Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 707
Likede indlæg: 9502

Re: Partråden

Indlægaf Zombie » 28. mar 2018, 01:01

Summer skrev:
Wunder8 skrev:
Aragorn skrev:
Wunder8 skrev:Han har i øvrigt svaret nu. At han ikke havde set beskeden etc., og så en masse søde ting. Jeg kan mærke, jeg er ret ked af det, sikkert uretmæssigt. Så jeg lader den lige ligge for nu, og svarer ikke.

Så i stedet for en konfrontation, så ignorerer du ham, velvidende at han nok har en smule dårlig samvittighed og giver dig - omend forsinket, hvilket jeg anerkender - opbakning.

Det er da også et sødt spil. Det skal nok give ham lyst til at svare hurtigt på et andet tidspunkt og gøre ham i skide godt humør.

Jeg ser det hele tiden, den der med at ignorere sin partner når folk ikke er tilfredse. Nej, det er da bestemt ikke det samme som at skælde ud, men resultatet er ofte endnu mere negativt, og bliver en tavs stillingskrig.

Lad være med dét - det er det værste man kan gøre mod et menneske der elsker én. Tror du han har det godt, mens han venter på dit svar? At han ikke kan regne ud, at han har fucket op, og forsøger at svare så positivt og floromvundet som muligt, for at kompensere, og håber du svarer positivt tilbage? Tror du han slapper af, mens han venter på dit svar, og hviler i sig selv, og kan koncentrere sig om sit arbejde?

Eller skifter han mon måske mellem angst for endnu en konflikt og vrede fordi du sætter ham i den situation, at du bare ikke svarer? For sagen er, mens du ikke svarer, der har han al tid i verden til at forestille sig, hvad du nok tænker, og hvad han skal svare, når du trækker konflikten frem. Og når mennesker er overladt til deres egen fantasi, så forestiller de sig det værst mulige, som sandsynligvis er værre end virkeligheden. På den måde bliver han bare enormt anspændt, og alt efter personlighed indelukket og tavs, eller udadreagerende og vred. Hvem siger han gider mere lort? Ved at lade ham tænke, så kan jeg garantere at lortet får lov at tage en anseelig plads i hans bevidsthed.

Men da du 'kun' har ignoreret hans besked, så ved han naturligvis godt, at han ikke kan tillade sig at påpege det. For du har jo ikke gjort noget. Så går han der og hober det op, og finder sin egen lille søde måde at svare igen på i stedet. På en måde du ikke kan hænge ham op på.

Så hellere sige tak for de pæne ord, at du var glad for dem, og at det betyder meget for dig at han støtter af dig - og at du altid vil værdsætte den støtte. Man får ikke mennesker til at gøre noget godt eller rigtigt, ved at straffe dem, når de gør noget forkert - man får dem til at gøre som man gerne vil have, når man roser dem for at gøre noget på den måde man gerne vil have det.

På den måde er mennesker meget som hunde.

En gang i weekenden når I har god tid, kan du så sige noget med, at du var glad for hans søde SMS, men at du ville have ønsket at han havde svaret før. Så bliver luften renset.

Forstå mig ret: Han har et ansvar for, hvordan I har det sammen. Men det har du også.

Jeg ignorerer ham ikke. Jeg er bare i dårligt humør og vil ikke risikere at sende en besked, der ender med at lyde bitter. Hans besked lagde ikke op til svar, så hvis jeg kender ham ret, forventer han ikke et svar. Jeg gør i øvrigt generelt ikke brug af silent treatment og mind games, så det behøver du ikke bygge din argumentation op omkring ;)

Jeg vil mene at det er normalt at skrive en eller anden form for tak når en person skriver en masse søde ting til/om en.
Derudover giver du ham jo egentlig "the silent treatment", for du gider jo ikke og svare manden pga. at du er i dårligt humør, selvom du er udemærket klar over, at din kæreste er langsom til at svare og altså har sit fokus på sit arbejde når han er igang med det.

Ps. kom til at trykke på like istedet svar.

Jeg synes omvendt at det er misforstået, at ens følelser skal tages som gidsel pga et høflighedsspørgsmål.

Hvis hun ikke mener sit tak, men snarere mener at det ville være tomme floskler fra hendes side, for at han kan redde sit ansigt (for, han ved jo godt, det her er et problem for hende)... så synes jeg faktisk, det kan være bedre ikke at svare.

Jeg ved godt, det er punkeren i mig her, men jeg gad heller ikke sige tak, da min kæreste var sød ved mig flere timer efter, at han til en fest havde været lidt en spassernar. Whatever dude. Man kan ikke bare være den gode kæreste når det passer én, og så skal den anden part vlre taknemmelig for forsøget.

Det sagt, er silent treatment skod. Jeg havde fejret med en god veninde og sendt ham snaps for at godte mig. Men jeg er også virkelig provokerende på den måde og går i terapi.
0
LaMariposa
Kort karma: 442
Likede indlæg: 6857

Indlægaf LaMariposa » 28. mar 2018, 04:35

Rapfisk skrev:
bluetof1 skrev:
Rapfisk skrev:Øv, en møgdag.

En misforståelse efterfulgt af nogle fejl fra min side har gjort, at min kæreste ikke uopfordret har talt til mig i næsten otte timer (på nær to gange, hvor han har foreslået, at vi skulle gå et andet sted hen - vi er på ferie sammen og hænger lidt på hinanden).

Hvornår bliver han en større idiot end mig?

Med mindre du har gjort noget helt utilgiveligt så vil jeg mene at det punkt er passeret for længe siden.

Altså, det er vi nok uenige om.

Historien er, at han troede, at vi havde aftalt at tage en taxa til det sted, hvor man skulle mødes til den guidede tur, vi havde booket hjemmefra. Jeg troede, vi havde aftalt at gå. Han går så ud og beder en ansat på hotellet om at praje os en taxa, og jeg bliver helt forskrækket over ændringen i planerne. På det reagerer jeg så ret uhensigtsmæssigt ved at bryde ind og afbestille den taxa, min kæreste lige havde bestilt. Jeg ved, at det er noget, der støder ham ret meget, og vi har haft konflikter af den slags før, men det var virkelig en automatreaktion uden nogen som helst bagtanker. Han føler sig trådt på og sin værdighed undermineret (mine ord, obvs).

Så vi er nok grundlæggende uenige om, hvor stor min forbrydelse er.

Hvordan går det? :ae:
0
:lun:

"I am brave, I am bruised
I am who I'm meant to be, this is me"
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1019
Likede indlæg: 8790

Indlægaf Rapfisk » 28. mar 2018, 04:53

LaMariposa skrev:
Rapfisk skrev:
bluetof1 skrev:
Rapfisk skrev:Øv, en møgdag.

En misforståelse efterfulgt af nogle fejl fra min side har gjort, at min kæreste ikke uopfordret har talt til mig i næsten otte timer (på nær to gange, hvor han har foreslået, at vi skulle gå et andet sted hen - vi er på ferie sammen og hænger lidt på hinanden).

Hvornår bliver han en større idiot end mig?

Med mindre du har gjort noget helt utilgiveligt så vil jeg mene at det punkt er passeret for længe siden.

Altså, det er vi nok uenige om.

Historien er, at han troede, at vi havde aftalt at tage en taxa til det sted, hvor man skulle mødes til den guidede tur, vi havde booket hjemmefra. Jeg troede, vi havde aftalt at gå. Han går så ud og beder en ansat på hotellet om at praje os en taxa, og jeg bliver helt forskrækket over ændringen i planerne. På det reagerer jeg så ret uhensigtsmæssigt ved at bryde ind og afbestille den taxa, min kæreste lige havde bestilt. Jeg ved, at det er noget, der støder ham ret meget, og vi har haft konflikter af den slags før, men det var virkelig en automatreaktion uden nogen som helst bagtanker. Han føler sig trådt på og sin værdighed undermineret (mine ord, obvs).

Så vi er nok grundlæggende uenige om, hvor stor min forbrydelse er.

Hvordan går det? :ae:

Vi er blevet gode venner igen. Jeg fik sagt undskyld, og så tror jeg, vi gemmer snakken om Hr. Raps reaktionsmønstre, til vi kommer hjem (min fætter døde - som forventet - i går aftes, så der var ligesom nogle andre ting, der var vigtigere).
2
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 569
Likede indlæg: 9666

Indlægaf Lemonella » 28. mar 2018, 05:39

Jeg skrev til Wunder8 at hun måske skulle holde lidt mobil-pause og se om han opdager det.
Det var ikke på nogen måde ment som en form for “straf”. Selvfølgelig svarer man, når ens kæreste endelig opdager ens sms og svarer tilbage.
Det jeg mente, var ganske enkelt at lade være med at sende den der linde strøm af smser en hel arbejdsdag OG forvente et rimelig hurtigt svar.
Jeg kan da godt sende en lille sød sms til kæresten når han er hjemmefra, men jeg forventer ikke et svar med det samme. Som regel sender jeg bare en emoji og den behøver intet svar. :)
2
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 461
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 6943

Indlægaf Mi55y » 28. mar 2018, 06:46

Der er et særligt sted i helvede til partnere, der har ferie og derfor først går i seng langt ud på natten, hvilket vækker den anden, som skal op på arbejde, og som derefter ikke kan falde i søvn igen men er vidne til, at partneren nærmest er bevidstløs, det øjeblik hovedet rammer puden. :naughty:

Det irriterer mig grænseløst, at han har så godt et sovehjerte. Jeg oplever tit at ligge vågen et par timer ud på morgenen uden at kunne falde i søvn igen. Og det er ikke hans skyld, han sover meget stille - men det er stadig provokerende! :sur:
6
Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 493
Likede indlæg: 6188

Indlægaf Guilded_Lily » 28. mar 2018, 06:52

Udover, at min mand snorker, så har han endnu en monsterirriterende sovevane: han spiser i søvne. Jeg hader, virkelig hader, lyden af et tandsæt, der stødes hårdt sammen med tydelige smaskelyde med efterfølgende synk. Urgh.

Jeg er efterånden blevet ret glad for ørepropper. De holder de værste lyde ude, til jeg falder i søvn, og da mine ører er små og kringlede, falder propperne ud i løbet af natten, så jeg stadig hører alarmen om morgenen.
0
Wunder8
Kort karma: 97
Likede indlæg: 1094

Indlægaf Wunder8 » 28. mar 2018, 06:57

Zombie skrev:
Wunder8 skrev:Han har i øvrigt svaret nu. At han ikke havde set beskeden etc., og så en masse søde ting. Jeg kan mærke, jeg er ret ked af det, sikkert uretmæssigt. Så jeg lader den lige ligge for nu, og svarer ikke.

Det der kommer der ikke noget godt ud af. Din fyr fokuserer på sit arbejde - måske vil det at skulle tjekke sin mobil løbende ødelægge hans flow. Uanset hvad, lader det ikke til at ændre sig. Og det er vel ikke kun dig, han gør det her med, så det er vel en generel ting for ham?

Hvis man gør det samme, som man hele tiden har gjort, ender man oftest med samme resultat. Det er en kliché, men det er det jo blevet af en årsag.

Jeg kan sagtens forstå dit behov for at fejre og så at glæden dør lidt, når han ikke svarer.
Hvad med en anden gang at skrive: "Gode nyheder skat! Ring når du har 5 minutter."

På den måde går du ikke og tjekker din telefon hele tiden for respons, og du får "den fede nyhedsværdi"-reaktion med det samme når han ringer.
De fleste har lige 5 minutter til et opkald, især når de ikke tjekker FB eller telefon løbende som mange af deres kollegaer. ;)

Jeg har vænnet mig til min kærestes vaner, men jeg måtte også igennem en periode hvor jeg bare var træls over det.
Nu lader jeg mere som om, vi er et par i 80erne, hvor der kun fandtes stationære telefoner. :D

Tak for godt input. Som andre også siger, så er jeg jo nødt til at tilpasse mig og droppe mine sms’er, hvis jeg forventer svar med det samme (medmindre det er virkeligt vigtige ting) :)
1
Wunder8

Indlægaf Wunder8 » 28. mar 2018, 07:03

Zombie skrev:
Summer skrev:
Wunder8 skrev:
Aragorn skrev:

Så i stedet for en konfrontation, så ignorerer du ham, velvidende at han nok har en smule dårlig samvittighed og giver dig - omend forsinket, hvilket jeg anerkender - opbakning.

Det er da også et sødt spil. Det skal nok give ham lyst til at svare hurtigt på et andet tidspunkt og gøre ham i skide godt humør.

Jeg ser det hele tiden, den der med at ignorere sin partner når folk ikke er tilfredse. Nej, det er da bestemt ikke det samme som at skælde ud, men resultatet er ofte endnu mere negativt, og bliver en tavs stillingskrig.

Lad være med dét - det er det værste man kan gøre mod et menneske der elsker én. Tror du han har det godt, mens han venter på dit svar? At han ikke kan regne ud, at han har fucket op, og forsøger at svare så positivt og floromvundet som muligt, for at kompensere, og håber du svarer positivt tilbage? Tror du han slapper af, mens han venter på dit svar, og hviler i sig selv, og kan koncentrere sig om sit arbejde?

Eller skifter han mon måske mellem angst for endnu en konflikt og vrede fordi du sætter ham i den situation, at du bare ikke svarer? For sagen er, mens du ikke svarer, der har han al tid i verden til at forestille sig, hvad du nok tænker, og hvad han skal svare, når du trækker konflikten frem. Og når mennesker er overladt til deres egen fantasi, så forestiller de sig det værst mulige, som sandsynligvis er værre end virkeligheden. På den måde bliver han bare enormt anspændt, og alt efter personlighed indelukket og tavs, eller udadreagerende og vred. Hvem siger han gider mere lort? Ved at lade ham tænke, så kan jeg garantere at lortet får lov at tage en anseelig plads i hans bevidsthed.

Men da du 'kun' har ignoreret hans besked, så ved han naturligvis godt, at han ikke kan tillade sig at påpege det. For du har jo ikke gjort noget. Så går han der og hober det op, og finder sin egen lille søde måde at svare igen på i stedet. På en måde du ikke kan hænge ham op på.

Så hellere sige tak for de pæne ord, at du var glad for dem, og at det betyder meget for dig at han støtter af dig - og at du altid vil værdsætte den støtte. Man får ikke mennesker til at gøre noget godt eller rigtigt, ved at straffe dem, når de gør noget forkert - man får dem til at gøre som man gerne vil have, når man roser dem for at gøre noget på den måde man gerne vil have det.

På den måde er mennesker meget som hunde.

En gang i weekenden når I har god tid, kan du så sige noget med, at du var glad for hans søde SMS, men at du ville have ønsket at han havde svaret før. Så bliver luften renset.

Forstå mig ret: Han har et ansvar for, hvordan I har det sammen. Men det har du også.

Jeg ignorerer ham ikke. Jeg er bare i dårligt humør og vil ikke risikere at sende en besked, der ender med at lyde bitter. Hans besked lagde ikke op til svar, så hvis jeg kender ham ret, forventer han ikke et svar. Jeg gør i øvrigt generelt ikke brug af silent treatment og mind games, så det behøver du ikke bygge din argumentation op omkring ;)

Jeg vil mene at det er normalt at skrive en eller anden form for tak når en person skriver en masse søde ting til/om en.
Derudover giver du ham jo egentlig "the silent treatment", for du gider jo ikke og svare manden pga. at du er i dårligt humør, selvom du er udemærket klar over, at din kæreste er langsom til at svare og altså har sit fokus på sit arbejde når han er igang med det.

Ps. kom til at trykke på like istedet svar.

Jeg synes omvendt at det er misforstået, at ens følelser skal tages som gidsel pga et høflighedsspørgsmål.

Hvis hun ikke mener sit tak, men snarere mener at det ville være tomme floskler fra hendes side, for at han kan redde sit ansigt (for, han ved jo godt, det her er et problem for hende)... så synes jeg faktisk, det kan være bedre ikke at svare.

Jeg ved godt, det er punkeren i mig her, men jeg gad heller ikke sige tak, da min kæreste var sød ved mig flere timer efter, at han til en fest havde været lidt en spassernar. Whatever dude. Man kan ikke bare være den gode kæreste når det passer én, og så skal den anden part vlre taknemmelig for forsøget.

Det sagt, er silent treatment skod. Jeg havde fejret med en god veninde og sendt ham snaps for at godte mig. Men jeg er også virkelig provokerende på den måde og går i terapi.

Jeg synes altså også godt man må forbeholde sig retten til at være utilfreds/småsur/ked/skuffet i en kortere periode. Den dér tankegang med, at man altid skal “let it go” fem minutter efter, den kan jeg i hvert fald ikke praktisere konsekvent, selvom det da ville være rart. Og jeg gider som udgangspunkt ikke skrive en masse sødt, hvis jeg i virkeligheden er i dårligt humør. Måske min reaktion også bunder lidt i, at jeg føler min kæreste tilsidesætter mig lidt til fordel for sit arbejde for tiden, og det er jo en helt anden snak :)
1
JoyNips
Kort karma: 633
Likede indlæg: 10495

Indlægaf JoyNips » 28. mar 2018, 07:26

Hvis jeg sender en besked om noget, der betyder noget for mig, så forventer jeg som minimum et “svarer lige senere” fra min kæreste. Vi er sidder begge på kontor med privattelefonerne liggende fremme på bordet, så selv når vi har dødtravlt ser vi beskeder og kan lige give et hurtigt livstegn.
2
Wunder8

Indlægaf Wunder8 » 28. mar 2018, 08:56

JoyNips skrev:Hvis jeg sender en besked om noget, der betyder noget for mig, så forventer jeg som minimum et “svarer lige senere” fra min kæreste. Vi er sidder begge på kontor med privattelefonerne liggende fremme på bordet, så selv når vi har dødtravlt ser vi beskeder og kan lige give et hurtigt livstegn.

Det forventer jeg også, men det er min kæreste så ikke helt enig i, og det må jeg jo acceptere.
0
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 389
Likede indlæg: 4493

Indlægaf Anilara » 28. mar 2018, 10:04

Jeg svarer sjældent på sms'er. Jeg er distræt, og det ved min kæreste. Han venter derfor med at fortælle mig ting til jeg er hjemme (ligesom man gjorde før mobiltelefoner), eller også ringer han. Jeg synes ikke nogen kan forvente svar fra mig på sms. Hvis noget er vigtigt, må man ringe. Det tager jeg personligt mere som en kommunikationsform der er oplagt til vigtige ting.
Cold as ice.
Det vigtige i den her sammenhæng er selvfølgelig at vi har talt sammen om det, og at han har lettere ved at lade være med at sms'e, end jeg har ved at tillære det.
Senest rettet af Anilara 28. mar 2018, 10:20, rettet i alt 2 gange.
4
abcd
Kort karma: 146
Likede indlæg: 5321

Indlægaf abcd » 28. mar 2018, 10:15

JoyNips skrev:Hvis jeg sender en besked om noget, der betyder noget for mig, så forventer jeg som minimum et “svarer lige senere” fra min kæreste. Vi er sidder begge på kontor med privattelefonerne liggende fremme på bordet, så selv når vi har dødtravlt ser vi beskeder og kan lige give et hurtigt livstegn.

Har I ikke møder? Hvis jeg sidder til et møde, svarer jeg ikke på SMS'er i det tidsrum, det ville være temmelig uforskammet over for dem jeg holder møde med, og et møde kan godt vare adskillige timer. Bagefter er der sikkert nogle jeg lige skal tale med, og så er der gået en halv dag inden jeg overhovedet kigger på om jeg har beskeder.

Jeg ville blive temmelig irriteret hvis der var forventning om at jeg reagerer på SMS i arbejdstiden. Nogle gange gør jeg, men ikke altid.
0
JoyNips
Kort karma: 633
Likede indlæg: 10495

Indlægaf JoyNips » 28. mar 2018, 10:19

abcd skrev:

Har I ikke møder? Hvis jeg sidder til et møde, svarer jeg ikke på SMS'er i det tidsrum, det ville være temmelig uforskammet over for dem jeg holder møde med, og et møde kan godt vare adskillige timer. Bagefter er der sikkert nogle jeg lige skal tale med, og så er der gået en halv dag inden jeg overhovedet kigger på om jeg har beskeder.

Jeg ville blive temmelig irriteret hvis der var forventning om at jeg reagerer på SMS i arbejdstiden. Nogle gange gør jeg, men ikke altid.

Jo, selvfølgelig. Og jeg skriver jo netop heller ikke noget om at svare i det sekund man får en besked. Man reagerer når man kan. Men man reagerer, det er hovedsagen.
0
No1
Kort karma: 154
Likede indlæg: 2273

Indlægaf No1 » 28. mar 2018, 10:20

abcd skrev:

Der er da også forskel på, om man ikke har haft mulighed for at tjekke telefonen, og at man har haft tid til
At læse.

Der er ingen der siger, at det skal være sort/Hvidt, men man kan jo mødes på halvvejen. Hvis man tjekker sin tlf og ser hov, her er noget jeg bør svare på, så kan man bare skrive - travlt, vil gerne snakke når jeg har fri. eller lignende. Bare en simpel anerkendelse.
0
Don't get so tolerant that you tolerate intolerance.
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1477

Indlægaf lulu-p » 28. mar 2018, 10:24

abcd skrev:

Enig. Jeg sidder også på kontor med privattelefonen i umiddelbar nærhed. Jeg besvarer sms'er når jeg har mulighed for det. Men i løbet af en arbejdsdag er jeg ofte til et møde eller tager del i noget andet som kræver mit nærvær. Og jeg tager altså ikke privatmobilen med ind til et møde..det gør ingen i den organisation jeg arbejder i. Medmindre man venter et vigtigt opkald..så orienterer man om det inden mødet starter.

Min mand har også et arbejde hvor jeg sjældent bare kan få fat i ham. Det har stort set aldrig været et problem, vi har nok bare vænnet os til at vigtige privat-samtaler, er noget der foregår udenfor arbejdstiden.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...

Tilbage til "Forhold og sex"