bagefter indså, at jeg slet ikke var afklaret omkring.

I sidste ende gik det vel bare op for mig, at den daglige kontakt og til tider manglen på den, ikke var så vigtig, som dét vi faktisk har sammen, når vi er sammen, for der har vi faktisk noget dejligt sammen. I fremtiden tror jeg nemlig på, at jeg netop kunne få det med ham, som I alle beskriver her, ud fra hvad jeg kender til ham nu. Jeg ved det dog ikke med sikkerhed og det er et sats at tage, når der er ting som ikke kommer helt så nemt for ham.

Men nok om det. Nu vil jeg fokusere på det positive og jeg håber, at I kan læse mine fremtidige indlæg for det, de er og ikke hvad jeg tidligere har skrevet om ham :)

Det virket som om du “angriber” det her forhold i høj grad med hjerne og i meget lav grad med hjertet. Prøv at tænke mindre og føle mere. Nyd denne periode hvor i er ti mennesker der skal lære hinanden at kende og brug krudtet på at gøre det med din kæreste som du har lyst til. Kys ham i skolen hvis du har lyst, sig til han han er sød når du føler det. Tænk mindre - føl mere.
10
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 381
Likede indlæg: 3817

Indlægaf Marioneta » 5. mar 2018, 21:04

Æble skrev:Det virket som om du “angriber” det her forhold i høj grad med hjerne og i meget lav grad med hjertet. Prøv at tænke mindre og føle mere. Nyd denne periode hvor i er ti mennesker der skal lære hinanden at kende og brug krudtet på at gøre det med din kæreste som du har lyst til. Kys ham i skolen hvis du har lyst, sig til han han er sød når du føler det. Tænk mindre - føl mere.

Det er jeg nemlig meget skyldig i. Han gjorde det også i starten og det var måske derfor jeg endte med at gøre det så meget. Men jeg vil forsøge at gøre det mindre i fremtiden.

Vi er startet i skole igen og vi er i studiegruppe sammen, så vi skal nu også arbejde en del sammen. Det synes jeg faktisk er dejlig, for så kan vi få lidt mere tid sammen. Ikke som sådan tiden i studiegruppen, men mere i forlængelse af. Da vi var i hver sin studiegruppe fik vi ikke særlig tit fri på samme tid og så snakkede vi ikke så meget i skolen. I dag sad vi en time efter de to andre var gået hjem og bare snakkede om alt muligt, fordi vi havde muligheden for det. Det var dejligt :)
1
Wunder8
Kort karma: 96
Likede indlæg: 1084

Indlægaf Wunder8 » 5. mar 2018, 21:06

Marioneta skrev:Spørgsmålet er om jeg har brug for noget, som jeg ikke selv helt ved, eller om jeg bare ikke har brug for så meget, som den gennemsnitlige person har. Hvad har I andre brug for i jeres forhold med kærester, som I ikke bor sammen med udover de ting jeg har nævnt?

Jeg ved godt, du ikke ønsker, den anden tråd skal blandes ind i denne sammenhæng, men det er lidt svært, når man fornemmer stikpiller i dit indlæg rettet mod dem herinde, der har rådgivet dig til at være på vagt over for din kæreste. Derfor skurrer det lidt i ørene, når du spørger, fordi Marioneta, du havde 30 (?) sider, der kun handlede om, hvilke behov du ikke fik opfyldt. Og det var altså ting, du selv bragte på bane: manglende daglig kontakt, manglende varme, manglende initiativ, manglende tegn på interesse, manglende omsorg, manglende evne til at kunne lave ingenting sammen. Så det er jo ligefor: det er vel de ting, du har behov for? Det er ikke min hensigt at være streng, men jeg synes faktisk ikke, det er fair, at du nu er kritisk overfor alle dem herinde, der i den allerbedste mening har prøvet at hjælpe dig, da du havde det svært. Det er rigtigt ærgerligt, hvis du føler, din beslutning om at slutte forholdet, ikke var din egen, men hovedparten af dette forum har altså rådgivet dig udelukkende pba. af de informationer, du selv har givet, og har oprigtigt villet dig det bedste. Det er vitterligt ikke fair, hvis dét nu skal italesættes som om, at vi herinde har opfundet problemerne i dit forhold.
35
Wunder8

Indlægaf Wunder8 » 5. mar 2018, 21:08

Hov, dobbelpost.
Senest rettet af Wunder8 5. mar 2018, 21:09, rettet i alt 1 gang.
0
Wunder8

Indlægaf Wunder8 » 5. mar 2018, 21:08

Hov, dobbelpost.
0
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 381
Likede indlæg: 3817

Indlægaf Marioneta » 5. mar 2018, 21:12

Wunder8 skrev:
Marioneta skrev:Spørgsmålet er om jeg har brug for noget, som jeg ikke selv helt ved, eller om jeg bare ikke har brug for så meget, som den gennemsnitlige person har. Hvad har I andre brug for i jeres forhold med kærester, som I ikke bor sammen med udover de ting jeg har nævnt?

Jeg ved godt, du ikke ønsker, den anden tråd skal blandes ind i denne sammenhæng, men det er lidt svært, når man fornemmer stikpiller i dit indlæg rettet mod dem herinde, der har rådgivet dig til at være på vagt over for din kæreste. Derfor skurrer det lidt i ørene, når du spørger, fordi Marioneta, du havde 30 (?) sider, der kun handlede om, hvilke behov du ikke fik opfyldt. Og det var altså ting, du selv bragte på bane: manglende daglig kontakt, manglende varme, manglende initiativ, manglende tegn på interesse, manglende omsorg, manglende evne til at kunne lave ingenting sammen. Så det er jo ligefor: det er vel de ting, du har behov for? Det er ikke min hensigt at være streng, men jeg synes faktisk ikke, det er fair, at du nu er kritisk overfor alle dem herinde, der i den allerbedste mening har prøvet at hjælpe dig, da du havde det svært. Det er rigtigt ærgerligt, hvis du føler, din beslutning om at slutte forholdet, ikke var din egen, men hovedparten af dette forum har altså rådgivet dig udelukkende pba. af de informationer, du selv har givet, og har oprigtigt villet dig det bedste. Det er vitterligt ikke fair, hvis dét nu skal italesættes som om, at vi herinde har opfundet problemerne i dit forhold.

Det synes jeg så heller ikke at jeg har skrevet. Jeg synes ikke, at jeg har skrevet nogle stikpiller i mit indlæg. Jeg spørger netop ind til de her ting, fordi jeg er nysgerrig omkring de her ting. Jeg har ikke ment det som en anklage imod folk herinde og jeg skriver også selv, at jeg lod mig påvirke og ikke at det er andres skyld. Jeg synes du læser en del mellem linjerne, som ikke er det i det pågældende indlæg.
1
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 673
Likede indlæg: 9050

Indlægaf Zombie » 5. mar 2018, 21:12

Jeg elsker min kæreste og vores forhold - vi har det pisse godt sammen, han er en stor støtte og jeg føler også, at han sætter pris på mig og det, jeg er/gør for ham.

Jeg er fanget i specialehelvede stadigvæk og afleverer om 2 måneder. Jeg kan godt mærke, at jeg får trigget min usikkerhed, fordi jeg ikke er særlig spændende pt., da min tid går med at skrive, arbejde og hunden. Engang imellem lidt hygge med venner, men aldrig det store og vilde. Jeg er med andre ord ikke verdens mest spændende person lige nu.
Kombineret med, at min kæreste stadig ikke har den store energi ift. sex, så føler jeg mig til tider rigtig usikker. Er jeg tiltrækkende nok? Han siger ja, bekræfter mig en del med ord og berøringer og blikke, men det føles som om, at sex er noget, han til en vis grad skal tage sig sammen til.
Det er jo okay for så vidt og vi har snakket om det flere gange. Jeg orker ikke at snakke mere om det, for så snakker vi det til døde. Men fordi det trigger min usikkerhed, trigger det også andre ting som f.eks. jalousi - det er en hel dominoeffekt.
Og jeg føler et pres for at skulle være ekstra lækker og sexet, fordi jeg er nervøs for at han tager ud og ser på andre lækre og sexede damer, og tiltrækkes af dem som jeg FØLER (!) at han ikke tiltrækkes af mig. Selvom jeg rationelt godt ved, at hvad jeg føler og hvad der er virkeligheden, er to meget forskellige ting.

Generelt er jeg bare bange for ikke at slå til. Og det er hårdt, at jeg ikke har ressourcerne til at deale med de følelser, fordi det fucking speciale bare fylder ALT lige nu.
Og jeg orker heller ikke at gøre mig ekstra lækker og sexet altid, jeg prøver, men bliver frustreret. For jeg er træt og udmattet, og bliver nærmest trist når jeg ikke orker at dulle mig op inden vi ses. Selvom jeg faktisk også er rigtig smuk uden make-up. Altså.
0
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 673
Likede indlæg: 9050

Indlægaf Zombie » 5. mar 2018, 21:34

Og ja, han virker generelt bare lidt uengageret i mig/forholdet. Det skal der også være plads til, men det nærer min usikkerhed og jeg synes bare, det er træls.
0
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 514
Likede indlæg: 8455

Indlægaf Rosa Espinosa » 5. mar 2018, 22:39

Vi har en samtale kørende på messenger kun bestående af gifs, hvilket vi ofte har inden vi går i seng. Heldigvis er han ikke lige så god som mig til at finde de helt rigtige, for ellers havde dette forhold hurtigt været ovre :sur:

Billede
12
You are only limited by your own imagination! And money. And talent. And time. And other people. Go for it!
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 265
Likede indlæg: 4646

Indlægaf Mangoness » 5. mar 2018, 23:22

Rosa Espinosa skrev:Vi har en samtale kørende på messenger kun bestående af gifs, hvilket vi ofte har inden vi går i seng. Heldigvis er han ikke lige så god som mig til at finde de helt rigtige, for ellers havde dette forhold hurtigt været ovre :sur:

Billede

Jeg kan anbefale at søge på 'Bianca del rio'. Der er bl.a. "Calm down, Beyonce" og "Not today, Satan. Not today" :fløjt:

13689779_1752566798314162_1464351210_n.gif
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 158
Likede indlæg: 2139

Indlægaf TinaW » 6. mar 2018, 18:25

Min mand er tarvelig :/
Altså ikke som i rigtig tarvelig, men jeg må hverken få et par får, grise eller høns. Hmpf!
Nå, vi har vist også rigeligt med dyr der skal passes osv, hvis vi gerne vil væk hjemmefra et par dage :fløjt:
1
Brugeravatar
Alkaia
Kort karma: 104
Geografisk sted: Árós
Likede indlæg: 2318

Indlægaf Alkaia » 6. mar 2018, 18:27

Vi er begyndt at snakke om børn! :shock:
15
I always dance like no one is watching. :pompom:
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 1194
Likede indlæg: 9125

Indlægaf Viskelæder » 6. mar 2018, 19:00

Jeg tror snart, jeg kan rykke over i den her tråd :ninja:

Skal man have kage med, eller hvordan gør I?
30
LaMariposa
Kort karma: 396
Likede indlæg: 6452

Indlægaf LaMariposa » 6. mar 2018, 19:10

Viskelæder skrev:Jeg tror snart, jeg kan rykke over i den her tråd :ninja:

Vi foretrækker kage, tak :P
6
:lun:

"I am brave, I am bruised
I am who I'm meant to be, this is me"
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 158
Likede indlæg: 2139

Indlægaf TinaW » 6. mar 2018, 19:14

LaMariposa skrev:
Viskelæder skrev:Jeg tror snart, jeg kan rykke over i den her tråd :ninja:

Vi foretrækker kage, tak :P

Jeg elsker kage :D

Men tillykke med kæresten da :blomst:
1

Tilbage til "Forhold og sex"