Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1420
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 16833
Kontakt:

Re: Partråden

Indlægaf Ado » 7. mar 2018, 13:17

Nå, men vi bor sammen nu. :lun: Jeg flyttede ind i januar og alt er kærlighed.
Vi har det fantastisk sammen. Der er så meget kvalitetstid og så grotesk meget humor. Og jeg elsker alt ved det. Jeg elsker når vi tager i operaen, når vi tager ud og spiser, når vi oplever ting sammen. Og jeg elsker at være hjemme sammen med ham. Dagligdagen, roen og tosomheden.
Vi er gode sammen. Rigtig gode sammen..

Jeg har fået mit eget værelse. :D I LOVE it! Min kæreste arbejder i perioder en del hjemmefra. Og så er det vidunderligt, at jeg har mit eget værelse med sminkebord, alt mit tøj, mine elskede nips-minder, min flydelænestol og skammel og mit tv.

Vi har begge gode børn. Og de kan sammen alle sammen. Det er så godt og vigtigt.

Uh - og så planlægger vi sommerferie. Jeg har fandeme ikke været på ferie i 2000 år. Vi taler om at han og jeg kører til Frankrig og kører rundt dernede og overnatter på små bed & bedfast, kører ud i landskabet og får set de små hyggelige steder og nogle gode vingårde og hyggelige restaturanter.
Det gør vi fire dage. Så hopper alle vores børn på et fly sammen og kommer ned til os, hvor vi er sammen allesammen en uge i sommerhus. Og når de tager hjem, tager han og jeg så fire dage mere, hvor vi kører rundt og udforsker og nyder det landlige Frankrig sammen.
Ej, men jeg synes det er så vildt. Jeg fatter slet ikke, at jeg er så heldig.
60
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 237
Likede indlæg: 2458

Indlægaf FruKuk » 7. mar 2018, 17:15

Armen man bliver jo så glad i låget :lun:

Ado skrev:Nå, men vi bor sammen nu. :lun: Jeg flyttede ind i januar og alt er kærlighed.
Vi har det fantastisk sammen. Der er så meget kvalitetstid og så grotesk meget humor. Og jeg elsker alt ved det. Jeg elsker når vi tager i operaen, når vi tager ud og spiser, når vi oplever ting sammen. Og jeg elsker at være hjemme sammen med ham. Dagligdagen, roen og tosomheden.

Jeg har fået mit eget værelse. :D I LOVE it! Min kæreste arbejder i perioder en del hjemmefra. Og så er det vidunderligt, at jeg har mit eget værelse med sminkebord, alt mit tøj, mine elskede nips-minder, min flydelænestol og skammel og mit tv.

Vi har begge gode børn. Og de kan sammen alle sammen. Det er så godt og vigtigt.

Uh - og så planlægger vi sommerferie. Jeg har fandeme ikke været på ferie i 2000 år. Vi taler om at han og jeg kører til Frankrig og kører rundt dernede og overnatter på små bed & bedfast, kører ud i landskabet og får set de små hyggelige steder og nogle gode vingårde og hyggelige restaturanter.
Det gør vi fire dage. Så hopper alle vores børn på et fly sammen og kommer ned til os, hvor vi er sammen allesammen en uge i sommerhus. Og når de tager hjem, tager han og jeg så fire dage mere, hvor vi kører rundt og udforsker og nyder det landlige Frankrig sammen.
2
Brugeravatar
Ladysparrow
Kort karma: 120
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 2021

Indlægaf Ladysparrow » 7. mar 2018, 21:25

Ado skrev:Nå, men vi bor sammen nu. :lun: Jeg flyttede ind i januar og alt er kærlighed.

:blush2: :lun:
0
IrmaPigen
Kort karma: 405
Likede indlæg: 4739

Indlægaf IrmaPigen » 8. mar 2018, 07:37

Tilykke med den nye bopælsstatus. Lyder virkelig dejligt.

Vi forsøger også at finde en uge, hvor vi kan stikke af sammen til sydens sol.

Imidlertid skaber ekskonen sig stadig. I går skrev han en SMS til hende om, hun kunne bytte lidt om på dagene med børn pga vi forsøger at bestille en rejse på 1 uge. Der har lige været en periode på over tre uger uger, hvor hun samlet har haft børnene hhv 2 og 5 døgn, så han er sådan set rimelig fleksibel, når hun har pasningsbehov. Det kunne hun så ikke. Han skriver så til hende at han vil prøve sine forældre. Det er hun åbenbart ikke enig i, så hun begynder hun så at kime ham ned fra kl 22.15, hvor vi sådan set er på vej i seng (jeg ligger faktisk allerede i sengen). Han gider ikke tage den. Kl. 22.45 ringer hendes søns mobilnummer til min mobil (Hendes søn fik mit tlfnr i weekenden fordi jeg skulle bringe og hente ham til/fra en legeaftale).

Hvad fanden ligger hun og ringer til mig for kl 22.45 når jeg aldrig har mødt, ja, jeg blir sq efterhånden snart nødt til at bruge ordet "kællingen". Jeg er i hvert fald ved at være gevaldig træt af hendes behov for at skabe drama. Og det er sq også ret synd for min kæreste, for jeg reagerer jo på det og retter det mod ham, men det er jo egentlig ikke hans skyld.

I går var det et år siden min kæreste og jeg mødte hinanden første gang, og det fejrede vi lidt, men dagen endte jo så med en lidt negativ stemning.
Senest rettet af IrmaPigen 8. mar 2018, 10:20, rettet i alt 3 gange.
0
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 158
Likede indlæg: 2243

Indlægaf TinaW » 8. mar 2018, 07:48

Suk Irmapigen. Det er da lidt op af bakke med den ekskone, hvad?

Vi har haft et par dage, hvor vi er gået meget fejl af hinanden og har været meget irriterede og småskændtes. Men nu er det talt i gennem og vi ved jo at vi gerne vil hinanden og at vi bare er meget forskellige på nogle områder.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 398
Likede indlæg: 4510

Indlægaf lillebjoern » 8. mar 2018, 08:01

IrmaPigen skrev:

Tilykke med den nye bopælsstatus. Lyder virkelig dejligt.

Vi forsøger også at finde en uge, hvor vi kan stikke af sammen til sydens sol.

Imidlertid skaber ekskonen sig stadig. I går skrev han en SMS til hende om, hun kunne bytte lidt om på dagene med børn (der har lige været en periode på over tre uger uger, hvor hun samlet har haft børnene hhv 2 og 5 døgn, så han er sådan set rimelig fleksibel, når hun har pasningsbehov). Det kunne hun så ikke. Han skriver så til hende at han vil prøve sine forældre. Det er hun åbenbart ikke enig i, så hun begynder hun så at kime ham ned fra kl 22.15, hvor vi sådan set er på vej i seng (jeg ligger faktisk allerede i sengen). Han gider ikke tage den. Kl. 22.45 ringer hendes søns mobilnummer til min mobil (Hendes søn fik mit tlfnr i weekenden fordi jeg skulle bringe og hente ham til/fra en legeaftale).

Hvad fanden ligger hun og ringer til mig for kl 22.45 når jeg aldrig har mødt, ja, jeg blir sq efterhånden snart nødt til at bruge ordet "kællingen". Jeg er i hvert fald ved at være gevaldig træt af hendes behov for at skabe drama. Og det er sq også ret synd for min kæreste, for jeg reagerer jo på det og retter det mod ham, men det er jo egentlig ikke hans skyld.

I går var det et år siden min kæreste og jeg mødte hinanden første gang, og det fejrede vi lidt, men dagen endte jo så med en lidt negativ stemning.

Det kan man da ikke :tie: Hvad forventede hun? At du ville tage telefonen? Hvad skulle hun sige? Ej, hvor er det en mærkelig opførsel. Jeg tror jeg ville have taget den og sagt, at hun kunne ringe igen - til FADEREN - i morgen tidlig. Og at hun ikke skulle kontakte dig igen.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
IrmaPigen

Indlægaf IrmaPigen » 8. mar 2018, 08:17

Ja, det er sær opførsel. Som i virkelig sært.

Tænk hun finder sin søns mobil frem og leder efter mit nummer og så ringer til mig kl 22.45?!?

Min kæreste havde børnene i sidste uge og hans arbejdsweekend, fordi hun var bortrejst hele ugen inkl. weekend pga job. Det var egentlig hendes uge. Men han tog en ekstra uge med børn, og jeg lovede at være børnevagt lørdag.

Sønnen fik mit tlfnummer i lørdags fordi han rigtig gerne ville ud til en kammerat bosiddende 3-4 km væk og lege, og da hans far var på job lovede jeg at køre ham og hente når han ringede og ville hjem.

Det er helt skørt hun misbruger mit tlfnummer 4 dage efter. Uforskammet faktisk. Jeg har det cirka sådan her: :tie: med det.
0
LaScrooge
Kort karma: 878
Likede indlæg: 8987

Indlægaf LaScrooge » 8. mar 2018, 18:43

Hvor er det dog en pinlig opførsel hun har, Irma. Gad vide hvad hun ville, siden hun ringede til dig? Altså, hvad mon hun havde tænkt sig, hvis du svarede? Langt ude. Og lidt sørgeligt.
0
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 1592
Likede indlæg: 11927

Indlægaf Krølle » 8. mar 2018, 19:32

LaScrooge skrev:Hvor er det dog en pinlig opførsel hun har, Irma. Gad vide hvad hun ville, siden hun ringede til dig? Altså, hvad mon hun havde tænkt sig, hvis du svarede? Langt ude. Og lidt sørgeligt.

Mere end lidt sørgeligt. Det er netop den type af opførsel, der får mange til at tænke en ekstra gang, inden de indgår i forhold med en enlig forælder - og i sidste ende går det jo allermest ud over børnene. Enten på grund af den anspændte stemning, alt dramaet skaber, eller ultimativt fordi det nye forhold ender med at gå i stykker pga eksens urimeligheder og ungerne dermed ender med at opleve endnu et brud i deres nære relationer.

Æv! Jeg bliver oprigtigt virkelig trist og modløs ved tanken om, at voksne mennesker opfører sig sådan.
6
IrmaPigen

Indlægaf IrmaPigen » 8. mar 2018, 19:40

Maanii skrev:
Hvad siger dig kæreste til det?

Jeg kan ikke se den slags blive bedre med mindre man siger hårdt fra overfor det.

Han har taget en snak med hende om det. Igen :rulle: Så må vi se, om det hjælper denne her gang.
0
No1
Kort karma: 152
Likede indlæg: 2200

Indlægaf No1 » 8. mar 2018, 22:13

Min kæreste har booket flybilletter til påsken. :banan: :banan:

Jeg overvejer lidt, om vi skal køre et smut til København og være turister. Spise god mad og måske også tage en overnatning.
4
Don't get so tolerant that you tolerate intolerance.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 481
Likede indlæg: 6022

Indlægaf Guilded_Lily » 9. mar 2018, 07:52

Min mand bestilte flybilletter til vores "Roadtrip 'round the UK vol. 2" til sommer i går. Fint nok. Nu har han travlt med, at jeg skal se at komme i gang med at finde ud af, hvad jeg vil opleve i områderne, vi kommer igennem - og helst i går.

Jeg har bare lige lidt andre ting, der fylder lige nu, fx. fordybelsesområder til udtræksfag, eleverne skal trække i forbindelse med afgangsprøven d. 3. april og den usikkerhed, der pt hersker omkring OK18 samtidig. Mit hoved skal rumme lige rigeligt for øjeblikket. Lad være med at presse mig - han véd, hvordan jeg bliver, når jeg presses på den måde. Suk.
0
LaMariposa
Kort karma: 409
Likede indlæg: 6536

Indlægaf LaMariposa » 9. mar 2018, 08:30

Ej, min kæreste har været fantastisk de seneste par uger, hvor jeg har drønet rundt og haft så travlt på job, at jeg næsten ikke kunne overskue andet end at være på job 10-12 timer om dagen. Det betyder altså noget at have god støtte, når man er presset :lun:
8
:lun:

"I am brave, I am bruised
I am who I'm meant to be, this is me"
LaScrooge
Kort karma: 878
Likede indlæg: 8987

Indlægaf LaScrooge » 9. mar 2018, 09:08

Marioneta skrev:Nu skriver jeg herinde, fordi jeg har nogle tanker om parforhold generelt, mere specifikt parforhold, hvor man ikke bor sammen. (...)

Men hvad er det lige at jeg har brug for? Og et mere filosofisk spørgsmål; skal man have gavn af en kæreste?

Jeg kommer som sædvanlig lidt sent til festen, men jeg synes det er interessant at tænke over hvad jeg har brug for og hvorfor jeg vil have en kæreste. Jeg tænker faktisk, at det er et spørgsmål som det kan betale sig at fundere grundigt over, fordi det kan hjælpe med at belyse nogle af de mønstre jeg handler ud fra og det der driver mig.

Helt grundlæggende har jeg brug for at være meget tæt på et andet menneske. Tættere end veninder og venner og familie. Tæt på en anden måde. Selvom jeg godt kan have det godt alene, så fylder en kæreste noget ud i mig, som ikke er der uden. Jeg tror det har at gøre med den forladthedsfølelse jeg havde som barn og ung og de svigt, jeg oplevede og jeg accepterer det som en del af mig. Jeg har basalt set brug for en at dele livet med, og min parforholdshistorik peger i retning af, at det nærmest kan være hvem som helst - altså, det behøver ikke være velfungerende før det tilfredsstiller dét behov, hvilket er noget, jeg planlægger at se på sammen med en psykolog. Jeg føler mig ensom uden en at kalde min, som kalder mig sin. Det er et grundlæggende, fundamentalt behov jeg har og jeg føler mig ikke tryg i livet uden sådan et menneske. Jeg er ikke sikker på at det er noget, der kan heles, fordi det muligvis udspringer af skade gjort meget tidligt, så derfor er det vigtigt, at jeg finder ud af at finde en der er god for mig, i stedet for at acceptere noget der ikke er, eller bare er tåleligt.

Ideelt set ville jeg gerne prøve det der med at være sammen med en der er i mit ringhjørne. Det er en indrømmelse der er svær for mig, fordi jeg synes det er vigtigt at være retfærdig og nuanceret og regulerer mine følelser gennem ræsonnementer. Jeg giver meget sjældent los for følelser, fordi jeg kan gøre så meget af arbejdet selv. Men jeg har oplevet nogle gange nu at jeg føler mig MEGET elsket, når der er nogen, der forsvarer mig, nogen, der tager min side, nogen, der insisterer på at noget skal være godt for mig. Det får jeg naturligvis i mange former gennem mine venskaber også, men det at min kæreste gør det er helt nyt og derfor står de få tilfælde, hvor han har gjort det, som lysende søjler af noget helt ukendt fantastisk tilbage i min hukommelse. Følelsen er svær at beskrive, men nu har jeg smagt den og det vil jeg have. Det tror jeg er en af de ting, jeg har brug for, hvis mit forhold skal være godt. At min partner passer på mig.

Derudover ønsker jeg mig en medspiller og sparringspartner. Én jeg kan vende livet med, snakke med om alt det jeg tænker over og føler, basalt set. Hvis jeg skal kunne dele min tilværelse med et andet menneske, skal dét fungere, for jeg udforsker meget; tænker meget, bruger mit føleapparat meget og arbejder meget med både mine tanker og følelser. Så min partner skal kunne følge med, reflektere, have et beginners mind; nysgerrighed, fordomsfrihed, udogmatisk, et frygtløst sind. Med det behøver han ikke en lang uddannelse eller anden formel skoling, det er en egenskab der ligger til personligheden. At dele min tilværelse med sådan et menneske ville nære og stimulere mig og jeg ville elske os alene for det.

På den måde kan man sige, at jeg har brug for at kunne have gavn af min kæreste. Følelsesmæssigt, ikke så meget praktisk.

Mens jeg skriver det her bliver jeg helt trist. Mine nærmeste venner er sådan som jeg beskriver og jeg kan simpelthen ikke forstå, at jeg ikke også kan finde ud af at finde kærester, der er sådan, men gang på gang ender med nogle, der bare ikke slår til; hvor jeg nøjes og lever med en total følelse af begrænsning, hvor jeg hele tiden skal lægge bånd på mig selv, fordi de ikke kan følge med. Det er jo ikke fordi de er dårlige eller utilstrækkelige mennesker, det er bare mig, der har brug for noget andet.

Fuck altså. Det går ad helvedes til mellem min kæreste og jeg og jeg tror jeg er nødt til at ende forholdet. Jeg har holdt ved virkelig længe, men jeg begynder at få øjnene op for hvordan forhold KAN være, fordi jeg ser det udfolde sig omkring mig. Indenfor det seneste år har 2 af mine nærmeste fundet de partnere, de skal være sammen med, og jeg kan se hvor velfungerende det er og hvorfor. Det vil jeg have for mig selv. Jeg snakkede med en af dem om det forleden, og han sagde, at de ting jeg savner i mit forhold ikke er for meget at forlange. Det er bare som om det er for godt til mig? Som om jeg ikke fortjener den lykke, eller at det er urealistisk? Men er det det? Jeg ved ikke om jeg er et meget besværligt menneske med nogle vilde behov andre aldrig kan tilfredsstille, eller om jeg bare har valgt partnere, der ikke kunne? og at det som en naturlig følge deraf selvfølgelig blev konfliktfyldt. Det er hårdt ikke at slå til og det er jo bare et spørgsmål om at matche eller ikke, om man klikker de rigtige steder.

Jeg er ved at istandsætte min nye lejlighed og den er ikke færdig endnu. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre i mellemtiden, hvis jeg slår op med min kæreste. Det bliver hårdt hele vejen rundt og jeg ved ikke om jeg kan håndtere alt det lige nu.
0
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 195
Likede indlæg: 2764

Indlægaf Stitch » 9. mar 2018, 10:38

Vi har lige booket weekendtur til Spanien i april :lun:. Vi havde kigget på selve påsken for noget tid siden, men det er for dyrt (ift. normalprisen). Nu har Norwegian tilbud (kampagnekode NordicSale hvis andre nu vil afsted), så har fået en megabillig billet. Begge to t/r til sydspanien for 1200 kr :love2:

Glæder mig allerede :lun:
11

Tilbage til "Forhold og sex"